Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de allerbeste digitale DSLR camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Allé Sonyke (moeten we je nu nog Sonyke noemen??? ),van harte proficiat met de aankoop van je nieuw toestel welk merk het ook mag zijn.Dat je er jaaaaren plezier mag mee beleven (en wij natuurlijk ook als je hier foto's post want dat is de bedoeling.Camera's dienen namelijk om foto's mee te trekken. )

Hopelijk krijg je een goede band met je toestel.Als er een lens is die zegt dat ze "je vriend" gaat worden zit het precies al wel snor .Het gevoel is immers ook belangrijk en dat vergeet men soms wel eens als men constant zit te focussen op die kleine technische verschillen die er bestaan tussen een 10D,D100,S2...

Op BD heeft men altijd gezegd dat het niks uitmaakt met welk toestel de foto's gemaakt worden.Heb ik altijd een mooi iets gevonden.Maakt dit forum anders dan de meesten denk ik.

Foto's moeten er getrokken en vervolgens bekeken worden.Foto's van mooie dingen,mooie momenten...die je wil bewaren.Daar gaat het om.En om het plezier dat je eraan beleeft om ze te trekken natuurlijk...

Ik ben er dadelijk mee weg om te gaan wandelen nu moeder de vrouw vandaag natuurlijk thuis is want ik werk wel in het onderwijs zoals je weet Willy,maar met die 3 kapoenen die hier rondzwadderen geraak ik niet zo maar weg als ik dat wil om fotookes gaan te trekken.

En prettig Kerstfeest!(ik heb gisterenavond al te veel gegeten en deze namidag is het weer van dat. We hebben hier nogal een leventje )Ik had echt beter voor pastoor gegaan.Maar op Kerstdag mag je preken zekers
    Danny's Photosite

Comment

Opgepast RR, als pastoor wordt je voortdurend verwend door de al de vrouwen van 't kerkfabriek, KAV en toestanden, dus dat is nog erger .

In jouw plaats zou ik gewoon genieten van wat ik heb... Ook al was 't gisterenavond en vanmiddag ook van dat. Het wordt weer een week boeten om dat weer goed te maken of ik krijg weer problemen met mijnen halven trouwboek...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Originally posted by roadrunner
        Allé Sonyke (moeten we je nu nog Sonyke noemen??? ),van harte proficiat met de aankoop van je nieuw toestel welk merk het ook mag zijn.Dat je er jaaaaren plezier mag mee beleven (en wij natuurlijk ook als je hier foto's post want dat is de bedoeling.Camera's dienen namelijk om foto's mee te trekken. )

Hopelijk krijg je een goede band met je toestel.Als er een lens is die zegt dat ze "je vriend" gaat worden zit het precies al wel snor .Het gevoel is immers ook belangrijk en dat vergeet men soms wel eens als men constant zit te focussen op die kleine technische verschillen die er bestaan tussen een 10D,D100,S2...

Op BD heeft men altijd gezegd dat het niks uitmaakt met welk toestel de foto's gemaakt worden.Heb ik altijd een mooi iets gevonden.Maakt dit forum anders dan de meesten denk ik.

Foto's moeten er getrokken en vervolgens bekeken worden.Foto's van mooie dingen,mooie momenten...die je wil bewaren.Daar gaat het om.En om het plezier dat je eraan beleeft om ze te trekken natuurlijk...

Ik ben er dadelijk mee weg om te gaan wandelen nu moeder de vrouw vandaag natuurlijk thuis is want ik werk wel in het onderwijs zoals je weet Willy,maar met die 3 kapoenen die hier rondzwadderen geraak ik niet zo maar weg als ik dat wil om fotookes gaan te trekken.

En prettig Kerstfeest!(ik heb gisterenavond al te veel gegeten en deze namidag is het weer van dat. We hebben hier nogal een leventje )Ik had echt beter voor pastoor gegaan.Maar op Kerstdag mag je preken zekers
        Natuurlijk Danny dat blijft Sonyke ! Trustje vind ik niet zo goed.
        Trouwens ik verwacht nog altijd van een paar pippo's foto's van dieje camera. Ik ben geloof ik de enige die daar iets mee gepost heeft.
        Maar we zijn hier weer serieus dezen topic aan het vertimmeren. Straks moeten we ons weer gaan verontschuldigen.
        Uyterhoeven binnen een paar maanden uwe laptop weer niet gaan afstoffen en op deze topic stoten hé.

Dus.....wie het nog niet goed weet wat de beste camera is en gesteld dat je niet naar het geld moet kijken -maar ook niet té veel wil uitgeven.............'t is de moment hé mannen !! 't Is de laatste keer dat we het daar gaan over hebben.

Peer is al goed geholpen geweest en is gesteld. Die horen we niet meer die is volop prachtige foto's aan 't maken. En gelijk heeft hem.
        De Cois zit nog te twijfelen......één ding zou ik die nog graag mee geven : doe uwe Sony 717 niet weg daar gaat binnen een aantal jaren nog veel vraag naar komen als die niet meer te krijgen is. Dat wordt hetzelfde als een Wurlitzer !

Comment

Inderdaad Sonyke,

Al verschillende foto's genomen, de camera went snel.
          Maar hij werkt makkelijk, voor de normale veranderingen hoef je geen menu te openen.
          Hij is wel erg precies in vergelijking met de s602z.
          Spotmeting is ook echt spotmeting en de belichting komt erg precies maar dat is tevens het grote voordeel.
          Naar mijn bescheiden mening heeft Olympus met de E-1 een prachtcamera ontwikkeld.
          Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
          http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Goeie vraag!?

Blijft "Sonyke" binnenkort "Sonyke" heten???

Met zijn opzetbare lenzen zal het zeker gene "Sony" zijn...

Heb hier al een aantal mogelijkheden; "Fujieke", "Tieneke", "Den driehonderd", "Kanonneke" of "Nikoneke", maar volgens mij het beste is "Chocomelkske" is niet zo merkgebonden meer

Comment

D'er crosst hier ook een Fantake rond... Als die ooit van "merk" verandert, heeft hij ook geen probleem...
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Originally posted by Sonyke

Peer is al goed geholpen geweest en is gesteld. Die horen we niet meer die is volop prachtige foto's aan 't maken. En gelijk heeft hem.
                De Cois zit nog te twijfelen......één ding zou ik die nog graag mee geven : doe uwe Sony 717 niet weg daar gaat binnen een aantal jaren nog veel vraag naar komen als die niet meer te krijgen is. Dat wordt hetzelfde als een Wurlitzer !
                @Peer: Proficiat met U nieuwe aankoop en veel geluk en plezier er mee.
                Sorry dat ik uwe topic gebruikt heb voor eigen doeleinden,ik zal misschien een eigen topic starten hier over.

@Sonyke:Ook nog eens proficiat en ja ik ben inderdaad nog erg aan't twijfelen.
                Ik moet eerst weten dat de kwaliteit van een foto in JPG,van een 10D of een D100,de zelfde is als mijne Sony F717.
                Zonder gebruik te moeten maken van een software programma,zoals het er in gegaan is zo moet het er uitkomen.
                Behalve als ik zelf fouten heb gemaakt natuurlijk.
                Opgelet,dit is mijn overtuiging hoor.
                Bij een Canon 1D is dit zeker naar het schijnt,maar 2900 € is te duur.
                Dan had ik al 3 jaar eerder moeten stoppen met roken.

mvg FrançoisVM
                Canon 7D

Comment

@Cois: niet vergeten... Bij een D100 of 10D is de RAW hoe het erin gegaan is. Een JPG is al een in-camera bewerking van de RAW...
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Originally posted by teddy-bear
                    Goeie vraag!?

Blijft "Sonyke" binnenkort "Sonyke" heten???

Met zijn opzetbare lenzen zal het zeker gene "Sony" zijn...

Heb hier al een aantal mogelijkheden; "Fujieke", "Tieneke", "Den driehonderd", "Kanonneke" of "Nikoneke", maar volgens mij het beste is "Chocomelkske" is niet zo merkgebonden meer
                    Chocomelkske vind ik wel mooi. Nee het blijft "Sonyke". Dat Sonyke blijf ik ook houden en blijft ook in mijn handtekening staan.
                    Trouwens in mijne nieuwe zit ook Sony.....de kenners weten het nu. Nog twee keer slapen en ik kan mijne nieuwe vriend gaan halen.
                    En eindelijk tijd voor mij om op mijn beurt onnozele vragen te gaan stellen, zoals "moet ik de handleiding lezen en voor wat dient dat knoppeke" "Kan ik mijne oude Metz flits nog gebruiken" "hoe krijg ik dat doppeke van mijn lens"

Comment

• En dient dat lensdoppeke ook als onderzetterke voor mijnen chocomelk...
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

• Sonyke, wil je nu dat we vaak gaan vragen welk merk het is geworden? Als dat zo is, dan moet je dat even melden hoor, dan trommel ik wel een paar mensen bijelkaar die je dat hier gaan vragen.

Comment

• ok, begin ik wel: "welek merk is het geworden dan Sonyke?"

Comment

• Nee Havezet, als jij nu eerst eens je 10D boekje gaat doorspitten om te zien of er Sony onderdelen in de 10D zitten..... Als je geen zin hebt om te lezen, dan kun je natuurlijk ook je camera even uit elkaar halen...

Comment

• Originally posted by NataliaNL
                              Sonyke, wil je nu dat we vaak gaan vragen welk merk het is geworden? Als dat zo is, dan moet je dat even melden hoor, dan trommel ik wel een paar mensen bijelkaar die je dat hier gaan vragen.

Nee er zit er nog ene op de achtergrond (mail), het is een persoonlijke keuze, al die toestellen zijn goed, ik beïnvloed niemand en heb me zelf ook niet laten beïnvloeden.
                              én er zijn er een heleboel die het weten met inbegrip van den Teddy en verschillende anderen dus wat dat betreft is er geen enkel probleem.

Comment

• Ik ga een gokje wagen.
                                Wel ik denk.......een Nikon D100,aangezien Nikon sneller leverd.
                                RR zal ook misschien een goed woordje gedaan hebben.
                                mvg FrançoisVM
                                Canon 7D

Comment

Working...
                                X