Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX-5 en NEX-3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Sony NEX-5 en NEX-3

    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Ik wist dat deze reactie er wéér ging komen.

    Toch niet.
    Want: meningen zijn gebaseerd op wat anderen in reviews neerpennen - zowel de pros als cons. Zoals deze hierboven.
    Plus: er kan ontzettend veel afgeleid worden door gewoon te kijken naar de specificaties en afbeeldingen. De camera is dun, punt. De batterij gaat niet lang mee, punt. Met een zoomlens erop is het niet compact, punt.

    Daarvoor hoef ik niet eerste de camera te kopen en er 5 maanden meer rond te lopen, te zien aan de puntjes van kritiek die opnieuw bevestigd worden in deze review.
    Word jij dit niet beu ? Punt.

    Comment


    • #77
      Re: Sony NEX-5 en NEX-3

      Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
      Word jij dit niet beu ? Punt.
      Ai, dat is meer een vraagteken.


      Wel, nee. Ik vind de voorspelbaarheid en tegenstrijdigheid amusant en de strijdlust van sommige heel koddig. Jij?

      Comment


      • #78
        Re: Sony NEX-5 en NEX-3

        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        Ai, dat is meer een vraagteken.


        Wel, nee. Ik vind de voorspelbaarheid en tegenstrijdigheid amusant en de strijdlust van sommige heel koddig. Jij?
        Als jij het zo ziet, bewijs je dat je eigenlijk de man zoekt, niet de bal. En argumenten van anderen zijn voor jou toch altijd weerlegbaar. Dat weten we ondertussen al.
        Heeft men je vroeger eigenlijk nooit het woordje respect voor andersdenkenden aangeleerd? Dat betekend ook soms iemand anders zijn mening te respecteren, zelfs zonder akkoord te zijn.

        Comment


        • #79
          Re: Sony NEX-5 en NEX-3

          Bedankt voor de vele reacties met al dan niet emotionele uitingen.

          Ik denk dat ik mag concluderen dat als ik een toestel zoek om te gebruiken op vakanties, tijdens wandelingen en uitstapjes. De Nex geen slechte keuze is voor een beginnende fotograaf.

          Je kan misschien niet snel meerdere foto's na elkaar maken, maar ik weet niet of ik daar zo direct nood aan heb.

          Voor mij is het probleem met een DSLR vooral de omvang en het gewicht, ik denk dat als ik met het gezin op uitstap ga ik niet snel een rugzak vol materiaal ge meezeulen.

          Verbeter mij als ik het verkeerd zie.

          Comment


          • #80
            Re: Sony NEX-5 en NEX-3

            Oorspronkelijk geplaatst door nielsvanendert Bekijk bericht
            Bedankt voor de vele reacties met al dan niet emotionele uitingen.

            Ik denk dat ik mag concluderen dat als ik een toestel zoek om te gebruiken op vakanties, tijdens wandelingen en uitstapjes. De Nex geen slechte keuze is voor een beginnende fotograaf.

            Je kan misschien niet snel meerdere foto's na elkaar maken, maar ik weet niet of ik daar zo direct nood aan heb.

            Voor mij is het probleem met een DSLR vooral de omvang en het gewicht, ik denk dat als ik met het gezin op uitstap ga ik niet snel een rugzak vol materiaal ge meezeulen.

            Verbeter mij als ik het verkeerd zie.
            Niels, je zou een camera moeten hebben die elke situatie aankan.
            En dit ZOU betekenen om slechts één lens te gebruiken die elke situatie aankan.
            Men heet dit ook wel een "all round lens".
            Bijv. de Nikon 18-200 VR
            Probleempje is echter dat zo'n lens niet perfect is over zijn totale lengte.
            Hier vind je een aantal foto's gemaakt met deze lens.
            Toch niet slecht he

            Kijk nu naar de Next
            Bekijk de beschikbare lenzen.
            Af en toe zal je ook de lens moeten verwisselen.
            En dan bestaat de kans dat er stof in de camera komt.
            (heb je natuurlijk ook bij een DSLR)

            Stel nu dat je een DSLR instapcamera koopt en die Nikon 18-200.
            Daar kan je op vakantie al heel veel mee doen en ik ben er zeker van dat je niet
            meer gaat nodig hebben (niet alleen op vakantie).
            De "VR" gaat er ook voor zorgen dat je foto's kan maken die bijv. zonder statief niet
            mogelijk zijn of zonder een stabiele hand.

            Maar het is natuurlijk aan jou om te beslissen
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #81
              Re: Sony NEX-5 en NEX-3

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Als jij het zo ziet, bewijs je dat je eigenlijk de man zoekt, niet de bal.
              Ik zoek de man? Ahzo, wie heb ik dan persoonlijk geviseerd? Door te zeggen dat ik het geestig vind om te discussieren? Beetje vreemde conclusie, nee? Maar eentje die past in je kraam waarschijnlijk.
              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              En argumenten van anderen zijn voor jou toch altijd weerlegbaar
              Dat ligt aan die "argumenten". Want waar gaat het hier feiteijk over, hier paar posts boven? Over het feit dat ik onmogelijk een mening kan (mag?) hebben over een toestel waar alles over bekend is, als ik er geen eigenaar van bent. Dat is grote flauwekul, dat weet iedereen. En nogal agressief. En ja dan reageer ik daarop, toch logisch?
              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Heeft men je vroeger eigenlijk nooit het woordje respect voor andersdenkenden aangeleerd? Dat betekend ook soms iemand anders zijn mening te respecteren, zelfs zonder akkoord te zijn.
              Als die zijn mening is, dat ik geen recht op een mening heb? Hmm nee...

              Ik probeer niemands mening te verdraaien naar de mijne - wat heb ik daar nu aan, ik reageer alleen maar op onnozele argumenten en tegenstrijdigheden.

              Comment


              • #82
                Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                Oorspronkelijk geplaatst door nielsvanendert Bekijk bericht
                Bedankt voor de vele reacties met al dan niet emotionele uitingen.

                Ik denk dat ik mag concluderen dat als ik een toestel zoek om te gebruiken op vakanties, tijdens wandelingen en uitstapjes. De Nex geen slechte keuze is voor een beginnende fotograaf.

                Je kan misschien niet snel meerdere foto's na elkaar maken, maar ik weet niet of ik daar zo direct nood aan heb.

                Voor mij is het probleem met een DSLR vooral de omvang en het gewicht, ik denk dat als ik met het gezin op uitstap ga ik niet snel een rugzak vol materiaal ge meezeulen.

                Verbeter mij als ik het verkeerd zie.
                Je hebt al 80 reacties gekregen, nou moet je het toch wel weten ... grapje

                Nee, de Nex zal in dit scenario echt geen slechte keuze zijn.
                Wat niet wil zeggen dat er geen alternatieven zijn die even valabel zijn, zoals theokus zijn suggestie. Maar dat blijft dan toch groter en zwaarder, zelfs in vergelijking met de Nex met 18-200, maar biedt op termijn meer keuze en mogelijkheden, als je dat al zou willen... Te ver vooruit kijken heeft ook geen zin, want het evolueert zo snel... en zo kunnen we nog een tijdje doorgaan

                Kijk naar jouw budget en stap een winkel binnen waar je beide in je handen kunt nemen en er eventjes mee kunt spelen. Mediamarkt is in dat opzicht handig; maar een behulpzame fotowinkel is nog beter.
                Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                Comment


                • #83
                  Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                  Je hebt al 80 reacties gekregen, nou moet je het toch wel weten ... grapje

                  Nee, de Nex zal in dit scenario echt geen slechte keuze zijn.
                  Wat niet wil zeggen dat er geen alternatieven zijn die even valabel zijn, zoals theokus zijn suggestie. Maar dat blijft dan toch groter en zwaarder, zelfs in vergelijking met de Nex met 18-200, maar biedt op termijn meer keuze en mogelijkheden, als je dat al zou willen... Te ver vooruit kijken heeft ook geen zin, want het evolueert zo snel... en zo kunnen we nog een tijdje doorgaan

                  Kijk naar jouw budget en stap een winkel binnen waar je beide in je handen kunt nemen en er eventjes mee kunt spelen. Mediamarkt is in dat opzicht handig; maar een behulpzame fotowinkel is nog beter.
                  Voilà.

                  Die evolutie is niet meer bij te houden
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #84
                    Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                    Oorspronkelijk geplaatst door nielsvanendert Bekijk bericht
                    Voor mij is het probleem met een DSLR vooral de omvang en het gewicht, ik denk dat als ik met het gezin op uitstap ga ik niet snel een rugzak vol materiaal ge meezeulen.

                    Verbeter mij als ik het verkeerd zie.
                    Als je compacter dan een SLR wil gaan, zou ik eerder kijken naar het micro 4/3 formaat van Panasonic en Olympus. Als je op de NEX iets anders zet dan de 16mm pancake dan kan je waarschijnlijk ook evengoed een SLR meesleuren en die 16mm is voor mij toch te veel groothoek om voor allround lens te dienen!
                    Ik heb zelf al mijn SLR materiaal verkocht om naar dit m4/3 formaat over te stappen, juist omwille van het feit dat ik geen hoop materiaal meer wil meesleuren.
                    Ik ga zelf voor de Panasonic GF1 met 20mm pancake lens.
                    Panasonic G1

                    Comment


                    • #85
                      Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                      "Meesleuren" met de 18-55 lijkt me overdreven. Heb het al eerder in dit topic aangehaald...

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      'Compact' wil meer zeggen dan alleen afmetingen: ook het gewicht. De body weegt minder dan 300 gram...en de 18-55 weegt er 194. Dat wil dus zeggen dat de totale combinatie niet zo klein meer is als met de prime erop, maar wél licht. Lichter dan de lichtste spiegelreflex, meen ik.
                      (Minder dan 500 gram...en dus lichter dan de HX1, wat een vrij lichte bridgecamera is.)
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                        Oorspronkelijk geplaatst door nielsvanendert Bekijk bericht
                        Bedankt voor de vele reacties met al dan niet emotionele uitingen.

                        Ik denk dat ik mag concluderen dat als ik een toestel zoek om te gebruiken op vakanties, tijdens wandelingen en uitstapjes. De Nex geen slechte keuze is voor een beginnende fotograaf.

                        Je kan misschien niet snel meerdere foto's na elkaar maken, maar ik weet niet of ik daar zo direct nood aan heb.

                        Voor mij is het probleem met een DSLR vooral de omvang en het gewicht, ik denk dat als ik met het gezin op uitstap ga ik niet snel een rugzak vol materiaal ge meezeulen.

                        Verbeter mij als ik het verkeerd zie.
                        Neem je dan bij familieuitstapjes niet beter een compact, die steek je in je broek of vestzak, en dat kan je met een DSLR of nex met zoom niet.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          De sensor is het hart van elke camera jeroen.
                          (zoals de cpu in een computer)
                          Tevens bepaalt de grootte van de sensor *KNIP* en de kwaliteit van de foto's.
                          *KNIP*
                          Tuurlijk ik begrijp dat een sensor een erg belangrijk onderdeel is en dat de kwaliteit van de foto voor een heel groot deel afhankelijk is van de kwaliteit van de sensor, maar dat neemt niet weg dat een goede fotograaf met een kleine sensor betere foto's zal maken dan een slechte fotograaf met een grotere sensor, ofwel...de grootte van de sensor is niet de belangrijkste factor voor goede foto's...

                          Mijn opmerking was geplaatst op het feit dat iemand riep dat je een NEX geen compact mag noemen, omdat er een APS-size sensor in zit. En de grootte van de sensor zegt dus niets over de categorie van de camera...zoals de DP1 en DP2 van Sigma ook gewoon compactjes zijn met APS size sensor.


                          offtopic: voor wat betreft de Foveon...toch is inmiddels de vierde generatie DSLR uit met deze sensor en zal die binnenkort ook wederom fervent door mij gebruikt worden Ik heb, gezien de commercie rond deze camera of beter gezegd het gebrek eraan, het idee dat Sigma ook niet mikt op torenhoge verkopen of vergroting van marktaandeel.
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #88
                            Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                            Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                            Tuurlijk ik begrijp dat een sensor een erg belangrijk onderdeel is en dat de kwaliteit van de foto voor een heel groot deel afhankelijk is van de kwaliteit van de sensor, maar dat neemt niet weg dat een goede fotograaf met een kleine sensor betere foto's zal maken dan een slechte fotograaf met een grotere sensor, ofwel...de grootte van de sensor is niet de belangrijkste factor voor goede foto's...

                            Mijn opmerking was geplaatst op het feit dat iemand riep dat je een NEX geen compact mag noemen, omdat er een APS-size sensor in zit. En de grootte van de sensor zegt dus niets over de categorie van de camera...zoals de DP1 en DP2 van Sigma ook gewoon compactjes zijn met APS size sensor.


                            offtopic: voor wat betreft de Foveon...toch is inmiddels de vierde generatie DSLR uit met deze sensor en zal die binnenkort ook wederom fervent door mij gebruikt worden Ik heb, gezien de commercie rond deze camera of beter gezegd het gebrek eraan, het idee dat Sigma ook niet mikt op torenhoge verkopen of vergroting van marktaandeel.
                            Just
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #89
                              Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                              Het compacte geheel is met de losse lens er wel een beetje vanaf.
                              Maar ja als het beestje maar ergens even kan ingedeeld kan worden.
                              Zeg maar een compacte body met een losse lens, waarvan de body nog in een grote pocket past.


                              Voor belgie nog geen lijst tegengekomen.
                              Last edited by Forestwalker; 6 augustus 2010, 00:07.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                                Hallo,

                                is altijd grappig hoe sommige topics hier ontaarden, meestal met dezelfde personen in de hoofdrol.
                                Ik denk persoonlijk dat er niet veel slechte toestellen bestaan, en de topic starter vraagt zich volgens mij best af hoe groot dat toestel nu mag zijn, om veel meegenomen te worden. Het is duidelijk dat de NEX, met die zoomlens, niet goed in madam haar saccoche (=handtas) gaat passen.
                                Volgens mij kan in het algemeen wel gezegd worden dat groter, betere kwaliteit zal leveren, op alle gebieden. Maar groter is minder handig. Ik heb zelf beide, en afhankelijk van de situatie kies ik voor het ene of voor het andere toestel.
                                Het probleem is ook een beetje dat je van tevoren niet weet of het een hobby gaat worden of niet. Indien wel, dan ga je misschien lenzen enzo willen bijkopen, en er geen probleem mee hebben om dat toestel mee te sleuren. Indien niet, dan is een compactje een betere keuze denk ik. Ik zie genoeg mensen in mijn omgeving die hun in-bevlieging-gekochte-spiegelreflex links laten liggen wegens te groot...

                                hercules

                                Comment

                                Working...
                                X