Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
    Toch niet voor mij hoor...
    Te klein viewfinderbeeld, geen quick navi of tweede wieltje achteraan, geen dmf, geen AF-assist light, geen mf/af knop onder de duim, geen weather sealing, geen remote control, EV +/-2 ipv +/-3, geen directe WB- of custom-knoppen meer, geen 1/8000, geen magnesium-body, geen CF-kaartjes, waarschijnlijk de eenvoudigere grip (zoals a450-500-550) ipv de complete copy van de body zoals bij de a700 ...
    Heb je quasi volledig gelijk in, maar de pure prestaties (snelle burstmode met degelijke buffer) neemt hij wel over. De A7XX zal aardig wat de huis moeten hebben op dat gebied. De grip vind ik spijtig, heb dat ook gezien - 't is inderdaad diezelfde vertical grip. Zoeker mocht ook iets groter maar is in lijn wat je bij de concurrentie krijgt in die prijsklasse (vergelijkbaar met de 500D).
    WB vind ik voor mezelf overbodig aangezien ik steeds buitenshuis fotografeer en de automatische witbalans doet dat eigenlijk prima...1/8000 gebruik ik ook niet, wie wel . Heb nog maar 1 keer 1/1250 gebruikt denk. Magnesium body zou ik wel graag hebben, net zoals de CF-kaartjes. Volgens mij zit er wel een AF/MF-knop. -/+ 3 EV vind ik ook nogal overdreven. Goed voor extreme HDR ofzo, maar voor de rest ...Direct Manual Focus hangt toch van de lens af ? Die met SSM hebben een soort 'override' door gewoon aan de scherpstelring te draaien. SAM-lenzen hebben dat niet. Quick Navi is wel zeer praktisch, maar helaas ook niet op de A580 . Tweede wieltje is ook welkom. De A580 en A560 hebben er trouwens een DOF-previewknopje bijgekregen .

    Maar zoals gezegd, qua pure prestaties doet hij niet onder...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #17
      Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

      Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
      en een deel naar het AF systeem (ik meen 30%), terwijl dit bij een klassieke DSLR 100% is. Dat betekent dus volgens mij automatisch dat deze camera's sneller problemen krijgen met focussen bij weinig licht (een DSLR krijgt bij dezelfde omstandigheden 3x zo veel licht om te focussen) en dat de sluitertijden waarschijnlijk ook negatief beinvloed worden
      Is jouw spiegel dan 100% doorlaatbaar? Ik denk het niet want dan zou je een zwarte vlek midden in je zoeker hebben.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
        De A7XX zal aardig wat de huis moeten hebben op dat gebied.
        Zou geen probleem mogen zijn hé. Nog hier en daar iets verbeteren, en er dan alles aan toevoegen wat bij een semi-pro-toestel hoort en we zijn er .

        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
        is in lijn wat je bij de concurrentie krijgt in die prijsklasse (vergelijkbaar met de 500D).
        Da's inderdaad zo Joris. Absoluut een uitstekend toestel is voor die prijs. Alleen is het voor mij geen alternatief voor mijn a700.
        (Ik gebruik nl. wel degelijk heel wat van die verschillende dingen die de a700 extra biedt, incl. de 1/8000ste , en die zijn me meer waard dan een paar extra fps of zo.)
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #19
          Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Is jouw spiegel dan 100% doorlaatbaar? Ik denk het niet want dan zou je een zwarte vlek midden in je zoeker hebben.
          Nee, mijn spiegel is niet doorlaatbaar. Hij staat naar beneden als ik door de zoeker kijk en klapt op als ik een foto neem
          http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

          http://rouwkema.smugmug.com/

          Comment


          • #20
            Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

            Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
            Nee, mijn spiegel is niet doorlaatbaar. Hij staat naar beneden als ik door de zoeker kijk en klapt op als ik een foto neem
            Je spiegel is wel doorlaatbaar, anders valt er geen licht op het spiegeltje dat achter de hoofdspiegel zit.
            Via dat spiegeltje gaat het licht naar een lenzenstelsel dat een dubbelbeeld maakt en dan wordt geprojecteerd op de twee af sensoren.
            Ik vraag me af bij welk systeem het meeste "AF" licht verloren gaat.

            Comment


            • #21
              Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

              Die 10 fps mode op de A55 is trouwens zo'n beetje de speed priority van de A550...beperkt bruikbaar. Gelukkig heb je wel de autofocus...maar je krijgt een diapresentatie te zien terwijl je fotografeert . Goed voor statische onderwerpen, maar daar is 10 fps en zo'n autofocussysteem nu niet voor gemaakt...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #22
                Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                Maar het grootste deel van het licht gaat niet naar de AF sensor.
                Niet naar de AF sensor inderdaad, maar naar mijn weten toch wel naar het AF 'systeem' (of toch in ieder geval naar het matglas). Maar goed ik geef meteen toe dat ik geen expert ben op dit gebied. Ik wil alleen maar aangeven dat ik benieuwd ben of er iets gedaan is aan dit in theorie verlies van beschikbaar licht en of dat effect heeft op AF bij weinig licht
                http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                http://rouwkema.smugmug.com/

                Comment


                • #23
                  Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                  Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                  Je spiegel is wel doorlaatbaar, anders valt er geen licht op het spiegeltje dat achter de hoofdspiegel zit.
                  Via dat spiegeltje gaat het licht naar een lenzenstelsel dat een dubbelbeeld maakt en dan wordt geprojecteerd op de twee af sensoren.
                  Ik vraag me af bij welk systeem het meeste "AF" licht verloren gaat.
                  Nou ja zeg, en al weer wat geleerd Dan was mijn voorstelling van dit systeem toch weer veel te simpel
                  http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                  http://rouwkema.smugmug.com/

                  Comment


                  • #24
                    Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                    Zo zit het ongeveer in elkaar.



                    Tussen lens en sensor zitten dus nogal wat obstakels.

                    Comment


                    • #25
                      Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                      Heren, bedankt voor deze interessante theorieles (zeer duidelijke afbeelding trouwens)...maar zullen we nu maar terug gaan naar de Sony's zelf ?
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #26
                        Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Die 10 fps mode op de A55 is trouwens zo'n beetje de speed priority van de A550...beperkt bruikbaar. Gelukkig heb je wel de autofocus...maar je krijgt een diapresentatie te zien terwijl je fotografeert . Goed voor statische onderwerpen, maar daar is 10 fps en zo'n autofocussysteem nu niet voor gemaakt...
                        wat zie je door een OVF bij 10fps, een spiegel die op en neer staat te springen.
                        is niet optimaal maar volgens image-resource is het systeem toch zeer goed bruikbaar. je ziet het beeld enkel iets te laat 1/10s ? Om dit op te lossen is er een extra of zwaardere processor nodig maar dan zit je al op 7x niveau.
                        uit hun test blijkt dat de tracking zo goed is als van de canon 7d .
                        uiteraard zal de 7x of 7xx ook een meer geavanceerd focus systeem meekrijgen.

                        nog een puntje is dat door geen geklapper van de spiegel je minder trillingen hebt en waarschijnlijk op lagere sluitersnelheid kunt werken toz van DSLR.

                        Comment


                        • #27
                          Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                          zo ziet de spiegel van de a55/a33 eruit vanuit de juiste hoek bekeken

                          vanuit een andere hoek ziet die er zo uit


                          en ziet het systeem eruit

                          Comment


                          • #28
                            Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                            Er staat wel onder dat deze alleen maar als illustratief materiaal dienen, maar ik hoop dat hetgeen erin zit er beter uitziet, want die pellixspiegel ziet me er precies al wat jaartjes oud uit...(roest aan de zijkant ?)
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • #29
                              Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                              Toegegeven, het AF-systeem is wel indrukwekkend . Nu nog zoiets als dit maar dan allemaal kruisgevoelig à la Nikon 51-punts AF .

                              Maar toch, die 10 fps...enne, 1/10 van een seconde of iets dergelijks, dat kan het verschil maken volgens mij. Géén vertraging is nog altijd beter, hoe miniem ook.
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment


                              • #30
                                Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                                En nu maar wachten op een systeem dat die spiegel reinigt.
                                Die spiegel is overigens al zo oud als de weg naar Rome, begin jaren zeventig dacht ik.

                                Comment

                                Working...
                                X