Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
    Kost exact 3 mm in dikte, ze WILDEN niet om een of andere reden.
    In dikte ok, en hoogte? Heb je hier info over? De Olympus'en zijn nog steeds beduidend hoger en groter dan de NEX'en dus ze hebben misschien gekozen voor sensorstabilisatie ten koste van formaat. Ik geloof ook dat sensorstabilisatie ook samengaat met meer bedrading, meer chips, etc...
    In de tijd van Minolta vertelde de "vertegenwoordiger" me dat de sensor ongeveer 5mm in elke richting kon bewegen...Dat geldt voor DSLR en ik zie niet in waarom dat plots zoveel kleiner kan EN even efficiënt kan blijven. Vandaar dat paar foto's of bronnen van de grootte van een kleinere module dat maar 3mm (?) nodig heeft welkom zijn

Op de Sony website van de VS las ik ook ergens dat het omwille van plaatsgebrek was...dat lijkt mij nog steeds de meest aannemelijke reden, zeker als je bedenkt dat in-body beeldstabilisatie eigenlijk hun paradepaardje is. Dus niet willen? denk het niet, 't is gewoon een weloverwogen keuze, me dunkt

En sensorstabilisatie met video bestaat en werkt heel goed naar't schijnt: Pentax K7!

De nex sensor wordt ook behoorlijk warm tijdens video (en foto), ik kan mij voorstellen dat sensorstabilisatie niet bepaald "verkoelend" werkt, daar bovenop willen ze bij sony hun "active OSS" promoten zoals al bestaat oop hun videocamera's wat filmen "in de wandel" mogelijk maakt.

Persoonlijk denk ik dat ruimte en mogelijkheid om betere beeldstabilisatie aan te bieden voor video (zoals active OSS) dé redenen waren om voor in-lens beeldstabilisatie te kiezen. Ik vind het zelf enorm jammer van de omissie van sensorstabilisatie (combinaties met snelle primes...een unicum ) maar stiekem hoop ik op een hoger model nex met sensorstabilisatie

Verder ben ik heel erg tevreden van de NEX!
    Last edited by Portmixus; 11 juli 2010, 12:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
      In de tijd van Minolta vertelde de "vertegenwoordiger" me dat de sensor ongeveer 5mm in elke richting kon bewegen...Dat geldt voor DSLR en ik zie niet in waarom dat plots zoveel kleiner kan EN even efficiënt kan blijven. Vandaar dat paar foto's of bronnen van de grootte van een kleinere module dat maar 3mm (?) nodig heeft welkom zijn
      5 mm in alle richtingen?
      Schat aan de hand van de grootte van de sensor (APS-C) eens de afmetingen van de vierkante uitsparingen in de centerplate, trek daar de maat van de busjes in de rear plate vanaf en je krijgt een indruk van de uitslag.., en die komt niet in de buurt van 5 mm.., die verkoper heeft u dus iets wijsgemaakt.

Tja.. waarom die NEX 5 nou zo piepklein moest zijn is mij een raadsel, ik merk in de praktijk geen enkel verschil met de E-P2.

E-P2 121 x 70 x 36 mm
      NEX 5 111 x 59 x 38mm

Die verschillen ligt geen mens van wakker toch?

Comment

Die verschillen ligt geen mens van wakker toch?
        Jawel - die van de marketingafdeling bij Sony .

Zolang er geen officiële data van beschikbaar is, lijkt me dit koffiedik kijken en nattevingerwerk, ook de vergelijking met Olympus...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          Zolang er geen officiële data van beschikbaar is, lijkt me dit koffiedik kijken en nattevingerwerk...
          Hmm dit doet mij denken aan "verkoopcijfers", "Japan" en "groot succes"

Comment

5 mm in alle richtingen?
            Schat aan de hand van de grootte van de sensor (APS-C) eens de afmetingen van de vierkante uitsparingen in de centerplate, trek daar de maat van de busjes in de rear plate vanaf en je krijgt een indruk van de uitslag.., en die komt niet in de buurt van 5 mm.., die verkoper heeft u dus iets wijsgemaakt.
            Ben je echt zo zeker dat de verkoper mij iets wijsgemaakt heeft? Ben je zeker dat ik het geloofde? Straf dat je met een tekening afkomt en spreekt over "schattingen"...zeer ruw lijkt mij
            Daarnaast heb ik ook modules zoals in dit filmpje ook in't echt gezien...

of voor een FF sensor: http://www.youtube.com/watch?v=hertVQYx-ss

Mij lijkt het wel dat het wel "in de buurt" komt van die 5mm.

En daarbij: 4/3 sensors zijn kleiner dan de klassieke APS-C sensors...dus EN een grotere sensor EN in elke richting (behalve de dikte) een centimeter eraf is toch een aanzienlijk verschil, of je ervan wakker ligt is persoonlijk
            Last edited by Portmixus; 11 juli 2010, 23:55.

Comment

Zoals altijd zijn er paar mannekes die van alles liggen te verzinnen over zaken waar ze klaarblijkelijk heel weinig of niets van af weten. Hoe is dat toch mogelijk.
              Zoals al eerder geschreven zijn er 2 reden waarom sony ,spijtig genoeg, beslist heeft om voor lens stabilisatie te kiezen voor NEX3 en NEX5:
              -plaatsgebrek
              -video

dat is wat sony zelf schrijft, maar die zullen er volgens sommige ook waarschijnlijk niets van af weten, of die vertellen zo maar wat:

Building stabilization into the lenses enables the camera body to be remarkably thin and light.

en dan nog info van de nex3/5 press -release ref. dprevieuw 11/5/10

Ione of the consequences of Sony's drive to make the NEX-3 and NEX-5 as small as possible has been to remove the space required for a sensor-based image stabilization system. The NEX-3 and 5 are the first Sony Alpha cameras, in fact, not to feature a variant of Sony's Super SteadyShot stabilization system. Instead stabilization is supplied by Optical SteadyShot units inside some E-mount lenses, including the 18-55mm kit lens, and the forthcoming 18-200mm superzoom

in dat bakske van de nex zit meer dan enkel maar een sensor, diegene die daar aan twijfelen moeten maar eens een toestel open draaien.

zaken waar men ook rekening moet mee houden zijn
              -dissipatie
              -flange back distance

de NEX heeft een kleiner volume maar een grotere sensor dan de oly

Comment

(edit)

alles werd hierboven eigenlijk al gezegd
                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Tja, dat volume moet toch ergens terechtkomen, dus in de lens als je per se stabilisatie wil.
                  Netto zul je dan meer volume bij je hebben als je met meerdere lenzen op pad gaat.
                  Ik heb ook zo'n Nex 5 en er is niks mis mee, maar het ontbreken van sensor stabilisatie blijf ik buitengewoon vreemd vinden.

Comment

Tja, dat volume moet toch ergens terechtkomen, dus in de lens als je per se stabilisatie wil.
                    Netto zul je dan meer volume bij je hebben als je met meerdere lenzen op pad gaat.
                    Ik heb ook zo'n Nex 5 en er is niks mis mee, maar het ontbreken van sensor stabilisatie blijf ik buitengewoon vreemd vinden.
                    Wie weet, misschien wordt het wel weer in de Nex7 mee genomen ?
                    Dat zou voor mij een goeie reden zijn om een "7" te kopen: ietske groter, maar wel alle niet-E-mount-lenzen gestabiliseerd...
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

voorbeelden NEX-5 met LEICA-M lenzen

oude MF lenzen gaan een tweede leven tegemoet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        oude MF lenzen gaan een tweede leven tegemoet.
                        die MF lenzen werken ook op DLSR's hoor. Al passen ze qua afmetingen wellicht beter bij een NEX5.

Op VT4 maken ze nu reclame waarbij ze zelf aangeven dat hij goed is voor de meeste zaken waar 'de massa' behoefte aan heeft. En daarmee positioneren ze zichzelf nooit hoger dan de instap- of budgetDSLR's. Misschien later met een NEX9 met meer knopjes, snufjes, mogelijkheden,...

En verder kan ik het nog wel overleven dat de shutterlag en nog wat zaken dubbel zo groot zijn als bij mijn 5DII. Maar een batterij die volgens de fabrikant 330 shots goed is, daar vraag ik me van af wat die IRL doet, zeker als je er eens een Sony G F4.5-5.6, 70 - 300 mm gaat aan hangen. Alweer extra kosten voor minstens één bijkomende batterij.

Echt teleurstellend vind ik de buffer clearuing time. Vergeet de aankomst van de kermiskoers maar (tenzij je enkel je neefje moet hebben op de foto), de kinderen die na alkaar uit de waterglijbaan komen gevlogen of het plaatselijke festival en de circusact van het acroteam van de plaatselijke turnvereniging.

Moet ik het nog eens herhalen (nu Sony het zelf bijna aangeeft in zijn VT4-spotje): een veredelde compact voor Jan Modaal.
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                          die MF lenzen werken ook op DLSR's hoor. Al passen ze qua afmetingen wellicht beter bij een NEX5.

Op VT4 maken ze nu reclame waarbij ze zelf aangeven dat hij goed is voor de meeste zaken waar 'de massa' behoefte aan heeft. En daarmee positioneren ze zichzelf nooit hoger dan de instap- of budgetDSLR's. Misschien later met een NEX9 met meer knopjes, snufjes, mogelijkheden,...

En verder kan ik het nog wel overleven dat de shutterlag en nog wat zaken dubbel zo groot zijn als bij mijn 5DII. Maar een batterij die volgens de fabrikant 330 shots goed is, daar vraag ik me van af wat die IRL doet, zeker als je er eens een Sony G F4.5-5.6, 70 - 300 mm gaat aan hangen. Alweer extra kosten voor minstens één bijkomende batterij.

Echt teleurstellend vind ik de buffer clearuing time. Vergeet de aankomst van de kermiskoers maar (tenzij je enkel je neefje moet hebben op de foto), de kinderen die na alkaar uit de waterglijbaan komen gevlogen of het plaatselijke festival en de circusact van het acroteam van de plaatselijke turnvereniging.

Moet ik het nog eens herhalen (nu Sony het zelf bijna aangeeft in zijn VT4-spotje): een veredelde compact voor Jan Modaal.
                          Dan zitten ze er toch naast, die van Sony: ik heb een Nikon D90 gekocht en heb daar nog geen seconde spijt van gehad. Tijd dat ik mijn naam laat beschermen

Modaal Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht

Gerenommeerde lensfabrikanten zoals Leica, Zeiss etc hebben zeer mooie lenzen op de markt gebracht voor niet DSLR, vrij compact omdat ze geen rekening moesten houden met een te grote flange back distance als gevolg van een spiegel.
                            Die mooie lenzen kun je nu ook op de NEXen gebruiken en met de NEXen kun je ook vrij gemakkelijk en nauwkeurig manueel focussen.
                            Als gevolg van de top kwaliteit van die lenzen en de zeer hoge kwaliteit van de sensor gebruikt in de NEXen kun je zeer mooie resultaten krijgen.

Een beetje zoals Jo Christian Otherhals het verwoord
                            Considering that the NEX-5 packs a sensor and technology that delivers image quality the 350D can't match, and that's not that far from the EOS 5D mark II quality, it's not a dwarf photographically speaking though: The sensor delivers 14,6 megapixel files with plenty of detail and color as far as I can see

paar NEX foto's van deze persoon (canonien)
                            One of my first photos with the Sony Alpha NEX-5. Initial impression: Great image quality, astonishingly small camera; light metering in full auto almost infallible. In short I'm very impressed so far. Here's a backlight situation that's been handled really well.

Het concept van sony is in principe vrij eenvoudig een toestel met de grootte van een compact en met de beeldkwaliteit van een DSLR, en daar zijn ze meer dan in geslaagd.

En voor wie het toestel bedoelt is, voor diegene die een low-end DSLR of een high-end compact wensen te kopen, en voor diegene die het beu zijn een hele dag met zwaar materiaal rond te lopen.

Las een paar weken terug een tekstje van een beroepsfotograaf, gebruikte high-end Canon FF (1ds) materiaal en die kocht een panasonic MFT puur uit interesse, zelfs niet als back-up, maar een beetje om te spelen. Na een maand begon het hem eigenlijk op te vallen dat hij in meer dan 70% vd gevallen de pany ook voor zijn beroepsdoeleinden gebruikte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              Las een paar weken terug een tekstje van een beroepsfotograaf, gebruikte high-end Canon FF (1ds) materiaal en die kocht een panasonic MFT puur uit interesse, zelfs niet als back-up, maar een beetje om te spelen. Na een maand begon het hem eigenlijk op te vallen dat hij in meer dan 70% vd gevallen de pany ook voor zijn beroepsdoeleinden gebruikte.
                              Wat was zijn beroep dan? Muurfotograaf? Fotograaf van verkeersborden? Sport, fashion of wildlife fotograaf zie ik hem alleszins niet doen met de beperkingen van de huidige MFT.

Je voorbeeld - als het waar is en als het geen gesponsord artikel is - is maar één voorbeeld van één fotograaf. Er zijn honderdduizend andere die toch nog hun pro DSLR gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                                Wat was zijn beroep dan? Muurfotograaf? Fotograaf van verkeersborden? Sport, fashion of wildlife fotograaf zie ik hem alleszins niet doen met de beperkingen van de huidige MFT.

Je voorbeeld - als het waar is en als het geen gesponsord artikel is - is maar één voorbeeld van één fotograaf. Er zijn honderdduizend andere die toch nog hun pro DSLR gebruiken.
                                Ja fotograaf van witte egale muren, en het rare was dat verschillende andere beroeps witte muur en verkeerbordsfotografen gereageerd hebben door te schrijven dat ze gelijkaardige ervaringen hebben. Probleem was somtijds wel de verkeerde perceptie van sommige klanten die verwachte dat je met zwaar materiaal afkomt voor hun opnames. Leg hun dan maar uit dat voor ne witte muur te fotograferen zulk klein bakske voldoende is.

Comment

Working...
                                X