Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de allerbeste digitale DSLR camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by roadrunner
    Gij ze grote slikvis!!! Ge moest ons allemaal een nieuw lens kopen als ge de lotto zou winnen als straf.En geen goedkope rommel hé.Een echte.... degelijke...Nikkorlens natuurlijk
    Prettig kerstfeest want ik moet er vandoor
    Allee het is goe ik koop alleman een lens als ik met de lotto win maar ik koop enkel kwaliteit hoor dus enkel Canon L lenzen al de rest is toch brol

En prettig kerstfeest allemaal. Geniet ervan zou ik zeggen.

Comment

Dat heb ik nog net gezien...prettige feesten,Kevlar!(en niet te zat hé)
      Danny's Photosite

Comment

Graag een 1200 mm van Canon, als compensatie krijgt ge mene 1D ;-)

Comment

Wegens plaatselijke netwerkproblemen enz enz. een tjd zonder internet en zonder mail. Schijnt opgelost te zijn nu.
          Verdikkeme juist op een moment dat ik alles wilde bevestigen want mijn zoektocht was gelukkig achter de rug.

@ Kevlar : Ik zal je niet langer in spanning houden. Mijn lenzen zijn besteld. Vermits je met lenzen echter weinig anders kan doen dan de gazet te lezen -wat ik niet de hele dag van plan ben te doen- heb ik dan ook maar een body gekocht.

@ Cois : Studeren is niet slecht maar als dat te lang duurt, gaat je fysiek achteruit van stil te zitten, en de nachten zijn wreed kort dan.
          Blij te horen dat je ook een pentax-fanaat geweest bent. Ik ook Coit.

In dat soort van toestellen zijn geen slechte toestellen de keuze wordt individueel bepaald. Hangt ervan waar je het meeste belang aan hecht en een stuk gevoel speelt zeker ook mee. Ook welke foto's je ervan gezien hebt en dat is min of meer toevallig. J mag je niet laten overdonderen omdat het onderwerp je aanspreekt, naar de foto zelf kijken.
          Het is eigenlijk hetzelfde als een boog uit te kiezen (ik ben handboogschutter/trainer). Nog véél moeilijker is daar objectieve informatie over te verstrekken. Het vertrouwen in de boog speelt een crusiale rol bij het uiteindelijk resultaat en dat is het belangrijkste. Het is niet omdat de boog wereldkampîoen geworden is dat die boog de beste is, die schutter was op dat moment de beste.

De pijlen die je schiet zijn ook véél belangrijker dan de boog zelf. De pijlen moeten goed zijn, die moeten recht vliegen en steeds op elkaar in de roos. Daar mag geen afwijking zijn.

Ik keek dus eerst wat ik wilde. Welke lenzen mij dat kon geven, en welke lenzen er in de toekomst nog zouden kunnen bijkomen, eventueel ook 2de hands verkrijgbaar. De lenzen van twee merken waren vrijwel (ik wilde absoluut originele lenzen, dus merk bij merk) hetzelfde, daar zag ik eigenlijk geen verschillen in kwaliteit. Ik keek dus ook naar de prijs.
          Kwaliteit moet nog steeds betaald worden. Ik stuitte toevallig op een lens die merkwaardig goedkoop was, niet héél lichtsterk, maar bijzonder snel en stil. Een goede portretlens, een lens die er veel gaat opstaan, licht ook. Géén toplens, maar toch erg goed. Daarmee was eigenlijk de body een beetje bepaald. Dus nog eens gekeken naar een grotere tele. Ook die vond ik binnen dat merk, héél erg lichtsterk, snel, weinig CA, stil en niet de goedkoopste. Prijs hoger dan de body. Deze lens zei : "ik word uw vriend".

Daarmee was ook de body gekend. Prijs gezocht op het net. Vervolgens gericht prijs gevraagd. Ook service is voor mij belangrijk.
          Aanstaande zaterdag ga ik dus de body thuis hebben. Ik zal dan mijn lenzen nog niet hebben. In de winkel zullen ze me proberen een lens mee te geven zodat ik aan de slag kan. De waarborg wordt niet ingevuld. Het toestel blijft bij hen "in stock". Mocht er iets mankeren of een slechte pixel aanwezig zijn, kan ik het gewoon omruilen voor een ander. Goede afspraak vind ik !
          Ik ga het dus niet moeten mee maken dat wanneer ik een slechte pixel of iets anders ontdek, dat mijn toestel dan al in herstelling moet gaan. Neen dan mag ik het ruilen voor een ander. Zodra dit uitgetest is wordt de waarborg ingevuld. Van service gesproken, zo heb ik het graag. Dit bepaalde natuurlijk ook mijn keuze.

Ik laat in het midden welke lenzen en welk toestel ik kocht. Juliie begrijpen het is een DSLR geworden.
          En de roadrunner gaat hierover voorlopig ook zijn mond houden
          Jullie mogen raden, maar verder wil ik niemand beïnvloeden met mijn keuze.
          Maar als jullie verdere vragen hebben ik zal niet nalaten mijn(beperkte) kennis te delen. Anderen moeten me eventueel maar tegen spreken. GeÎnteresseerden kunnen daaruit wat meer leren.

Mijne Sony 717 ga ik lekker behouden. Dat is een prima toestel en ik zal de nieuwe camera héél goed moeten leren kennen, en die zal héél goed zijn best moeten doen, om het niveau van de Sony te halen.
          Gelukkig heb ik genoeg ervaring met analoge camera's, veel schrik heb ik dus niet. Alleen is dat bewerken van die rauwe beelden mij natuurlijk nog een raadsel. Maar dan is er het forum en mijn vrienden.

Ik ga deze nacht goed slapen denk ik. Mijn jaar sluit goed.

Nog geen flauw benul wanneer ik mijn lenzen ga hebben, maar ook dat zal niet al te lang duren.

Aan iedereen mijn dank, door jullie kennis, heb ik een voor mij beste keuze kennen maken.

Comment

@Sonyke:de centjes ( € ) wegen bij mij te zwaar door,dus heb ik mijn eigen voorgenomen stoppen met roken en anders geen Canon of Nikon.
            Want 1500 € per jaar en voila na 3 jaar heb ik dat geld terug.
            Nu nog stoppen.
            En met dat studeren bedoelde ik,de eigenschappen,de mogelijkheden en wat heb ik juist nodig van lenzen
            Dus gij hebt al beslist,ne rijke mens is toch iets raar hé.
            Nu dacht ik samen naar Duitsland te rijden,maar dit is dus niet meer nodig.
            Nog prettige feestdagen iedereen.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

Comment

Originally posted by lapino
              cois :
              is wel even aanpassen aan het ontbreken van live-preview op de LCD, mar dat went wel. ook wel meer postprocessing nodig anders ga je de foto's zeker niet goed vinden uit een DSLR (maar is ook logisch, een DSLR doet zo weinig mogelijk met je foto's zodat je ze op pc perfect kan bewerken, teveel in-camera bewerking heeft als nadeel dat je dat nadien niet meer kwijt kan)

veel plezier bij het kiezen!
              @ Lapino,op het LCD scherm kunt ge toch uw pas genomen foto's bekijken.
              Moet ge met een Canon altijd in RAW of is JPG niet goed.
              Want met mijne Sony moet ik niet veel veranderen,alleen als het aan mij ligt.
              En leveren ze dat programa om RAW om te zetten er bij of gebeurt dit met PS.
              Amaai,nog al vragen met kerstmisavond hé.
              Ja en ik heb er nog veel,maar alles niet in eens.
              Alleen antwoorden als je nog nuchter bent.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

Comment

@ Cois
                1: ge kunt uw pas genomen foto op LCD bekijken, no worries...
                2: je hebt een hele reeks JPG-niveaus, afhankelijk van je vereisten zijn die goed! RAW geeft gewoon de mogelijkheid om meer detail uit je foto's te halen. Binnen je RAW-foto zit er trouwens nog een JPG-foto ingebakken (grootte is zelf te kiezen), dus je kunt zowieso alle kanten uit...
                3: ja dat programma is bijgeleverd, maar er zijn betere te vinden op de markt (waar je meer mogelijkheden hebt). CaptureOne is er daar 1 van (maar de prijs...)

Ik ben nog nuchter...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

@ CooMa :bedankt voor je reply,ergens steld het me al teleur dat een foto genomen door niet goedkoop toestel nog moet bewerkt worden om er dan maar eerst goed uit te zien.
                  Ik ga nu nog wat champieter drinken,tot nog eens.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

Comment

Originally posted by Cois
                    @ CooMa :bedankt voor je reply,ergens steld het me al teleur dat een foto genomen door niet goedkoop toestel nog moet bewerkt worden om er dan maar eerst goed uit te zien.

Cois, als je een 1d koopt heb je al die nabewerking niet meer nodig, eigenlijk is dat een typisch iets van de entry-level dslr toestellen, sinds ik de 1d heb is het woord verscherpen bij mij zo goed als onbestaande, tenzij aan de bron iets mis gegaan is.
                    De Canon cmos (10d, 300d) is ook iets zachter van beeld, en redelijk onscherp. Misschien de aa filter, de cmos sensor (is nu eenmaal goedkopere techniek dan de ccd), of een agressieve noise removal in de camera?
                    Feit is dat je via raw in ieder geval heel eenvoudig, in batch alle beelden kunt bewerken volgens jou eisen, en er de beste resultaten uit haalt! kost wel even wat centen , dat progje!!
                    Ik gebruikte mijn 10d altijd in hoogste jpeg, met in camera sharpening, wat in 95% voldeed, en ook heel weinig nabewerking vereiste. maar om de een of andere reden doet men dat hier niet graag.

Comment

Je hebt wel al mogelijkheden om een aantal zaken automatisch te laten bijregelen (contrast, etc.. en dit van -2 tot +2). De mogelijkheden zijn er om prima beelden rechtstreeks uit je camera te halen, maar de mogelijkheden uit de camera zijn veel uitgebreider, en je hebt meer controle... In de camera worden dan altijd dezelfde bewerkingen uitgevoerd...
                      Smakelijk...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

@cois : met 'live preview' bedoelde ik dat je de foto niet kan bekijken via het lcd scherm als je de foto nog moet nemen zoals bij de 'gewone' digicams. je kan dus enkel compositie maken via de optische zoeker en dat is even wennen

maar de 10D is absoluut een aanrader, nog geen seconde spijt van gehad. als je wil mag je die altijd eens samen met mij komen testen.
                        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

@Sonyke:de centjes ( € ) wegen bij mij te zwaar door,dus heb ik mijn eigen voorgenomen stoppen met roken en anders geen Canon of Nikon.
                          Want 1500 € per jaar en voila na 3 jaar heb ik dat geld terug.
                          Nu nog stoppen.
                          En met dat studeren bedoelde ik,de eigenschappen,de mogelijkheden en wat heb ik juist nodig van lenzen
                          Dus gij hebt al beslist,ne rijke mens is toch iets raar hé.
                          Nu dacht ik samen naar Duitsland te rijden,maar dit is dus niet meer nodig.
                          Nog prettige feestdagen iedereen.
                          Cois die centjes wogen bij mij ook te zwaar daarom heb ik ze maar uitgegeven. Met dat deel geen last meer mee. Constant belastingen moeten betalen op uw geld ben ik ook beu. Bij een camera is dat éénmalig bij aankoop den BTW en de Recubel (of zoiets) en daarna nooit meer. Op je geld is dat ieder jaar. En kijk uit, je geld afhalen bij de bank is vanaf volgend jaar ook al niet meer gratis.
                          En stoppen met roken Cois ??? Dan gaat ge een aantal jaren langer in een rusthuis zitten, dat kost geen geld zeker ?

Comment

Cois : Gij weet dat, ik weet dat, Den Danny wist dat, en nog verschillende anderen ook dat 't weten :
                            Niets beter dan een Sony. Als ge daar goed mee werkt hebt ge een goe fotoke !
                            Probleem is, dat vele anderen dat niet weten

Comment

Originally posted by lapino
                              @cois : met 'live preview' bedoelde ik dat je de foto niet kan bekijken via het lcd scherm als je de foto nog moet nemen zoals bij de 'gewone' digicams. je kan dus enkel compositie maken via de optische zoeker en dat is even wennen

maar de 10D is absoluut een aanrader, nog geen seconde spijt van gehad. als je wil mag je die altijd eens samen met mij komen testen.
                              Lapino op mijn "gewone" (nu noem ik mijne Sony al ne gewone zeg )
                              heb ik voor 98 % van de foto's géén gebruik gemaakt via dat LCD scherm. Ik gebruikte dat LCD scherm enkel wanneer ik laag tegen de grond of hoog boven mijne kop een foto moest nemen wegens de geprezen "swivel". Wie bij het nemen van zijn foto gebruik maakt van zijn LCD-scherm heeft zijn toestel nooit stabiel vast.

Comment

@ nog iets Coit :
                                Ge moet het niet altijd in Duitsland gaan zoeken.......vraag hier ook eens prijs bij de plaatselijke handelaars (komt tevens de economie ten goede, ook goed voor de werkgelegenheid ).
                                De mijne kocht ik hier op 300 meter van mijn deur, daar was het precies, en val nu niet om 20 Euro duurder, dan de goedkoopste winkel van Duitsland ! Ik gun het dat meisje in die winkel, die mij steeds vriendelijk toe lacht, dat van harte. Eén foute pixel, en ik heb één of twee dagen later een andere, zonder dat ik 2 uur moet rijden.
                                Is er daar geen Studio 73 in de buurt ?
                                Mijn lenzen heb ik besteld bij Corné, die gaat die de eerste week van januari bij mij thuis netjes afleveren, zal hem een drankje aan bieden en zelf drink ik dan een chocomelkse.
                                Makkelijker dan brood kopen bij een bakker tegenwoordig. Daar moet je aanschuiven en als het je beurt is weet je niet meer wat je daar staat te doen .

Comment

Working...
                                X