Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33
heb zelf geen behoefte aan hoge frame rate, maar ik zie dat men dit in de high-end toestellen implementeert aan een deftige meerkost. Het is niet omdat ik het niet nodig heb dat het geen voordeel is.
in de toekomst zal men waarschijnlijk nog veel hoger gaan en dan iK denk k iets in de orde van 50 fps
gebruik zowat de beste OVF beschikbaar op DSLR (FF) en scherpstellen zonder aangepast matglas is try en error.
nee dat is niet zo, een simpel raster wel maar daar zijn veel meer mogelijkheden dan simpel raster met OVF, alsook de verplaatsbare AF punten (contrast detectie)
heel summier, alle camera info kan op EVF geprojecteerd worden, inclusief histograms.
bij contrast detectie kan het AF-punt eender waar op het beeld geplaatst worden, handig als positie zichtbaar gemaakt wordt op zoeker, mogelijk met EVF niet met OVF
(a55 en a33 hebben geen contrast detectie andere en volgende toestellen zullen dit wel hebben)
zult gij ne crack zijn, dof inschatten kun je niet met OVF, geeft enkel een heel rauwe indruk op een veel te klein beeld.
waarschijnlijk heb je nooit het comfort ervaren van 100% view
lawaai is een nevenverschijnsel van spiegel, moet maar een op een plaats komen waar tientallen fotograferen gelijk foto's nemen, persconferentie's , voorstellingen etc... geeft dit een geweldig storend lawaai. Zelfs op concerten, of in akoestische zalen is een klik op DSLR precies een bom die afgaat. (niet op rock werchter natuurlijk)
als je opnames maakt op statief kun je onscherpte krijgen als MLU niet aantstaat, (wordt dikwijls vergeten van aan te zetten) dit als gevolg van trillingen van spiegel.
Kan zijn dat je handen stabieler zijn dan statief, is leuk, moet je nooit met statief rondlopen.
ja, gij zijt waarschijnlijk een van die straffe mannen die dat kunnen, maar de meeste normale stervelingen kunnen dit niet.
Het beeld zoals het is zie ik beter met mijn ogen dan met OVF, of ja voor kadrering en tele/macro is OVF handig maar EVF nog veel meer. Het geen ik wil zien en wat voor mij van belang is te weten hoe mijn toestel, de sensor het ziet, want dat is mijn uiteindelijk resultaat. Je kunt ook onmiddellijk het beeld na de opname zien in de EVF en controleren op scherpte.
Nog een geweldig groot nadeel van de spiegel is de veel te grote flange focal distance, (afstand lens film/sensor) is ook de reden dat het vrij moeilijk is zelfde kwaliteit te halen met DSLR lenzen als van bvb de 35mm range-finder toestellen.
vergelijk LEiCA M lenzen (range finder) maar eens met hun R-serie !
Maakt de constructie van aantal objectieven te groot en te zwaar nog niet gesproken van de extra elementen vereist voor bepaalde brandpunten om de grote flange distance op te vangen. Dit kan enkel opgevangen worden door andere lens-mount zoals de sony e-mount (NEX) en de micro 4/3 systemen.
In feite is spiegel/ovf een heel grote handicap
voor diegene die niet overtuigd zijn heeft sony uiteraard de A580 en A560 op de markt gebracht samen met de a55 en a33
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k
Bekijk bericht
in de toekomst zal men waarschijnlijk nog veel hoger gaan en dan iK denk k iets in de orde van 50 fps
Bekijk bericht
Bekijk bericht
Bekijk bericht
bij contrast detectie kan het AF-punt eender waar op het beeld geplaatst worden, handig als positie zichtbaar gemaakt wordt op zoeker, mogelijk met EVF niet met OVF
(a55 en a33 hebben geen contrast detectie andere en volgende toestellen zullen dit wel hebben)
Bekijk bericht
Bekijk bericht
Bekijk bericht
Bekijk bericht
Kan zijn dat je handen stabieler zijn dan statief, is leuk, moet je nooit met statief rondlopen.
Bekijk bericht
Het beeld zoals het is zie ik beter met mijn ogen dan met OVF, of ja voor kadrering en tele/macro is OVF handig maar EVF nog veel meer. Het geen ik wil zien en wat voor mij van belang is te weten hoe mijn toestel, de sensor het ziet, want dat is mijn uiteindelijk resultaat. Je kunt ook onmiddellijk het beeld na de opname zien in de EVF en controleren op scherpte.
Nog een geweldig groot nadeel van de spiegel is de veel te grote flange focal distance, (afstand lens film/sensor) is ook de reden dat het vrij moeilijk is zelfde kwaliteit te halen met DSLR lenzen als van bvb de 35mm range-finder toestellen.
vergelijk LEiCA M lenzen (range finder) maar eens met hun R-serie !
Maakt de constructie van aantal objectieven te groot en te zwaar nog niet gesproken van de extra elementen vereist voor bepaalde brandpunten om de grote flange distance op te vangen. Dit kan enkel opgevangen worden door andere lens-mount zoals de sony e-mount (NEX) en de micro 4/3 systemen.
In feite is spiegel/ovf een heel grote handicap
voor diegene die niet overtuigd zijn heeft sony uiteraard de A580 en A560 op de markt gebracht samen met de a55 en a33
Comment