Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Firmware v.2 voor NEX:

Verbeteringen :
    * 3D Sweep Panorama function has been added;
    * Improvement of ‘normal’ 2D Sweep Panorama shooting;
    * Decreased power drain when the camera is switched off;
    * Quicker start-up in low-light conditions.

>>> Link
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Firmware v.2 voor NEX:

Verbeteringen :
      * 3D Sweep Panorama function has been added;
      * Improvement of ‘normal’ 2D Sweep Panorama shooting;
      * Decreased power drain when the camera is switched off;
      * Quicker start-up in low-light conditions.

>>> Link
      STOM STOM STOM, enkel voor een windows peecee.
      Niks voor de apple boys voorlopig.
      Waarom niet gewoon via een geheugenkaartje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        STOM STOM STOM, enkel voor een windows peecee.
        Niks voor de apple boys voorlopig.
        Waarom niet gewoon via een geheugenkaartje.
        Is er echt geen mogelijkheid om via de camera zelf te upgraden?

Ik hoef slechts een bestandje op mijn SD-kaart te downloaden, kaartje in D700 en via menu updaten. Geen pc of mac nodig (naast download van firmware update natuurlijk).

Indien niet, is dit wel stom van Sony inderdaad.

Er zal wel de komende dagen een OS-X versie uitkomen, veronderstel ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          Is er echt geen mogelijkheid om via de camera zelf te upgraden?

Ik hoef slechts een bestandje op mijn SD-kaart te downloaden, kaartje in D700 en via menu updaten. Geen pc of mac nodig (naast download van firmware update natuurlijk).

Indien niet, is dit wel stom van Sony inderdaad.

Er zal wel de komende dagen een OS-X versie uitkomen, veronderstel ik.
          Nope, moet via pc, zal dat morgen wel even doen mijn laptoppie op de zaak.
          Maar, op memorykaart is veel eenvoudiger.
          Misschien komt er een mac versie, maar daar gaan we dus niet op wachten.

Comment

ja, da's inderdaad niet handig...

effe geduld tot morgen dus .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              als ik me goed herinner is dat ook vooral voor vignetting op te vangen, weet niet dat in de nex iets gelijkaardigs zit denk van niet, maar de microlenzen zijn sterk geëvolueerd de laatste jaren. bij Leica was de situatie ook iets verschillend, men had bestaande lenzen ontwikkeld voor analoog, met het nex systeem heeft men lenzen specifiek ontwikkeld voor digitaal waar waarschijnlijk optische correcties in verwerkt zitten voor de sensor.
              Kortere afstand tussen lens en sensor maakt het mogelijk compactere lenzen te bouwen, bij DSLR lukt dit niet omdat men moet rekening houden met de spiegel, denk eerder dat de spiegel de afstand film (sensor) en objectief bepaalt heeft, en niet zozeer optische overwegingen.
              Dat is wel waar natuurlijk, dat Sony er al rekening mee kon houden in het design van de lenzen, maar als je er oude ragefinderlenzen e.d. op wil zetten is het wel wat jammer dat het toestel zo'n microlenzen niet zou hebben.
              Maar ik zie zeker ook wel een mooie toekomst voor spiegelloze toestellen in ieder geval, het kan de prijs van zowel toestel als lenzen enkel drukken en de lenzen kunnen idd een stukje compacter gemaakt worden.
              Ik verwacht eigenlijk ook dat er meer compacttoestellen met apc/FF sensoren met vaste zoomlens zullen komen, analoog had toch ook elk merk zo'n reeksje vroeger en als de grotere sensoren echt goedkoop worden..
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Updaten is gelukt. 3D panorama, benieuwd of dat een populair item zal worden.

Ondertussen ook de originele lens adapter aangeschaft, en een oude beercan aan de nex gehangen. Verbluffende beelden. Scherp, mooi kontrast. Maar de beercan is wel groot, te groot.
                Uiteraad MF, en statief een must zonder stabilser.

Comment

Goh...Mijn eerste reactie was ook van "waar is de gewone update file om op mijn geheugenkaart te zetten?" Maar eigenlijk ging het even snel en vooral "fool-proof", gewoon doen wat er op't scherm staat en het is eigenlijk even gemakkelijk (zelfs gemakkelijker).

Ergens dus nog wel handig (voor windowsgebruikers...), dus niet meer dan een andere gewoonte

Comment

Net met Rudy eens e.e.a. geprobeerd :

NEX + adapter + Sigma OS-lens: Stabilisatie blijft gewoon werken .
                    En wat mij opviel: manuele focus met a-mount-lenzen is eigenlijk heel gemakkelijk.
                    De camera zoomt zelf in op het focuspunt zodat je een heel precies kan werken.
                    Ook de menus zijn heel handig te bedienen vind ik. En bv. bij a-priority heb je nog steeds een wieltje om snel de f aan te passen.
                    Een heel goed doordachte camera wat mij betreft, en die metalen lenzen zijn toch nog altijd veel plezanter om mee te werken dan het goedkope plastiek.

Binnenkort moet ik absoluut eens gaan winkelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                      Goh...Mijn eerste reactie was ook van "waar is de gewone update file om op mijn geheugenkaart te zetten?" Maar eigenlijk ging het even snel en vooral "fool-proof", gewoon doen wat er op't scherm staat en het is eigenlijk even gemakkelijk (zelfs gemakkelijker).

Ergens dus nog wel handig (voor windowsgebruikers...), dus niet meer dan een andere gewoonte
                      als ik ga tanken verbind ik mijn auto rechtstreeks met de pomp, en ik zie dat de andere dat ook doen, allez toch op de plaatsen waar ik tank. Er kunnen er zijn die eerst een jerrycan of iets dergelijks voltanken om daarna in de benzinetank van de wagen te kieperen, is ook een methode die werkt, maar ik verkies de mijne.

lijkt dom maar is in feite identiek hetzelfde, dat het nu benzine of bit en bytjes zijn maakt weinig verschil, of hoe slechte gewoontes als vanzelfsprekend en logisch beginnen te lijken, en nieuwe verbeterde methodes als omslachtig.

vind wel dat men de firmware release gelijktijdig voor mac en PC beschikbaar had moeten stellen, dat noemt men klantvriendelijkheid.

Comment

(...)of hoe slechte gewoontes als vanzelfsprekend en logisch beginnen te lijken, en nieuwe verbeterde methodes als omslachtig. (...)
                        't Is maar hoe je het bekijkt en hoe kritisch je bent tov je eigen merk natuurlijk

Ik heb liever geen pc hangen aan mijn camera tijdens het updaten. Als die pc/mac crasht tijdens het updaten, de stroom uitvalt of kabeltje per ongeluk uit camera trekt.... heeft de camera géén firmware en werkt je toestel niet meer, mag je naar de winkel of opsturen naar de fabrikant.

Downloaden, op geheugenkaartje plaatsen, in cameramenu de firmware-update kiezen et voila. Géén installatie van software nodig, geen pc of mac problemen, geen 14 stappen te overlopen, etc.... simpel en efficient. Dat jij daar een slechte methode in ziet... misschien omdat je heel graag extra software installeert en veel met je muis wil klikken?

Of, in het kader van je geniale vergelijking met tanken: het is toch veel sneller, praktischer en veiliger om direct een volle tank in je auto te kunnen plaatsen...

Comment

't Is maar hoe je het bekijkt en hoe kritisch je bent tov je eigen merk natuurlijk

Ik heb liever geen pc hangen aan mijn camera tijdens het updaten. Als die pc/mac crasht tijdens het updaten, de stroom uitvalt of kabeltje per ongeluk uit camera trekt.... heeft de camera géén firmware en werkt je toestel niet meer, mag je naar de winkel of opsturen naar de fabrikant.

Downloaden, op geheugenkaartje plaatsen, in cameramenu de firmware-update kiezen et voila. Géén installatie van software nodig, geen pc of mac problemen, geen 14 stappen te overlopen, etc.... simpel en efficient. Dat jij daar een slechte methode in ziet... misschien omdat je heel graag extra software installeert en veel met je muis wil klikken?

Of, in het kader van je geniale vergelijking met tanken: het is toch veel sneller, praktischer en veiliger om direct een volle tank in je auto te kunnen plaatsen...
                          Zeg vervelend ventje, ga eens ergens anders de pipo uithangen. We weten dat je altijd gelijk wit hebben.
                          Je posts hebben echt geen toegevoegde waarde hoor.

Comment

a hier ze de verwachte reactie is daar

als den hemel invalt zijn allen mussen dood...

alle controle gebeurt van uit pc, zeg niet dat het zo is maar de kans is zelfs vrij groot dat je na mislukte update of corrupte firmware, gewoon zonder problemen de firmware kunt herinstalleren. Mogelijk is het zelfs de reden waarom ze het op die manier doen, juist om te vermijden dat je je toestel moet opsturen bij corrupte firmware.

Bij update via kaart MOET je firmware lopen en intact zijn, anders camerake opsturen.

Weet niet of je al eens forums volgt, maar er zijn vrij veel gebruikers die erin slagen bij klassieke firmware update de boel in het honderd te laten lopen, en heb je een gedacht hoe dat men dan terug leven brengt in een toestel met corrupte firmware.
                            Inderdaad waarschijnlijk goed geraden

Misschien toch best eerst je huiswerk eens maken voor je zaken zomaar neer schrijft en eerst eens nagaan waarom ze van methode verandert zijn.

En sorry, maar Portmixus die na mijn gevoel toch beter op de hoogte is van camera's dan jij en die beide methodes kent, (kaart methode is niet exclusief voor D700 of nikon) vind de PC methode het eenvoudigst.
                            En vermits de NEX toestellen voor simpele mensen is, is dit de aangewezen methode.
                            Last edited by puerte; 3 juli 2010, 20:08.

Comment

a hier ze de verwachte reactie is daar
                              Ja, we weten allemaal dat jouw intentie er was om reacties uit te lokken - ik was al weer effe afwezig in dit topic hé, sorry daarvoor

Hét verschil is alleen, dat jij het bloedserieus meent en ik het zie als afleiding.

Van het moment dat het nieuwsfeit rond de gebrekkige ondersteuning ivm de update van Sony hier stond, wist ik dat je de boel ging komen redden en Sony een hart onder de riem ging steken.

Weet niet of je al eens forums volgt, maar er zijn vrij veel gebruikers die erin slagen bij klassieke firmware update de boel in het honderd te laten lopen.
                              Nee ik volg geen fora, mijn ambitie is niet om op 56 fora mijn merk te verdedigen.
                              Ik gebruik gezond genuanceerd verstand. En ik geef gewoon mijn eigen ervaring. Wat ik hierboven ook gedaan heb.

Misschien toch best eerst je huiswerk eens maken voor je zaken zomaar neer schrijft en eerst eens nagaan waarom ze van methode verandert zijn.
                              Meester, ik hoef geen huiswerk te maken om tevreden te zijn met de ene methode en te zien dat er probleem is/was met de andere.

Beide methodes hebben hun risico's. De ene is alleen sneller en eenvoudiger.

En sorry, maar Portmixus die na mijn gevoel toch beter op de hoogte is van camera's dan jij en die beide methodes kent, (kaart methode is niet exclusief voor D700 of nikon) vind de PC methode het eenvoudigst.
                              Ja en ik de andere de methode. En nu het punt dat je wou maken voor heel het forum is...? Dat Portmixus altijd gelijk heeft? Dat hij je beste vriend is?

En dat de kaart methode inderdaad door meerdere merken gebruikt wordt, wil ook wel iets zeggen.

Comment

En dat de kaart methode inderdaad door meerdere merken gebruikt wordt, wil ook wel iets zeggen.
                                Ja, dus bijvoorbeeld de live view bij bepaalde merken (lees: niet Sony, LOL! Toegegeven, daar verdienen ze wel een pluim voor...dat werkt nu eens echt super ), dat is zeker de beste, want de twee grootste implementeren het op die manier, om te zwijgen van de rest...

Vind ik geen argument.
                                Last edited by JorisVdB; 3 juli 2010, 21:00.
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                                X