Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de allerbeste digitale DSLR camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Originally posted by roadrunner
    Zijn jullie hier nu nog altijd aan het toeten?De Peer heeft zijn toestel al gekocht dus....of is dit DE topic waar alle twijfelaars terecht kunnen...
    zijne buik vol en hier is hem terug

Comment

• Originally posted by Kevlar
      Allee gefeliciteerd sonyke...... Alleen welke lenzen heb je nu gekocht das nog iets anders natuurlijk.
      ..........
      Awel Kevlar Merci !
      Voorlopig twee lenzen :
      24-85/3,5-4,4 G ED AF-SD (niet zo lichtsterk maar héél goed naar 't schijnt, én sneller dan haar lichsterke broertje. Of dat allemaal waar is dat die zo goed is zal ik wel ondervinden zeker )
      70-200/2,8 VR AFS IF-ED D (zou goed presteren vanaf f3,5, maar mag ook wel) hier kan ik eventueel nog een converter opzetten en dan gaat de brandpuntsafstand 600mm zijn.
      Hiermee eerst aan de slag, een uitbreiding kan later nog.

Comment

• Originally posted by roadrunner
        Originally posted by Kevlar

En Rudy heeft gelijk hoor er wordt vaak gezegd Canon is niet compatibel met zijn oude lenzen maar die EF vatting is zelf al oud dus dat is niet echt een argument he. En die EF vatting was uiteindelijk een serieuse stap vooruit op lensgebied en ik kan Canon alleen maar gelijk geven van deze genomen te hebben.
        Kevlar,kijk eens in de verkoophoek http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=35892 Over zulke zaken had ik het dus en bij mijn weten is dit dus nooit het geval bij Nikon.En je zal het misschien niet graag horen of toegeven maar ik heb dit al wel regelmatig gelezen dat zoiets kan gebeuren bij Canon (zonder dit natuurlijk te willen veralgemenen of te overdrijven).

Daarom zei ik dat als je tweedehands wil kopen je bij Nikon minder kans hebt op comptabiliteitsproblemen dan bij Canon.En daarmee wil ik niks verkeerd zeggen over Canon hoor.

Kan natuurlijk in dit geval aan vuile contactpunten liggen zoals men er nu ondertussen plots bijgezet heeft...
        moeilijke woorden....comptabiliwat ? Lijkt wel boekhoudersjargon.
        Kan nie mer volgen.

Comment

• zijne buik vol en hier is hem terug
          't heeft lang geduurd

Comment

• Ooooooo, Sonyke, je verraadt het merk nu! Ik herken het 1 en ander! En je zou niemand beinvloeden??

Ligt je slaapzak al klaar? Hoelaat ga je voor de winkeldeur liggen?

Met een VR lens erbij zou ik toch minimaal een extra accu kopen, of een dinges (=batterygrip).

Comment

• Yep verraden .
              Ik zat in dezelfde positie als Sonyke, opteerde voor hetzelfde maar kreeg een heel goed aanbod... het is dus de 10D geworden.
              Btw Sonyke ik doe mijne Fuji S 602z ook niet weg, veeeeeeel te tevreden ivm macro's en schertediepte.
              Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

• Originally posted by NataliaNL
                Ooooooo, Sonyke, je verraadt het merk nu! Ik herken het 1 en ander! En je zou niemand beinvloeden??

Ligt je slaapzak al klaar? Hoelaat ga je voor de winkeldeur liggen?

Met een VR lens erbij zou ik toch minimaal een extra accu kopen, of een dinges (=batterygrip).
                Hoe ? Alleen aan die lettertjes ? De Coit gaat dat niet weten
                Trouwens die gaat wachten op diene Pentax en gelijk heeft hem, heeft daar de lenzen voor.

Die fotowinkel ligt op de weg naar den Bakker Nathalia. De één of andere dag steken tussen dat brood nog wel een paar dingetjes. Trouwens zo'n grip is ook erg handig om dat brood te dragen denk ik. . Tiens kijk hier nu, wat heeft diene bakker nu weer in zijne deeg laten vallen

Eerst nog effe replyen op de tussenkomst van Steward. En dan ben ik weg. Ik ga postvatten aan die winkeldeur, met een bakske chocomelk kom ik de nacht wel door.

Comment

• Originally posted by steward
                  Yep verraden .
                  Ik zat in dezelfde positie als Sonyke, opteerde voor hetzelfde maar kreeg een heel goed aanbod... het is dus de 10D geworden.
                  Btw Sonyke ik doe mijne Fuji S 602z ook niet weg, veeeeeeel te tevreden ivm macro's en schertediepte.
                  Gelijk heb je Steward !! En proficiat !

Comment

• Sonyke is duidelijk druk met zijn nieuw speeltje bezig, hij kent ons nu even niet meer...

Allez man, verlos ons van ons lijdend wachten en zeg de historische woorden;

"het is een ..... geworden!!!"

Comment

• Volgens mij zit er een 1 een D en misschien wel een 0 in...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

• dan is het nog de vraag, hoeveel 0'en? En welke letter en welk cijfer staat op welke plaats?????

Comment

• Originally posted by NataliaNL
                          dan is het nog de vraag, hoeveel 0'en? En welke letter en welk cijfer staat op welke plaats?????
                          "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                          Member of Han Fan Clan
                          Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

• Originally posted by teddy-bear
                            Sonyke is duidelijk druk met zijn nieuw speeltje bezig, hij kent ons nu even niet meer...

Allez man, verlos ons van ons lijdend wachten en zeg de historische woorden;

"het is een ..... geworden!!!"
                            Hoe kunt ge het weten met wat ik bezig ben geweest Teddy ?
                            Uit de eerste testfoto's blijkt dat ik toch wel wat kan fotograferen Allé technisch toch.
                            Belangrijk was nog dat ik eerst de pixels controleerde. Die blijken in orde te zijn ! Gecontroleerd op mijn TFT-scherm. Ik hoorde onlangs pas dat het controleren van pixels bijna onmogelijk is op een CRT-scherm, bepaalde CRT-schermen (allemaal ?) zouden één enkele pixel maskeren, dus niet laten zien.
                            De scherpte en de onscherpte kon ik leggen waar ik wil, dat is een groot verschil met de Sony. Het nieuwe speeltje is snel, dat merkte ik dadelijk !
                            Toch heb ik hem in zijne AF al kunnen strikken. In een donker deurportaal op een effen donkergrijsachtige deur -ja wie fotografeert nu zoiets ?- kon hij niet focussen. Natuurlijk kan je daarvoor het hulplicht gebruiken, maar deed ik niet. Ik stelde handmatig scherp.

Ik fotografeerde voorlopig enkel op ISO 200, JPEG, kwaliteit normaal, scherpte auto, kleurstelling I, contrast normaal. Voorkeuze zowel A-voorkeuze als S-voorkeuze en Manueel.
                            Die beelden recht uit de camera zijn goed, vallen zelfs mee. Allé ik ben al gerust, blijkt in orde te zijn en zeker aan mijn verwachtingen te voldoen.

Wat mij betreft mag de waarborgkaart ingevuld worden, maar ik ga nog een paar dagen wachten. Hoef hem niet in te ruilen denk ik, is in orde.

Het is een NIKON D100 geworden.
                            En nu.....de handleiding lezen, zal ik een tijdje mee zoet zijn, en nog wachten op mijn objectieven

Comment

• GEFELICITEERD, D100'ke!
                              Had je 717 in de situatie die je beschrijft wel kunnen focussen?

Ik neem aan dat je Nikon Capture 4 erbij hebt gekregen?

Lenzen... die leen je toch "effe" van Roadrunner en Teddy-Bear?

Comment

• Een D100, "mannen weten waarom..."

Proficiat S.! je zal er zeker véél plezier aan beleven.

En nu de foto's

(PS; voor de Nederlanders, "mannen weten waarom..." is een slogan van een gekende brouwerij hier )

Comment

Working...
                                X