Originally posted by Cois
Zeg RR ,nu doet ge mij ook goesting krijgen zelle.
Zeg RR ,nu doet ge mij ook goesting krijgen zelle.
Het kost inderdaad wel wat geld,maar je lenzen moet je zien als investering.Die kan je jaaaaaren blijven gebruiken.
Je kan best,indien je portefeuille dat kan trekken natuurlijk,dadelijk goede lenzen kopen of er eerst 1 goede kopen en wachten met de 2 andere.Het valt op dat de goedkopere lenzen meestal vlug terug verkocht worden omdat ze niet aan de verwachtingen voldoen en de aankoop ervan is eigenlijk een onnodige tussenstop waar je geld mee verliest.Best dadelijk fatsoenlijk glas kopen.
Of tweedehands kopen.Mijn Nikkor 70-210 F4.0 heb ik gekocht voor 150 Euro en die doet het prima.Ik kan er zelfs macro mee trekken want deze lens focust al vanop 1,2 meter (ga er wel een close-uplenske voorzetten om nog dichter te kunnen focussen)Geeft een geweldige DOF op 200mm en is redelijk scherp.En dat slechts voor 150 Euro.De lens is wel 15 jaar oud,wat traag...maar dat maakt me niks uit.Heeft ook zijn charmes.En als we terug wat centjes hebben of als mijn 70-210mm echt versleten is koop ik me de Nikkor AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200mm f/2.8G ED-IF die een absolute toplens is (en zo'n lens verkoop je niet omdat ze niet voldoet) maar die kost redelijk wat geld.Ik wou eerst mijn 12-24mm die ook niet goedkoop is.Zo maak je zelf keuzes...
en geraak je er ook wel.
En als je handelaar in Mechelen niet kan leveren contacteer je een andere.Er zijn er genoeg die op BD goed aangeschreven staan en een prima service geven en waarschijnlijk veel vlugger kunnen leveren
Zo,dit was wat goede raad van tante Kaat...
Comment