Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de allerbeste digitale DSLR camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hmmmm, toch leken RR zijn woorden me niet richting Nikon te gaan.
    Ach, we zien wel, Sonyke moet nog 2 hele nachten slapen, hij zal het moeilijk genoeg hebben zonder al die vragers.

Voor me staat mijn D100, met een paar lenzen eromheen uitgestald... ik kijk en geniet Ik hoef geen 2 dagen en nachten te wachten.

Comment

• Originally posted by Cois
      Ik ga een gokje wagen.
      Wel ik denk.......een Nikon D100,aangezien Nikon sneller leverd.
      RR zal ook misschien een goed woordje gedaan hebben.
      Cois : er zijn er meerdere die je direct kan hebben, die je zelfs zaterdag al kan hebben :
      300D (zelfs in kit), de 10D, de E-1, de D100 en die zijn allemaal goed !

Comment

• Ik geef het op,maar nu weet ik nog altijd niet wat ik moest weten.
        LOL
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

Comment

Ik geef het op,maar nu weet ik nog altijd niet wat ik moest weten.
          LOL
          Lol Cois. Je hebt prachtige foto's in je album zitten ! Mooi van kleur, scherp ! Die macro-foto's die je hebt met welke DSLR-lens kan je die maken ? Ga je diezelfde scherptediepte hebben ? Je hebt zelfs een foto van een helicopter in de lucht !
          Al die foto's allemaal met die ene lens van Sony !
          Wat wil je nog meer ? Snelle actiefoto's maken, stja dat zal beter met een snellere lens kunnen. Als dat je bedoeling is.....snelle lenzen kiezen.
          Maar hou je Sony !

Comment

• en laten we vooral Cois zijn Planckendael - Koala foto's niet vergeten!!!

Comment

• @ Sonyke,mijn voornaamste vraag was...
              ik neem een foto met mijne sony van een bloem bv
              ik neem een foto met een dslr (in jpg stand ) van die zelfde bloem.
              Is die foto van die dslr dan minstens even scherp als die van onze sony.
              Ja ik kan zagen hé.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

Comment

• Originally posted by NataliaNL
                en laten we vooral Cois zijn Planckendael - Koala foto's niet vergeten!!!
                Dank U Natalia.
                Volgend jaar ga ik terug naar Plackendael,ik woon toch in de buurt.
                mvg FrançoisVM
                Canon 7D

Comment

@ Sonyke,mijn voornaamste vraag was...
                  ik neem een foto met mijne sony van een bloem bv
                  ik neem een foto met een dslr (in jpg stand ) van die zelfde bloem.
                  Is die foto van die dslr dan minstens even scherp als die van onze sony.
                  Ja ik kan zagen hé.
                  Daar is niet zo maar ja of nee op te zeggen. Ik verklaar me.
                  De Sony (en de rest van die camera's) hebben een véél grotere scherptediepte als een SLR. Bij een SLR kan het al gebeuren dat de ogen héél scherp zijn, maar het tipje van de neus en het deel van de oren al wat buiten het scherptegebied komen.
                  Dat verschil zie je met iedere brandspuntafstaand, maar hoe groter de brandbpuntsafstand hoe minder deze dieptescherpte.
                  Hoe dichter bij je onderwerp hoe minder scherptediepte ook.
                  Het is dus "vrij gemakkelijk" om bv een scherpe macrofoto te maken met een Sony. Een SLR is daar in het nadeel.

Wil je de achtergrond soft houden en het onderwerp scherp dan is de SLR weer in het voordeel.

Nu buiten dit fenomeen van de scherptediepte is er ook het feit van de kwaliteit van de lens.
                  Het Zeissobjectief van de Sony is buitengewoon goed, is op elke brandpuntsafstand even scherp. Indien je deze kwaliteit wilt bereiken met verwisselbare lenzen die tevens ook een zoom hebben, dan ga je echt wel hele goede verwisselbare objectieven moeten gaan aanschaffen. Daar twijfel ik geen moment aan.
                  De kwaliteit van de Sony 717 op dat gebied is extreem goed. De 5X optische zoom van de Sony is ook het maximum om deze scherpte te bereiken. Moeilijk om dat te kloppen.

Met een Sony d.m.v. de converter kan je gaan tot circa 300 mm (omgerekend naar kleinbeeld)daar houdt het op. Ja je kan daar meer voor zetten maar dan hou je geen kwaliteit.
                  Met een SLR kan je verder gaan. Bv een zoomlens met een brandpuntsafstand tot 200 mm omgerekend naar kleinbeeld 320 mm, daar kan je bv gemakkelijk (tenminste als je een héél lichtsterke lens hebt) ook een converter opzetten en dan bekom je kwaliteit tot pakweg iets over de 600 mm. Prachtig dus om bv een vogeltje in een boom te fotograferen, en dat zal dan nog (vanop statief) haarscherp zijn.

Op een SLR kan je ook kiezen voor een grotere breedhoek. Op de Sony kan je ook een breedhoek converter plaatsen en ook die foto's zullen nog haarscherp zijn. Maar opnieuw met een SLR kan je nog breder gaan (al zul je altijd vertekening hebben).
                  Op een SLR kan je ook een speciale macrolens enz gebruiken.

Nog eens. Een toestel zoals de 717 is eigenlijk onvervangbaar. Maar het heeft voor bepaalde toepassingen zijn tekorten. Zie het voorbeeld van de vogel in de boom. Op hogere Iso-waarden zal de Sony ook meer ruis hebben, dan bepaalde SLR-broers. Het heeft ook zijn voordelen altijd scherp van tipje van de neus tot de achtergrond. Héél korte sluitertijd voor IR-foto om nog eens iets anders te noemen enz.

Over het algemeen zal een SLR minder scherp zijn, beroepsfotografen houden meer van zachtere foto's niet die hele scherpe die zijn minder geschikt voor hun toepassingen. Is ook afhankelijk van de instellingen natuurlijk. Je kan de scherpte verhogen door de instelling van de camera (vgl Sony scherpte -2 -1) en door de nabewerkingen. Bekijk hier de foto's van verschillende forumleden met SLR's daar zijn ook echt hélé scherpe foto's bij, maar ik denk meestal het gevolg van nabewerking. Ben ik hier fout, en zijn die niet nabewerkt, dan hoor ik dat hier graag. Heb ook de wijsheid niet in pacht.

Met een SLR zal je dus op bepaalde gebieden inboeten. Op bepaalde gebieden winnen. Om dit winnen te concretiseren zul je fatsoenlijke lenzen op de DSLR moeten zetten, en dan spreek ik over de range die ook de Sony aan kan, dit bereik je niet met één lens voor een SLR daarvoor zul je er meerdere moeten aanschaffen.

Ik zeg nu niet dat je op een SLR géén mindere lens moogt zetten maar dat zou echt wel stom zijn. Daarom moet je er bovenop minstens één betere lens erop zetten, de lens die je waarschijnlijk het meeste gaat gebruiken. Of toch voorzien dat je in de toekomst die betere lenzen wilt kopen. Zo niet dan moet je het laten. Dan ben je met de Sony beter !

Comment

• @ Bedankt Sonyke voor U replyke.
                    Ja over de scherpte van de lens kunnen we niet klagen,want ik moet toegeven aan mijn foto's is aan licht,kontrast en scherpte niets veranderd.
                    Bij macro-bloemen heb ik een foto met een bij op sedum,achteraf wat bij gezoemd op het toestel zelf ( dat is het zelfde dan croppen zeker )en daarna in PS wat verscherpt.
                    Ik denk dat ik hierover nog weleens een topic zal starten,om zo nog meer te leren voor ik koop.
                    Terwijl worden ze misschien nog zo goed als ne Sony F717.
                    Peer nu ben ik weer in uwe topic bezig de vlammetjes slaan al uit uw mapje.

mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

Comment

• Idd Sonyke dat is de reden dat ik het laatste jaar mijne 717 heb uitgebreid met de 2 dure, maar goede converter en een topflits
                      Als ik zie met wat sommige van lenzen werken zoals bij nen 300 d heb ik mijn vraagtekens.
                      Zoals sommige weten volg ik een zware avondschool fotografie en als de fotos top of the bill moeten zijn pak ik mijne F4 S.
                      Heb tegen den 10 januari bvb opdracht met scherptediepte en dat is een van de weinige dingen waar de 717 het moeilijk mee heeft.(zoals je aangaf)
                      Met mijne F4 met 50 mm 1.4 kan ik juist de neus van iemand scherp zetten en de rest niet.Dat is zoals je aangeeft moeilijk met ne 717.
                      Daar zijn (D)Slr beter in.
                      Daarom dat ik wacht tot de kwaliteit van de F4s te vinden is digi en betaalbaar en zolang werk ik graag met mijne 717
                      Vooral die kantelbare lens is super
                      Sony f717,vcl-hgd1758,vcl-hgd0758-hvl F32X and Beloved Nikon F4 (cause Weight DOES matter )

Comment

• Allee gefeliciteerd sonyke en je hebt jezelf al veraden hoor ik weet ondertussen al welke camera je gekocht hebt . Wel eigenlijk kan ik nog kiezen uit 2 modellen maar het zal dat ene dat ik denk wel zijn. Was eigenlijk al overtuigd dat het die ging worden voor je hem kocht .

Je gaat er zeker veel plezier mee beleven. Alleen welke lenzen heb je nu gekocht das nog iets anders natuurlijk.

En Cois maak je geen zorgen de beelden die je krijgt met je SLR zijn beter dan die uit je Sony. Minder gesatureerd en verscherpt maar dat kan je compenseren door die instellingen op je camera te veranderen. En eigenlijk is dat alleen een voordeel.

Comment

• Zijn jullie hier nu nog altijd aan het toeten?De Peer heeft zijn toestel al gekocht dus....of is dit DE topic waar alle twijfelaars terecht kunnen...
                          Danny's Photosite

Comment

• Originally posted by roadrunner
                            Zijn jullie hier nu nog altijd aan het toeten?De Peer heeft zijn toestel al gekocht dus....of is dit DE topic waar alle twijfelaars terecht kunnen...
                            Toeten,wat is dat RR.
                            Ja,ge hebt zo van die Topic's.Dat gaat van adapterringen tot dikke tenen.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

Comment

• Originally posted by Kevlar

En Rudy heeft gelijk hoor er wordt vaak gezegd Canon is niet compatibel met zijn oude lenzen maar die EF vatting is zelf al oud dus dat is niet echt een argument he. En die EF vatting was uiteindelijk een serieuse stap vooruit op lensgebied en ik kan Canon alleen maar gelijk geven van deze genomen te hebben.
                              Kevlar,kijk eens in de verkoophoek http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=35892 Over zulke zaken had ik het dus en bij mijn weten is dit dus nooit het geval bij Nikon.En je zal het misschien niet graag horen of toegeven maar ik heb dit al wel regelmatig gelezen dat zoiets kan gebeuren bij Canon (zonder dit natuurlijk te willen veralgemenen of te overdrijven).

Daarom zei ik dat als je tweedehands wil kopen je bij Nikon minder kans hebt op comptabiliteitsproblemen dan bij Canon.En daarmee wil ik niks verkeerd zeggen over Canon hoor.

Kan natuurlijk in dit geval aan vuile contactpunten liggen zoals men er nu ondertussen plots bijgezet heeft...

Danny's Photosite

Comment

• RR, dat van die contactpuntjes klopt wel hoor, maar ik moet je gelijk geven dat je soms van die incompatibiliteitspunten hebt bij Canon...
                                Maar ja, je moet er wat voor over hebben zekers
                                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                                Fuji S602Z & extra's
                                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                                X