Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Ik heb liever geen pc hangen aan mijn camera tijdens het updaten. Als die pc/mac crasht tijdens het updaten, de stroom uitvalt of kabeltje per ongeluk uit camera trekt.... heeft de camera géén firmware en werkt je toestel niet meer, mag je naar de winkel of opsturen naar de fabrikant.

    Als je kaartje crasht tijdens het updaten heb je net hetzelfde voor.
    Last edited by K-2; 4 juli 2010, 14:18.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht

      Ja en ik de andere de methode. En nu het punt dat je wou maken voor heel het forum is...? Dat Portmixus altijd gelijk heeft? Dat hij je beste vriend is?

      En dat de kaart methode inderdaad door meerdere merken gebruikt wordt, wil ook wel iets zeggen.
      ik ken portmixus niet persoonlijk en we zijn het altijd niet eens, maar komen meestal op een volwassen wijze tot vergelijk. Wat portmixus schrijft is meestal zinnig en is iemand die ook wil informeren en niet afbreken zoals sommige.

      Sony gebruikt voor DSLR's ook die kaartmethode, voor de nex gebruiken ze een andere methode, daar kunnen verschillende reden voor zijn, volgens mijn vriend portmixus is de nieuwe methode de eenvoudigste, hij heeft beide methodes gebruikt hij kan het weten, maar jij ook natuurlijk.

      Comment


      • Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

        Leuk artikeltje

        Comment


        • Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

          Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
          de body lijkt mij wat klein voor sommige combinaties....lijkt me niet echt comfortabel schieten...

          en dannog moeten bijbetalen voor een zoeker? voor dat geld?

          w.s. zullen er ook weer tal van menu's gebruikt worden om de boel in te stellen, wordt weer lekker scrollen dus, vooraleer je je set-up op orde hebt... meer functies, meer afleiding van de pic die je wilt maken, meer geklooi met menuutjes, en knopjes.. het wordt steeds 'makkelijker' om een fotootje te schieten...

          geef mij dan maar een originele olympus pen uit het jaar 0... werkt vele malen handiger.. (blijft ook meer zijn waarde houden, en schiet over 50 jaar nog steeds, terwijl die nieuwe sony dan allang weer op de digitale schroothoop ligt....)

          natuurlijk heeft sony voor een afwijkende lensmount gekozen, kunnen we weer als een gek nieuwe lensjes gaan kopen of lopen aan te klooien met allerlei adapters, met verlies van AF...

          marketing!!!!! (en blij dat we er weer mee zijn zeg, LOL!)
          heb net een yashica electro 35 op de kop kunnen tikken en ben daar veel contenter mee dan diene digitale prul

          Comment


          • Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

            Goed voor jou hé.
            Waarschijnlijk heb je ook nog een telefoon met draaischijf in plaats van een gsm en een auto die je in gang moet draaien in plaats van met een electrische starter. Daarnaast misschien toch al een kleuren-TV, of nog zwart-wit ?

            Grapje hoor .

            Nee, nostalgie is wel leuk en ik stop ook nog wel af en toe eens een rolletje in een toestel, maar meer dan nostalgie is het toch niet hoor.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Ja, dus bijvoorbeeld de live view bij bepaalde merken, dat is zeker de beste, want de twee grootste implementeren het op die manier, om te zwijgen van de rest...

              Vind ik geen argument.
              Live view van een camera's van 2 jaar oud - o.a. de eerste DSLR mét basic video - vergelijken met firmware update.... en dat is dan wél een argument? Jongens toch...

              Kijk nu toch eens naar de facts, zet dat ego nu toch eens 2sec opzij. Wat is het gemakkelijkst en het snelst? Bestandje dat je op je kaartje moet plaatsen, kaartje in je camera en hup, updaten. Done.

              OF: software downloaden, software installeren, firmware downloaden, camera verbinden, software starten, 10 stappen overlopen, updaten.

              Met de eerste methode kan je bij manier van spreken ook updaten via een internetcafé ergens in Peru. Dat mag een Mac, een pc met Linux of Windows 7 of 95 zijn, het kan zelf een GSM zijn ! Met de NEX methode gaat dat niet lukken, daarvoor moet je software installeren eerst.

              En ja, voor mensen die niet technisch aangelegd zijn of bij elke muisklik een uitleg willen, is die lange omslachtige versie misschien beter. Maar het gaat niet om wat beter is voor mijn 60 jarige moeder, maar wat sneller en efficiënter is.

              Had Nikon de omslachtige methode en de NEX, de eenvoudige, had ik dat evengoed aangekaart. Dat is dan weer hét verschil tss mij en een paar anderen hier.

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Als je kaartje crasht tijdens het updaten heb je net hetzelfde voor.
              Ja, geheugenkaartjes - zonder OS en een van de betrouwbaarste opslagmedia die er zijn - heeft meer kans op crashen dan een PC (met windows dan nog )

              Comment


              • Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Live view van een camera's van 2 jaar oud - o.a. de eerste DSLR mét basic video - vergelijken met firmware update.... en dat is dan wél een argument? Jongens toch...
                Je begreep het echt niet hé ? Ik zeg ook niet dat het een argument is - ik geef alleen maar een 'argument' in de trant van jouw 'argument' . Om aan te tonen wat een rare denkwijze je hebt, m'n beste.

                Trouwens, gebruiksvriendelijkheid (lees: een procedure die een minuut duurt en duidelijk is) verkies ik boven een "snellere en efficiëntere" firmware-update (van pakweg 10 seconden). "Des goûts et des couleurs,..."
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                  Het wordt hier een beetje het topic van de ambetanterikken samen, ik kom 5 dagen later eens lezen over de NEX en tis nog van datte. Dat caleido zijn mening wil opdringen als evangelie... zo zitten er hier nog.

                  FWIW updates via PC zijn dingen die pro's niet toejuichen, we krijgen immers gegarandeerd 100-en mensen die hun toestel 'toasten' door pc-crash, stroomuitval, verbroken verbinding... via kaart is veiliger.

                  Dat SONY het eerst voor windows 7 uitbrengt is misschien voor sommigen een vraagteken, het antwoord lijkt me simpel : de boodschap is KOOP EEN SONY VAIO vermits zij met MS samenwerken. VIAO en MAC zijn grote concurrenten in het topsegment, zo ver zelfs dat de grote verdelers van MAC in benelux niet langer SONY verdelen, ondanks belachelijke embargo's.

                  Ik gebruik beide, maar vind het ergerlijk dat MAC cfr. iphone geen flash ondersteunt. En constant blijft tegenwerken op dit gebied en MS miljoenenboetes krijgt, voor het embedden van OUTLOOK en EXPLORER... terwijl op je mac net zo goed iWHATEVER aangeprezen wordt. Op deze manier, via USB, zijn er veel meer controle-mogelijkheden :

                  -software, locatie en zo serienummers uitlezen voor verkoopscontroles, diefstal...gebruikersinfo te achterhalen
                  -mensen nadelen laten ervaren aan vb mac om later een VAIO te overwegen

                  Het aantal GSM's wat via USB verknoeid wordt is ontelbaar. Je garantie kan ook meteen vervallen door deze handeling vermits je wel firmware mag updaten maar fouten bij deze handeling vallen niet bij alle merken onder garantie. Dan moet het toestel opgestuurd worden, komt het mogelijk terug met kosten. Via memorycard moet je enkel zorgen dat je batterij vol is, er kan minder mislopen.

                  Dat is niet mijn theoretische mening, maar een feit gestaafd door ervaring.
                  Last edited by VoN_DamN; 4 juli 2010, 23:37.

                  Comment


                  • Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                    Mijn Mac hang nooit behalve met Flash.
                    Ook jammer dat de Sony's zo'n pijn doen aan je ogen als camera. Ik vind het altijd fijn als een auto eruit ziet als een auto en een camera als een camera, niet als een zilveren telefoon met een oversized lens erop.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                      Test DxOMark.com
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        Ja, geheugenkaartjes - zonder OS en een van de betrouwbaarste opslagmedia die er zijn - heeft meer kans op crashen dan een PC (met windows dan nog )
                        Heb ik niet gezegd hé. 100% zekerheid bestaat niet, da's alles. Mijn (Windows ) PC is de voorbije 4 jaar één keer gecrasht. Mijn externe harde schijf is echter twee maal de mist in gegaan tijdens de voorbije 2jaar en zou in theorie stabieler moeten zijn.
                        Misschien iets voor een apart topic...
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Mijn externe harde schijf is echter twee maal de mist in gegaan tijdens de voorbije 2jaar en zou in theorie stabieler moeten zijn.
                          (Externe) harde schijven zijn meestal 7200rpm roterende disks met een heen & weer trillende mechanische controller.
                          Geheugenkaartjes zijn chips zonder bewegende delen en overleven weken op de zeebodem. Verwar de twee niet qua betrouwbaarheid...

                          Comment


                          • Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                            K-2: Amai uw link (Test DxOMark.com ) is link
                            Ik heb de Sony NEX-5 vergeleken met de Canon 7D en de 5D en de Sony NEX-5 doet het blijkbaar beter dan de 7D en bijna even goed als de 5D

                            Ongelofelijk, vooral als je onderaan de tabel naar het prijsverschil kijkt

                            Comment


                            • Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                              jep zelfs naast mijn d90 is't verschil klein.
                              nikon stuff

                              Comment


                              • Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                                K-2: Amai uw link (Test DxOMark.com ) is link
                                Ik heb de Sony NEX-5 vergeleken met de Canon 7D en de 5D en de Sony NEX-5 doet het blijkbaar beter dan de 7D en bijna even goed als de 5D

                                Ongelofelijk, vooral als je onderaan de tabel naar het prijsverschil kijkt


                                Het prijsverschil is misschien wel door andere zaken te verantwoorden, afhankelijk van waar je belang aan hecht, maar op dat vlak is er nog weinig reden om meer te betalen.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X