Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb nog nooit zo'n goeie camera gehad als de 7D, die al sinds mijn 60ste verjaardag (maart 2010) in mijn bezit is. Daarvoor had ik een 350D en dan een 50D (ook een goed toestel... zo goed dat m'n vrouw ermee weg is! )
Maar de 7D is een klasse apart.
[Mod-LesC]Als Mod heb ik even jouw titel aangepast, want zoals het eerst stond dacht ik dat je wat probleempjes met de 7D te melden had, terwijl je vraagt of er die zijn.[/Mod]
De problemen die ik ermee heb gehad (3x opgestuurd voor herstelling, 2 toestellen gehad) hebben mij er toch niet van overtuigd dat de 7D een toptoestel is...
Het kan goed zijn dat er ontelbare mensen zijn die er géén problemen mee hebben, maar ik heb die wel gehad... Met de zoekfunctie vind je meer dan genoeg info
Maar vandaag de dag zijn die problemen opgelost, niet? Ik heb jouw verhaal destijds gevolgd... straf, hoor, twee verschillende toestellen met hetzelfde euvel.
Mijn 7D heeft nog geen problemen veroorzaakt en heeft bijna 10000 clics .Het aantal foto's is wat verminderd daar hij zijn broertje de 5DmkII heeft bijgekregen.
De problemen die ik ermee heb gehad (3x opgestuurd voor herstelling, 2 toestellen gehad) hebben mij er toch niet van overtuigd dat de 7D een toptoestel is...
Het kan goed zijn dat er ontelbare mensen zijn die er géén problemen mee hebben, maar ik heb die wel gehad... Met de zoekfunctie vind je meer dan genoeg info
Zoals ik had begrepen waren je problemen uiteindelijk opgelost door je lenzen af te regelen met AF microadjust.
Ik heb het vanaf het begin een goede camera gevonden en ben nog steeds tevreden.
Eén probleempje gehad: batterijen werden plots niet meer herkend zodat de lading niet meer zichtbaar was, net alsof ik een namaak erin had zitten.
Ik kon wel gewoon verder fotograferen.
Op een week hersteld onder garantie.
Zoals ik had begrepen waren je problemen uiteindelijk opgelost door je lenzen af te regelen met AF microadjust.
Ik heb het vanaf het begin een goede camera gevonden en ben nog steeds tevreden.
Eén probleempje gehad: batterijen werden plots niet meer herkend zodat de lading niet meer zichtbaar was, net alsof ik een namaak erin had zitten.
Ik kon wel gewoon verder fotograferen.
Op een week hersteld onder garantie.
Nou, ik blijf het niet normaal vinden dat ik ELKE lens die op mijn 5DmkII en 1DmkIII perfect focustte nu ineens meer dan +5/-5 correctie nodig heeft om deftig te focussen...
Heb dat ooit nog eens gepost :
De 7D is een prachtig toestel maar ik vind het eigenaardig dat het met de inwendige flits en schaduw achterlaat op het beeld tijdens het gebruik met de perfecte 17-55 IS.
Meeste leden hier zullen waarschijnlijk een externe flits gebruiken, maar in geval van nood is dat foutje met de interne raar maar waar.
Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's
Heb dat ooit nog eens gepost :
De 7D is een prachtig toestel maar ik vind het eigenaardig dat het met de inwendige flits en schaduw achterlaat op het beeld tijdens het gebruik met de perfecte 17-55 IS.
Meeste leden hier zullen waarschijnlijk een externe flits gebruiken, maar in geval van nood is dat foutje met de interne raar maar waar.
Dan hebben ze niet van hun fout geleerd want mijn 40D heeft dat ook...
Comment