Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX-5 en NEX-3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

    Heeft er iemand enig idee hoe lang de 18-200 lens is? De 18-50 zou een 10tal cm lang zijn.
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

    Comment


    • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

      Volgens SLRgear:

      18-200: 7,55 cm.
      18-55: 6 cm.

      Dat gezegd zijnde, ik heb eens gemeten hoe lang mijn 70-400 is, en die is merkelijk langer dan de specificaties...dus neem dat maar met een flinke korrel zout (vooraf nog geen tassen kopen...beter nadien, als je je materiaal hebt en je het kan proberen).
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

        de 18-200mm heeft een size van 76mm x 99mm en een filter size van 67mm
        de nex5 met 16mm en 18-50mm past in een gewoon zakje om rond je lenden te dragen, je kent dat wel bedoeld om je portefeuille en paar persoonlijke spullen in op te bergen, en dan is er nog plaats over voor je portefeuille.
        Met de 18-200mm zalt dat ook nog wel lukken.
        Last edited by puerte; 17 augustus 2010, 09:41. Reden: 70-200 gewijzigd naar 18-200

        Comment


        • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

          70-200 ? Dan weet je meer dan ik, sinds wanneer is er een 70-200 ? Is zo'n superzoom nog niet groot genoeg misschien ?

          (Just kidding .)
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            70-200 ? Dan weet je meer dan ik, sinds wanneer is er een 70-200 ? Is zo'n superzoom nog niet groot genoeg misschien ?

            (Just kidding .)
            ja moet 18-200 zijn zal effe aanpassen
            thanks

            Comment


            • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Volgens SLRgear:

              18-200: 7,55 cm.
              18-55: 6 cm.

              Dat gezegd zijnde, ik heb eens gemeten hoe lang mijn 70-400 is, en die is merkelijk langer dan de specificaties...dus neem dat maar met een flinke korrel zout (vooraf nog geen tassen kopen...beter nadien, als je je materiaal hebt en je het kan proberen).
              merci, ondertussen toch ook dit gevonden:

              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

              Comment


              • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                Vandaag met de Nex 3 een klein uurtje staan spelen in de winkel.
                Vind dit persoonlijk een zeer onhandig toestel, voor het minste moet je in de menuutjes gaan. De menu's zelf zijn wel gemakkelijk.

                Het onscherp maken van de achtergrond vind ik maar +-
                Ik heb al ervaring met de panorama functie in de sony camera's en deze is ook maar +-, beter om dit zelf te maken vanuit verschillende foto's.

                Het toestel voelt wel stevig aan echter met de grote lens erop is dit echt onhandig!

                Dit toestel is echt voor co impact users die meer een dslr gevoel willen, over voor absolute instappers die de termen een beetje willen leren kennen en de gevolgen op het scherm willen zien.

                Voor mensen die zelfs nog maar een beetje ervaring hebben met dslr's is dit volgens mij een stap achteruit.

                Dit is natuurlijk mijn mening en ervaring.
                Ik was op zoek naar een compact en twijfelde tussen de NEX en de G11.
                Ik ga uiteindelijk voor de G11.

                Edit;

                Over de kwaliteit van de foto's kan ik uiteraard niets zeggen. Echter is dit voor mij persoonlijk niet zo belangrijk. Hoe een camera aanvoelt is momenteel veel belangrijker voor me, ik sta nog niet op het niveau dat de kwaliteit van één van deze camera's mij gaat begrenzen.
                Canon 550D - DZ Kitlenzen

                Comment


                • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                  Oorspronkelijk geplaatst door christophehoboken Bekijk bericht
                  Het onscherp maken van de achtergrond vind ik maar +-
                  .
                  Tja, dat heeft niets te maken met de camera , maar wel met het sensorformaat.....

                  Comment


                  • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    Tja, dat heeft niets te maken met de camera , maar wel met het sensorformaat.....
                    nee, sony gebruikt andere term, ipv DOF spreken ze over achtergrondscherpte, komt overeen met wijzigen van diafragma.
                    sensorformaat is hetzelfde als van APS DSLR's alsook de DOF dit integenstelling tot de MFT toestellen alsook compact toestellen welke een kleinere sensor hebben.

                    Comment


                    • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      nee, sony gebruikt andere term, ipv DOF spreken ze over achtergrondscherpte, komt overeen met wijzigen van diafragma.
                      sensorformaat is hetzelfde als van APS DSLR's alsook de DOF dit integenstelling tot de MFT toestellen alsook compact toestellen welke een kleinere sensor hebben.
                      Ik spreek u niet tegen , want zei hetzelfde , iets anders geformuleerd....

                      Comment


                      • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                        Hallo

                        Ik heb mij speciaal lid gemaakt hier omdat ik een vraag heb over de NEX-3 waarvan ik het antwoord niet vind. Ik ben zelf een amateurfotograaf maar maak graag mooie reizen en daar horen natuurlijk mooie foto's bij. Ik werk nu nog met een compactcamera, (Sony DSC-H3) maar ben op zoek naar zoiets als een NEX. Ik hoef jullie niet uit te leggen waarom hé. Nu heb ik het toestel vandaag eens in de winkel "getest" en het viel mij vooral op dat je daar totaal niet mee kan inzoomen? Bij elke dure of "grote" camera verwacht ik eigenlijk een enorm zoombereik want ik wil het ook gebruiken wanneer ik bijvoorbeeld naar sportmanifestaties ga kijken en dergelijke... Maar dat zal dus niet lukken? Als ik echt wil inzoomen moet ik zo'n groot ding met een giga-lens hebben met andere woorden?

                        Comment


                        • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                          Oorspronkelijk geplaatst door Glynis Bekijk bericht
                          Hallo

                          Ik heb mij speciaal lid gemaakt hier omdat ik een vraag heb over de NEX-3 waarvan ik het antwoord niet vind. Ik ben zelf een amateurfotograaf maar maak graag mooie reizen en daar horen natuurlijk mooie foto's bij. Ik werk nu nog met een compactcamera, (Sony DSC-H3) maar ben op zoek naar zoiets als een NEX. Ik hoef jullie niet uit te leggen waarom hé. Nu heb ik het toestel vandaag eens in de winkel "getest" en het viel mij vooral op dat je daar totaal niet mee kan inzoomen? Bij elke dure of "grote" camera verwacht ik eigenlijk een enorm zoombereik want ik wil het ook gebruiken wanneer ik bijvoorbeeld naar sportmanifestaties ga kijken en dergelijke... Maar dat zal dus niet lukken? Als ik echt wil inzoomen moet ik zo'n groot ding met een giga-lens hebben met andere woorden?
                          Weldra verschijnt de Nex met een 18-200 lens, dan heb je 10x zoom. Uiteraard zal die
                          een beetje minder compact zijn en een stuk duurder.

                          Comment


                          • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                            Oorspronkelijk geplaatst door Glynis Bekijk bericht
                            Hallo

                            Ik heb mij speciaal lid gemaakt hier omdat ik een vraag heb over de NEX-3 waarvan ik het antwoord niet vind. Ik ben zelf een amateurfotograaf maar maak graag mooie reizen en daar horen natuurlijk mooie foto's bij. Ik werk nu nog met een compactcamera, (Sony DSC-H3) maar ben op zoek naar zoiets als een NEX. Ik hoef jullie niet uit te leggen waarom hé. Nu heb ik het toestel vandaag eens in de winkel "getest" en het viel mij vooral op dat je daar totaal niet mee kan inzoomen? Bij elke dure of "grote" camera verwacht ik eigenlijk een enorm zoombereik want ik wil het ook gebruiken wanneer ik bijvoorbeeld naar sportmanifestaties ga kijken en dergelijke... Maar dat zal dus niet lukken? Als ik echt wil inzoomen moet ik zo'n groot ding met een giga-lens hebben met andere woorden?

                            Als je denkt dat veel geld je veel zoom geeft, is dit misschien wel een foute redenering?

                            In ieder geval, de Nex serie is verkrijgbaar met max 3 lenzen:
                            16mm 2.8 vaste breedhoeklens
                            18-55 standaard zoomlens.
                            18-200 superzoomlens.
                            De lenzen zijn verwisselbaar; dus koop ze alledrie, en je hebt alle mogelijkheden.

                            Comment


                            • Re: Sony NEX-5 en NEX-3

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                              Als je denkt dat veel geld je veel zoom geeft, is dit misschien wel een foute redenering?

                              In ieder geval, de Nex serie is verkrijgbaar met max 3 lenzen:
                              16mm 2.8 vaste breedhoeklens
                              18-55 standaard zoomlens.
                              18-200 superzoomlens.
                              De lenzen zijn verwisselbaar; dus koop ze alledrie, en je hebt alle mogelijkheden.
                              Bedankt voor alle (zeer snelle) reacties! In combinatie met een NEX-5 komt zo'n 18-200 mm lens op 1099 euro . Dat is toch net iets te veel voor mij. Dan zal ik best maar op zoek gaan naar een superzoomcamera ofzoiets?

                              Comment

                              Working...
                              X