Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
    over het algemeen is de binnenkant van zowat iedere lens van metaal, justement de 'shell' rond het beestje is dan in kunsttof afgewerkt...wat soms best wel lekker is..
    Nog nie veel lenzen aan de binnenkant gezien blijkbaar ....

Comment

over het algemeen is de binnenkant van zowat iedere lens van metaal
      Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
      Inderdaad. De twee lenzen die ik tot nu toe compleet uit elkaar heb geschroefd, waren vooral goedkoop plastiek, zowel binnenin als buitenkant.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Bwa , ik weet het niet . Ik heb een beetje een déja vu gevoel . Zo'n zes , zeven jaar geleden legden de "compactjes", lees bridgecamera's als de Sony 828 de DSLR' s het vuur aan de schenen .
        Als je nu ziet , zo'n NEX5 , 3MP meer dan D3S , betere beeldkwaliteit film dan D3S . Ok , de D3S is onvergelijkbaar beter in de hoge ISO's , betere ergonomie enz.
        Maar , of dat, letterlijk , DUIZENDEN Euri's méér mag kosten ?
        Ze zullen hun prijzen moeten verlagen in DSLR land onder druk van de Evilcamera's denk ik, als het zo voortgaat , of ze blijven zitten met hun Brontosaurussen .

Walter
        Ik ben in de eerste plaats fotograaf. Dus liever een toestel dat voldoet aan mijn fotografische eisen. Een goede filmoptie erbij, bevredigd dan weer mijn curieusiteit naar filmen en monteren.

En hoe jij komt bij betere beeldkwaliteit en betere ergonomie dan de D3s, mag je mij wel eens haarfijn uitleggen. De NEX5 is een sigarettendoosje met een cropsensor. Met de 18-200mm eraan lijkt het op een tankwagen met een post-it erop geplakt langs achter.

En die extra 3MP gaat al helemaal niets uitmaken, al helemaal niet bij het filmen.

En dan vergeet je nog het gigantisch lens aanbod die je kan gebruiken op een D3s, je kan filmen met lenzen van 1977 tot nu. Ik hoef geen 2 verschillende camerasystemen te gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Inderdaad. De twee lenzen die ik tot nu toe compleet uit elkaar heb geschroefd, waren vooral goedkoop plastiek, zowel binnenin als buitenkant.
          dat waren dan sony lensjes zeker..?
          blijf vooral de mythe voeren...
          Last edited by Sjinouck; 13 mei 2010, 17:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
            zelfde verhaal als dat de lenselementen van plastic zijn zeker...

dat verhaal kennen we inmiddels al... en berust niet op waarheid..

ooit al es een ouwe beercan opengehad, of ook maar een kitlens... hoe ga jij verdedigen, dat de binnenkant van een lens volledig kunsttof is?

wat versta jij onder plastic... de wieltjes, de bedrading etc. of de constructie die eromheen zit?
            Last edited by Sjinouck; 13 mei 2010, 17:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Ik ben in de eerste plaats fotograaf. Dus liever een toestel dat voldoet aan mijn fotografische eisen. Een goede filmoptie erbij, bevredigd dan weer mijn curieusiteit naar filmen en monteren.

En hoe jij komt bij betere beeldkwaliteit en betere ergonomie dan de D3s, mag je mij wel eens haarfijn uitleggen. De NEX5 is een sigarettendoosje met een cropsensor. Met de 18-200mm eraan lijkt het op een tankwagen met een post-it erop geplakt langs achter.

En die extra 3MP gaat al helemaal niets uitmaken, al helemaal niet bij het filmen.

En dan vergeet je nog het gigantisch lens aanbod die je kan gebruiken op een D3s, je kan filmen met lenzen van 1977 tot nu. Ik hoef geen 2 verschillende camerasystemen te gebruiken.
              Tuurlijk is een D3S of een andere full-frame camera (welk merk dan ook) beter . Maar probeer eens een D3S in je broekzak te steken ...

Full-frame en APS-C camera's zoals de A900 en de A700, zijn schitterende dingen...maar draagbaarheid primeert hier, en naar verluidt is de NEX-5 (en dus waarschijnlijk ook kleine broer NEX-3) beter op hoge ISO dan de A550, die daar toch al bij de toppers hoort als het op APS-C aankomt...prima evolutie .
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

dat zullen dan idd wel toplenzen geweest zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Tuurlijk is een D3S of een andere full-frame camera (welk merk dan ook) beter . Maar probeer eens een D3S in je broekzak te steken ...

Full-frame en APS-C camera's zoals de A900 en de A700, zijn schitterende dingen...maar draagbaarheid primeert hier, en naar verluidt is de NEX-5 (en dus waarschijnlijk ook kleine broer NEX-3) beter op hoge ISO dan de A550, die daar toch al bij de toppers hoort als het op APS-C aankomt...prima evolutie .
                  Euhm, ik reageerde op de post van Phororhacos, die beweerde dat de NEX5 betere beeldkwaliteit en ergonomie had dan een D3s.

Ik heb liever 1x D3s met mijn lenzen, dan een D700 met mijn lenzen en nog eens een pak lenzen voor een NEX.

Tuurlijk zie ik het voordeel van de draagbaarheid van een NEX in - alhoewel dat dan weer te nuanceren is met een 18-55mm erop of als je 2-3 lenzen wil meenemen. Dan past die ook niet in je broekzak.

Comment

NEX-5 + 70-400 G
                    about.me/stijnv

Comment

Wat dat gerucht op EosHD betreft...die GH-2 moet ook nog uitkomen, maar als de GH-1 ietwat representatief is (had er nog nooit van gehoord...verwarrende line-up, die G-serie, vind ik), dan zal de NEX-7 ook zo'n mini-DSLR gaan worden denk ik, met EVF, een beetje zoals de HX1 van m'n vader, maar dan met verwisselbare lenzen...hmm...
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                        Wat dat gerucht op EosHD betreft...die GH-2 moet ook nog uitkomen, maar als de GH-1 ietwat representatief is (had er nog nooit van gehoord...verwarrende line-up, die G-serie, vind ik), dan zal de NEX-7 ook zo'n mini-DSLR gaan worden denk ik, met EVF, een beetje zoals de HX1 van m'n vader, maar dan met verwisselbare lenzen...hmm...
                        ... meer zoals de Olympus E-620 dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                          ... meer zoals de Olympus E-620 dus.
                          Heeft die video dan?
                          about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                            Heeft die video dan?
                            Het ging even over de hypothetische afmetingen van de NEX7 body, in case you missed that.

Comment

zelfde verhaal als dat de lenselementen van plastic zijn zeker...
                              dat verhaal kennen we inmiddels al... en berust niet op waarheid..
                              ooit al es een ouwe beercan opengehad, of ook maar een kitlens... hoe ga jij verdedigen, dat de binnenkant van een lens volledig kunsttof is?
                              heel kort antwoord daar off-topic en blijkbaar niet zinvol er ver op in te gaan ... zie continu lenzen aan de binnenkant ... kunststof lenselementen is niks mis mee en ook niets mis met kunstof binnentubussen ... wat lectuur over plastic molded asferische lenslementen :http://nikoneurope-nl.custhelp.com/a...tail/a_id/7172 en http://www.canon.com/camera-museum/tech/room/hikyu.html
                              Last edited by Silver Roller; 13 mei 2010, 20:26.

Comment

dat waren dan sony lensjes zeker..?
                                blijf vooral de mythe voeren...
                                dat zullen dan idd wel toplenzen geweest zijn...
                                Begin je nu al met twee maal op mijn posts te reageren... Je gaat nog veel werk krijgen zo .
                                Geen idee over welke mythe je het hebt hoor. Ik vind deze NEX-oplossing gewoon de moeite, zowel technisch als qua bouw en looks. Als je daar een probleem mee hebt, is dat toch enkel jouw probleem hoor.

En nee, het waren Minolta-lenzen, van het kitlens-niveau, net als de 18-55 waarover het hier in dit NEX-topic ging... (of vind je een 18-55/3.5-5.6 een toplens ? )
                                En als je eraan twijfelt of ze binnenin effectief van plastiek is, dan stuur je maar een pm-etje. Je kan altijd langskomen om ze te bewonderen.

Maar dus, vandaar mijn initiële reactie :

Ik vind de lenzen wel knap. Zelfs de 18-55 kitlens is volledig in metaal. Wanneer was dat de laatste keer het geval bij Minolta ? Midden jaren 80 of zo ?
                                volledig metaal is mooi, behalve als het behoorlijk vriest...

over het algemeen is de binnenkant van zowat iedere lens van metaal, justement de 'shell' rond het beestje is dan in kunsttof afgewerkt...wat soms best wel lekker is..
                                Een paar maand geleden zit je af te geven op Sony omdat er een paar lenzen met kunststof-vatting gemaakt worden, en nu is kunststof plots het betere materiaal omdat het af en toe eens een paar dagen winter is . Misschien moeten we dan maar vragen dat alle G- en CZ-lenzen ook in plastiek op de markt komen. Eens zien wat je reactie dan weer zal zijn .
                                Last edited by K-2; 13 mei 2010, 21:18.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                                X