Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Kevlar
    Maar wij zijn hier onder ons beide over definitie verschillen bezig he laat ons dan de 10D de verdere evolutie noemen tov van camera's als de D60 en D100. Daarmee akkoord.
    Niet helemaal. Ten opzichte van de D60 is hij wel een verdere evolutie (gezien er blijkbaar wat performantie-verschillen zitten tussen 10D en D60), maar ten opzichte van de D100 zou ik het niet zo durven stellen.
    Ik heb geen objectieve metingen (heb nog nog nooit met een D60/10D gewert), maar volg even de redenering... Als de D100 sneller was qua processing (we nemen er nu gewoon 1 feature uit, uiteraard zijn er meer verschillen dat dit) dan de D60, dan kan het zijn dat de D100 nu op gelijk niveau met de 10D staat (misschien zelfs nog steeds sneller, misschien iets trager). Indien dit het geval is, is er eigenlijk geen evolutie-stap tussen D100 en 10D.

    Het gaat om vrij subtiele verschillen (in gelijk welke richting).



    Jörg
    Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

    Comment


    • #32
      Originally posted by VJ

      Niet helemaal. Ten opzichte van de D60 is hij wel een verdere evolutie (gezien er blijkbaar wat performantie-verschillen zitten tussen 10D en D60), maar ten opzichte van de D100 zou ik het niet zo durven stellen.
      Ik heb geen objectieve metingen (heb nog nog nooit met een D60/10D gewert), maar volg even de redenering... Als de D100 sneller was qua processing (we nemen er nu gewoon 1 feature uit, uiteraard zijn er meer verschillen dat dit) dan de D60, dan kan het zijn dat de D100 nu op gelijk niveau met de 10D staat (misschien zelfs nog steeds sneller, misschien iets trager). Indien dit het geval is, is er eigenlijk geen evolutie-stap tussen D100 en 10D.

      Het gaat om vrij subtiele verschillen (in gelijk welke richting).



      Jörg
      Tja we kunnen nu moeilijk elk detail van beide camera's naast elkaar gaan leggen(is ook niet nodig voor de eigenlijke discussie) maar mijn standpunt en dat van de meeste reviewers is dat de D60 en D100 gelijkwaardige camera's zijn. Uit deze camera's kies jij wat je nodig hebt en je kiest de camera die het beste bij jouw behoeftes past.

      Maar als 1 van beide modellen een opvolger heeft dan is dat model een verdere evolutie (generatie voor mij ) dan de beide anderen he. Dat hoeft voor jou natuurlijk niet uit te maken want de ene of de andere kan voor jou nog steeds de betere camera zijn he. Die evolutie kan natuurlijk niets te maken hebben met wat voor jou belangrijk is in een camera.

      In je voorbeeld focus je ook nog op 1 facet maar de verbetering van de 10D tov D60 lag ook nog op andere zaken he. Neem bijvoorbeeld de buffer ik kan mij niet inbeelden dat Nikon voor zijn opvolger van de D100 geen uitbreiding zou doen van zijn buffer. Is die uitbreiding absoluut noodzakelijk nee maar het is wel een logische stap in de verdere evolutie van dit type camera's. Ben zelfs zwaar verbaasd dat Pentax dat in zijn *istD niet voorzien heeft. Dat is mijn inziens toch maar een kleinigheid en een camera die nu uitkomt en zich in dit segment van de markt zet onwaardig.

      Comment


      • #33
        Originally posted by Kevlar
        Tja we kunnen nu moeilijk elk detail van beide camera's naast elkaar gaan leggen(is ook niet nodig voor de eigenlijke discussie) maar mijn standpunt en dat van de meeste reviewers is dat de D60 en D100 gelijkwaardige camera's zijn. Uit deze camera's kies jij wat je nodig hebt en je kiest de camera die het beste bij jouw behoeftes past.

        Maar als 1 van beide modellen een opvolger heeft dan is dat model een verdere evolutie (generatie voor mij ) dan de beide anderen he.
        Ik vermoed dat men de 10D en de D100 ook als gelijkwaardig beschouwt. Hetgeen echter speelt is dat de meeste reviewers ook redeneren dat de D100 al een "oud" toestel is, maar puur op features en qualiteit kan het zonder probleem naast de 10D staan (uiteraard zullen beide camera's verschillen hebben, elk met hun voor en tegen).

        Het feit dat 1 merk een aantal features verbeterd, wil niet zeggen dat diezelfde features bij het ander merk ook aan verbetering toe zijn (misschien wel, of misschien andere features, maar dan stond dit los van de verbeteringen door het ene merk aangebracht).


        In je voorbeeld focus je ook nog op 1 facet maar de verbetering van de 10D tov D60 lag ook nog op andere zaken he. Neem bijvoorbeeld de buffer ik kan mij niet inbeelden dat Nikon voor zijn opvolger van de D100 geen uitbreiding zou doen van zijn buffer. Is die uitbreiding absoluut noodzakelijk nee maar het is wel een logische stap in de verdere evolutie van dit type camera's.
        Klopt, dit was om de discussie te kunnen voeren...
        Maar veronderstel dan Nikon nu een D100 uitbrengt met enkel een grotere buffer, noem je dat dan een nieuwe generatie ? Stel dat er nog een iets sneller processor in zit... Dan al een nieuwe generatie ?

        Een nieuwe generatie houdt volgens mij in dat de veranderingen significant moeten zijn (ofwel technisch iets nieuws, ofwel nieuwe features). Nikon heeft nu bufferupgrades voor de D1x/h, maar dit maakt van die toestellen geen nieuwe generatie.
        (er waren geruchten op dpreview over een evt. bufferupgrade bij D100, naar analogie als met de D1x/h, maar dit zou niet mogelijk blijken door manier waarop de chips gemonteerd zijn)


        Jörg
        Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

        Comment


        • #34
          Originally posted by VJ

          Ik vermoed dat men de 10D en de D100 ook als gelijkwaardig beschouwt. Hetgeen echter speelt is dat de meeste reviewers ook redeneren dat de D100 al een "oud" toestel is, maar puur op features en qualiteit kan het zonder probleem naast de 10D staan (uiteraard zullen beide camera's verschillen hebben, elk met hun voor en tegen).

          Het feit dat 1 merk een aantal features verbeterd, wil niet zeggen dat diezelfde features bij het ander merk ook aan verbetering toe zijn (misschien wel, of misschien andere features, maar dan stond dit los van de verbeteringen door het ene merk aangebracht).
          Helemaal mee eens. Zijn zeker gelijkwaardige camera's.


          Klopt, dit was om de discussie te kunnen voeren...
          Maar veronderstel dan Nikon nu een D100 uitbrengt met enkel een grotere buffer, noem je dat dan een nieuwe generatie ? Stel dat er nog een iets sneller processor in zit... Dan al een nieuwe generatie ?
          Ik wel ja een camera die nu uitkomt moet een grotere buffer hebben als vroeger. Dat is nu eenmaal de evolutie die deze camera's moeten meemaken. Vermits deze camera's in dezelfde categorie zitten kan je toch geen verschrikkelijk grote evoluties verwachten anders komen ze eigenlijk in andere categorien terecht. En vergeet niet dat die 10D uitkwam aan een stuk lagere prijs en zodoende een revolutie betekende in deze categorie van camera's. Jij noemt dit waarschijnlijk nog geen generatie maar wat dan wel... Toch niet een paar MP's meer want die zijn ook niet nodig he en niet belangrijker als bijv de grotere buffer. Alhoewel dit natuurlijk van je gebruik afhangt.


          Een nieuwe generatie houdt volgens mij in dat de veranderingen significant moeten zijn (ofwel technisch iets nieuws, ofwel nieuwe features). Nikon heeft nu bufferupgrades voor de D1x/h, maar dit maakt van die toestellen geen nieuwe generatie.
          (er waren geruchten op dpreview over een evt. bufferupgrade bij D100, naar analogie als met de D1x/h, maar dit zou niet mogelijk blijken door manier waarop de chips gemonteerd zijn)
          Probleem is welke features zijn hier voor jou belangrijk genoeg.
          En die bufferupgrades zorgen er wel voor dat deze nikon's zich aanpassen aan de standaard van de huidige generatie camera's he. Ik zou willen dat de canon's dat ook konden zo een bufferupgrades.
          Maar je bent dan toch met mij akkoord veronderstel ik dat het een voordeel is wanneer deze "kleine evoluties" zo snel als mogelijk op de markt gebracht worden. Zodat je als gebruiker er je voordeel uit kan halen moest je willen.

          Comment


          • #35
            ieder diertje zijn pleziertje .. de een is het slachtoffer van de marketing boy's van Canon, de ander niet

            de 10D productie wordt dit jaar nog gestopt, daar zit je dan met je 'huidige generatie' want er is weeral een opvolger klaar ...

            Wat nu Kevlar

            Ik hoop dat je je niet slecht gaat voelen, niet dat de 10D een slechte camera is hoor, maar zou je niet liever de opvolger hebben, de 'huidige' generatie (ook sarcatsich, maar wel de realiteit).

            Mijn D100 voldoet nog steeds, en tegen dat ik aan vervanging toe ben, is er een ECHTE nieuwe generatie, met inoverende verbeteringen en niet een paar (kunst)grepen die de marketing boys je willen doen geloven dat je 'het nieuwste' hebt ...

            Dus idd, we zullen er een andere opinie op na houden, niet erg wat mij betreft ...

            Comment


            • #36
              Originally posted by Phille
              ieder diertje zijn pleziertje .. de een is het slachtoffer van de marketing boy's van Canon, de ander niet

              de 10D productie wordt dit jaar nog gestopt, daar zit je dan met je 'huidige generatie' want er is weeral een opvolger klaar ...

              Wat nu Kevlar

              Ik hoop dat je je niet slecht gaat voelen, niet dat de 10D een slechte camera is hoor, maar zou je niet liever de opvolger hebben, de 'huidige' generatie (ook sarcatsich, maar wel de realiteit).

              Mijn D100 voldoet nog steeds, en tegen dat ik aan vervanging toe ben, is er een ECHTE nieuwe generatie, met inoverende verbeteringen en niet een paar (kunst)grepen die de marketing boys je willen doen geloven dat je 'het nieuwste' hebt ...

              Dus idd, we zullen er een andere opinie op na houden, niet erg wat mij betreft ...
              Wel Phille ik zou zeggen lees mijn vorige posts eens en je zal merken dat wat je hierboven zegt helemaal niet overeenkomt met wat ik denk. En dat ik zelfs hoop dat Canon heel snel met een nieuwe versie uitkomt. En das niet omdat ik die dan zou kopen want dat is dus niet nodig. Dus alvorens commentaar te geven....

              En antwoorden op de andere vragen die je stelt kan je er ook vinden. Meerdere malen zelf. Dus alvorens met stellingen af te komen lezen aub.

              En eerlijk gezegd Phille ik geloof er geen barst van dat je er een andere opinie op na houdt. Het enige rare is dat je je genoodzaakt voelt om je D100 te verdedigen tegenover de snellere update politiek van Canon met het argument van de mijne heeft geen vervanging nodig. Dat kan alleen betekenen dat jij diegene bent die je slecht over iets voelt. Maar je hebt gelijk hoor je D100 kan nog perfect mee net zoals een D60 nog perfect mee kan.

              Want Phille antwoord mijn lang geleden gestelde vraag eens. "Je laat je D100 vallen en hij is helemaal stuk. Je moet dus een nieuwe kopen zou je dan niet veel liever een verbeterde (zelfs minimaal) D100 willen kopen of op zijn minst de keuze willen hebben tot die verbeterde versie. ALs je hier nee op antwoord wel dat gelooft niemand want iedereen wil dat wel en daarom is een snelle update van het materiaal een voordeel voor de gebruikers en eigenlijk geen klein voordeel. Net zoals de buffer uitbreidingsmogelijkheden op de Nikon D1x/h ook een voordeel zijn.

              En zoals ook reeds gezegd als je vandaag een camera koopt en morgen komt er een nieuwe uit en je voelt je daar slecht over wel dan heb je gewoon de verkeerde camera gekocht.

              Ik hoop dat je je niet slecht gaat voelen, niet dat de 10D een slechte camera is hoor, maar zou je niet liever de opvolger hebben, de 'huidige' generatie (ook sarcatsich, maar wel de realiteit).
              Das gemakkelijk een verbeterde 10D natuurlijk wil ik die ik zou nogal stom zijn moest dat niet zo zijn. Jij zou dat niet willen voor je D100 LOL laat me niet lachen.
              En nee ik ga mij niet slecht voelen als er een nieuwe versie van de 10D is. Zoals ook reeds meerdere malen gezegd de 10D voldoet perfect aan het gebruik dat ik ervan vraag. En dat is binnen 10 jaar ook nog het geval (of mijn gebruik zou moeten veranderen). Maar Phille voel je niet slecht omdat er nog geen mogelijkheid tot een verbeterde versie van je D100 is hoor. De kans dat je jouw D100 stuk laat vallen of dat ie het opgeeft is toch klein dus je zal er nog wel enkele jaren mee kunnen werken net als ik met mijn 10D. En dat tot volle tevredenheid van ons beiden.

              Dus Phille in realiteit verschillen we helemaal niet van mening je durft het alleen niet aan jezelf toegeven omdat je dan een slecht gevoel krijgt over je Nikon. Maar dat hoeft helemaal niet. Je d100 is een uitstekende camera en hij kan nog verschillende generaties mee. Want ik ben zeker dat je een heel doordachte beslissing gemaakt hebt toen je hem kocht en dan heb je geen verbeterde versie nodig. Net zoals ik.

              Comment


              • #37
                het laat me koud wat iedereen wil geloven of niet ... ik koop gewoon terug een D100, of een D1X want mijn lenzen passen erop

                De D1X zou me ook wel bekoren, gewoon omdat ie bv 1/500 flash sync heeft (goed voor snellere flash actie) en omdat ie toch ook 5,3 Mpix heeft. Hij lijkt me wel wat zwaar, zwaarder dan de D100 en de batterij zou ook minder lang meegaan.

                Dat ik al lang te horen gaf dat ik een grotere buffer fijn zou vinden en ook iso100 neemt niet weg dat ik gemakkelijk terug de D100 zou kunnen kiezen ...

                Ook ik sta open voor vernieuwing, zoveel is zeker, maar ik herbekijk alle opties pas als ik klaar ben om te kopen, DAN is het voor mij de moment om balans op te maken en te zien wie wat biedt ...

                En waarom zou ik me slecht voelen bij Nikon ??? Ik sta versteld van je veronderstellingen

                Blijkbaar is het moeilijk iemand daarvan te overtuigen dat ik gelukkig ben met mijn apparaat, alleen ze houden er een andere strategie op na dan Canon bv en ik stel me gewoon de vraag of Nikonians dat 'allemaal' fijn blijven vinden. Voor menig instapper in de DSLR zal Canon wel een sterk aantal personen overtuigen in hun kamp te kopen wegens sterke commerciële strategiën, daar waar Nikon veel conservatiever blijkbaar enkel interesse toont in hun meer 'pro klanten' om die te blijven bekoren. Als Nikon ook in de prosumer markt wil terugvechten, dan is er werk aan de winkel, maar daarvoor voel ik me absoluut niet slecht hoor, integendeel, liever enkele doordachte doorwinterde verbeteringen dan om de 6 maand een nief modelleke ... daar blijf ik voorstander van ...

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Phille
                  het laat me koud wat iedereen wil geloven of niet ... ik koop gewoon terug een D100, of een D1X want mijn lenzen passen erop
                  Dat was de vraag niet. Tuurlijk koop je opnieuw een D100 Ik heb nooit anders gedacht, de vraag is moest je een nieuwe moeten kopen zou je dan niet liever een verbeterde versie kopen van je D100. Maar dat beantwoord je onrechtstreeks hieronder. Je bent dus akkoord met mij hierover. Gevolg het is een voordeel voor de consument wanneer een fabrikant de laatste nieuwe ontwikkelingen zo snel als mogelijk op de markt brengt. Merk en dergelijke heeft hier geen belang. Dit is mijn standpunt van in het begin en je bent er dus mee akkoord. De toestellen of merken dat heeft hierop geen belang en is ook niet belangrijk.

                  De D1X zou me ook wel bekoren, gewoon omdat ie bv 1/500 flash sync heeft (goed voor snellere flash actie) en omdat ie toch ook 5,3 Mpix heeft. Hij lijkt me wel wat zwaar, zwaarder dan de D100 en de batterij zou ook minder lang meegaan.
                  Kan ik goed geloven ikzelf heb een gelijkaardig gevoel over de 1D. Als je alles bekijkt is dat toch het betere toestel maar zoveel geld heb ik nu ook weer niet voor mijn hobby. Ooit misschien.

                  Dat ik al lang te horen gaf dat ik een grotere buffer fijn zou vinden en ook iso100 neemt niet weg dat ik gemakkelijk terug de D100 zou kunnen kiezen ...
                  Dat heb ik nooit betwijfeld.

                  Ook ik sta open voor vernieuwing, zoveel is zeker, maar ik herbekijk alle opties pas als ik klaar ben om te kopen, DAN is het voor mij de moment om balans op te maken en te zien wie wat biedt ...
                  ook dat heb ik nooit betwijfeld

                  En waarom zou ik me slecht voelen bij Nikon ??? Ik sta versteld van je veronderstellingen
                  Wel jij bent diegene die de je steeds genoodzaakt voelt om de trage vernieuwing van de D100 met als een voordeel aan te prijzen. Vermits je echt die behoefte voelt scheelt er toch wel ergens iets he. Ondertussen heb ik hier al wel bewezen dat het in jouw voordeel is als een merk snel vernieuwd. Dat betekent natuurlijk niet dat je die vernieuwing moet volgen. Als je dat automatisch doet dan ben je wel degelijk een slachtoffer van de marketing. Ergens ben je er dus toch niet erg gelukkig over dat dit bij jouw camera niet het geval is.

                  Blijkbaar is het moeilijk iemand daarvan te overtuigen dat ik gelukkig ben met mijn apparaat, alleen ze houden er een andere strategie op na dan Canon bv en ik stel me gewoon de vraag of Nikonians dat 'allemaal' fijn blijven vinden. Voor menig instapper in de DSLR zal Canon wel een sterk aantal personen overtuigen in hun kamp te kopen wegens sterke commerciële strategiën, daar waar Nikon veel conservatiever blijkbaar enkel interesse toont in hun meer 'pro klanten' om die te blijven bekoren.
                  Oh maar ik ben overtuigd dat je gelukkig bent met je nieuwe apparaat. Ik zie eigenlijk geen reden waaarom je dat niet zou zijn. Je hebt er immers goed over nagedacht toen je het kocht. En zodoende zal je altijd tevreden zijn. Zelfs moest de dag na je aankoop er een nieuw toestel uitkomen.

                  Als Nikon ook in de prosumer markt wil terugvechten, dan is er werk aan de winkel, maar daarvoor voel ik me absoluut niet slecht hoor, integendeel, liever enkele doordachte doorwinterde verbeteringen dan om de 6 maand een nief modelleke ... daar blijf ik voorstander van ...
                  Snap niet hoe je daar voorstander van kan zijn het is gewoonweg in jouw nadeel. Of je het nu nodig hebt of niet.

                  Comment


                  • #39
                    Vraag: zijn jullie er nu al uitgeraakt?

                    Enige wat ik merk dat ieder zijn visie heeft gegeven. Probeer dan tenminste niet de ander jouw visie op te leggen...

                    Al dat gezaag, jonges jonges. Jammer dat't ******weer is, anders kon ik mijn oude D100 eens testen op vliegtuigjes in Kleine Brogel. Maar heb geen zin om een uur of 2 door dit k*tweer te rijden.

                    Oei, wou hier niet over het weer beginnen...
                    Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Exxosje
                      Vraag: zijn jullie er nu al uitgeraakt?

                      Enige wat ik merk dat ieder zijn visie heeft gegeven. Probeer dan tenminste niet de ander jouw visie op te leggen...

                      Al dat gezaag, jonges jonges.
                      Ja hoor we zijn er uit of zouden dat toch moeten zijn. Het is gewoon een voordeel als je merk snel nieuwe ontwikkelingen uitbrengt(hoe klein ze ook zijn).

                      Jammer dat't ******weer is, anders kon ik mijn oude D100 eens testen op vliegtuigjes in Kleine Brogel. Maar heb geen zin om een uur of 2 door dit k*tweer te rijden.

                      Oei, wou hier niet over het weer beginnen...
                      Allee Exxosje gewoon je auto nemen er er door rijden. Wie weet neem je ginder wel enkele prachtfoto's en dan is die saaie en stresserende reis toch meer dan de moeite geweest. En zelfs als de foto's niet goed zouden zijn (wat gezien het weer wel zou kunnen) is foto's nemen toch plezant he.

                      Comment


                      • #41
                        hehe Kevlar, blij voor jullie. Ik zie ook graag een merk vooruitgang boeken hoor. Maar voor mij heeft Canon een te korte product cycle. Ze vernieuwen naar mijn gevoel net iets te snel. Net zoals met wagens, de mijne wordt nu 4j, en er is ondertussen al een model met een facelift (bedankt ford, dit was mijn laatste). Sta dus op het twijfelpunt tussen hem oprijden, of vernieuwen... Hetgeen ik ervoor krijg nu is gewoon belachelijk. En dat is dankzij hun "vernieuwingen". "Jamaar meneer, het is niet het recentste model, de waarde ervan ligt lager dan het jongere model", klinkt het bij diverse garages/merken. En merkentrouw wordt bij wagens niet al te veel meer beloond. Zal hem dus maar oprijden en verder sparen...

                        Groetjes.

                        Naah, ik haat het om door zo'n weer de baan op te moeten. Foto's nemen is héél plezant, zeker gecombineerd met vliegtuigen. Maar ik zal lekker eens mijn foto's beginnen organiseren, want'k zie door het bos de bomen al niet meer.

                        Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

                        Comment


                        • #42
                          [quote]Originally posted by Kevlar
                          Ja hoor we zijn er uit of zouden dat toch moeten zijn. Het is gewoon een voordeel als je merk snel nieuwe ontwikkelingen uitbrengt(hoe klein ze ook zijn).
                          [quote]

                          Ben ik niet helemaal eens...

                          Maar goed, wat mij betreft gaan we er niet echt uitgeraken. Elk heeft zijn argumenten om een bepaalde politiek te kiezen, en dat mag ook.


                          Jörg
                          Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Exxosje
                            hehe Kevlar, blij voor jullie. Ik zie ook graag een merk vooruitgang boeken hoor. Maar voor mij heeft Canon een te korte product cycle. Ze vernieuwen naar mijn gevoel net iets te snel. Net zoals met wagens, de mijne wordt nu 4j, en er is ondertussen al een model met een facelift (bedankt ford, dit was mijn laatste). Sta dus op het twijfelpunt tussen hem oprijden, of vernieuwen... Hetgeen ik ervoor krijg nu is gewoon belachelijk. En dat is dankzij hun "vernieuwingen". "Jamaar meneer, het is niet het recentste model, de waarde ervan ligt lager dan het jongere model", klinkt het bij diverse garages/merken. En merkentrouw wordt bij wagens niet al te veel meer beloond. Zal hem dus maar oprijden en verder sparen...

                            Groetjes.

                            Naah, ik haat het om door zo'n weer de baan op te moeten. Foto's nemen is héél plezant, zeker gecombineerd met vliegtuigen. Maar ik zal lekker eens mijn foto's beginnen organiseren, want'k zie door het bos de bomen al niet meer.
                            Ga voor je auto ook eens bij een andere garage kijken want vermits de zaken slecht gaan zijn er heel goede deals te doen.

                            En dat organiseen dat is een goed idee. Enige probleem is ik doe dat niet graag en ondertussen zit ik hier zelfs al niet meer in een bos maar in een oerwoud. Spijtig want goed georganiseerd zou veel handiger zijn maar tja ik doe dat dus niet graag.

                            Comment


                            • #44

                              [QUOTE] Originally posted by VJ
                              [quote]Originally posted by Kevlar
                              Ja hoor we zijn er uit of zouden dat toch moeten zijn. Het is gewoon een voordeel als je merk snel nieuwe ontwikkelingen uitbrengt(hoe klein ze ook zijn).

                              Ben ik niet helemaal eens...

                              Maar goed, wat mij betreft gaan we er niet echt uitgeraken. Elk heeft zijn argumenten om een bepaalde politiek te kiezen, en dat mag ook.
                              Jörg
                              Tja we zijn er dus nog niet uit.
                              Probleem is wel dat niemand tot nu toe mij hier een argument heeft kunnen geven waarom hij niet de keuze van een verbeterde versie(hoe klein die verbeteringen ook zijn) van zijn camera zou willen.

                              Comment


                              • #45
                                Allé Kevlar,het is toch gewoon pure marketingpolitiek.Canon heeft de markt voor een groot deel in handen en nu steken ze natuurlijk een tandje bij om de kassa te laten rinkelen.Laat de "nieuwigheden" maar komen in een snelle vaart en verkopen is de boodschap!

                                Kan je nu echt niet gewoon aanvaarden dat er mensen zijn die hier geen boodschap/behoefte aan hebben en liever een merk volgen dat een andere visie aanhangt.Ik denk nu natuurlijk aan Nikon maar bijv.Olympus heeft toch ook een gans andere "politiek" dan Canon.Daarom zijn natuurlijk de Canonprodukten niet slechter.

                                Accepteer dat nu toch gewoon ipv bijv.bij je laatste reply aan Phille te doen alsof hij nu bijna volledig je visie deelt en dat jullie het zo eens zijn.Want dat is niet en dat hoeft ook niet.

                                En nu ga je waarschijnlijk mijn reply onder de loupe nemen en in kleine stukjes opdelen en elk deeltje beantwoorden en er een conclusie aanhangen die ik misschien niet deel (ja,ik ben helderziende.Zit in de familie )

                                Je mag je standpunt hardnekkig verdedigen hoor maar zoals ook Exxosje daarnet zeirobeer niet iemand anders je visie op te leggen.En laat nu je ellenlange reply maar komen... .


                                Danny's Photosite

                                Comment

                                Working...
                                X