Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Pentax K-5

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Pentax K-5

    In de jaren 70/80 was Pentax top, maar waar is het ineens fout gegaan?
    Nu zitten ze idd wel terug op het goede spoor ... lijkt mij.

    Raf'ken

    Comment


    • Re: De nieuwe Pentax K-5

      Juist berichtje gehad, Véronique houdt de K-5 voor zichzelf.
      Moet kunnen.
      Morgen ergens anders gaan bestellen, pfffffffff....!!!

      &Co

      Comment


      • Re: De nieuwe Pentax K-5

        Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
        Kan iemand dat eens verder grondig toelichten ?
        http://dxomark.com/index.php/en/Came...(brand3)/Nikon ... en het is niet alleen ISO ... ook de kleur- en dynamiekbereikverschillen zijn groot .... heb de hoogst scorende cropsensor Nikon genomen, de D90, daar de passende D300s minder goed scoort
        Vandaag zijn ook de D7000 resultaten verschenen: http://www.dxomark.com/index.php/en/...rs/Nikon/D7000

        Wat is er toe te lichten? Gewoon evolutie van de sensortechnologie
        Last edited by frank207be; 8 november 2010, 17:11.

        Comment


        • Re: De nieuwe Pentax K-5

          Zoals reeds eerder geschreven DXO metingen moet je met een kilo zout nemen zekers wat DR betreft, hun resultaten kloppen meestal niet met de werkelijkheid en zijn meestal inconsistent met andere metingen.

          hier vind je uitleg van hoe men DXO in het ootje neemt
          Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


          niettegenstaande blijft de K-5 een zeer prachtig toestel en de nieuwe sensor is zekers een grote verbetering toz van de K-7. Deze sensor is ook terug te vinden in de nikon d7000, sony a55 en sony a580.

          Comment


          • Re: De nieuwe Pentax K-5

            Prachtige evolutie dat Pentax het voortouw neemt , maar ik vind het moeilijk te geloven dat Pentax ineens op 1 staat, voor Nikon en Sony ? De A55 heeft wel een halfdoorzichtige spiegel, maar de sensor is hetzelfde...en dat zelfs Nikon het onderspit moet delven (zij het maar op het nippertje, maar meestal weten ze het onderste uit de kan te halen wat sensoren betreft, kijk maar naar de A900 en de D3X), dat kan er bij mij niet in . Frank, Wim,...weten jullie meer ?
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • Re: De nieuwe Pentax K-5

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              Zoals reeds eerder geschreven DXO metingen moet je met een kilo zout nemen zekers wat DR betreft, hun resultaten kloppen meestal niet met de werkelijkheid en zijn meestal inconsistent met andere metingen.

              hier vind je uitleg van hoe men DXO in het ootje neemt
              Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


              niettegenstaande blijft de K-5 een zeer prachtig toestel en de nieuwe sensor is zekers een grote verbetering toz van de K-7. Deze sensor is ook terug te vinden in de nikon d7000, sony a55 en sony a580.
              Idd; reeds lang geleden aangekaart door Vé'ke
              Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...



              Raf'ken

              Comment


              • Re: De nieuwe Pentax K-5

                eind deze maand wordt hij aan mijn deur verwacht
                Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

                Comment


                • Re: De nieuwe Pentax K-5

                  Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Prachtige evolutie dat Pentax het voortouw neemt , maar ik vind het moeilijk te geloven dat Pentax ineens op 1 staat, voor Nikon en Sony ? De A55 heeft wel een halfdoorzichtige spiegel, maar de sensor is hetzelfde...en dat zelfs Nikon het onderspit moet delven (zij het maar op het nippertje, maar meestal weten ze het onderste uit de kan te halen wat sensoren betreft, kijk maar naar de A900 en de D3X), dat kan er bij mij niet in . Frank, Wim,...weten jullie meer ?
                  Wat heet nu "het voortouw nemen" en "het onderspit delven"

                  Wie gaat elke dag en bij elke foto opnieuw dol van blijdschap kunnen zeggen: woaw, da's nu eens echt 0.2 eV beter dan de camera's van de concurrentie

                  Thom Hogan heeft er ook zijn eigen gedacht over:

                  DxO Hysteria
                  Nov 7 (commentary)--Now that DxOmark has "rated" the Pentax K-5 and Nikon D7000, the nutty interpretations and spirited discussions have begun in earnest. But let me introduce a completely different idea: I don't care what DxO's number is. It's meaningless to me, and probably should be meaningless to you.

                  No one--not even DxO--has ever given me a seriously considered argument of how their single number summary applies to my shooting. I regularly shoot with cameras that have numbers ranging from a low of 47 to a high of 88 on the DxOmark scale. Do I care? Not really. Are my photos with the camera that scores a 47 terrible and my photos with the camera that scores an 88 great? No, it doesn't work that way. Not even close.

                  DxOmark's numbering scale is 100% arbitrary. You could use the same underlying data to come up with another scale, which would produce "different" results (i.e. cameras would move relative to one another). But worse, some of the underlying data itself is open to debate. The "dynamic range" (DR) test, for example, I believe defines DR as full well to SN Ratio=1, all derived from a single step wedge test. This doesn't reflect how I use a camera and says nothing about the character of the noise itself.

                  Don't get me wrong. I've long said that every serious photographer should measure his camera, understand how it produces images, and come up with a strategy for optimizing their shooting using that camera. What I fail to see is how the DxOmark overall number gives me any useful information or method to do just that. Some (and I emphasize some) of their underlying measurements are indeed useful in understanding how a camera captures data from a scene, but you still need to understand what those tests are measuring and how they might apply to your shooting.

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Pentax K-5

                    Oorspronkelijk geplaatst door zarekk Bekijk bericht
                    eind deze maand wordt hij aan mijn deur verwacht

                    Laat hem 's nachts afleveren hé, dan kun je direct starten met foto’s nemen, op klein diafragma en snelle tijd. :

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Pentax K-5

                      Daar heb je wel gelijk in, het is een erg klein verschil . Maar, 't is er wel (de volgende vraag is dan: hoe kan je 't zien ? Als je op 500 % gaat gaan kijken, in plaats van 100 % ?).

                      Ik ben gewoon verrast dat Pentax ineens zo'n grote stap voorwaarts schijnt te hebben gezet .
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Pentax K-5

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        Zoals reeds eerder geschreven DXO metingen moet je met een kilo zout nemen zekers wat DR betreft, hun resultaten kloppen meestal niet met de werkelijkheid en zijn meestal inconsistent met andere metingen.
                        Op het internet kan iedereen ongehinderd kwakkels de wereld insturen. Believers vind je blijkbaar ook gemakkelijk. In ieder geval is DxOMark niet zonder reden een gezaghebbende instelling.
                        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Pentax K-5

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                          Op het internet kan iedereen ongehinderd kwakkels de wereld insturen. Believers vind je blijkbaar ook gemakkelijk. In ieder geval is DxOMark niet zonder reden een gezaghebbende instelling.
                          hun metingen wat DR betreft zijn gewoon verkeerd dat ziet het kleinste kind, volgens hun grafiek zou je bij lage ISO's naar een DR met een oneindig bereik gaan. Is gewoon belachelijk en verkeerd, laten zich gewoon vangen door een mathematisch trucje dat zowel pentax als nikon toepast. Denk dat je ongeveer 1,5 stop van de waarde die zij meten mag aftrekken om te vergelijken met andere toestellen in hun lijst.
                          In realiteit zal je een DR schat ik van tussen de 10 en 11 EV hebben wat al zeer hoog is.
                          (k7 tussen 8 en 9ev zoiets?)

                          DXO geeft de K-5 zelfde ranking als de Nikon D3S (FF), nu zal de beeldkwaliteit tot rondom de 5k ISO wel op een aantal punten beter zijn dan van de d3s, maar om dezelfde ranking te geven is wat overdreven, en duid er nogmaals op dat hun gebruikte methodologie niet correct is.

                          Ik geloof ook wel dat op puur beeldkwaliteit niveau de k5 een van de betere aps toestellen van vandaag is.
                          De k7 was zwak toz concurrentie op DR en AF gebied, was verder al een van de betere toestellen, met de k5 heeft men de zwakke punten waarschijnlijk sterk verbeterd.
                          JPEG van de k-x was het beste onder de zon waarschijnlijk gebruikt men nu zelfde convertie techniek in de k-5.

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Pentax K-5

                            Tja, argumenten als "mathematisch trucje" en "dat ziet het kleinste kind" zijn voor mij niet zo overtuigend als de verifieerbare metingen van een befaamd instituut als DxOMark. Volgens jou loopt daar dus feitelijk een stelletje debielen rond.
                            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Pentax K-5

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              DXO geeft de K-5 zelfde ranking als de Nikon D3S (FF), nu zal de beeldkwaliteit tot rondom de 5k ISO wel op een aantal punten beter zijn dan van de d3s, maar om dezelfde ranking te geven is wat overdreven, en duid er nogmaals op dat hun gebruikte methodologie niet correct is.
                              DXO geeft blijkbaar het grootste gewicht aan DR op basis ISO om de totaalscore te berekenen. Die DR wordt blijkbaar gemeten in zwart-wit en mogelijk wordt er nog NR uitgevoerd op de donkerste gedeeltes om een schoner resultaat te krijgen. Ga dan eens kleuren in variable licht fotograferen, en de DR zal inderdaad wel wat minder fraai uit de hoek komen.

                              Een veel duidelijker vergelijk tussen camera's krijg je overigens als je ALLE tabs eens aanklikt bij "compare sensors" (SNR 18%, DR, Tonal range, Colour Sensitivity) Dan ga zien waarom bv een D700 nog altijd zo'n geweldige foto's aflevert

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Pentax K-5

                                Het enige, dat op de prints: A4/A3+, zal uitmaken is de hogere ISO!

                                400 (k-7) wordt (+/-) 3200(k-5) volgens véro'ken

                                Dus mooie egale; bijna rasterdots; die "wel" in blind tests te zien zullen zijn.

                                Allll de rest is voer voor cropografen, niet voor fotografen!

                                &Co

                                Comment

                                Working...
                                X