Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D800

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Wat een sisser; iedereen verwacht een D4 of D800; Nikon komt met een resem compacte camera's... http://nikonrumors.com/2011/08/24/th...150-s100.aspx/

http://nikonrumors.com/wp-content/up...y-slovakia.png
    25/8 is pas morgen ;-)
    Fuji X-E1 - 18-55mm
    facebook

Comment

Nikon is echt een meester om iedereen te laten watertanden op iets wat nog komen moet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
        Leest wel wat moeilijk ik ben benieuwd, of er uberhaupt al wat komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
          We zien duidelijk:

- groot spiegelhuis, dus FX camera
          - zeer hoekig design, wat beetje vreemd is.
          - draaiknop/hendel op de linkerkant van de zoeker. Dat is iets dat normaal alleen de D3/D2 reeks had en niét op de D700 zit bijvoorbeeld.
          - Geen grip, dus geen D4.

Nu ik mijn F100 eens vastneem, zie ik dat het een F100 is dat ze gebruiken in de foto
          Het klopt 100%. Zie het kleine lampje helemaal rechts bij de aansluitingen. Dat is het self timer lampje. Tegenwoordig gebruikt Nikon dit helemaal niet meer op die manier. Er is nu het AF hulplicht.

Zie: http://paulabutlerphotography.com/na..._f100_copy.jpg

Die Slovenen toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            We zien duidelijk:

- groot spiegelhuis, dus FX camera
            - zeer hoekig design, wat beetje vreemd is.
            - draaiknop/hendel op de linkerkant van de zoeker. Dat is iets dat normaal alleen de D3/D2 reeks had en niét op de D700 zit bijvoorbeeld.
            - Geen grip, dus geen D4.

Nu ik mijn F100 eens vastneem, zie ik dat het een F100 is dat ze gebruiken in de foto
            Het klopt 100%. Zie het kleine lampje helemaal rechts bij de aansluitingen. Dat is het self timer lampje. Tegenwoordig gebruikt Nikon dit helemaal niet meer op die manier. Er is nu het AF hulplicht.

Zie: http://paulabutlerphotography.com/na..._f100_copy.jpg

Die Slovenen toch
            t zijn Slovaken, maar dat van die F100 is knap gezien. Ik denk dat je er pal op zit.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Lijkt me ook, de afbeelding is perfect een F100 klopt helemaal.
              Nou dan zullen we maar denken geduld is een schone zaak, afwachten dus.

Comment

geduld een schone maar tevens lastige zaak

Comment

Nerdifants Paradox:

en ? waar zijn ze dan ?

YMMV Nerdi

PS. BS site die nikonrumours veel geblaat en géén wol.
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                    Nerdifants Paradox:

en ? waar zijn ze dan ?

YMMV Nerdi

PS. BS site die nikonrumours veel geblaat en géén wol.
                    Een paar cynische "zie je wel" lijnen zijn altijd heel makkelijk

Geruchten zijn inderdaad geruchten tot ze bevestigd worden. Maar ik vind het niet verkeerd om met anderen van gedachten te wisselen over toekomstige Nikon toestellen, al dan niet "geholpen" door juiste/onjuiste gelekte informatie. Nikon kiest er in tegenstelling tot bv Sony voor om alles tot op het laatste strikt geheim te houden. Hun volste recht, maar anderzijds zou een iets duidelijker roadmap de keuzes/prioriteiten voor de meeste Nikon gebruikers op langere termijn wel iets makkelijker maken. Vanzelfsprekend hebben we ook helemaal niks aan een gelekt of aangekondigd product dat maar een half tot een vol jaar nadien vlot geleverd kan worden.

Ik had op 24/08 wel nieuws verwacht, maar besef ook dat de verschrikkelijke aardbeving een flinke knauw in Nikon's productie heeft gezet. Mogelijke sensor perikelen kunnen ook meespelen, maar verder blijf ik positief Er komen zeker nieuwe toestellen, maar ze zullen nog even op zich laten wachten. Ik lees het wel op [NR]

Overigens voldoen mijn huidige toestellen nog prima. Ik gebruik ze nog elke dag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

Geruchten zijn inderdaad geruchten tot ze bevestigd worden. Maar ik vind het niet verkeerd om met anderen van gedachten te wisselen over toekomstige Nikon toestellen, al dan niet "geholpen" door juiste/onjuiste gelekte informatie. Nikon kiest er in tegenstelling tot bv Sony voor om alles tot op het laatste strikt geheim te houden. Hun volste recht, maar anderzijds zou een iets duidelijker roadmap de keuzes/prioriteiten voor de meeste Nikon gebruikers op langere termijn wel iets makkelijker maken. Vanzelfsprekend hebben we ook helemaal niks aan een gelekt of aangekondigd product dat maar een half tot een vol jaar nadien vlot geleverd kan worden.

Ik had op 24/08 wel nieuws verwacht, maar besef ook dat de verschrikkelijke aardbeving een flinke knauw in Nikon's productie heeft gezet. Mogelijke sensor perikelen kunnen ook meespelen, maar verder blijf ik positief Er komen zeker nieuwe toestellen, maar ze zullen nog even op zich laten wachten. Ik lees het wel op [NR]

Het gaat niet om iets mogen of iets niet mogen, of over gedachten wisselen over nikon gear. Deze site ontbreekt gewoon elke nuttige informatie waar de gevorderde amateur of pro iets mee kan.
                      YMMV Nerdi
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Akkoord Frank, kan je geen ongelijk geven.
                        Enkel vind ik de aardbeving (en bijhorende kernramp) nu al lang geen alibi meer om achterop te hinken. Want daar lijkt het toch een beetje op neer te komen.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Nikon, achterop hinken? Dat is je innerlijke gearhead aan het woord hoor
                          Op vlak van sommige lenzen misschien wel, ja. Al een tijdje. Maar op gebied van dSLR's vind ik het wat vroeg om dat te roepen...
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Er komen zeker nieuwe toestellen, maar ze zullen nog even op zich laten wachten.

't Is telkens hetzelfde hé Frank. Nikon brengt een nieuwe en de Sony/Canon-gebruikers worden nerveus. Sony brengt iets nieuws en de anderen worden nerveus. En bij Canon-releases net hetzelfde.
                            Mensen schijnen in een voortdurende angst te leven om achterop te geraken.
                            Wie op die manier naar fotografie kijkt, dan moet je eigenlijk om het jaar van merk veranderen, of een paar merken tesamen gebruiken . In die logica had ik in 2006 alles van Minolta zeker moeten verkopen .

Mogelijke sensor perikelen kunnen ook meespelen
                            Hoewel dit over D800 gaat: wordt er niet eerder een D400 verwacht dan ?
                            En is er nog steeds een gebruik van Sony-sensors gepland voor zover geweten ?
                            Anders zou het niet onlogisch zijn dat er straks een D400 is.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                              Akkoord Frank, kan je geen ongelijk geven.
                              Enkel vind ik de aardbeving (en bijhorende kernramp) nu al lang geen alibi meer om achterop te hinken. Want daar lijkt het toch een beetje op neer te komen.
                              Achterop hinken zou ik het niet noemen. Verkeerde verwachtingen geschept door bepaalde personen/sites wel (het punt van Nerdi)

Bij de vorige grote aankondiging (23/08/2007: D3 en D300) was er veel kritiek omdat het zo lang wachten was tot er camera's geleverd werden (pas mondjesmaat eind november 2007 en vlot na voorjaar 2008) Misschien was het toen veel dringender om in augustus een aankondiging te doen omdat Nikon's marktaandeel te sterk aan het zakken was door de beroerde hoge ISO's van de toenmalige toestellen? Die druk is er nu niet, en Nikon zal het gat tussen aankondiging en uitlevering een stuk kleiner willen houden, plus ook nog wat de kat uit de boom willen kijken (concurrentie) ...

Comment

Steve Jobs zei het al lang geleden..."Real artists ship."

Eerlijk gezegd vind ik dat ook de beste manier van werken...
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                                X