Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door Morre Bekijk bericht
    Als ie dezelfde video-eigenschappen heeft als de 7D toch

men zegt toch 1080p @ 24p en 60p
    en 720p @ 60p en 120p

speculaties ja maar dit zou toch wel kunnen kloppen.
    Dat is inderdaad best mogelijk. Ik ben vooral benieuwd wanneer die er komt. Kan nog wel effe duren. Alhoewel, als dit NEX-gebeuren inderdaad zo'n succes is als men verwacht had, dan zou het wel eens snel kunnen gaan.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      hoop ook iets in dergelijke richting.
      een mirrorless systeem zonder adapters en mogelijkheid to gebruik van de eigen lenzen zonder veel poespas
      dat worden bij sony de pellix camera's, en ik verwacht dat die deze zomer (waarschijnlijk eind augustus, begin september) als alles volgens plan loopt, voorgesteld worden met natuurlijk photokina in het achterhoofd. Is geen reflex toestel maar heeft nog wel een (semi)statische spiegel voor AF-funktie. Zal natuurlijk stukken groter zijn dan de NEX5 en heeft de klassieke a-mount lensvatting.
      Tot nog toe is Sony telkenmaal zijn voorstelling van een nieuw product gestart met presentatie van de verkoopcijfers, dus dan zullen we ook weten hoe de NEX verkoopt in gans de wereld en in Europa.

De nex7 is een ander verhaal, sony zal eerst de reacties en verkoopresultaten van de nex3/5 evalueren voor ze beslissen de NEX7 in omloop te brengen. Zal al wel op de tekentafel liggen dat wel. Specificaties zijn in het geheel niet bekend, maar is gericht op segment van mid-class DSLR's.

Wat video betreft zal Sony op photokina (als alles op plan blijft) ook een toestel (videocam) met echte video functionaliteit voorstellen, dit toestel is gebaseerd op de NEX-5 met zelfde sensor. De huidige E-lenzen zijn ontworpen om volwaardig te kunnen gebruiken op een videocam, DSLR lenzen zijn daar minder geschikt voor.
      In hoeverre je met dit toestel foto's kunt maken, is mij niet bekend, maar vermits men dezelfde sensor gebruikt van de huidige NEX toestellen behoort dit praktisch tot de mogelijkheid.
      Panasonic werkt aan een gelijkaardig toestel maar dan gebaseerd op 4/3 sensor, en andere fabrikanten werken waarschijnlijk ook aan een gelijkaardig systeem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        hoop ook iets in dergelijke richting.
        een mirrorless systeem zonder adapters en mogelijkheid to gebruik van de eigen lenzen zonder veel poespas
        Dat is het 'm net. De bestaande DSLR objectieven zijn fundamenteel anders ontworpen (met de tussenruimte voor de spiegel in gedachte) en je kan dus niet zonder die adapters. Het gaat sowieso ne knappe kop moeten zijn die alle positieven eigenschappen van de DSLR kan overbrengen op een systeemcamera die dan nog eens naadloos past op het enorme aanbod van soms wel heel exotische DSLR objectieven

Als je verder deze Sony NEX naar compactheid toe bekijkt, is de APS-C sensor eigenlijk veel te groot. Zoals anderen al opmerkten is het toestel snel uit balans met zo'n 18-200mm. Maar je kan Sony hierin niks verwijten. Het moest immers snel gaan en dan zijn onderdelen die op het schap liggen heel dankbaar. mFT heeft volgens mij de weg gewezen, en hopelijk doet Nikon zijn huiswerk beter met een nog iets kleinere gestabiliseerde sensor en compatibiliteit met zijn befaamde CLS opzetflitsers Op die afmetingen zit immers nog altijd wel wat rek: http://www.photozone.de/sensor-dimensions

PS nog ivm met de rush om dit toestel op de markt te brengen: er zijn hier bijna heilige oorlogen uitgevochten door bepaalde P.ersonen over de superioriteit van body stabilisatie systemen, en nu hoor je hier in de verste verten helemaal niks meer over...
        Last edited by frank207be; 10 juli 2010, 11:19. Reden: body stabilisatie + verder aangepast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          weinig met NEX te maken alhoewel interessant om te weten, en in mijne tijd gaven ze klein mannen ne tutter als ze lastig waren, misschien helpt dit ook voor bepaalde mensen
          http://www.engadget.com/2010/07/08/n...able-lens-cam/
          Een tutter die niet past in mijn mond. Ik werk voorlopig nog liever met een spiegel, als je dat nu nog niet doorhebt?

Omdat Nikon nu ook spiegelloos gaat, betekent niet dat ik plots helemaal pro-EVIL ben. Ik ben jou niet hé.

En de 2.5x crop sensor (beelddoorsnede van 17mm) valt ook dik tegen eigenlijk. Kleinere diodes, meer ruis dan APS-C en met een eventuele adapter zijn de Nikon F-lenzen ook niet meer wat ze geweest zijn (x2.5).
          Alhoewel het zorgt voor een wel heel compact systeem (body én lenzen), zal de sensor wel héél goed moeten zijn om aantrekkelijk te zijn, IMO.

Maarja, can't blame Nikon for trying. Of om de wagon te springen.
          Ze concentreren zich op de compactheid. En de video is ook stukken beter dan huidige semi live views in hun DSLRs. Nu nog een lage prijs en het kan een winner zijn (in EVIL-termen dan).

Comment

Het NEX-effect:
            Nogmaals de nikon aankondiging maar nu zelfs op bloomberg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

PS nog ivm met de rush om dit toestel op de markt te brengen: er zijn hier bijna heilige oorlogen uitgevochten door bepaalde P.ersonen over de superioriteit van body stabilisatie systemen, en nu hoor je hier in de verste verten helemaal niks meer over...
              geen in body IS is inderdaad een nadeel van de NEX modellen, maar ja in zulk een klein doosje ging dat niet. Is spijtig, zekers nu er elke dag adapters op de markt komen voor zeer mooie lenzen zonder IS, denk dan aan voigtlander,leica , m42 etc. Zou inderdaad heel nuttig geweest zijn. Maar zo denkt Sony niet uiteraard.
              Een tweede reden is dat de E-lenzen ook ontworpen zijn voor videocam en daar liggen de eisen voor stabilisatie ook anders dan voor foto.
              Nu brengt me nog twee toestellen op de markt de NEX5 voor foto en met wat video functionaliteit al wat beter dan van DSLR, en een videocam met volledige video functionaliteit rond zelfde sensor waar je waarschijnlijk ook foto's kunt mee nemen.
              Toestel zal duurder zijn dan NEX5.
              Verwacht dat dit in de toekomst een toestel wordt, misschien dat men nog een goedkope versie op de markt brengt met beperkte video.

Comment

geen in body IS is inderdaad een nadeel van de NEX modellen, maar ja in zulk een klein doosje ging dat niet.
                Kost exact 3 mm in dikte, ze WILDEN niet om een of andere reden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                  Misschien kwestie van batterij. De batterij is nu al nogal snel leeg, nog een IS motortje erbij zou niet echt geholpen hebben... Je kan niet alles hebben.

Comment

Ik meen dat de levensduur van de batterij verbeterd is sinds de firmware-update ? Vroeger liep hij al snel leeg terwijl hij afstond geloof ik - sinds de update zou het verbeterd moeten zijn.

Vergeet ook niet dat de lenzen een soort van stille AF-motor hebben denk ik (mini-SSM ?), deze zijn immers bijna geruisloos en hoor je nauwelijks tijdens video-opname. Dit verbruikt ook energie (ook al zijn het zeer lichte lenzen).
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

daar zit een heel mechanisme rond de sensor die wat groter is dan de 3mm beweging die moet opgevangen worden.
                      daar zijn 2 redenen
                      -plaatsgebrek
                      -huidige IS systemen die je terug vindt in DSLR (in body en in lens) zijn niet voldoende efficiënt voor video (video stelt andere eisen). Sony heeft al een systeem voor video (in de lens) en brengt dat over naar de E-mount . Zelfde lenzen voor video en foto, en op termijn ook 1 toestel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        Misschien kwestie van batterij. De batterij is nu al nogal snel leeg, nog een IS motortje erbij zou niet echt geholpen hebben... Je kan niet alles hebben.
                        Het is geen motor.

daar zit een heel mechanisme rond de sensor die wat groter is dan de 3mm beweging die moet opgevangen worden.
                        daar zijn 2 redenen
                        -plaatsgebrek
                        -huidige IS systemen die je terug vindt in DSLR (in body en in lens) zijn niet voldoende efficiënt voor video (video stelt andere eisen). Sony heeft al een systeem voor video (in de lens) en brengt dat over naar de E-mount . Zelfde lenzen voor video en foto, en op termijn ook 1 toestel.
                        En jij weet dus echt niet waar je het over hebt!
                        Je hebt geen idee hoe het systeem er in werkelijkeid uit ziet.

Comment

Toch wel ongelooflijk...

Over zowat alles wat aan bod komt begint er weer zo'n kleuterklasdiscussie .

Ja, het was natuurlijk leuker geweest als men voor in-body-stabilisatie gekozen had en waarom men dat niet gedaan heeft weet ik niet maar het gevolg is wel dat het af en toe verdomd moeilijk wordt om met een ongestabiliseerde a-mount-tele (bv. een compacte 100-300 apo) een fatsoenlijke foto te maken zonder statief. Ik zou er dan nog wel de Sigma 18-250 op kunnen zetten om toch tele te hebben mét OS, maar dan mis ik nog altijd de AF... Nog even over denken of ik dat wel de moeite vind dan.

Even belangrijk voor mij op dit moment is dus dat er ook geen AF beschikbaar is voor HSM-lenzen via de a-mount adapter.

Dus nee, Nex is geen 100% perfecte oplossing, maar toch wel héél interessant vanwege de fotokwaliteit, gewoon op zich al met de 16mm en 18-55. Dus ja, deze gaat deze zomer hoe dan ook mee op reis naar de bergen ipv een paar kilo extra mee te sleuren als ik naar +3000 meter wil.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Het is geen motor.

En jij weet dus echt niet waar je het over hebt!
                            Je hebt geen idee hoe het systeem er in werkelijkeid uit ziet.
                            toch wel mijne vriend
                            hier is een fotoke van het systeem en daar is voldoende literatuur beschikbaar van hoe het werkt

en over specifieke eisen wat stabilisatie systemen betreft voor digicams is ook wel het een en het ander te vinden .

Spijtig dat men SSS heeft moeten opofferen, maar ja, niet alles kan.

je

Comment

Ik heb een NEX 5 en een E-P2 voor me liggen en die jongens van Olympus hadden er geen moeite mee om beeldstabilisatie in te bouwen.
                              Technisch is er dus geen vuiltje aan de lucht, de spoeltjes en magneetjes zijn even dik als de sensor en zitten er ook naast. Het enige waar het om draait is het extra chassis en dat is op z'n hoogst 0,2 mm dik. De kogeltjes en de busjes waarin die kogeltjes moeten bewegen is bij elkaar niet dikker dan 3 mm.

Ik vraag me dus af wat de reden van deze omissie is.
                              Mij maakt het niet uit.., ik heb er een 16 mm lensje opzitten, en dat gaat er nooit meer af.

Comment

toch wel mijne vriend
                                hier is een fotoke van het systeem en daar is voldoende literatuur beschikbaar van hoe het werkt

Niet altijd uitgaan van één fabrikant hé.
                                Olympus werkt inderdaad met magneten. Research, puerte! Research!

Comment

Working...
                                X