Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D800

Wel, eerlijk gezegd denk ik er ook al zo'n tijdje over. Ik heb even de aankondigingen van Dpreview erop nageslagen, voor de camera's waarvan ik uit m'n hoofd weet:
    - dat ze op ongeveer hetzelfde tijdstip zijn uitgekomen,
    - en/of dat ze een sensor delen.

D300: 23 augustus 2007.
    A700: 6 september 2007.

D3X: 1 december 2008.
    A900: 9 september 2008.

D7000: 15 september 2010.
    A580/A55: 24 augustus 2010.

Met andere woorden, Sony heeft al twee keer een flinke voorsprong gekregen bij de aankondigingen. Misschien nu weer ?

Goh, een marginale detailwinst ...In combinatie met (erg) goede lenzen heb je wel flink wat winst (vind ik toch), maar dat is een andere discussie, die moeten we hier niet voeren .

Kleurdiepte, DR, een goede hoge ISO,...zijn ook belangrijk natuurlijk .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Wel, eerlijk gezegd denk ik er ook al zo'n tijdje over. Ik heb even de aankondigingen van Dpreview erop nageslagen, voor de camera's waarvan ik uit m'n hoofd weet:
      - dat ze op ongeveer hetzelfde tijdstip zijn uitgekomen,
      - en/of dat ze een sensor delen.

D300: 23 augustus 2007.
      A700: 6 september 2007.

D3X: 1 december 2008.
      A900: 9 september 2008.

D7000: 15 september 2010.
      A580/A55: 24 augustus 2010.

Met andere woorden, Sony heeft al twee keer een flinke voorsprong gekregen bij de aankondigingen. Misschien nu weer ?

Goh, een marginale detailwinst ...In combinatie met (erg) goede lenzen heb je wel flink wat winst (vind ik toch), maar dat is een andere discussie, die moeten we hier niet voeren .

Kleurdiepte, DR, een goede hoge ISO,...zijn ook belangrijk natuurlijk .
      Bwa welk merk de primeur krijgt, kan misschien het ego van sommige gebruikers strelen maar mij interesseert het al lang niet meer. Ik gebruik al een tijdje Nikon en ben van plan dat nog lang te doen, en wat zij uiteindelijk rond zo'n nieuwe sensor bouwen boeit me net iets meer. Ik ga echter wel de kat uit de boom kijken hoor

Waarom mogen we de MP discussie hier niet voeren? Meer MP is telkens een zeer belangrijke zoniet DE belangrijkste marketing eigenschap van nieuwe fototoestellen. Ik blijf toch bij een marginale winst van 16 > 24MP op APS-C toestellen hoor. M.i. dient het hoofdzakelijk om mee "uit te pakken" of om technologie fetisjisten in hogere sferen te brengen. Diegenen die het potentieel van zo'n sensor volledig willen benutten, zullen echter wel heel goed moeten weten waar ze mee bezig zijn... 12 MP > 24MP op FF blijft sowieso véél zinvoller

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
        Ik dacht dat de D400 de sensor uit de A77 zou krijgen (de 24 MP APS-C CMOS, dus) ?
        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Misschien eist/krijgt Sony de primeur?
        En wat gebeurde er met het gerucht dat Nikon met z'n eigen sensor zou komen ? Bij het haar gegrepen ? Van de pot gerukt ?
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
          En wat gebeurde er met het gerucht dat Nikon met z'n eigen sensor zou komen ? Bij het haar gegrepen ? Van de pot gerukt ?
          Greetz, Kariboe
          Daar is het inderdaad heel stil rond geworden. Bij de APS-C toestellen zou momenteel enkel de D3100 van een niet-Sony sensor voorzien zijn. Benieuwd hoe dit in de toekomst verder ingevuld wordt.

Nog een linkje: http://nikonrumors.com/2011/01/26/th...by-nikon.aspx/
          Last edited by frank207be; 12 augustus 2011, 08:57. Reden: -1 sensor

Comment

De D3100 ? Zat daar niet de sensor uit de A450/A550/NEX-5 in dan ?

Frank, dat van de megapixels zei ik omdat er elders op dit forum al een nogal uitgebreide, kuch, discussie over loopt ...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

http://nikonrumors.com/wp-content/up...y-slovakia.png

Nikon schiet blijkbaar ook in gang. Ze hebben tot hiertoe alle nieuwtjes toch verdorie goed kunnen stilhouden...

Comment

kan ik geen bal van verstaan
                ik dacht dat morgen 24/08/11 D-Day was?
                Nikon Df

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
                  kan ik geen bal van verstaan
                  ik dacht dat morgen 24/08/11 D-Day was?
                  Ik ook niet, maar de affiche zegt toch genoeg.
                  Last edited by frank207be; 23 augustus 2011, 18:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    http://nikonrumors.com/wp-content/up...y-slovakia.png

Nikon schiet blijkbaar ook in gang. Ze hebben tot hiertoe alle nieuwtjes toch verdorie goed kunnen stilhouden...
                    foute topic
                    Last edited by Roland Cuypers; 23 augustus 2011, 21:03. Reden: foutje

Comment

Eerder spannende topic

Comment

Wat een sisser; iedereen verwacht een D4 of D800; Nikon komt met een resem compacte camera's... http://nikonrumors.com/2011/08/24/th...150-s100.aspx/
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Het gebrek aan geruchten deed dat wel al vermoeden hé. Nog even geduld
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                            Het gebrek aan geruchten deed dat wel al vermoeden hé. Nog even geduld
                            Inderdaad. Ik denk ofwel deze week nog, ofwel half-eind september.

Comment

nog langer wachten, zit met smart te wachten op een nieuwe camera zeg!

Comment

goh die aw100 ziet er best wel leuk uit!!

laat de reviews maar komen!

lijkt me een leuke naast een dslr
                                nikon stuff

Comment

Working...
                                X