Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Pentax K-5

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nieuwe Pentax K-5

    Het feit dat veronique de K-5 voor zichzelf behoudt, zegt ons al hééél veel, lees genoeg

    Comment


    • Re: De nieuwe Pentax K-5

      Oorspronkelijk geplaatst door Raf'ken Bekijk bericht
      Laat hem 's nachts afleveren hé, dan kun je direct starten met foto’s nemen, op klein diafragma en snelle tijd. :
      eer ik thuis ben zal het wel al donker zijn
      Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

      Comment


      • Re: De nieuwe Pentax K-5

        Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
        Tja, argumenten als "mathematisch trucje" en "dat ziet het kleinste kind" zijn voor mij niet zo overtuigend als de verifieerbare metingen van een befaamd instituut als DxOMark. Volgens jou loopt daar dus feitelijk een stelletje debielen rond.
        nee zeg niet dat het debielen zijn, maar als ze zelf een beetje hun testresultaten in vraag zouden stellen zouden ze onmiddellijk zien dat er iets niet klopt.

        zal het trachten simplistisch uit te leggen, zoals je waarschijnlijk weet heeft een motor van een wagen het hoogste koppel bij een bepaald toerental, koppel neemt af bij hogere of lagere toeren.
        als je nu een test van een wagen zou lezen en men toont daar een grafiek dat het koppel almaar toeneemt bij lagere toeren, dan weet je direct dat er iets mis is met de metingen.
        Zo is dat ook met een sensor, een sensor werkt optimaal op zijn basis ISO waarde en dat is bij Sony sensors meestal rond de 200 ISO.


        Wordt gewoon ergens in de keten een waarde (zwart) opgeteld bij de resultaten afkomstig van de sensor, waarom dat dit gedaan wordt weet ik niet, is het om technische reden of om puur marketing reden wie zal het zeggen, maar DXO meet verkeerd, of plaats het alleszins niet in de juiste context.

        Om simplistisch uit te leggen neem een glas, giet daar 25 cl 100% zuivere alcohol in.
        Als je nu gaat meten hoeveel alcohol er in het glas is moet dat 25 cl zijn, dat is heel duidelijk.
        Voeg daar nu 5cl water bij, nu is er nog altijd 25cl alcohol in het glas met daarbij 5cl water.
        Een simplistische meting gaat je nu vertellen dat er 30cl alcohol in het glas is, een meting waar men rekening houdt met het aantal graden van de vloeistof gaat zeggen 30cl vloeistof met alcoholgehalte van 80%, oftewel 25cl zuivere alcohol.

        DXO beschouwt het water als zijnde alcohol en naarmate alcohol gehalte afneemt wordt invloed van het water groter en uiteindelijk meet je enkel nog water wat zij vertalen naar alcohol. Dat is de reden dat je in hun curve de neiging krijgt naar een oneindig groot DR.

        sorry simpeler kan ik het niet uitleggen
        Dit doet geen afbreuk aan de kwaliteit van de K5 maar wel aan testmethodes van DXO.
        Mogelijk weten zij dat zelf ook wel hoor, maar wat er zich allemaal afspeelt in dat wereldje wil je waarschijnlijk niet weten.

        Comment


        • Re: De nieuwe Pentax K-5

          Vermits ze ‘altijd en dit reeds sinds lang’ een ander of foutief meetsysteem hanteren, zal de volgorde van: best naar slechtste, wel ongeveer kloppen.

          Het aantal bruikbare stops is wel een lachertje, vinden we hier allemaal.

          We vermoeden dat het om de bijkomende zones; nuances gaat!

          Detailed black en white zijn vaste waarden, de zones; nuances, daartussen niet.
          Je kan de boel (histogram) rekken of compresseren; maar wit en zwart blijven hun min en max grens behouden.

          &Co voor vé

          Comment


          • Re: De nieuwe Pentax K-5

            Oorspronkelijk geplaatst door zarekk Bekijk bericht
            eind deze maand wordt hij aan mijn deur verwacht
            Zijn bij de officiele Pentax Premium dealers direct uit voorraad leverbaar

            Premium Dealers hebben een brede voorraad van Pentax producten en accessoires. Tevens dragen zij zorg met hun dynamische team voor een optimaal advies en service met betrekking tot Pentax producten.
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • Re: De nieuwe Pentax K-5

              Bij CameraNu.nl zijn ze net binnen, zelfs body only!!
              Cameranu, uw winkel voor camera's en accessoires
              Last edited by Raf'ken; 11 november 2010, 17:21.

              Comment


              • Re: De nieuwe Pentax K-5

                The best DSLRs announced in the last 4 years

                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                Comment


                • Re: De nieuwe Pentax K-5

                  Eigenlijk zijn we zeer blij & Pentax verdient het!
                  Pentax had zeker een trap in hun afterbody (ass) nodig.
                  Dat wordt een smuller 1ste klas; die K-5 van Pentax
                  Een Dslr die ook op print zal verbazen.
                  De club

                  Comment


                  • Re: De nieuwe Pentax K-5

                    Dat gaat alleen over sensor enzo, maar niks over: ergonomie, AF, lichtmeting en wat verder een camera een goede camera maakt en dat is meer dan een sensor + processor.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • Re: De nieuwe Pentax K-5

                      In deze top-technologische tijden zijn best; beste en nog beter, zeer relatief en van korte duur

                      K-5=MC²

                      Comment


                      • Re: De nieuwe Pentax K-5

                        Oorspronkelijk geplaatst door Raf'ken Bekijk bericht
                        In deze top-technologische tijden zijn best; beste en nog beter, zeer relatief en van korte duur

                        K-5=MC²
                        Waarom gebruik ik dan nog steeds liever(bij goed licht) mijn D2h en niet mijn D700? Juist niet omdat het zo'n fantastische DxOmark heeft, ik geloof de laagst mogelijke zelfs.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • Re: De nieuwe Pentax K-5

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Waarom gebruik ik dan nog steeds liever(bij goed licht) mijn D2h en niet mijn D700? Juist niet omdat het zo'n fantastische DxOmark heeft, ik geloof de laagst mogelijke zelfs.
                          Mah ... dat bedoel ik nu juist "Relativeren"
                          Geloof enkel nog in uitgeprinte blindtests; dat is een ander paar mouwen; of real-life.
                          Last edited by Raf'ken; 10 november 2010, 18:22.

                          Comment


                          • Re: De nieuwe Pentax K-5

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Waarom gebruik ik dan nog steeds liever(bij goed licht) mijn D2h en niet mijn D700? Juist niet omdat het zo'n fantastische DxOmark heeft, ik geloof de laagst mogelijke zelfs.
                            Als er altijd goed licht zou zijn zou ik zelfs geen DSLR willen hebben.
                            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                            Comment


                            • Re: De nieuwe Pentax K-5

                              Oorspronkelijk geplaatst door Raf'ken Bekijk bericht
                              Mah ... dat bedoel ik nu juist "Relativeren"
                              Geloof enkel nog in uitgeprinte blindtests; dat is een ander paar mouwen; of real-life.
                              Is dit nu zo slecht tov iets van 3 á 4 jaar geleden? Dit is 7 jaar oud en werkt nog perfect. Beter als een bv D200 op deze iso.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • Re: De nieuwe Pentax K-5

                                Een van de meest kunstzinnige en mooiste foto's, zijn Vietnamese kinderen die aan het douchen zijn en dit onder kleine apparte watervalletjes van een rots!
                                Alhoewel deze foto niet zo messcherp is, blijft het een fascinerend iets om naar te kijken!
                                Mooie cadrage
                                Prachtig moment
                                Strelend licht
                                Mooi diffuus beeld
                                Lichte “sepiawarme” afdruk
                                Niks DXO gewoon Tri-X in een spotmatic! (met shcroefdraad.)

                                Een Canon A-95’tje maakt tegenwoordig betere en scherpere beelden!

                                Zo zie je maar, het is heel relatief!

                                Menigeen zal heel tevreden zijn met zijn aankoop, doch; leest hij, hier of op Dp, dat het toch maar poverkes scoort, is hij plots doodongelukkig, tjah.
                                Intriest & erg …. heel erg vind ik dat

                                Stonefree

                                Comment

                                Working...
                                X