Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

    sony heeft officieel de SLT A55 en A33 aangekondigd.

    -a55: 16mp
    -a33: 14mp (laatste gebruikts zelfde sensor als in de NEX toestellen)

    toestellen gebruiken geen opklapbare spiegels meer en de optical viewfinder (OVF) is vervangen door een electronische (EVF)

    -sluiter is nog altijd mechanisch

    -er wordt een transcculent spiegel (lichtdoorlatende spiegel) gebruikt welke een deel van het licht naar de AF-sensor weerkaatst.dit systeem maakt het mogelijk van altijd gebruik te kunnen maken van volledige AF-functionaliteit (phase detection), zowel tijdens filmen als tijdens live-view en de snelheid (beelden/seconde) licht zeer hoog op 10 fps.
    moet wel rekening houden dat het wegschrijven van beelden vrij lang kan duren bij hoge fps, tijd dat toestel inactief is, en LV functie is ook uitgesloten bij hoge fps.

    -met dit systeem is het ook mogelijk zeer nauwkeurig manueel te focussen, wat met een klassieke DSLR zonder aangepast matglass onmogelijk is, zelfs met de beste OVF in FF toestellen !

    -AF systeem is zeer goed maar zou voor tracken van bewegende objecten bij 6 en 10fps steken laten vallen.

    -hoge ISO performance is indrukwekkend en op 25000 ISO worden er meerdere beelden vlug achter elkaar genomen die dan gecombineerd worden tot 1 beeld.
    in jpeg zou de a55 1 stop beter presteren dan de NEX, wat heel indrukwekkend is.

    -metering (lichtmeting) is haast perfect in multi zone mode (1200 zones)

    -dynamisch bereik ligt zeer hoog (9ev in jpeg) zoals bij alle sony toestellen

    -voorbeeld van hoe AF-tracking werkt tijdens filmen

    review a55: http://www.dpreview.com/reviews/sonyslta55/

  • #2
    Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    en LV functie is ook uitgesloten bij hoge fps.
    Werkt de EVF wel?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

      a55 review DPR
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

        Optical viewfinder forever - Sony valt maar lager en lager in mijn ogen... ^^
        Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

        Comment


        • #5
          Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

          Sony A55 review, find out how the A55 stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.

          Comment


          • #6
            Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

            Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
            Optical viewfinder forever - Sony valt maar lager en lager in mijn ogen... ^^
            Andere ogen zien het blijkbaar anders :

            DPR: "A55 feels like a cross between a good midrange DSLR and a high-end 'bridge' model, but its focus system and large, high-resolution viewfinder surpass our expectations of both types of camera"
            DPR heeft op de hele review trouwens "gold" gekleefd (voor wat het waard is).
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

              Toch zeer interessant...aangezien die de "eersten" zijn kan het enkel maar beter worden.


              Optical of niet...boeit me niet...het is in ieder geval een goede interessante poging zo te lezen...moet deze maar eens ergens vast gaan houden
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                Toch zeer interessant...aangezien die de "eersten" zijn kan het enkel maar beter worden.

                Optical of niet...boeit me niet...het is in ieder geval een goede interessante poging zo te lezen...moet deze maar eens ergens vast gaan houden
                Inderdaad. Eens ergens vast houden ga ik ook .

                Ik kijk vooral uit naar een a77.
                Hopelijk komt die dan samen met een a7x0. Kan nog een moeilijke keuze worden...
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Inderdaad. Eens ergens vast houden ga ik ook .

                  Ik kijk vooral uit naar een a77.
                  Hopelijk komt die dan samen met een a7x0. Kan nog een moeilijke keuze worden...
                  Als ik dit zie heb ik al half gekozen



                  En het volledige artikel! : http://www.luminous-landscape.com/re...-preview.shtml
                  Last edited by Portmixus; 24 augustus 2010, 12:22.

                  Comment


                  • #10
                    Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                    fragment van imaging-resource

                    The Sony A55's shooting speed matches that of professional models costing literally thousands of dollars more thanks to the unique pellicle mirror design, and its uniquely Sony features (Handheld Twilight/Multi-Shot ISO and Sweep Panorama modes in particular) take the A55 places no other SLR has gone before

                    is natuurlijk reviewers praat maar geeft toch een indicatie waar het naar toe gaat, maar schrijven dat de a55 even snel is dan de d3s en 1dmv is een beetje overdreven, voor de a7x verwacht ik dat dit wel zo zal zijn, tenminste als ze een dual processor gebruiken.
                    hun laatste fragment is wel correct volgens mij, dat de a55 wel een hele stap vooruit is toz vd klassieke DSLR's momenteel op de markt.

                    reviewer is ook heel positief over EVF en vind het zelfs een beetje onwennig, zeg maar een stap terug, om nog een DSLR te moeten gebruiken na een a55.

                    evf heeft natuurlijk ook zijn prijs namelijk de battery

                    ivm tracking testen (rijdende auto) schrijven ze
                    We shot side by side with the Sony A55 and a Canon 7D, and felt that the A55's AF performance here was pretty similar to that of the much more expensive Canon.


                    dus ongeveer zelfde aF-tracking snelheid als 7d, hopelijk niet dezelfde problemen
                    schrijven ook dat a55 AF systeem zich iets te vlug laat misleiden door achtergrond, omdat het een beetje te vlug reageert in sommige omstandigheden.

                    veel belovend toestel volgens mij
                    Last edited by puerte; 24 augustus 2010, 12:46.

                    Comment


                    • #11
                      Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                      Wat wel interessant is, is dat met deze set-up altijd maar een deel van het binnenvallende licht naar de sensor gaat (ik meen 70%) en een deel naar het AF systeem (ik meen 30%), terwijl dit bij een klassieke DSLR 100% is. Dat betekent dus volgens mij automatisch dat deze camera's sneller problemen krijgen met focussen bij weinig licht (een DSLR krijgt bij dezelfde omstandigheden 3x zo veel licht om te focussen) en dat de sluitertijden waarschijnlijk ook negatief beinvloed worden
                      http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                      http://rouwkema.smugmug.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                        Opmerkingen die ik zo heb na het lezen van de Imaging-Resource review:

                        - Sony had beter de standaardbatterij van haar DSLRs gekozen...de batterij die er nu inzit trekt op niet veel precies, mede dankzij de (té goed werkende ?) elektronische zoeker denk ik,
                        - met een vertical grip wordt dit een stuk bruikbaarder...zeker voor sport waar je toch meer telelenzen gebruikt.
                        - een A580 body was beter geweest. Nu hebben we weer zo'n klein ding...
                        - CF-kaard in plaats van SD, maar waarschijnlijk niet mogelijk zonder de camera te vergroten (deze drie zijn gerelateerd neem ik aan).
                        - de elektronische zoeker schijnt meer dan prima te werken, maar toont tijdens continuous shooting telkens de vorige opname in plaats van gewoon het huidige beeld ? Hoe raar en onbruikbaar is dit nu niet, zeker als je 20 RAW-foto's als buffer hebt en 10 fps met AF tot de mogelijkheden behoort ?
                        - het duurt een eeuwigheid om foto's weg te schrijven naar de kaart (dank u, SD-kaartje!)

                        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                        Een A77/A7XX met dit autofocussysteem is nu al sowieso voor mij. *Kwijlt net niet op toetsenbord.* .

                        De A580 kan trouwens een goedkope A7XX-vervanger worden . 22 RAW foto's als buffer, dus meer dan 4 seconden aan 5 fps met autofocus, wat toch heel erg redelijk is vind ik. En ook aan 16 megapixel, en met evenveel knopjes als voordien...

                        Rouwkema: het verschil is welgeteld 0.3 EV (1/3 stop). Lijkt me nu niet echt iets om over te klagen ?
                        Last edited by JorisVdB; 24 augustus 2010, 13:31.
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #13
                          Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht

                          Rouwkema: het verschil is welgeteld 0.3 EV (1/3 stop). Lijkt me nu niet echt iets om over te klagen ?
                          Voor de sluitertijd is het inderdaad nauwelijks een probleem te noemen. Wat het effect is op Af bij weinig licht (waar het verschil veel groter is) lijkt me wel interessant om een keer objectief getest te zien
                          http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

                          http://rouwkema.smugmug.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            De A580 kan trouwens een goedkope A7XX-vervanger worden
                            Toch niet voor mij hoor...
                            Te klein viewfinderbeeld, geen quick navi of tweede wieltje achteraan, geen dmf, geen AF-assist light, geen mf/af knop onder de duim, geen weather sealing, geen remote control, EV +/-2 ipv +/-3, geen directe WB- of custom-knoppen meer, geen 1/8000, geen magnesium-body, geen CF-kaartjes, waarschijnlijk de eenvoudigere grip (zoals a450-500-550) ipv de complete copy van de body zoals bij de a700 ...
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: DSLR wordt SLT met nieuwe sony a55 en a33

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                              Wat wel interessant is, is dat met deze set-up altijd maar een deel van het binnenvallende licht naar de sensor gaat (ik meen 70%) en een deel naar het AF systeem (ik meen 30%), terwijl dit bij een klassieke DSLR 100% is. Dat betekent dus volgens mij automatisch dat deze camera's sneller problemen krijgen met focussen bij weinig licht (een DSLR krijgt bij dezelfde omstandigheden 3x zo veel licht om te focussen) en dat de sluitertijden waarschijnlijk ook negatief beinvloed worden
                              Bij een DSLR gaat inderdaad 100 % van het licht naar de sensor.

                              Maar het grootste deel van het licht gaat niet naar de AF sensor.

                              Comment

                              Working...
                              X