Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX-5 en NEX-3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Sony NEX-5 en NEX-3

    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    verkoopcijfers juli bevestigen trends van juni in Japan, van geen enkele klassieke DSLR zijn zoveel stuks verkocht als van de NEX5 en NEX3 samen.
    Neem er een borrel op

    Comment


    • #32
      Re: Sony NEX-5 en NEX-3

      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      Puerte, het spijt me zeer, allemaal leuk en aardig...


      Tipje...: Hou het bij de feitelijke zaken van nu, maar stop toch eens als één of andere profeet te verkondigen dat de SLR gaat verdwijnen...dit doet zoveel afbreuk aan de rest van de informatie...net zo min als wie dan ook kan jij dit helemaal niet weten..! Zolang er een markt voor SLR's is...zullen ze gebouwd worden...zo simpel is het. Of men ze dan echt nodig heeft of niet...wie ben jij in hemelsnaam om dat te bepalen???


      excuus...maar dat moest er even uit
      ik hou het bij feitelijke zaken in tegenstelling tot vele andere, zelfs om te weten dat DSLR in zijn huidige vorm gaat verdwijnen heb je geen kristallen bol nodig of moet je geen profeet voor zijn.

      Alle fabrikanten zoeken naar oplossingen om letterlijk de opklapbare spiegel (reflex) uit de DSLR te zwieren. Nikon heeft ook nog bevestigd in de aankondiging ontwikkeling van hijn NEX-alike toestel dat ze spiegel willen vervangen als ze de techniek hebben.

      daar zijn 2 problemen momenteel dat is AF en de kwaliteit van de OVF.
      Fuji heeft in zijn compacts AF probleem opgelost door AF sensor te integreren op beeldsensor, misschien gaat dit gemakkelijker met de honingraat structuur die zij gebruiken. Sony maakt gebruik van pellix spiegel met als gevolg 1/3 stop lichtverlies, deze toestellen worden vrij zeker in september gelanceerd.
      Dus voor AF bestaan er al oplossingen en mogelijk komen fabrikanten als Nikon en Canon met nog een andere oplossing te voorschijn. Die willen dat ook, pellix is gepatenteerd door Sony , maar vind ik persoonlijk niet de meest elegante oplossing, had beter verwacht iets in de richting van de fuji oplossing.

      EVF zal ook aanwezig zijn in de nieuwe sony toestellen en voor de NEX komt er een extern EVF model voor de 3 en eentje voor de 5. Enkel afwachten hoe de kwaliteit zal zijn.

      sony brengt naast de pellix toestellen ook nog zelfde versie op de markt met klassieke spiegels, gewoon om de markt af te tasten, en als de verkoop van de pellix toestellen voldoet aan verwachtingen zal men stillaan DSLR laten uitdoven.

      Comment


      • #33
        Re: Sony NEX-5 en NEX-3

        De aanname die je doet is dat fabrikanten op zoek zijn naar een manier om de spiegel uit de camera te zwieren...dat ze met een systeemcamera bezig zijn bewijst daar niets aan.

        Merken als mercedes, bmw, etc zijn ook bezig met hybride en volledig elektrisch...maar die denken er echt nog niet over om de verbrandingsmotor echt uit het gamma te gooien...Sony en Microsoft komen ook met bediening voor de spelcomputers vergelijkbaar met die van de Wii (Sony met een bijna directe upgrade van de wii-mote, microsoft met een zeer degelijke upgrade van de eyetoy (van sony)...) maar betekent dit dat ze zullen stoppen met "hardcore games"? Tuurlijk niet, want dat zijn de mensen die de games kopen...zo zijn de mensen met defitge SLR's de mensen die de (betere) lenzen kopen...

        Zolang de pro er niet om vraagt...zal de spiegel gewoon lekker blijven...daarbij denk ik dat de fabrikant best blij is met een bewegend deel in de camera. Als straks de innovatie minder snel gaat zullen die dingen toch moeten blijven slijten om te kunnen blijven verkopen
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #34
          Re: Sony NEX-5 en NEX-3

          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          De aanname die je doet is dat fabrikanten op zoek zijn naar een manier om de spiegel uit de camera te zwieren...dat ze met een systeemcamera bezig zijn bewijst daar niets aan.

          Merken als mercedes, bmw, etc zijn ook bezig met hybride en volledig elektrisch...maar die denken er echt nog niet over om de verbrandingsmotor echt uit het gamma te gooien...Sony en Microsoft komen ook met bediening voor de spelcomputers vergelijkbaar met die van de Wii (Sony met een bijna directe upgrade van de wii-mote, microsoft met een zeer degelijke upgrade van de eyetoy (van sony)...) maar betekent dit dat ze zullen stoppen met "hardcore games"? Tuurlijk niet, want dat zijn de mensen die de games kopen...zo zijn de mensen met defitge SLR's de mensen die de (betere) lenzen kopen...

          Zolang de pro er niet om vraagt...zal de spiegel gewoon lekker blijven...daarbij denk ik dat de fabrikant best blij is met een bewegend deel in de camera. Als straks de innovatie minder snel gaat zullen die dingen toch moeten blijven slijten om te kunnen blijven verkopen
          domme vergelijking de motor van een camera is de sensor en de NEX heeft momenteel het geluk over de beste sensor te beschikken in APS-landschap.

          we zullen na photokina nog eens spreken

          Comment


          • #35
            Re: Sony NEX-5 en NEX-3

            Dom is in the eye of the beholder... jij denkt meteen dat ik de auto 1 op 1 tegenover de camera zet. Ik heb het over technologische vooruitgang, bij een auto zit dat toevallig op aandrijflijnen en motoren...bij camera's, in dit geval, op het weghalen van de spiegel...maar kan me voorstellen dat je de vergelijking niet wilt snappen...


            Ik zou zeggen, blijf lekker doorverkondigen dat de SLR gaat verdwijnen...ik denk dat jij het nooit mee gaat maken in dit leven
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #36
              Re: Sony NEX-5 en NEX-3

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              domme vergelijking de motor van een camera is de sensor en de NEX heeft momenteel het geluk over de beste sensor te beschikken in APS-landschap.
              ..maar wel eentje met maar twee wielen. En mischien twee bijzet kinderwieletjes, voor de mensen die nog moeten leren rijden. Of niet willen rijden zonder hulp.

              Terwijl een deftige SLR een stevige 4x4 heeft.


              En zo kunnen we nog effe doorgaan...

              Feit is dat nog géén enkel van je Grote Voorspellingen zijn uitgekomen. Integendeel.
              Kijk naar de Sony A900 & A850. Dat zou een gigantisch succes worden volgens puerte, pro's zouden massaal overstappen van gelijk welk merk. En kijk, nu is er het gerucht (van o.a. Thom Hogan) dat Sony zou stoppen met zijn FF camera's, omdat het toch niet goed draait en omdat ze meer zien in APS-C camera's.

              Tja.

              Comment


              • #37
                Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                Heeft er al iemand de respons van deze NEX toestellen vergeleken met die van de beste DSLR? Timing is bij fotografie immers dikwijls cruciaal...

                Comment


                • #38
                  Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                  In de reclame die ik zag op YouTube adverteerde men toch met de snelle reactietijd. Het was me echter niet volledig duidelijk of dit nu op FPS of shutter lag bedoelt was...vermoedelijk eerder het eerste, met de 7 fps-functie.

                  Kan je stelling alleen maar beamen, Frank...langs de andere kant denk ik (= misschien subjectief) dat ze wel relatief snel zullen zijn in vergelijking met een gewone compactcamera ? Ergens tussen compact en DSLR, nee ?
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Heeft er al iemand de respons van deze NEX toestellen vergeleken met die van de beste DSLR? Timing is bij fotografie immers dikwijls cruciaal...
                    de shutter lag van instap DSLR's ligt tussen 0,08 en 0,09 bij de nex rond 0,12 dus een verschil van 2 a 3/100 sec praktisch verwaarloosbaar.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht

                      Feit is dat nog géén enkel van je Grote Voorspellingen zijn uitgekomen. Integendeel.
                      Kijk naar de Sony A900 & A850. Dat zou een gigantisch succes worden volgens puerte, pro's zouden massaal overstappen van gelijk welk merk. En kijk, nu is er het gerucht (van o.a. Thom Hogan) dat Sony zou stoppen met zijn FF camera's, omdat het toch niet goed draait en omdat ze meer zien in APS-C camera's.

                      Tja.
                      effe of record
                      raar maar waar al mijn voorspellingen zijn al uitgekomen, elk toestel dat op de markt komt van groot tot klein heeft LV,nog geen 2 jaar terug was dat volgens diezelfde die nu vastklampen aan een spiegel enkel weggelegd voor speelgoed camera's. etc...

                      wie zegt dat a900/a850 niet goed verkoopt ? zijn meer geruchten dat de 30mp FF eind dit jaar begin volgend jaar op de markt komt.
                      heb je dit al artikel of het kwartaal rapport van Sony, 2de grootste wereld fabrikant van digitale fototoestellen al gelezen.


                      verschillende financiële analisten (zelfs WSJ) beschouwen het niet als onmogelijk dat ze nr 1 worden dank zij de NEX.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                        Aan TS, zoek je een toestel voor je grootmoeder je echtgenote of jezelf als je nog niets of zeer weinig van fotografie af weet? NEX 5 haal hem uit de doos, laad de batterij op, zet hem op ON en fotograferen maar
                        De handleiding heb je zelfs niet nodig om geslaagde foto's te maken
                        Wens je om te beginnen slechts één lens aan te kopen kies dan voor de 18-55. Een beetje kunnen inzoomen is altijd leuk.
                        Mijn echtgenote die nog nooit maar dan ook noch nooit een fototoestel gehanteerd had, heeft er twee dagen geleden spontaan geslaagde foto's mee genomen.

                        Gaandeweg leer je meer en kan je het toestel gebruiken als een volwaardig fototoestel in de M stand.
                        Imo is het een toestel waar je heel creatief mee aan de slag kan.
                        Geschikt voor alle vormen van fotografie? Nee, en dan denk ik vooral aan snelle sportfotografie en het gebruik van erg lange tele's.
                        Macro? Ik wacht vol ongeduld tot ik mijn Nikon 105 mm lens er kan opschroeven.

                        Ik heb het toestel nu een week en heb er vandaag eens een pano mee geschoten los uit de hand, dat gaat van, klik, klik, klik, klik.... en onderstaande komt recht uit het toestel.


                        is op geen enkele mannier bewerkt

                        Op de volle resolutie, van 8192 pix, zie je wel enkele stitch fouten. Het is vermoedelijk de kunst om aan een gepaste en gelijke snelheid het toestel van links naar rechts te bewegen.

                        Onderstaand een grotere versie.
                        http://nl.tinypic.com/r/244zek0/3
                        mvg,
                        Ludo V.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                          Heel knappe pano als die zo uit de Nex 5 komt 'k Zal er toch eens serieus moeten over denken om die ook te kopen of nog wat wachten en hééééél misschien win ik die met de Shootwedstrijd
                          Groetjes Vicky

                          Comment


                          • #43
                            Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
                            Op de volle resolutie, van 8192 pix, zie je wel enkele stitch fouten. Het is vermoedelijk de kunst om aan een gepaste en gelijke snelheid het toestel van links naar rechts te
                            Of vanaf statief

                            Comment


                            • #44
                              Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                              En na de spiegel kunnen ze er ook nog de sluiter uitgooien.
                              Dit jaar nog komt de Panasonic GH2 eraan, zonder sluiter, zonder spiegel...
                              Vervolgens nog de diafragmalamellen uit al onze lenzen slopen en we krijgen misschien toch nog een systeem waar we ons geen breuk hoeven aan te tillen...
                              Groetjes van tozumi

                              Bezoek hier mijn webstek

                              Comment


                              • #45
                                Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                                pansonic is altijd ne stap vooruit, krijg je geruisloze camera denk ik.
                                dacht dat de gh2 nog voor photokina (sept) op de markt ging komen, is er vertraging?
                                dacht ook dat het een meer geavanceerd MFT model ging zijn.

                                Comment

                                Working...
                                X