Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik dacht dat algemeen verwacht werd dat de 24 MP sensor die in de A77 komt te zitten in de D400 zou gaan komen, niet in de D800 ?
Nee volgens wat ik heb gehoord gaat de D400 dezelfde sensor hebben als de D7000, en dat is super logisch want dat is ook een crop-sensor terwijl die 24mp sensor van sony een fullframe is!
Nee volgens wat ik heb gehoord gaat de D400 dezelfde sensor hebben als de D7000, en dat is super logisch want dat is ook een crop-sensor terwijl die 24mp sensor van sony een fullframe is!
op digitalrev zeggen ze dit. Voor wie de klik-cultuur niet ziet zitten: alle Nikon camera's behalve de D4x gaan naar 16mp en gaan zo Nikonsgewijs voorzichtig vooruit in resolutie. 't Blijven geruchten...
And here we are! On top of the post you can see the world first picture showing the upcoming new Sony A77 and A65 translucent models! Sony original plan was to announce those cameras in July but the announcement has been delayed to late August because of the recent production issues that external suppliers had
Er wordt gefluisterd..... de D4 & D400 in augustus....
Een D800 ????????
Laatste [NR] fluisters zeggen dat de introductievolgorde van D3/D300 > D700 gewoon herhaald gaat worden, dus zou er pas sprake van een D800 zijn in... juli 2012...
volgens de geruchten, die nu wel vrijwel betrouwbaar zijn, zal er een nieuwe 24mp APS-C sensor gebruik worden in de sony a77 en de nex5 en hoger. alle instappers (sony en nikon) krijgen 16mp sensor alsook de nieuwe sony 6 serie.
D400 geen gedacht, maar ik gok op 24mp
de huidige 24mp FF sensor wordt gebruikt in de nikon D3X, Sony zelf gaat dit jaar met geen FF toestel voor de pinnen komen, maar dwnz dat Nikon niet met FF eerder op de markt zal komen. Sony zou wel volgend jaar met 2 FF op de markt komen een toestel met hogere MP (boven de 30mp) in concurrentie van de MF toestellen en een toestel met lagere mp (rond de 20mp ?)
De geruchten gaan (tom hogan) dat in augustus zowel de d4 als d400 zullen voorgesteld worden.
Zoals te verwachten zou de de d400 de sony 24mp aps sensor meekrijgen die ook gebruikt zal worden in de sony a77 en NEX5.
De D4, vervanging van de D3, zou een 18mp sensor krijgen
Daar komt mogelijk nog een vervanging van de d700 met de d3s sensor (d700s) maar de werkelijke vervanging (D800) zou pas gepland zijn voor 2012 .
zie ook:
De geruchten gaan (tom hogan) dat in augustus zowel de d4 als d400 zullen voorgesteld worden.
Zoals te verwachten zou de de d400 de sony 24mp aps sensor meekrijgen die ook gebruikt zal worden in de sony a77 en NEX5.
De D4, vervanging van de D3, zou een 18mp sensor krijgen
En 't is niet omdat er iets nieuws is, dat het "oude" daarom direct slecht geworden is!
Dat is inderdaad een feit, maar meestal betaal je er wel teveel voor dan. Ik koop liever een D700 enkele maanden na dat de d800 er is dan ervoor. Zal makkelijk 500€ verschillen denk ik
Mmmm, die D700s met de sensor van de D3s en een honderd procent view finder is voor mij zowat de perfecte omschrijving van de ideale camera...
En waar een knopje op zit..
OFF = de normale D700 view finder, bv : snel continue focussen op 1 van de 51+ scherpstelpunten op bv. Phillipe Gilbert die aan volle gas passeert...
ON = Leica style rangefinder... De straat op en lekker handmatig focussen met je nieuwe Nikkor 85mm f/0.95 die ze als combo verkochten met die nieuwe Body...
Comment