Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D, 7D of 5DmkI ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: 50D, 7D of 5DmkI ?

Oorspronkelijk geplaatst door markymark Bekijk bericht
    @ olivier hou ons eens op de hoogte over de al dan niet vlotte werkwijze en afhandeling van topfoto aub
    Men 5DII is vorige week donderdag bij topfoto.nu besteld en gisteren bezorgt door DPD. Alles netjes verpakt, wel een doos van kit 5DII+24-105. De 24-105 zijn ze er spijtig genoeg niet vergeten uithalen
    Canon 5DII, 17-40 L F4, 70-200 F4, Sigma 50mm 1.4, 580EXII, Kenko 1.4x Flickr

Comment

Proficiat met je camera. Ik heb mijn 7d ook bij topfoto besteld en zat ook in een doos waar oorsprongkelijk een kit in zat met 18-135is. Is blijkbaar een truuk die veel wordt toegepast tegenwoordig, de lens en body apart verkopen. Benieuwd hoelang dit zal blijven duren...

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Olivier °o° Bekijk bericht
        Men 5DII is vorige week donderdag bij topfoto.nu besteld en gisteren bezorgt door DPD. Alles netjes verpakt, wel een doos van kit 5DII+24-105. De 24-105 zijn ze er spijtig genoeg niet vergeten uithalen
        Wow super Laat het moois maar zien!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Da's al eentje uit de oude doos, en sommige slimmeriken komen er af en toe weer mee opdraven
          Ik heb ook niet beweerd dat ik het zelf heb bedacht....

Het blijft een aardige relativering van de dagelijkse discussies over hardware.

Edit: een variant
          Amateurs worry about sharpness.
          Professionals worry about sales.
          Photographers worry about light.
          Last edited by Keeskanon; 18 februari 2010, 18:39.

Comment

Ik weet niet als deze link al voorbijkwam, maar hier zie je de vergelijking tussen de 7D en de 5MarkII in enkele vidio's.
            Imac en Canon... de max

Comment

Ben ontevreden over EOS7 + 24-70 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doriangray Bekijk bericht
                nuttige bijdrage

Comment

Je post zou iets nuttiger zijn als je ook meldt waarover je niet tevreden bent...

Comment

en is daar ook een reden voor ??
                    mvg
                    dirk.
                    het leven is als fotograferen, gebruik de negatieven om het positieve te ontwikkelen...

Comment

die cropcfactor drives me insane. De 7 is een heel leuk toestel, maar met n 24 is er binnen eigl niks mee aan te vangen. Dus ik twijfel om te sparen voor Eos5mkii (hoewel ik de 7 qua bouw en ergonomie en camerafunctie prefereer) of over te schakelen nr 17-40 L lens (of er een 10-20 bijkoop).

Is een hele grote innerlijke twist voor mij, zeker gezien ik amper geld verdien met fotografie.

Comment

die cropfactor drives me insane. De 7 is een heel leuk toestel, maar met n 24 is er binnen eigl niks mee aan te vangen.
                        De cropfactor maakt me blij.
                        De 5D is een heel leuk toestel, maar met 70 is er buiten eigenlijk niks aan te vangen.

Comment

Ik heb toch veel foto's gemaakt met de 24-105 op een 40D binnen hoor, dus om nu te stellen dat je er niets mee kan aanvangen vind ik er een beetje over, koop dan een EF-S10-22 bij, maar hou er rekening mee dat die meer héél beperkt inzetbaar is ... eerlijk gezegd is het mijn minst gebruikte lens ... maar ik zou ze niet willen missen.

Ik heb vorig weekeinde een autoshow gedaan met de 5dII en de 24-105, echt nooit bereik te kort gekomen

Als ik naar het circuit ga zal ik dus zeker de 5dII met 24-105 meenemen en mijn 40D met de 70-200 (of 100-400), dan heb ik alle bereik dat ik nodig heb ... en hopelijk komt er eind maart een 1dIV bij

Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

die cropcfactor drives me insane. De 7 is een heel leuk toestel, maar met n 24 is er binnen eigl niks mee aan te vangen. Dus ik twijfel om te sparen voor Eos5mkii (hoewel ik de 7 qua bouw en ergonomie en camerafunctie prefereer) of over te schakelen nr 17-40 L lens (of er een 10-20 bijkoop).

Is een hele grote innerlijke twist voor mij, zeker gezien ik amper geld verdien met fotografie.
                            Als je de 7D wegdoet mag je mij zeker iets laten weten!

BTW: is de 17-55 f2.8 geen optie?

Comment

met binnen bedoel ik dus binnenskamers he... Heel moeilijk een overzicht te krijgen. Binnenkort doe ik een bandshoot ie klein café, ik ga een super groothoek moeten lenen/huren... Zucht.

Comment

een maat van mij zit sinds hij met mijn 5DmkII gewerkt heeft enorm te verlangen naar een nieuwe body
                                ik zou toch wat uitkijken, als je vrienden beginnen te verlangen naar jouw body

Nee serieus, da's toch hij zelf die die knoop moet doorhakken? Waarom verlangt hij naar een nieuwe body? Naar de fullframe factor? Naar het betere scherm? Naar het zwaardere gewicht? Of gewoon omdat het leuk nieuw speelgoed is?
                                Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

Comment

Working...
                                X