Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom heb jij een 7D, 5DmkII of D300s gekocht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom heb jij een 7D, 5DmkII of D300s gekocht?

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
    Voor mijn 500D gebruik ik SD HC II kaarten, maar ik vrees dat ik die bij een toekomstige 5D M II niet kan gebruiken ?

Een batterijgrip heb ik niet nodig.
    Je kan ook een 1D kopen, daar past wel een SD-kaartje in (samen met een CF).
    Dat wordt dan wel net iets duurder dan een 5D MKII + een paar CF-kaartjes.

Je kan ook geen batterijgrip monteren aan een 1D, de accu is zo al groot genoeg, en je krijgt een aantal extra knopjes om de camera gemakkelijker in de portretstand te gebruiken. Dat is wel heel handig, maar ik hang toch ook geen grip aan de 5D, omdat ik die liever wat compacter hou dan de 1D MKIII.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Wat -als ik me niet vergis- ook waar is, is dat zowel de 5DMkII als de 7D enkel originele Canon batterijtjes slikken. Dus geen goedkopere Lenmars of andere witte produkten.
      Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en
      ze zouden nog werken maar je weet niet meer of het nog vol of halfleeg of halfvol of leeg is.
      dus als nood-backup werkt het.
      en ik denk ook niet op te laden met de bijgeleverde lader maar dat ben ik niet zeker
      Ze werken wel, ze laden wel en in de batterij-info wordt hun stand weergegeven. Nu ja, die van jupio toch. Ik wou een batterij bijkopen, en ze hadden geen originele (en duurdere) Canon op stock. Bij Foto Rubens waren ze enthousiast over de jupio batterijen en dus kocht ik er eentje. heb ze nu enkele malen 'gedrained', en zal eens kijken de volgende keren of ik er evenveel shots uit haal als uit de Canon.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Gisteren met een professionele concertfotograaf gesproken.

Hij vond een 5D M II maar brol, heeft er eentje gehad en terug weggedaan. Dat vind ik wel een krasse uitspraak !

Hij heeft nu een 1 D (weet niet juist welk type).

Een 5D M II zie ik me nog kopen. 2500 euro is wel veel geld, maar nog altijd niet zoveel als wat een 1 D kost.
        Last edited by johan de man; 19 juli 2010, 16:25.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Hij vond een 5D M II maar brol, heeft er eentje gehad en terug weggedaan.

Een 5D M II zie ik me nog kopen. 2500 euro is wel veel geld, maar nog altijd niet zoveel als wat een 1 D kost.
          De 1D Mark III is nieuw nog te koop voor net geen 2500 Euro, terwijl ze in (licht) gebruikte staat voor rond de 1500 Euro van eigenaar wisselen. Daarmee is een tweedehandse 1D toch zeker een alternatief te noemen voor iemand die zich een nieuwe 5D MII wenst aan te schaffen. Of je daarmee altijd een betere keuze maakt is een natuurlijk tweede ..

Comment

ik dacht dat Alex de enige echte prof. was in België... en die heeft een D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
              De 1D Mark III is nieuw nog te koop voor net geen 2500 Euro, terwijl ze in (licht) gebruikte staat voor rond de 1500 Euro van eigenaar wisselen. Daarmee is een tweedehandse 1D toch zeker een alternatief te noemen voor iemand die zich een nieuwe 5D MII wenst aan te schaffen. Of je daarmee altijd een betere keuze maakt is een natuurlijk tweede ..
              Ik vermoed dat dergelijke toestellen toch wel intens gebruikt worden en dus versleten zijn als ze 2e hands aangeboden worden aangezien ze door profi's gebruikt worden en niet door mensen die maar 1x per maand foto's trekken en een compactje van 100 euro kopen.

Comment

Hij vond een 5D M II maar brol, heeft er eentje gehad en terug weggedaan. Dat vind ik wel een krasse uitspraak !

Tja... 't is natuurlijk de vraag wat voor fotografie die pro zich mee bezig houdt... Als het sport is kan ik me iets voorstellen bij zo'n uitspraak. Maar als landschap- studio of bruidsfotograaf voldoet een 5D II toch echt wel.

Ik zou ook zeker liever (voor hetzelfde geld) een nieuwe 5D II kopen dan een tweedehands 1D serie, maar goed waar ik mijn 5D's dan ook voor gebruik voldoen ze prima
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Als ik er helemaal niet naar moest zien, zou ik naast de 5 een 1 in huis halen. Als je één body van boven de 2.000 € koopt, is het voor mij de 5DII, ook al omdat de anderen gelijk nog eens een pak duurder zijn. De 5DII is voor mij een goed grens qua prijs/prestatie. Nog hoger is de toegevoegde waarde steeds kleiner, en zijn de essentiële verbeteringen echt maar van belang voor de pro, en dan nog...
                  Voor mij is de 5DII momenteel nog altijd het plafond aan 'betaalbare' topkwaliteit waar je bijna het hele pakket hebt, zonder enkele extra's inzake hoge ISO, duurzaamheid, weerbestendigheid,...
                  www.musicinframe.be

Comment

K heb mij na een week twijfelen een 7D gekocht, omdat mijn 400D gestolen was. Getwijfeld tussen 5DII en 7D.
                    Keuze viel op 7D omdat ik wist dat er na een full-frame geen weg terug was naar crop.
                    Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                    Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

Comment

Ik denk dat die fotograaf het vooral lastig had met het formaat, bedieningsgemak of dat het toestel niet goed in de hand lag ipv met de technische prestaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lorent Bekijk bericht
                        K heb mij na een week twijfelen een 7D gekocht, omdat mijn 400D gestolen was. Getwijfeld tussen 5DII en 7D.
                        Keuze viel op 7D omdat ik wist dat er na een full-frame geen weg terug was naar crop.
                        Terug niet neen... wel naar FF + crop...
                        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lorent Bekijk bericht

Snap je keuze echt niet

Comment

Was nogthans vrij simpel. Strikt bekeken zou ik met de 7D en de 5D hetzelfde doen. Foto's nemen en soms filmen. Het grote verschil zat hem in ff of crop. Ik ben crop gewoon van op de 400D, en heb dan ook de keuze gemaakt om nog effe bij crop te blijven. Als ik een ff zou kopen, en later naar een ander toestel zou overstappen, dan zou een crop een stap naar beneden zijn. (die enkele keren dat ik met een ff heb gewerkt was het wel duidelijk dat het achteraf zwaar wennen was aan de crop.)
                            Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                            Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                              Tja... 't is natuurlijk de vraag wat voor fotografie die pro zich mee bezig houdt...
                              Lijkt mij niet zo'n moeilike vraag, gezien dit:

Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wanneer komt de 5D M III nu uit ? Zakken dan mogelijk de prijzen van de 5D M II ?

(BTW kan je in Konijnenberg iets op afbetaling kopen ? )

Comment

Working...
                                X