Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    Nex-5 met Leica M 18mm F3.8
    ミラーレスカメラ,ソニー(Sony),話題の機種リンク集,ソニーNEX-5,交換レンズ,ライカ(Leica),レンズ,ライカ,Leica,カメラ,ソニー,Sony

kan me voorstellen dat er niet veel DSLR's zijn die nog aan de beeldkwaliteit van deze combi kunnen tippen.
    Denk dat de Leica m8 en m9 het moeilijk gaan krijgen als er nog een NEX7 op de markt zou komen.
    Ik vind die voorbeelden eigenlijk serieus tegenvallen, ze komen mij nogal platjes, levensloos over, en niet eens echt scherp
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

zou ik niet durven zeggen, heb een paar beelden afgeladen en geopend in PS.
      Zelfs op 100% view lijken die mij toch heel scherp te zijn.
      Beeld met bloemen is er zowel detail in witte bloemen als de rest van de opname. focuspunt licht op de voorste bloemen.
      Eerste beeld is donker object tegen lichte achtergrond, denk dat de metering van veel DSLR, zekers de instappers turrelut slagen in zulke situatie. Focuspunt licht op de tralies in de voorgrond waar ook geen direct zonlicht op valt, licht komt van links-achter.

Beeld 2 is ook heel scherp, maar is iets te donker, maar ja 2/3 van de opname is lucht en het is een tegenlicht opname (zon staat hoog rechts boven)
      wat wel zo is is dat beeld vignetting vertoond, komt dit door de lens, de converter,of door de tegenlicht opname . Beeld 1 en 2 vertonen echter deze vignetting niet.

Comment

weet niet wat de nex7, als die er al komt, gaat meekrijgen, maakt ook niet uit, we zitten nu eenmaal in het digitale tijdperk en scherptstellen hoeft niet meer door door een klein optische zoeker te kijken waarmee dit inderdaad totaal onmogelijk was.

dacht dat men Leica m vooral aanschafte voor:
        -zijn nauwkeurige focus, NEX3-5 heb je met focus hulp assist vergroting van x6 of x14 wat wel zal volstaan voor goede MF.
        -sublieme kwaliteit Leica lenzen, maar je kunt die ook op de NEX plaatsen
        -compactheid toz van DSLR, maar dit geld ook voor de NEX modellen.

dus voor leica M gebruikers, zekers als back-up, zijn de NEX3 en 5 een zeer mooie optie.
        beeldkwaliteit van de nex 3-5 met Leica lenzen zou zelfs al wel eens beter kunnen zijn dan van de M8.
        Waarom een ander een M9 koopt weet ik niet, daarover ga ik niet 'speculeren'.
        Mijn overwegingen zijn simpel, ik heb een voorkeur voor het bedieningsconcept en de zoeker.

Comment

Er zullen heel weinig M-adepten zijn die de NEX verkiezen boven een M body.

Wie zich ooit M-objectieven heeft gekocht zal niet verlegen zitten om meer te betalen voor een M9.

Maar het zal wel gebruikt worden naast een M door sommigen.

Prijs NEX3 met pancake 499, NEX5 met 18-55 en pancake 16 komt op 749

Ze komen er aan deze weken

Comment

Ik heb een Nex 5 body meegebracht uit Jakarta en er een Tri Elmar opgeschroefd.
            Veel van wat hier en elders op het internet over die camera is geschreven herken ik helemaal niet.
            Leuk is het in ieder geval wel, en dat is niet onbelangrijk.

Comment

En wat maakt het voor jou leuk ? Gewoon uit interesse hoor, en ik weet dat "leuk" voor ieder wat anders betekent .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik vind 'alles' wat min of meer nieuw is leuk, dus ook het Micro 4/3 systeem.
                De korte register afstand maakt het mogelijk om er wat aardige lensjes uit mijn verzameling op te klikken.

Comment

Heb vandaag even met de NEX 3 en NEX 5 kunnen spelen, met de intentie hem dus ook te kopen (kit met 2 lenzen)
                  Ik heb vergeleken met mijn pen E-P1 met 20 1.7 en 14-45 kitlens.
                  Kwa afmetingen body(kleinder) + lens(groter) zijn ze zowat vergelijkbaar, alleen zijn de 2 sony's lager.
                  De snelheid van de Nex'en is fenomenaal de AF en sluiter zijn echt snel.
                  De menubediening is eigenlijk... zeer goed. Ik hoorde veel negatiefs, maar ik vond het na 5 minuten al heel goed meevallen, en heel intuitief. Uiteraard typische sony beperkingen, maar absoluut heel erg bruikbaar.

Heb ik hem gekocht? Nee, waarom niet?
                  De belangrijkste redenen zijn: minder dan 1 stop beter in iso, maar dat verlies je weer in de minder lichtsterke lenzen.
                  Geen stabilisatie in de body, dus geen leuke prime met stabilisatie (mijn 20 1.7 heb ik gekocht om wide open bij weinig licht te gebruiken zonder flash)
                  En natuurlijk nog te weinig lenzen.

Moest ik geen pen E-P1 hebben, zou ik hem waarschijnlijk wel gekocht hebben.

Kortom, supertoffe camera, de slechte kritieken zijn voor veel mensen ongegrond, ik zie hier wel wat in.

De verkoper die hem ook demonstreerde, raadde me ook af om te switchen, en zei overigens ook dat het nu begonnen is, meer dan de helft van de dslr kopers zijn gewoon beter af met een systeemkamera zoals mft en nex, en ze beginnen nu ook echt die dingen te kopen.

En als troost dan maar de 9-18mm gekocht, lekker kompakt.

Comment

Volgende beelden zijn gemaakt door NEX-5 eigenaar, volgens deze persoon zijn de hoge ISO beelden het beste van wat hij ooit gezien heeft en vergelijkbaar met deze van de D700

alle beelde zijn JPEG's gemaakt in automatische modes zonder manuele correcties. Indoor opnames zijn 1600 ISO.
                    Enkel eerste pagina (DSC in benaming) zijn NEX opnames.
                    groot formaat zie je door op slideshow te drukken

wat mij opvalt zijn de zeer mooie typische Sony kleuren, uitzonderlijk goede belichting in toch meestal vrij complexe licht situaties en het grote dynamisch bereik.
                    Vind het haast ongelooflijk dat een toestel zo goed balans kan vinden tussen de heel licht en donkere tinten.
                    Denk dat er heel weinig DSLR's zijn die dat aankunnen in JPEG-mode.

Comment

Heb jij er al eentje gekocht? Of blijf je nog analoge verzamelen

Goed ja, evengoed als D700? Misschien bij deze fotograaf wel. Maar het is wel volledig uit de context getrokken om een NEX5 met 2 lenzen van 749 euro te vergelijken met een D700 met 24-70... Ik ga trouwens wellicht de NEX kopen, maar niet om mijn DSLR te verbannen. Heel goede vrijetijdscamera. En toch ga ik met de Dlux4 ook nog rondlopen.

De lens van sony komt nergens in de buurt van deze voorhanden voor D700. Hoe kan de foto dan ook maar te vergelijken zijn, op IQ.

En een NEX voorzien van dezelfde NIKON-lens, voor mij even interessant als een SMART voorzien van een trekhaak om de caravan mee te nemen naar de cote d'azur. De M lenzen gebruiken is een leuk tussendoortje, maar geef mij toch maar de meetzoeker ipv scherm of EVF. Uit ervaring.

Comment

Ik heb me er gisteren eentje aangeschaft.
                        Kit met de 18-55 lens.
                        De kit met beide lenzen was nog niet beschikbaar hier in Belgie.

Eerste bevindingen van het toestel zelf:

-toestel ligt heel goed in de hand, vingers zitten perfect rond de afdrukknop en de record knop
                        -Heel helder lcd screen zelf in het zonlicht kan je nog perfect het screen bekijken
                        -Het menu voelt als simpel en automatisch na een paar minuten, begrijp niet dat hier zo een heisa rond geweest is.
                        - Het toestel leent zich in eerste instantie op de auto stand maar zelfs voor de andere instellingen kun je die heel vlug verzetten. (sommige praten van zoveel clicks maar als je het wieltje gewoon word gaat dit enorm vlug)
                        - Afwerking van het toestel en lens is subliem

Uiteraard ga ik nog kijken voor een pancake lens maar heb al mindere berichten gelezen over de 16mm.
                        Misschien nog eventjes wachten en hopen dat ze nog een betere uitbrengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door falcy Bekijk bericht
                          Ik heb me er gisteren eentje aangeschaft.
                          Kit met de 18-55 lens.
                          De kit met beide lenzen was nog niet beschikbaar hier in Belgie.

Eerste bevindingen van het toestel zelf:

-toestel ligt heel goed in de hand, vingers zitten perfect rond de afdrukknop en de record knop
                          -Heel helder lcd screen zelf in het zonlicht kan je nog perfect het screen bekijken
                          -Het menu voelt als simpel en automatisch na een paar minuten, begrijp niet dat hier zo een heisa rond geweest is.
                          - Het toestel leent zich in eerste instantie op de auto stand maar zelfs voor de andere instellingen kun je die heel vlug verzetten. (sommige praten van zoveel clicks maar als je het wieltje gewoon word gaat dit enorm vlug)
                          - Afwerking van het toestel en lens is subliem

Uiteraard ga ik nog kijken voor een pancake lens maar heb al mindere berichten gelezen over de 16mm.
                          Misschien nog eventjes wachten en hopen dat ze nog een betere uitbrengen.
                          Over die menu's is er zwaar overdreven.
                          Alle knopkes staan er gewoon op, een 4 richtingsindicator, een draaiwiel, een menuknop.
                          Eigenlijk is ie beter in bediening dan menig dslr, wat het is allemaal heel intuitief.

Comment

Het is wel duidelijk geworden, zekers na de verschillende beelden en gebruikerservaringen die op verschillende fora gepost worden, dat sommige reviewers sterk gesponserd worden door bepaalde fabrikanten.

Comment

Het is wel duidelijk geworden, zekers na de verschillende beelden en gebruikerservaringen die op verschillende fora gepost worden, dat sommige reviewers sterk gesponserd worden door bepaalde fabrikanten.
                              Jij toch ook puerte
                              Sorry, kon het niet laten
                              We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                              Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                                jij toch ook puerte
                                Sorry, kon het niet laten
                                Last edited by puerte; 27 juni 2010, 18:12.

Comment

Working...
                                X