Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom heb jij een 7D, 5DmkII of D300s gekocht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom heb jij een 7D, 5DmkII of D300s gekocht?

Ik vroeg mij af waarom iedereen het heeft over een 5D MKII van rond de 2000 €, terwijl ik de mijne aan 1850 € (ik zou het juiste bedrag eens moeten opzoeken) heb gekocht. Maar ze staan bij Konijnenberg inderdaad terug rond de 2000 €.

Ik zou dus zeggen: wacht nog eventjes tot de prijzen terug wat zakken...

Comment

Re: Waarom heb jij een 7D, 5DmkII of D300s gekocht?

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Ik denk dat die fotograaf het vooral lastig had met het formaat, bedieningsgemak of dat het toestel niet goed in de hand lag ipv met de technische prestaties.
      Vind het nog altijd raar van die kerel dan hoor, ik kom van een 350D via een 40D naar een 5d II en ik heb geen enkel probleem gehad met bediening, eens je de 40D reeks met het wieltje gebruikt hebt kan je met zowat elk model werken.

Ik heb ondertussen enkele dagen met een 7D kunnen spelen (geleend begin dit jaar) en een 1dIV (ook geleend toen, maar ondertussen gekocht ) en telkens kost het zo goed als geen moeite om alles terug te vinden.

Ik denk dat de 5dII net goed geschikt zou moeten zijn voor concert fotografie omdat hij goed blijft bij hoge iso's, en normaal is de AF in donkere omstandigheden nog altijd goed (maar niet zo goed als een 1dIV heb ik mij laten vertellen )

Mijn 1dIV is nog altijd niet binnen dus kan ik het niet zelf testen, maar ik wil het verschil tussen beide in 'slechte' omstandigheden wel ondervinden.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
      X