Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over mijn camera .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje over mijn camera .

    ik heb een fujufilm finepix jx250 14mp 5x optical zoom en blabla .
    is dat iets goed om mee te beginnen met fotografie ? en is er iemand die er iets van kent
    wat je er allemaal mee kunt doen . ik heb er al verschillende foto's mee getrokken die trouwens op deze site staan . ma s'avond heb ik er enorme ruis mee en krijg geen enkel foto deftig . overdag geen probleem .

    dank bij voorbaat .
    Photography is a way to see the world in detail.
    Fotograaf op rust


  • #2
    Re: vraagje over mijn camera .

    Heb een paar van je foto's bekeken. Kleuren en scherpte zitten alleszins goed. Kan me voorstellen dat het toestel wat minder presteert bij mindere lichtomstandigheden. Maar als je kunt leven met die beperkingen... Ik weet ook wanneer mijn G9 nog deftige beelden zal afleveren, en wanneer ik beter mijn 7D bij de hand had gehad.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • #3
      Re: vraagje over mijn camera .

      Zo te horen ben je al begonnen. Interessante standpunten en lijnwerking bij veel foto's. Gaat prima met jouw toestel.
      Als je met available light goede foto's wilt maken zou je later de stap naar een dslr kunnen maken.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: vraagje over mijn camera .

        ik trek men plan wel met men camerake , ben aan het sparen voor een spiegelreflex
        . deze is goed om te leren hoe je het in beeld moet brengen enzo .
        voor de rest grijp ik wel eens regelmatig naar photoshop om ze bij te werken .
        ik post hier zoveel mogelijk foto's om te zien of ik het goed doe .
        en luister naar alle tips die ik krijg , natuurlijk iedereen heeft zen eigen stijl .
        het enige dat me iriteert bij zo'n compact is dat ni niet ver kunt inzoomen en vaak dat ik niet alles in beeld krijg wat ik wil .
        Photography is a way to see the world in detail.
        Fotograaf op rust

        Comment


        • #5
          Re: vraagje over mijn camera .

          Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
          ...
          het enige dat me iriteert bij zo'n compact is dat ni niet ver kunt inzoomen en vaak dat ik niet alles in beeld krijg wat ik wil .
          Mijn twee grootste irritaties van een compact ipv een dSLR:
          - die shutterlag (trage reactiesnelheid)
          - performantie (lees: teveel ruis) onder mindere lichtomstandigheden.


          Maar wat zoombereik betreft - want daarom heb ik jouw laatste zin geciteerd - is een goeie compact (of beter nog: een bridge) vaak veel beter ge-equipeerd dan een dSLR. Wat een bereik mijn vrouw haar Pana fz18 heeft, daarvoor moet ik al kilo's glas meeslepen. En wat een prijzen voor een beetje telebereik op een dSLR.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

          Comment


          • #6
            Re: vraagje over mijn camera .

            da is zo s'avonds als de lucht mooi is dan heb ik altijd ruis op foto's , heb wel een progie ervoor maar alles krijg je er toch niet uit , je kunt in photoshop wel nog bijwerken ma dan gaat de scherpte weg , en zo blijft het maar een cirkeltje he
            alleen die foto van zonsondergang die hier opstaat die is mooi gelukt .
            Photography is a way to see the world in detail.
            Fotograaf op rust

            Comment

            Working...
            X