Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de allerbeste digitale DSLR camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Veel plezier ermee Sonyke... EN hou ons op de hoogte van de ervaringen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

• Originally posted by Cois
      Ik ga een gokje wagen.
      Wel ik denk.......een Nikon D100,aangezien Nikon sneller leverd.
      RR zal ook misschien een goed woordje gedaan hebben.

Nu heb ik toch wel niets gewonnen zekerst.
      Veel plezier en geluk met je nieuwe aanwinst Sonyke.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

Comment

• Originally posted by NataliaNL
        GEFELICITEERD, D100'ke!
        Had je 717 in de situatie die je beschrijft wel kunnen focussen?

Ik neem aan dat je Nikon Capture 4 erbij hebt gekregen?

Lenzen... die leen je toch "effe" van Roadrunner en Teddy-Bear?
        Dank U Nathalia !
        Ja de 717 had kunnen focussen omdat die in dergelijke situaties altijd die IR-emitters laat helpen. Die kan je niet afzetten. Daarom moest ik bij IR-foto's steeds die IR-emitters afplakken. Mét zijn hulplicht zal de D100 dat ongetwijfeld ook wel kunnen .
        (afplakken omdat die anders een zweem veroorzaken tegen de infraroodfilter op de lens. Die emitters zitten namelijk rond de lens)

Daar zitten drie CD's bij :
        *Nikon View
        *Nikon View Reference Manuel (ik heb ook een boekje vind ik makkelijker)
        *Nikon Capture versie 4.0.0.
        Ik weet nog niet juist waarom ik dat nodig heb. Ik heb dat ook nog niet uitgepakt (geen tijd ) Daarstraks CF-kaartje eerst op drive gezet en vandaar op de PC. De foto's zijn goed dus....??

Ik hou zo niet van ergens iets te gaan lenen. Veronderstel maar eens dat ik die geleende lens er niet meer kan af krijgen
        De lens van de winkel heb ik daar juist terug binnen gedaan. Nu dus wachten tot 1ste week van januari, wachten op Corné.
        Geduld is een schone zaak

Comment

• Merci Teddy, Cois en Cooma.
          @ Cooma : Op de hoogte houden ?? Ik ga nu een lijst maken van allemaal SERIEUZE vragen, ik zal dus weinig tijd hebben.
          Weet er iemand hoeveel vragen je per dag hier mag posten ??

Comment

• Originally posted by Sonyke
            Merci Teddy, Cois en Cooma.
            @ Cooma : Op de hoogte houden ?? Ik ga nu een lijst maken van allemaal SERIEUZE vragen, ik zal dus weinig tijd hebben.
            Weet er iemand hoeveel vragen je per dag hier mag posten ??

Sabiet gaat Tinne nog voorbij steken met posten.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

Comment

• Veel plezier ermee, proficiat.
              Laat ook eens verschillende fotos van 717 en D100 naast elkaar zien , he in de toekomst
              Sony f717,vcl-hgd1758,vcl-hgd0758-hvl F32X and Beloved Nikon F4 (cause Weight DOES matter )

Comment

• Originally posted by novasahond
                Veel plezier ermee, proficiat.
                Laat ook eens verschillende fotos van 717 en D100 naast elkaar zien , he in de toekomst
                Mercie. Dat ga ik beslist eens doen.

Comment

• en 'Sonyke' wordt dat nu 'Nikonneke'

Comment

• Originally posted by mila
                    en 'Sonyke' wordt dat nu 'Nikonneke'
                    "Sonikonneke"
                    en wie weet volgend jaar "Sonicanonikonneke"

Comment

• Originally posted by roadrunner
                      Kevlar,kijk eens in de verkoophoek http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=35892 Over zulke zaken had ik het dus en bij mijn weten is dit dus nooit het geval bij Nikon.En je zal het misschien niet graag horen of toegeven maar ik heb dit al wel regelmatig gelezen dat zoiets kan gebeuren bij Canon (zonder dit natuurlijk te willen veralgemenen of te overdrijven).

Daarom zei ik dat als je tweedehands wil kopen je bij Nikon minder kans hebt op comptabiliteitsproblemen dan bij Canon.En daarmee wil ik niks verkeerd zeggen over Canon hoor.

Kan natuurlijk in dit geval aan vuile contactpunten liggen zoals men er nu ondertussen plots bijgezet heeft...
                      Tja kijk dit zijn weer eens conclusies die wel op een probleem duiden maar niets met incompatibiliteit te maken hebben. Ik weet dit heel zeker want ik heb deze lens al met veel succes op mijn 10D gebruikt. Met andere woorden ze is perfect compatibel.

Of moet ik uit dit ( http://photo.cis.to/pipermail/nikon/2003-October/014338.html ) besluiten dat nikon lenzen niet compatibel zijn? Nee toch zeker! Ik zie dus ook niet in waarom die besluiten bij Canon wel trekken. Maar ja historisch gezien was dit het enige argument van nikon dat stand hield tegen de vooruitgang die Canon maakte met zijn eos mount. Ondertussen heeft dit argument geen waarde meer want die eos mount is zelf oud en Nikon heeft zijn achterstand ook bijgehaald. Canonisten moeten nu toch ook niet meer komen met het argument dat Nikon verouderde trage lenzen maakt met weinig mogelijkheden of wel soms? Ik denk het niet. Het vermelden als een argument om geen canon te kopen is mijn inziens dus al veel teveel overdrijven en veralgemenen. Oude sigma lenzen moeten soms wel gerechipped worden om op de nieuwste Canon's te werken en misschien ook wel op de nikon's (dat weet ik niet) maar dat is omdat dit geen originele lenzen zijn en Canon heeft gelijk van het de concurrentie niet makkelijk te maken dat zou ik ook doen. En raar maar waar dat is een sigma probleem want ik heb nog nooit gehoord van een Tamron die moest gerechipped worden.

Daarbovenop lijken die Nikon's mij toch zo compatibel niet. Ik ken niet veel van de Nikon lenzen en al zeker niet van de oude maar dit (http://www.aiconversions.com/compatibilitytable.htm) doet mij nu niet concluderen dat ze supercompatibel zijn. En je moet ook al heel goed opletten wat je koopt he want ze passen niet allemaal op je toestel he.

Comment

[Awel Kevlar Merci !
                        Voorlopig twee lenzen :
                        24-85/3,5-4,4 G ED AF-SD (niet zo lichtsterk maar héél goed naar 't schijnt, én sneller dan haar lichsterke broertje. Of dat allemaal waar is dat die zo goed is zal ik wel ondervinden zeker )
                        70-200/2,8 VR AFS IF-ED D (zou goed presteren vanaf f3,5, maar mag ook wel) hier kan ik eventueel nog een converter opzetten en dan gaat de brandpuntsafstand 600mm zijn.
                        Hiermee eerst aan de slag, een uitbreiding kan later nog.
                        wow vooral die 70-200 ziet er een leuke uit. De vergelijkbare Canon zou ik ook wel willen maar ben momenteel eerder aan de 100-400 IS aan het denken. En hopelijk voor jou is die andere zo goed als ze zeggen. Maar daar kan ik je niet mee helpen want zoals je weet heb ik daar geen ervaring mee. Veel plezier ermee en dat zal wel.

Comment

Originally posted by mila
                          "Sonikonneke"

das niet nodig he het is toch ook ne sony waar het beeld uikomt he. die body enz das toch maar een acessoire

Comment

• Originally posted by Kevlar
                            Originally posted by Sonyke
                            Originally posted by mila
                            "Sonikonneke"
                            das niet nodig he het is toch ook ne sony waar het beeld uikomt he. die body enz das toch maar een acessoire
                            Dat vind ik ook, eigenlijk moeten ze bij de lenzen een body cadeau geven !

Comment

• Willy,proficiat van mijnentwege met je nieuwe camera en lenzen (al moet je daar nog een weekske op wachten) Sorry voor de late reply maar zoals je weet zijn we ff naar Engeland geweest (en heb nen boel fotookes getrokken natuurlijk).
                              Danny's Photosite

Comment

• @Sonyke

Heb jij nu alleen maar een body en (nog)geen lenzen?

Zo ja, kan ik je, al je dit wenst(in afwachting van de komst van uw lenzen), even depaneren, heb hier een reserve lens liggen nikor 28-200.

Kom ze dan even ophalen.

Comment

Working...
                                X