Beste, met mijn 400D gebruik ik nu voor vogelfotografie vaak de M-stand (op de lens), omdat ik zo in staat ben om een vogel , die tussen de takken zit , min of meer scherp te krijgen, terwijl dit in de AF-stand quasi onbegonnen werk is.Aleen, zijn oftewel mijn ogen dermate achteruit gegaan, oftewel, ligt het misschien aan de (klleine) zoeker van mijn 400D ?Vooral wanneer een vogel zich op tamelijke afstand bevindt, zie ik niet echt 100% of ik nu manueel echt wel scherp heb gesteld. Eens thuisgekomen, is dit dan vaak teleurstellend
.
Daarom vroeg ik mij of of ik met een betere body (welke?) mogelijks betere scherpstelresultaten zou kunnen bekomen, misschien door een betere zoeker ?
Maanden terug controleerde ik de front-en backfocus van m'n 100-400 en daar was nauwelijks iets op aan te merken (toch enkel van belang in geval AF)
Tenzij ik alsnog een verkeerde manier aanwend om een vogel te trekken die tussen een web van takken zit ?

Daarom vroeg ik mij of of ik met een betere body (welke?) mogelijks betere scherpstelresultaten zou kunnen bekomen, misschien door een betere zoeker ?
Maanden terug controleerde ik de front-en backfocus van m'n 100-400 en daar was nauwelijks iets op aan te merken (toch enkel van belang in geval AF)
Tenzij ik alsnog een verkeerde manier aanwend om een vogel te trekken die tussen een web van takken zit ?
Comment