Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Pentax K-5

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Pentax K-5

    De Pentax K-5 - Kit met de lens DA 18-135mm WR worden binnenkort ook door Pentax uitgeleverd

    Hier een vergelijking met de Canon 60-D, Canon 50D en de Nikon D7000
    Canon's X0D series has throughout its life appealed to a wide range of photographers, from enthusiasts and semi-pros through to some pros who appreciated having a lightweight option. Each model offered a high enough specification (usually in terms of build quality and AF sophistication) to ensure it was both aspirational and attainable for users who had out-grown their Rebel/XX0D series. However, the feature set always left a sizeable gap below the company's full-blown 'pro' models.


    En de Eye-Fi Pro X2 8GB Wireless SDHC kaarten werken perfect in de nieuwe K-5

    Draadloze transmissie van foto's, video's en RAW via haar eigen draadloze netwerk op de computer en online sharing sites zoals Facebook, YouTube, Flickr, enz.,WLAN 802.11b/g/n, Wi-Fi Geotagging Possitions Service (WPS), draadloos internet beschikbaar, toegang via open netwerken en hotspot-toegang. AdHoc Transfair voor uw foto's en video's rechtstreeks vanaf je camera naar je computer te zenden zonder gebruik van een router.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • Re: De nieuwe Pentax K-5

      Bij de K-x werd geoordeeld dat bij hoge contrasten in het beeld, de camera dat niet goed aankon ("uitgebeten" wit), en dat ook opname in raw daar geen soelaas voor bood.

      Hoe presteert de K5 in deze situaties ?
      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

      Comment


      • Re: De nieuwe Pentax K-5

        Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
        Bij de K-x werd geoordeeld dat bij hoge contrasten in het beeld, de camera dat niet goed aankon ("uitgebeten" wit), en dat ook opname in raw daar geen soelaas voor bood.
        Hoe presteert de K5 in deze situaties ?
        Als K-x bezitter heb ik daar nooit iets van gemerkt. De K-x heeft een meer dan gemiddelde dynamiekomvang. De K-5 voegt daar nog eens 1,6 stop aan toe.

        Bij extreem hoge contrasten zal geen enkele camera de dynamiekomvang volledig kunnen registreren. Dan heb je de mogelijkheid om over- of onder te belichten. Als je niet houdt van uitgebeten wit moet je in die omstandigheden leven zonder doortekening in de donkerste schaduwpartijen. HDR is soms een alternatief.
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • Re: De nieuwe Pentax K-5

          Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
          De Pentax K-5 - Kit met de lens DA 18-135mm WR worden binnenkort ook door Pentax uitgeleverd

          Hier een vergelijking met de Canon 60-D, Canon 50D en de Nikon D7000
          Canon's X0D series has throughout its life appealed to a wide range of photographers, from enthusiasts and semi-pros through to some pros who appreciated having a lightweight option. Each model offered a high enough specification (usually in terms of build quality and AF sophistication) to ensure it was both aspirational and attainable for users who had out-grown their Rebel/XX0D series. However, the feature set always left a sizeable gap below the company's full-blown 'pro' models.

          toont dat de k5 beste beeldkwaliteit heeft maar de verschillen toz van de d7000, zijn praktisch verwaarloosbaar. Beeldkwaliteit 60d is iets minder (ruis, dr ...) dan van de d7000 en k5 maar niet echt iets om zorgen over te maken.
          Op 6400 ISO kan de K5 nog mooie gradaties tonen in alle kleurovergangen (zie kleurenkaarten)waar de 60d er hier en daar een soepeke van maakt , de d7000 zit er wat tussenin. 60d toont daarbij ook meer kleurruis dan de 2 andere

          kan geen verschil wat weergave van nuances in donkere partijen betreft zien tussen d7000 en k5 (lage en hoge ISO's) ook hier is de 60d iets zwakker (1/2 stoppeke ?)

          Comment


          • Re: De nieuwe Pentax K-5

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            toont dat de k5 beste beeldkwaliteit heeft maar de verschillen toz van de d7000, zijn praktisch verwaarloosbaar. Beeldkwaliteit 60d is iets minder (ruis, dr ...) dan van de d7000 en k5 maar niet echt iets om zorgen over te maken.
            Op 6400 ISO kan de K5 nog mooie gradaties tonen in alle kleurovergangen (zie kleurenkaarten)waar de 60d er hier en daar een soepeke van maakt , de d7000 zit er wat tussenin. 60d toont daarbij ook meer kleurruis dan de 2 andere

            kan geen verschil wat weergave van nuances in donkere partijen betreft zien tussen d7000 en k5 (lage en hoge ISO's) ook hier is de 60d iets zwakker (1/2 stoppeke ?)
            Wat mij vooral opvalt is dat men bij DPrev tussen het schieten van de testfoto's van de 60D en de D7000/K-5 die fles Martini soldaat gemaakt heeft

            Wat ik bedoel is dat de scherpstelling niet altijd heel zorgvuldig gebeurd is:





            In het eerste voorbeeld zou de D3S afvallen, in het tweede voorbeeld is hij de beste.
            Dat kleine vakje op 100% zegt dus lang niet alles...
            Groetjes van tozumi

            Bezoek hier mijn webstek

            Comment


            • Re: De nieuwe Pentax K-5

              je moet er wel effe rekening mee houden dat een FF toestel een kleinere DOF heeft dan een APS-c toestel , voor de d3s is een 85mm lens gebruikt, en voor de aps toestellen 50mm lens
              de kaart staat heel ver naar achter, en door de beperkte dof wordt deze onscherp bij de D3s

              Er is scherp gesteld vlak in het midden van het beeld op het + , daar helemaal onder vind je een kaart met streepjes waarop je het gebied kunt zien dat scherp is.

              verder heb je de mogelijkheid de beelden volledig af te laden zowel in jpeg als ook in RAW. Heb al lang gevraagd om RAW beelden beschikbaar te stellen dat is nu het geval, als je over iets of wat expertise beschikt kun je zo direct juiste inschatting maken wat beeldkwaliteit betreft in studio omgeving.

              kijk is naar detail weergave, detail behoud bij hoge ISO, kleurweergave, kleurverloop bij hoge ISO, kleurruis etc.
              Last edited by puerte; 13 november 2010, 16:20.

              Comment


              • Re: De nieuwe Pentax K-5

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                je moet er wel effe rekening mee houden dat een FF toestel een kleinere DOF heeft dan een APS-c toestel , voor de d3s is een 85mm lens gebruikt, en voor de aps toestellen 50mm lens
                de kaart staat heel ver naar achter, en door de beperkte dof wordt deze onscherp bij de D3s

                Er is scherp gesteld vlak in het midden van het beeld op het + , daar helemaal onder vind je een kaart met streepjes waarop je het gebied kunt zien dat scherp is.

                verder heb je de mogelijkheid de beelden volledig af te laden zowel in jpeg als ook in RAW. Heb al lang gevraagd om RAW beelden beschikbaar te stellen dat is nu het geval, als je over iets of wat expertise beschikt kun je zo direct juiste inschatting maken wat beeldkwaliteit betreft in studio omgeving.

                kijk is naar detail weergave, detail behoud bij hoge ISO, kleurweergave, kleurverloop bij hoge ISO, kleurruis etc.
                inderdied
                Borders van een lichte télé zijn meestal wat zwakker
                Een goede eerlijk/gelijke test moet 2x 50mm zijn en dan knippen (croppen)

                De Club...
                Last edited by Raf'ken; 13 november 2010, 22:20. Reden: foutje ver'beterd

                Comment


                • Zo moet het eigenlijk, volgens Vé

                  Zij bedoelt;

                  Condicio sine qua non!!

                  • Zelfde klasse statief
                  • zelfde afstand (gebaseerd op de APS-C)
                  • Zelfde brandpunt >> 2 x 50mm van dezelfde klasse
                  • Zelfde diafragma beide op: 8 of 11
                  • Zelfde scherpstelpunt center/spot
                  • Beide met remote geschoten
                  • Beide metingen op 18% grijskaart (spotmeting)
                  • WB manueel wit ingeven
                  • Beide foto's op hetzelfde (contrast) Max. wit/zwart punt brengen > in PS!!
                  • Foto van de FF croppen naar APS-C format
                  • Uitprinten naar uw standaard.
                  • Nu heb je een 'voor 95 %' eerlijk vergelijk


                  Nogmaals; een 200mm FF; wordt echt geen 300mm, op een Aps-C; vergeet het maar., en dit voor eeuwig; graag!!
                  DOF verschil = dan ook 00.00.00

                  Bij zulks een autoriteit als DPR, zouden zo'n zware testfouten eigenlijk “nooit” mogen voorvallen!
                  Zeker; omdat de onderlinge verschillen 'meestal' redelijk klein zijn + worden ze nog eens belachelijk bekeken, op 100 % crop.

                  Dit alles; voor wat het waard is natuurlijk!
                  De meeste hobbyfotografen worden niet gelukkig van deze tests, maar eerder ongelukkig en dit zonder reden ..... vrees ik.


                  Stonefree voor Véronique (zéér uitzonderlijk) :
                  Last edited by Raf'ken; 14 november 2010, 16:57. Reden: Toevoeging

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Pentax K-5

                    Een vergelijk dat wel zin heeft, is Pentax K-7 vs K-5

                    Hughhhh ….what ….slik!!!

                    Een vergelijk dat wel zin “zou kunnen gehad hebben” is Pentax K-7 vs K-5

                    Die samples zijn gewoon boecht; & dus waardeloos.

                    Geloof me .....
                    Ga liever foto's nemen, dan hier uwen tijd in te ssteken, tssss

                    Stone voor Vé
                    Last edited by Raf'ken; 14 november 2010, 00:10.

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Pentax K-5

                      Deze voormiddag toch maar eens de Bigma op de K-5 gezet en op zoek gegaan naar een reiger.
                      AFC op 5 punten, en dat viel reuze mee. Ik zou zelfs zeggen dat de AFC even goed werkt als de AFS op de K20D...
                      Het bijzonder sombere weer doet natuurlijk geen deugd aan de kwaliteit van de foto's, maar al met al ben ik toch meer dan tevreden.



                      De ganse reeks kan je zien in de diashows op mijn webstek.
                      Groetjes van tozumi

                      Bezoek hier mijn webstek

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Pentax K-5

                        Marc,kan je hier de iso gegevens en eventueel een 100% crop.
                        Ik heb ook de bigma en wil het verschil weten tussen de K7/K5.
                        Alvast bedankt.Trouwens een goede foto met die achtergrond.
                        Met vriendelijke groeten.

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Pentax K-5

                          Oorspronkelijk geplaatst door VanMar Bekijk bericht
                          Marc,kan je hier de iso gegevens en eventueel een 100% crop.
                          Ik heb ook de bigma en wil het verschil weten tussen de K7/K5.
                          Alvast bedankt.Trouwens een goede foto met die achtergrond.
                          Deze is gemaakt op 500mm f/7.1 1/640" ISO 6400 en zonder statief.
                          (De exif zit nog in het beeld hoor, te zien met Safari)
                          De vluchtshots in de diashow +/- 200 mm, f/7.1 1/1000" en ISO 1600-2000 en deze zijn ook gecropt.
                          Groetjes van tozumi

                          Bezoek hier mijn webstek

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Pentax K-5

                            [QUOTE=tozumi;2893496]



                            Der valt wel iets heel moois van te maken>>>PS
                            Of dit nu foto's zijn om correct te vergelijken tussen de K- 7 & de 5?
                            Daar vrees ik voor.

                            Allez .... iedereen succes en dit van

                            veronique

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Pentax K-5

                              Belangrijke verschillen met K20D (en dus ook de K-7) zijn o.a.:
                              • Een hogere bruikbare ISO zonder banding
                              • Snellere focus en nauwkeurigere AFC
                              • Men kan enorm ver gaan met oplichten van schaduwen zonder storende ruis
                              • Duidelijk groter dynamisch bereik


                              Een K-7 heb ik niet (ook nooit gebruikt) maar qua sensor is die ongeveer gelijk aan de sensor van de K20D.

                              Ik heb er een beetje meer pit ingestoken:

                              Last edited by tozumi; 14 november 2010, 18:36.
                              Groetjes van tozumi

                              Bezoek hier mijn webstek

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Pentax K-5

                                Hoe kiest men op de K-5 eigenlijk de meerdere user-modes?
                                Gaat dat vlot of moet dit via: diep in het menu?

                                De Club

                                Comment

                                Working...
                                X