Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

    Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
    Het wordt stilletjes aan een onnodige discussie:P En ik zelf, loop liever nog een jaar of xx met een domme lastige zware tegenwerkende mechanisch gehandicapte goede lichtmetering onmogelijkmakende spiegeltje in me camera :>
    is zo elke dag zie ik wel een paar andere voordelen van EVF, maar ja ik gebruik al heel lang OVF, als je dan iet of wat foto's maakt in verschillende situaties leer je de nadelen van de spiegel wel vlug kennen, en zekers bij de overstap van analoog naar DSLR was de kwaliteit van OVF wel een koude douche.
    Spiegel was goed in het analoge tijdperk, en er was ook geen alternatief, maar nu zitten we in het digitale tijdperk en dank zij pana/oly is ook dat deel uiteindelijk digitaal geworden. Tegenstanders heb je altijd moet je leren mee leven zekers

    Comment


    • #92
      Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

      Mss op één of andere manier heb je wel gelijk. Heb ook met analoge gewerkt... Zoeker is idd een heel andere verhaal. Maar er is nog veel werk aan EVF... en ik denk niet dat ik die nog binnen kort zal zelfs willen proberen.. nuja, ik ben nog jong en binnen zelfs 2 jaar kan het zo uitdraaien dat er geen camera's meer gemaakt zullen worden met OVF... progress is niet meer in te schatten..
      Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

      Comment


      • #93
        Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        je zet dat op en AF, je kiest zelf wat je wenst te zien, je krijgt de mogelijkheid het aan te passen naar je eigen wensen, niets gemakkelijker dan beeld te controleren voor de opname en dit zonder van LCD naar zoeker te moeten switchen.
        voor de betere fotograaf een grote luxe !
        Met 10fps
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

        Comment


        • #94
          Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

          Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
          Mss op één of andere manier heb je wel gelijk. Heb ook met analoge gewerkt... Zoeker is idd een heel andere verhaal. Maar er is nog veel werk aan EVF... en ik denk niet dat ik die nog binnen kort zal zelfs willen proberen.. nuja, ik ben nog jong en binnen zelfs 2 jaar kan het zo uitdraaien dat er geen camera's meer gemaakt zullen worden met OVF... progress is niet meer in te schatten..
          heb de panasonic effe gebruikt en zo slecht was dat niet, OVF van sony zou beter zijn.
          natuurlijk is er ruimte voor verbetering, maar ik kan je zeggen dat kijken door EVF van panasonic een zegen was toz van de OVF van bvb een nikon d70.

          ik stippel enkel maar de voordelen van EVF uit toz van OVF, geen vergelijk van a55/a33
          toz van DSLR alhoewel dat meeste van toepassing zijn.

          ondertussen nog een voordeel ontdekt van EVF, bij in-body stabilisatie vervalt het nadeel van bij tele een niet gestabiliseerd beeld te zien.

          Comment


          • #95
            Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

            nederlandstalige video review van a33
            opmerking: reviewer zegt het niet expliciet, maar uitleg kan wel de indruk wekken dat sensor boven in het toestel voor OVF bedoeld is, dit is niet zo, dat is de de sensor voor AF.
            OVF gebruikt de beeldsensor.

            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

            Comment


            • #96
              Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              denk het niet integendeel, jef achter de kerk misschien wel
              ooit al eens TC gebruikt, dan zie je de nadelen van OVF in het groot, wat een miserie wat een miserie..
              noem die miserie eens bij naam.


              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              dat kwaliteit van OVF nog niet volledig op punt staat daar ben ik mee akkoord, maar biedt toch al een heel pak voordelen..
              Door konsekwent OVF en EVF door elkaar te kwanselen, maakt dit de voordelen van de één tov de andere niet geheel duidelijk.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #97
                Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                [Mod-LesC]Jongens, op de bal spelen en niet op de man. Heb enkele berichten verwijderd en daarmee denk ik dat ik de zaak toch enigszins heb kunnen rechtzetten.
                D'er zijn nog posts waar op de man gespeeld wordt, en ik wil die ook verwijderen. Geef me een seintje als ik nog harder moet wieden dan nu al het geval is.[/Mod]
                Last edited by LesC; 26 augustus 2010, 15:47.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                Comment


                • #98
                  Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  wat voor zinnige zaken zou die dan wel geschreven hebben?
                  Dan moet het toch gemakkelijk zijn voor jou om ze te ontkrachten, niet...?
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #99
                    Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    voor de betere fotograaf een grote luxe !
                    Dat betwijfel ik, er zijn zat fotografen, die geen histogram oid nodig hebben om een perfect belichte opname te maken. Ik denk dat moet zijn:
                    "voor iedere slechtere fotograaf een grote luxe"
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      OVF gebruikt de beeldsensor.
                      Ik persoonlijk heb enigszins het vage idee van niet.

                      Comment


                      • Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        [Mod-LesC]Jongens, op de bal spelen en niet op de man. Heb enkele berichten verwijderd en daarmee denk ik dat ik de zaak toch enigszins heb kunnen rechtzetten.
                        D'er zijn nog posts waar op de man gespeeld wordt, en ik wil die ook verwijderen. Geef me een seintje als ik nog harder moet wieden dan nu al het geval is.[/Mod]

                        Wiedt maar flink . Nog harder mag gerust. Hoe minder persoonlijk getinte discussies hoe beter voor BD. Er zijn er zo véél te veel de laatste weken.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                          Interessant om eens te bekijken: de werking van in-body beeldstabilisatie met een 300mm f2.8 lens in video modus

                          Comment


                          • Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Wiedt maar flink . Nog harder mag gerust. Hoe minder persoonlijk getinte discussies hoe beter voor BD. Er zijn er zo véél te veel de laatste weken.
                            Dat ze eens de moed hebben om de meest polariserende personen een tijdje in de koelkast te zetten, en als dat niet helpt een goeie ouderwetse ban aan te smeren Dan zal ik er nog eens aan denken terug VZW lidgeld te betalen

                            Comment


                            • Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                              Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                              Interessant om eens te bekijken: de werking van in-body beeldstabilisatie met een 300mm f2.8 lens in video modus

                              http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=36144234
                              Interessante vondst . Wat een verschil...het argument van 'je ziet het effect door de zoeker' van in-lens stabilisatie is hiermee wel weg. Als binnen tien jaar alle toestellen een EVF zouden gebruiken, is er volgens mij geen reden meer om nog lenzen met stabilisatie te kopen...of wel ?
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment


                              • Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                                Wiedt maar flink . Nog harder mag gerust. Hoe minder persoonlijk getinte discussies hoe beter voor BD. Er zijn er zo véél te veel de laatste weken.
                                Da's een hele goeie :
                                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                                Weer een topic dat niet jouw merk in de schijnwerper zet bedoel je ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                heb je al meerdere malen gezegd dat je je huiswerk moet maken voor je iets neer schrijft, maar ja je hebt ook eens geschreven dat je graag trolt, en dat is inderdaad heel duidelijk.
                                En ik krijg weer gelijk, het niveau zakt weer tot onder het vriespunt. En je mag mij altijd eens tonen op welk ingebeeld droomforum je mij dat hebt zien neertypen. Maar da's allemaal niet belangrijk zeker, waarheid? Zolang het maar goed uitkomt.

                                Toch opvallend dat het weer gebeurd in een Sony topic, met opnieuw dezelfde kliek. Maarja, bij andere productlanceringen bij alle andere merken wordt door iédereen zowel voordelen en nadelen, goeie punten en slechte punten besproken natuurlijk, das het cruciale verschil met een pingpong match tussen blinde voorstanders en mensen die kanttekeningen of opmerkingen geven.

                                Comment

                                Working...
                                X