Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    m'n D100 is vandaag stuk gevallen op de tarmac van K.B. en ik heb terug een D100 gekocht

    Comment


    • #62
      Originally posted by Phille
      m'n D100 is vandaag stuk gevallen op de tarmac van K.B. en ik heb terug een D100 gekocht
      had er direkt 2 gekocht, dan ben je up-to-date voor de volgende 10 jaar...

      Comment


      • #63


        Danny's Photosite

        Comment


        • #64
          Originally posted by Phille
          m'n D100 is vandaag stuk gevallen op de tarmac van K.B. en ik heb terug een D100 gekocht
          Dan was dat toch op het einde van de spottersdag want de nieuwe foto's op jou site zijn weer dik in orde

          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #65
            niks ontgaat 'm (tnx hombre )

            Comment


            • #66
              Originally posted by Hombre

              Dan was dat toch op het einde van de spottersdag want de nieuwe foto's op jou site zijn weer dik in orde

              Ja,die foto's zijn prima.Ben ook de rest gaan bekijken en de kleuren van de Provencefoto's zijn prachtig.Zal nog veel moeten oefenen vrees ik.
              Danny's Photosite

              Comment


              • #67
                Prachtfoto's van de spottersdag Phille. Nr42 is men favoriete.

                Tja dat je een D100 opnieuw koopt lijkt mij logisch he je kan ook moeilijk anders gezien je investering in lenzen.
                Natuurlijk erg spijtig dat je geen verbeterde versie kon kopen he.

                Maar allee je nieuwe D100 was nu natuurlijk wel een stuk goedkoper he vermits de prijs gekelderd is sinds de 10D is uitgekomen

                Comment


                • #68
                  Kevlar,met zo'n opmerkingen ga je het in de politiek niet ver brengen hé. Het is maar een grapje en zeker niet de bedoeling om je belachelijk te maken.Ik heb soms nogal flauweplezante neigingen en dat moet je niet verkeerd interpreteren.Ne mens mag toch al eens lachen hé.

                  En nu ga ik op m'n laatste verlofdag nog wat rondsurfen om informatie in te winnen over een degelijk statief.Maar dat kost precies veel geld.
                  Zelf ken ik geen winkel waar men een ruim assortiment heeft in het Antwerpense of in de Limburg... Zou dat in het echt willen zien en vasthouden.
                  Danny's Photosite

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by roadrunner

                    En nu ga ik op m'n laatste verlofdag nog wat rondsurfen om informatie in te winnen over een degelijk statief.Maar dat kost precies veel geld.
                    Zelf ken ik geen winkel waar men een ruim assortiment heeft in het Antwerpense of in de Limburg... Zou dat in het echt willen zien en vasthouden.
                    Veel geluk ermee. Ik zit zelf met hetzelfde probleem. Ik heb al wel een gedacht over het statief dat ik zou willen maar zolang ik dat niet eens kan vasthouden en zien of het handig werkt... Kan ik geen besluit nemen. Maar ken dus ook geen winkel die er veel heeft en mijn voorkeur gaat uit naar een Gitzo voor het moment en dat merk ben ik zelfs nog nergens tegengekomen. Maar tja ik zie nog wel.

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by Kevlar
                      Eigenlijk zijn dit allemaal nogal individuele standpunten.
                      Hier ben ik het volledig mee eens...


                      Over die userbase snap ik het probleem niet maar dat zal wel aan mij liggen. En een meningsverschil tussen ons beide zijn.
                      Wel, als er meer mensen zijn die een bepaald model camera gebruiken, zijn er meer aan wie je vragen kunt stellen (ok, misschien een slecht voorbeeld, gezien de verdeling Canon-Nikon hier ). Er zijn er ook meer, zodanig dat als er problemen zijn, de fabrikant misschien meer gebaat is bij een vlotte afhandeling. (zie volgend punt)
                      Een voorbeeld is die krak (gevolg van een design-foutje) die in de G2 voorkwam: stel dat dit maar tot uiting komt na 2 jaar, en de camera is al een tijdje uit de handel, dan zit je met een probleem. Hier kwam het probleem snel genoeg voor, en heeft Canon het deftig afgehandeld.


                      En tja als je garantie afgelopen is en je krijgt een probleem dan is het altijd klote en moet je op een goede afhandeling hopen. Maar de support moet je krijgen dat zijn ze je verplicht. Maar dat maakt niet uit als je met de problemen zit is het klote. Maar een specifiek nadeel tov vernieuwing zie ik hier niet. En vergeet niet een snelle verbetering kan een inherent probleem oplossen dat anders niet oplosbaar is.
                      Veronderstel dat na 2,5 jaar het AF systeem van de camera het begeeft. Indien het model nog in omloop is, is het AF systeem ook nog in productie. Maar als het model niet meer in omloop is, en de nieuwe werken met een andere AF module, dan zit je met de gebakken peren. Normaal moeten ze support geven, maar in dergelijke situaties heb je de kans dat het vervangen van die component zeer duur wordt (en dat je dan zelf eigenlijk liever het nieuw model koopt, voor het kleine verschil in prijs).

                      Uiteraard zijn dergelijke zaken zeer sterk afhankelijk van de fabrikant, en vermits ik geen ervaring met Canon heb, kan ik er in dat geval niet over oordelen. Wel weet ik dat ik met andere hardware op die manier al veel problemen gehad heb. Dus misschien dat ik nu ietwat "paranoide" reageer, maar ja...

                      De support moet je krijgen, maar als de fabrikant zegt dat het technisch niet mogelijk is, zit je met een probleem. Ik wacht al sinds juli op een harddisk van Quantum die is teruggestuurd. De schijf is 4 jaar oud, maar had 5 jaar garantie. Dit zal in orde komen (evt. door middel van een refund), maar ondertussen zit je als klant/gebruiker wel lang te wachten...


                      Een ander voordeel van minder snelle productcycli, waar ik nu plots aan denk, is third party accessoires. Pocketwizard (http://www.pocketwizard.com/ ) ontwikkelt draadloze flash-triggers voor camera's. Voor de D1x/h hebben ze een interne unit, en ontwikkeling is bezig voor de D100; zie hun forum. Indien de cameramodellen snel opvolgen, is het voor hen niet interessant om een custom toestel te maken, vermits de tijd van ontwikkeling langer is dan de productcyclus.


                      Ook kan je IT niet zomaar vergelijken he. Camera's kunnen nu wel verschillend geheugen gebruiken maar de basis soft en hardware van het toestel is nu wel altijd hetzelfde he bij een camera.
                      Van zodra er andere hardware inzit (zoals hierboven bijvoorbeeld aangegeven), kan het probleem wat ik vermeld heb zich voordoen.

                      Nu ja, ik denk ook dat we de discussie kunnen blijven voeren, ik heb gewoon de argumenten aangehaald waar je naar vroeg (voordelen in mijn opinie van minder snelle productcycli).


                      Jörg
                      Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

                      Comment


                      • #71
                        Allereerst bedankt voor die argumenten VJ. Ik zie dit als een positieve bijdrage tot deze discussie.

                        En nu ik begrijp wat je wou zeggen met de userbase ben ik daar helemaal akkoord over zelfs meer; dit was 1 van de hoofdredenen voor mij om voor de 10D te gaan. Ik ken zelf nu eenmaal veel meer mensen die zelf een Canon hebben (en meerdere dan nog een 10D ook) En ook kwa websites met info en dergelijke ken ik er veel meer met 10D en canon info. Ze zullen er zeker voor nikon ook wel zijn maar vermits ik die niet ken... Maar dat is dus volgens mij meer individueel te bekijken en niet echt een algemeen argument tegen vernieuwing. Maar voor kleine merken kan dit eventueel belang hebben. Maar noch Canon noch Nikon horen bij die kleine merken.

                        Ook over je support zaken is het zo dat dit al gaat verschillen van fabrikant tot fabrikant en ik zou zelfs meer zeggen van geval tot geval. Hier kan je dus ook in mijn ogen geen algemeen argument tegen vernieuwing aanhangen. Ook het argument van de third party opties is ook enkel geldig voor kleine merken. Merken als Nikon en Canon zijn zo groot dat er steeds wel genoeg toestellen verkocht worden zodat dit geen probleem is. Kijk maar naar de hoeveelhied third party zaken die nu reeds beschikbaar zijn voor een 300D die zelf amper beschikbaar is. Nu ja dat was niet moeilijk want de meeste van die zaken zijn veel minder camera specifiek dan men wel zou kunnen denken.

                        En natuurlijk is het altijd mogelijk dat je geheugen niet gaat werken maar de IT vergelijking gaat toch niet echt op he. Een pc wel honderd verschillende basisconfiguratiemogelijkheden. Een camera 1 basisconfiguratie. Als er dan een probleem is ligt het meer aan bijv het geheugen dat niet conform is en dat kan je de camera moeilijk verwijten he. En dat geheugen zal dan waarschijnlijk ook niet werken in het merk van camera dat traag aan vernieuwing doet. Het kan dus een probleem zijn maar dat probleem kan zich evengoed voordoen op een merk dat geen verbeteringen aanbrengt.

                        Maar we zijn akkoord dit zijn individuele standpunten. En we zullen natuurlijk blijven verschillen in mening of je daar dan een algemeen standpunt tegen vernieuwing aan vast kan hangen of niet. En of dit dan opweegt tegen de voordelen van verniewing.

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by Kevlar
                          En natuurlijk is het altijd mogelijk dat je geheugen niet gaat werken maar de IT vergelijking gaat toch niet echt op he.
                          Ik dacht eerder aan de vergelijking met videokaarten: ATI en nVidia brengen zo snel modellen uit, dat je als gebruiker eigenlijk blijft wachten op het nieuwe model, terwijl je nooit zeker weet of het volgende model niet met belangrijke verbeteringen uitgerust kan zijn.
                          (en als bepaalde nieuwe instructies belangrijk blijken, dan kan het zijn dat je serieuze problemen hebt om vb. spelletjes op andere kaarten te draaien)

                          Uiteraard is het bij camera's niet zo erg gesteld, die toestellen staan meer "op zichzelf", in de zin dat ze niet echt afhankelijk zijn van software of andere hardware.


                          Jörg
                          Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

                          Comment


                          • #73
                            Ja ATI en Nvidia die mannen doen ongeloofelijke dingen. Maar dat geeft wel regelmatig compatibiliteits problemen en dergelijke.

                            Geluk voor de camera markt is zoals je zegt dat deze op zichzelf staan en het eindresultaat de foto is en niet afhankelijk van andere zaken. (alhoewel met al die raw toestanden al meer en meer natuurlijk).

                            Langs de andere kant is de vooruitgang die die videokaarten maken ongeloofelijk. Een videokaart van nu is gewoonweg krachtiger dan een pc van 2 jaar oud.

                            Comment

                            Working...
                            X