Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX-5 en NEX-3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sony NEX-5 en NEX-3

    Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
    Heeft er iemand op dit forum eigen ervaring met de 18-55 kitlens bij een NEX5?
    Is die beter dan de 16mm (wordt erg veel over geklaagd ivm scherpte?)
    nog bijkomend, kan je ook een filter op de kitlens plaatsen (pol. filter ofzo?)
    Alvast bedankt

    Comment


    • #17
      Re: Sony NEX-5 en NEX-3

      Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
      nog bijkomend, kan je ook een filter op de kitlens plaatsen (pol. filter ofzo?)
      Alvast bedankt
      ik zie niet in waarom niet: het zijn gewone lenzen met schroefdraad vooraan en filtermaat 49 (67 voor de telelens)
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

      Comment


      • #18
        Re: Sony NEX-5 en NEX-3

        voor wat het waard is een 3 opnames met de NEX
        1ste nikkor 18-55vr
        2de nex kitlens 18-55
        3de leica summicron

        opnames gemaakt op f5.6

        Comment


        • #19
          Re: Sony NEX-5 en NEX-3

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          zijn de camera's van de toekomst, DSLR in huidige vorm gaan stilaan van het toneel verdwijnen, zou ik nier meer als beginner in investeren.
          Ik zou dan ook alvast stoppen met het kopen van een auto met (ouderwetse) verbrandingsmotor, 2D televisies, spelcomputers en alles waar ook maar enige vorm van technologische vooruitgang in zit...

          De echte DSLR's zullen nog lang niet verstoten worden door systeemcamera's...helemaal niet zolang er voldoende vraag naar is

          Ik denk dat gebruikers van systeemcamera's voor het grootste deel een heel ander profiel dan SLR gebruikers hebben en de systeemcamera's veel meer de markt van brugcamera's, duurdere compacts en instap DSLR's over zal nemen...maar nu al zeggen dat de DSLR gaat verdwijnen? Op basis van verkoopcijfers van het "gadget geile" japan? Die kopen dat soort techniek gewoon omdat ze het hebben willen en is veelal een "mode verschijnsel" en zeker geen goede graadmeter voor de westerse markt.
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #20
            Re: Sony NEX-5 en NEX-3

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            voor wat het waard is een 3 opnames met de NEX
            1ste nikkor 18-55vr
            2de nex kitlens 18-55
            3de leica summicron

            opnames gemaakt op f5.6
            Ligt het aan mij of mis ik een link naar de foto's??

            Comment


            • #21
              Re: Sony NEX-5 en NEX-3

              Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
              Ligt het aan mij of mis ik een link naar de foto's??
              Waarschijnlijk is de camera zo makkelijk te bedienen, dat hij er nog niet uit is, hoe het moet
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #22
                Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                Ligt het aan mij of mis ik een link naar de foto's??

                Comment


                • #23
                  Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  Das mooi, maar alleen de diafragma waarde (overigens die van de Nikkor ontbreekt) zegt me niet zoveel
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                    zou enkel kunnen zeggen dat wat center scherpte betreft de nex kitlens dichter bij de leica lens aanleunt dan bij de nikon kit lens.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht

                      Verkoop in Japan van NEX en MFT oversteeg juni de totale DSLR verkoop van Nikon, en Nikon DSLR's zijn nochtans heel populair in Japan.
                      Dat geeft alleen aan dat mensen gevoelig zijn voor hypes, meer niet. Over 3 maanden zal de verkoop van DSLR's weer toenemen. Deze gegevens zouden pas interessant zijn als er bij verteld wordt WAT voor consumenten dit zijn. Ik durf er om te wedden dat het mensen zijn die geen DSLR hebben, maar toch iets geavanceerders willen dan een compactcamera EN fotografen die al een goede DSLR hebben en de Nex leuk/handig vinden voor "erbij".

                      Met alle respekt...ik vind je net een wandelende advertentiefolder voor Sony.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                        ge moet goed leren lezen monica, daar staat NEX en MFT, MFT is al bijna 2 jaar op de markt, en het is omdat de verkoop van deze toestellen zo hoog ligt dat sony, zelfs al iets te laat, met de NEX op de markt gekomen is. En Nikon en Canon hebben aangekondigd die trend te volgen. Ze moeten volgen als ze in de markt willen blijven, en waarschijnlijk zullen op photokina (sept) de niet reflex Nikon en Canon modellen te zien zijn alsook nog nieuwe niet reflex toestellen van panasonic, sony en waarschijnlijk Samsung.

                        Meer dan 70% van de verkochte DSLR's bevinden zich in het instapsegment of net iets beter. Grootste hoop van die kopers heeft die DSLR niet nodig maar willen iets met verwisselbare lenzen, hoge ISO en beeldkwaliteit.

                        De NEX en MFT voldoen aan die eisen, meer zelfs NEX presteert beter op hoge ISO en heeft betere beeldkwaliteit dan toestellen in dat segment en zijn daarbij compact, toch een heel belangrijke factor.

                        Er zijn er veel die denken dat ze een DSLR nodig hebben, staat chic of weet ik veel wat, maar voor 80% of zelfs meer van de foto's die ik hier op dit forum zie verschijnen heb je dat helemaal niet nodig.

                        Meer nog dat klein pruts dingske heeft een beter dynamisch bereik dan jou 5dmkii, en AF tijdens video, je hebt lens met ingebouwde stabilisatie systeem voor video, en je kunt er bij de beste lenzen op plaatsen ooit gemaakt voor 35mm.

                        De wereld verandert en gelukkig maar, je kunt niet met veel te zware en lompe toestellen en dito lenzen blijven rondlopen, we zitten al bijna 30 jaar in het digitale tijdperk, wordt tijd dat zich volledig doorzet in de fotografie.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                          Puerte, het spijt me zeer, allemaal leuk en aardig...


                          Maar toen nintendo met een roze versie van de nintendo DS kwam, welke al een behoorlijke tijd op de markt was toen klapte de verkoop van de DS ook opeens zwaar over die van de Sony PSP heen...

                          Toen Nintendo zich realiseerde dat ze op technisch vlak Sony en Microsoft nooit bij gingen houden bedachten ze de Wii...ook een daverend succes...maar vooral bij "nieuwe kopers" mensen die anders nooit een spelcomputer zouden kopen...zo is het instapsegment van DSLR's ook in het leven geroepen om bepaalde mensen een DSLR te laten kopen...die dat anders nooit zouden doen. Die hadden dan een topsegment compact gehad.

                          Hier wordt de systeemcamera gewoon strategisch naast gezet, om een NOG grotere groep klanten te trekken.

                          Dat 70% van de verkopen op de SLR markt instappers zijn...eeuh...ja, andersom had ik dat behoorlijk vreemd gevonden.


                          Tipje...: Hou het bij de feitelijke zaken van nu, maar stop toch eens als één of andere profeet te verkondigen dat de SLR gaat verdwijnen...dit doet zoveel afbreuk aan de rest van de informatie...net zo min als wie dan ook kan jij dit helemaal niet weten..! Zolang er een markt voor SLR's is...zullen ze gebouwd worden...zo simpel is het. Of men ze dan echt nodig heeft of niet...wie ben jij in hemelsnaam om dat te bepalen???


                          excuus...maar dat moest er even uit
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                            Ik denk dat jullie, met een iets andere klemtoon in hoe je het zegt, hetzelfde denken hoor
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                              verkoopcijfers juli bevestigen trends van juni in Japan, van geen enkele klassieke DSLR zijn zoveel stuks verkocht als van de NEX5 en NEX3 samen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                                Ik heb de Nex5 vandaag gezien (en mee gespeeld) in de Fnac (demo dagen van Sony NEX).

                                Nex5 is knap en deftig gemaakt en de kwaliteit is echt heel goed...maar voor mijn gedacht te veel tussenin...
                                De 18-200 lens zal 800euro gaan kosten en is nog een stuk groter dan de 18-55.Vind de grootte met 18-55 al te groot voor een compact.
                                In de zak steken is er niet meer bij (enkel als je de 16mm gebruikt).
                                Als je andere lenzen wilt gebruiken moet je met adaptors werken (geen aut. AF) en wordt alles ook groter.

                                Persoonlijk vind ik het te veel investering en kies ik voor een echte compact met een goed bereik met daarnaast een echte DSLR.

                                ...puur mijn gedacht hee... uiteindelijk is het een knap toestel!!

                                Comment

                                Working...
                                X