Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Kevlar
    Tja we zijn er dus nog niet uit.
    Probleem is wel dat niemand tot nu toe mij hier een argument heeft kunnen geven waarom hij niet de keuze van een verbeterde versie(hoe klein die verbeteringen ook zijn) van zijn camera zou willen.
    nadelen in mijn opinie van het snel uitbrengen:
    1a. kleinere userbase en mindere inburgering van het toestel
    1b. impact van 1a op support/wisselstukken/herstellingen
    2. korte ontwikkeltijd voor tussenliggende modellen kan bugs (hardware en software) introduceren; koppel dit met 1, en als gebruiker kun je met hinderlijke, niet opgeloste details vastzitten
    3. snellere daling van de waarde van het model als modellen sneller opvolgen
    4. frustratie bij bestaande users : snel het gevoel van met een oud toestel te zitten

    voordelen ervan:
    1. nieuwe users kunnen meest recente techniek hebben

    Uiteraard zijn er ook nadelen aan het lang houden van modellen, maar die wegen volgens mij niet op tegen de voordelen.
    Denk er aan dat de meeste van mijn argumenten voorvloeien uit problemen die ik zelf met hardware (computer en hifi) heb ondervonden.


    Jörg
    Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

    Comment


    • #47
      Jörg,ik denk dat je daar vooral met 1b en 2 de nagel op de kop slaat.Daar zijn hier al genoeg topics over geweest.

      Het zijn dit onder andere zo'n soort zaken die me over de streep getrokken hebben om een D100 te kopen,te samen met de naservice van Nikon en de Nikkor 12-24mm.

      Lees maar na in: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=29954
      Danny's Photosite

      Comment


      • #48
        Originally posted by roadrunner
        Allé Kevlar,het is toch gewoon pure marketingpolitiek.Canon heeft de markt voor een groot deel in handen en nu steken ze natuurlijk een tandje bij om de kassa te laten rinkelen.Laat de "nieuwigheden" maar komen in een snelle vaart en verkopen is de boodschap!

        Kan je nu echt niet gewoon aanvaarden dat er mensen zijn die hier geen boodschap/behoefte aan hebben en liever een merk volgen dat een andere visie aanhangt.Ik denk nu natuurlijk aan Nikon maar bijv.Olympus heeft toch ook een gans andere "politiek" dan Canon.Daarom zijn natuurlijk de Canonprodukten niet slechter.

        Accepteer dat nu toch gewoon ipv bijv.bij je laatste reply aan Phille te doen alsof hij nu bijna volledig je visie deelt en dat jullie het zo eens zijn.Want dat is niet en dat hoeft ook niet.

        En nu ga je waarschijnlijk mijn reply onder de loupe nemen en in kleine stukjes opdelen en elk deeltje beantwoorden en er een conclusie aanhangen die ik misschien niet deel (ja,ik ben helderziende.Zit in de familie )

        Je mag je standpunt hardnekkig verdedigen hoor maar zoals ook Exxosje daarnet zeirobeer niet iemand anders je visie op te leggen.En laat nu je ellenlange reply maar komen... .
        Wel ik zal proberen mijn reply kort te houden.
        Tuurlijk is het marketing. Ga ik niet ontkennen hoor. Het is ook voordelig voor jou. Waarom zie vorige reply's. En dus ook aan jou de vraag waar niemand op antwoord.(behalve VJ) Als je van toestel moest veranderen zou jij dan geen keuze tot verbeterde versie van jouw toestel willen? Ik leg niet meer mijn visie op dan anderen hier doen. Of moeten we de stelling mijn toestel veranderd niet dus het is beter zo maar akkoord gaan. Dat is in mijn ogen een heel naieve opvatting waar niet over nagedacht is. En dat heeft niets met merken te maken. Hopelijk is mijn reply kort genoeg.

        Comment


        • #49
          Originally posted by VJ
          [
          nadelen in mijn opinie van het snel uitbrengen:
          1a. kleinere userbase en mindere inburgering van het toestel
          1b. impact van 1a op support/wisselstukken/herstellingen
          2. korte ontwikkeltijd voor tussenliggende modellen kan bugs (hardware en software) introduceren; koppel dit met 1, en als gebruiker kun je met hinderlijke, niet opgeloste details vastzitten
          3. snellere daling van de waarde van het model als modellen sneller opvolgen
          4. frustratie bij bestaande users : snel het gevoel van met een oud toestel te zitten

          voordelen ervan:
          1. nieuwe users kunnen meest recente techniek hebben

          Uiteraard zijn er ook nadelen aan het lang houden van modellen, maar die wegen volgens mij niet op tegen de voordelen.
          Denk er aan dat de meeste van mijn argumenten voorvloeien uit problemen die ik zelf met hardware (computer en hifi) heb ondervonden.
          Zal proberen hier ook mij reply kort te houden.

          1a.) Ik zie het nadeel niet echt en als dit echt een nadeel is dan koop je misschien beter een Canon vermits die volgens jullie hier toch veel beter verkoopt en dus automatisch een grotere userbase heeft. Heb hier geen cijfers over dus weet het niet. Maar waarom dit een nadeel zou zijn zie ik niet.

          1b) Vemits 10 jaar support wettelijk verplicht is. Geen probleem want zoals we hier op BD al gezien hebben. ALs je geen support meer kan krijgen op je toestel krijg je van hen een nieuwere versie. Dat doet het bij mij eerder als extra voordeel aanvoelen.

          2) Ik geeft je gelijk hier maar zoals je zegt het "KAN" een probleem zijn. Een probleem dat evengoed "kan" gebeuren met een merk dat niet vaak nieuwigheden uitbrengt. Met serieuze merken over het algemeen geen grote problemen. En nog niets van gezien bij Canon (is dan ook een serieus merk he). Maar in de informatica steeds meer en meer das juist.

          3) Zou waar kunnen zijn moesten de andere merken deze prijsdaling niet moeten volgen. Dat moeten ze dus wel en hebben we duidelijk gezien in de prijsdalingen van de D100. Is dus geen voordeel he.

          4) Als die frustratie er effectief is heeft deze gebruiker gewoonweg het verkeerde toestel gekocht. Geen enkele reden tot meer frustratie dan de eigenaar van een ander merk heeft wanneer ie ziet dat hij hetzelfde toestel nu plotseling stukken goedkoper kan kopen want de concurrentie brengt een nieuwer toestel. Maar ook hier zie ik zelf geen reden tot frustratie want als je bereid was dat te betalen is er toch geen probleem eigenlijk.
          Deze zijn dus eigenlijk geen nadelen

          Moest nu geen enkel merk ooit vernieuwing brengen ja dan zou de waarde van je toestellen veel hoger blijven dat is juist. En kan dus een nadeel zijn voor alle DIGI gebruikers gezien het feit dat er enkele merken zijn die snel vernieuwing brengen. Maar tja met zo een mentaliteit zouden we nog altijd met 1MP DSLR's zitten die 20000€ kosten.

          Comment


          • #50
            Originally posted by roadrunner
            Het zijn dit onder andere zo'n soort zaken die me over de streep getrokken hebben om een D100 te kopen,te samen met de naservice van Nikon en de Nikkor 12-24mm.

            Lees maar na in: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=29954
            Dat zijn volgens mij uitstekende redenen om voor een bepaald merk te kiezen maar hebben wel niets gemeen met de discussie hier sorry.
            He dat was nu eens echt kort

            Comment


            • #51
              Originally posted by Kevlar
              En dus ook aan jou de vraag waar niemand op antwoord.(behalve VJ) Als je van toestel moest veranderen zou jij dan geen keuze tot verbeterde versie van jouw toestel willen?
              Als morgen m'n D100 stukvalt: Is er een verbeterde versie koop ik die op voorwaarde dat deze versie de meerprijs met de D100 waard is.Is deze "nieuwe" versie de meerprijs niet waard koop ik me terug een D100.Nu bij Nikon zal het verschil tussen beide toestellen waarschijnlijk groter zijn dan bij Canon dus Kevlar is het een vraag waar ik als Nikongebruiker niet mee bezig ben.Voor jou als Canongebruiker ligt het anders.
              Danny's Photosite

              Comment


              • #52
                Awel,proficiat,telkens een erg "korte" reply maar dan wel drie achter elkaar dus te samen is dat nog nen erg lange reply...

                Jij mag thuis niks vertellen zekers
                Danny's Photosite

                Comment


                • #53
                  Originally posted by roadrunner
                  Originally posted by Kevlar
                  En dus ook aan jou de vraag waar niemand op antwoord.(behalve VJ) Als je van toestel moest veranderen zou jij dan geen keuze tot verbeterde versie van jouw toestel willen?
                  Als morgen m'n D100 stukvalt: Is er een verbeterde versie koop ik die op voorwaarde dat deze versie de meerprijs met de D100 waard is.Is deze "nieuwe" versie de meerprijs niet waard koop ik me terug een D100.Nu bij Nikon zal het verschil tussen beide toestellen waarschijnlijk groter zijn dan bij Canon dus Kevlar is het een vraag waar ik als Nikongebruiker niet mee bezig ben.Voor jou als Canongebruiker ligt het anders.
                  Bedankt je bent dus akkoord met mijn stelling. En Nikon of Canon dat kan mij nu eens helemaal niet schelen. Dat heeft toch geen belang beide zijn uitstekende evenwaardige merken.

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by roadrunner
                    Awel,proficiat,telkens een erg "korte" reply maar dan wel drie achter elkaar dus te samen is dat nog nen erg lange reply...

                    Jij mag thuis niks vertellen zekers
                    Tja ik geef antwoorden als men mij iets zegt he

                    En yep ik heb thuis niets te zeggen maar dan ook helemaal niets

                    Comment


                    • #55
                      [QUOTE] Originally posted by Kevlar
                      [
                      Originally posted by Kevlar

                      Bedankt je bent dus akkoord met mijn stelling.
                      Neen,ik ben het NIET eens met je stelling.Jij zou die "nieuwe" versie waarschijnlijk kopen,ik niet.Als ik met de nieuwe camera bijv.een iets grotere buffer en ISO100 zou hebben en de ergonomie zou wat verbeterd zijn en hij kost bijv. 500 Euro meer dan de D100 koop ik hem niet want dat is voor mij dat extra geld niet waard.

                      Jij koopt em wel want je wil steeds de laatste nieuwe ontwikkeling hebben (en dat is je goed recht natuurlijk!).Ik ben een ander soort gebruiker,snap dat nu eens.

                      Dus ik ga niet akkoord met jouw stelling. Troost je,seffens antwoordt er iemand anders en dan kan je dat truukje met die ook eens proberen (ooit gedacht om in de politiek te gaan,Kevlar Als je dan de belastingen vermindert stem ik op je en dan,maar enkel dan koop ik de laatste nieuwe van alle snufjes voorziene .....Canon Maar dan moet je de belastingen wel erg hard laten zakken hé makker!).
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by roadrunner

                        Neen,ik ben het NIET eens met je stelling.Ge zijt weer bezig hé.Jij zou die "nieuwe" versie in elk geval kopen,ik niet.Als ik met de nieuwe camera bijv.een iets grotere buffer en ISO100 zou hebben en de ergonomie zou wat verbeterd zijn en hij kost bijv. 500 Euro meer dan de D100 koop ik hem niet want dat is voor mij dat extra geld niet waard.
                        Kan je mij eens zeggen waar ik beweer dat jij of ik op die verbetering moeten springen. In bijna elke post beweer ik het tegendeel en zeg ik zelf expliciet dat ik die verandering niet moet hebben. Maar dat de mogelijkheid van een verbeterde versie een voordeel is en geen nadeel zoals sommigen het graag zouden voordoen. Om welke reden dan ook. Mag ik dan nu besluiten dat je akkoord met mij bent.

                        Wie past er hier nu een trukje toe he ik niet alvast. Misschien moet ik dus wel op jou stemmen. Maar dezelfde voorwaarden he.

                        Comment


                        • #57
                          De Kevlar,die in de politiek is gestapt,praat met een potentiële kiezer:

                          K1(Kevlar): Allé,je vind dus ons partijprogramma goed.Het is ook wel een erg goed programma.
                          K2(Kiezer):Neen,ik vind jullie programma nougabollen.Trekt op niks.
                          K1:Het doet me echt plezier dat we het eens zijn.
                          K2:Zeg,ik zeg net dat ik jullie standpunt helemaal niet onderschrijf
                          K1:Ja,samen kunnen we grootse dingen verwezelijken!
                          K2: Zeg plezante,hoor je me niet.
                          K1:'k Ben ermee weg.Ik moet nog andere kiezers gaan overtuigen.
                          K2: Ik geef het op
                          K3:Is het hier dat we moeten optreden seffens

                          't Is maar om te lachen zalle Kevlar.Sorry Ik zal het (in deze topic)nooit meer doen.
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #58
                            Kevlar(K) praat met Roadrunner(R) over zijn nieuwe programma.

                            K:Wel wat vind je van dit nieuwe programma dat je keuze geeft.
                            R: Niet goed!
                            K: Das raar? Waarom niet
                            R: Ik heb liever het oude, Ik moet dat nieuwe niet hebben.
                            K: Maar Je kan bij het oude blijven hoor maar je kan nu ook het andere nemen moest je willen of van gedacht veranderen. Keuze is toch beter dan geen keuze he.
                            R: Tja akoord keuze is beter.
                            K: Dus ben je akkoord met mij.
                            R: Nee (ma ik weet niet waarom ook niet ma ik zal hem effe proberen belachelijk te maken dat helpt misschien.

                            Sorry ik kon het ook niet laten.

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Kevlar
                              1a.) Ik zie het nadeel niet echt en als dit echt een nadeel is dan koop je misschien beter een Canon vermits die volgens jullie hier toch veel beter verkoopt en dus automatisch een grotere userbase heeft. Heb hier geen cijfers over dus weet het niet. Maar waarom dit een nadeel zou zijn zie ik niet.
                              userbase bedoelde ik voor 1 specifiek model


                              1b) Vemits 10 jaar support wettelijk verplicht is. Geen probleem want zoals we hier op BD al gezien hebben. ALs je geen support meer kan krijgen op je toestel krijg je van hen een nieuwere versie. Dat doet het bij mij eerder als extra voordeel aanvoelen.
                              Zou moeten... Ik heb er echter al slechte ervaringen mee, dikwijls als de garantie vervalt, wacht je veel frustratie bij nieuwe problemen. Het kan zijn dat Canon dit goed afhandelt, maar ik heb dergelijke slechte ervaringen met Pioneer, Quantum, Philips, ... En in al die gevallen was mijn model niet meer het huidige model (en garantie periode voorbij)... Dus misschien dat ik mezelf dingen wijsmaak (kan natuurlijk), of dat ik me te veel probeer in te dekken, maar ik ben nogal terughoudend geworden als het op dergelijke dingen aankomt.


                              2) Ik geeft je gelijk hier maar zoals je zegt het "KAN" een probleem zijn. Een probleem dat evengoed "kan" gebeuren met een merk dat niet vaak nieuwigheden uitbrengt. Met serieuze merken over het algemeen geen grote problemen. En nog niets van gezien bij Canon (is dan ook een serieus merk he). Maar in de informatica steeds meer en meer das juist.
                              Bwoa, dat zou ik niet durven zeggen... LG heeft nu problemen met CDrom drives als je linux installeert, externe firewire schijven bij Apple met Panther OS X, ... Mijn GSM heeft op 4 maand tijd 16 softwareversies gekend (zelf heb ik er maar 3 gehad).


                              3) Zou waar kunnen zijn moesten de andere merken deze prijsdaling niet moeten volgen. Dat moeten ze dus wel en hebben we duidelijk gezien in de prijsdalingen van de D100. Is dus geen voordeel he.
                              bwoa, in tweede hands verkoop zou ik er niet van versteld staan dat een D100 iets duurder is dan een D60...


                              4) Als die frustratie er effectief is heeft deze gebruiker gewoonweg het verkeerde toestel gekocht. Geen enkele reden tot meer frustratie dan de eigenaar van een ander merk heeft wanneer ie ziet dat hij hetzelfde toestel nu plotseling stukken goedkoper kan kopen want de concurrentie brengt een nieuwer toestel. Maar ook hier zie ik zelf geen reden tot frustratie want als je bereid was dat te betalen is er toch geen probleem eigenlijk.
                              Deze zijn dus eigenlijk geen nadelen
                              Tja, dat is een individuele zaak...



                              Jörg
                              Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

                              Comment


                              • #60
                                Yep VJ.

                                Eigenlijk zijn dit allemaal nogal individuele standpunten.

                                Over die userbase snap ik het probleem niet maar dat zal wel aan mij liggen. En een meningsverschil tussen ons beide zijn.

                                En tja als je garantie afgelopen is en je krijgt een probleem dan is het altijd klote en moet je op een goede afhandeling hopen. Maar de support moet je krijgen dat zijn ze je verplicht. Maar dat maakt niet uit als je met de problemen zit is het klote. Maar een specifiek nadeel tov vernieuwing zie ik hier niet. En vergeet niet een snelle verbetering kan een inherent probleem oplossen dat anders niet oplosbaar is.

                                Ook kan je IT niet zomaar vergelijken he. Camera's kunnen nu wel verschillend geheugen gebruiken maar de basis soft en hardware van het toestel is nu wel altijd hetzelfde he bij een camera.

                                En het zou kunnen dat een D100 iets meer waard is dan een D60 tweedehands. Dat weet ik niet. Maar was een D60 ook niet iets goedkoper nieuw in den tijd? Veel verschil lijkt er mij alvast niet te zijn en het zijn individuele verschillen. Daar ga ik geen algemeen standpunt over innemen. Maar de verschillen lijken mij verwaarloosbaar.

                                Comment

                                Working...
                                X