Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D, 7D of 5DmkI ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50D, 7D of 5DmkI ?

Volgens mij zijn we hier 2 totaal verschillende toestellen met elkaar aan het vergelijken en is de 7D niet het betere snellere broertje van de 5DMKII. Daar zijn de prijzen ook niet echt naar Het is inmiddels wel duidelijk dat je bij "snelle" fotografie misschien beter af bent met de AF en fps van de 7D en de cropfactor inderdaad een pre is. Hoeveel heeft bv een studio/portret/trouwerij of landschapsfotograaf echter aan deze AF en fps? Laat mij dan maar de pixelpeeper (hoezo stigmatiserend) zijn en voor de senor van de 5DMKII gaan. Er zijn nog steeds legio mensen die bewust voor de 5D kiezen en niet de 7D.
    Helaas, anders was de 5DMKII al een stuk goedkoper geworden

Comment

7D vs 5DMKII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
        Dan heb je toch ergens een probleem met je camera denk ik. Want traag in gebruik en moeten wachten na 4 foto's te maken dat is helemaal niet normaal. Je zegt ook dat je geen instellingen veranderd hebt. Heb je dit dan zelfs voor in jpeg? Ik trek altijd alles in RAW en hab al wel een volle buffer gehad maar dan nog trek je gemakkelijk verder alleen niet meer aan 4 fps.

Je AF probleem dat zal dan toch enkel op de buitenste AF punten zijn veronderstel ik want het centrale punt is eigenlijk beter dan dat van de 40D. Is dat niet zo dan lijkt het mij dat er heel veel mis is met je body.

Ik zou hem eens binnendoen...
        Ik fotografer in RAW+Jpeg.Misschie dat het daar dan door komt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          Volgens mij zijn we hier 2 totaal verschillende toestellen met elkaar aan het vergelijken en is de 7D niet het betere snellere broertje van de 5DMKII. Daar zijn de prijzen ook niet echt naar Het is inmiddels wel duidelijk dat je bij "snelle" fotografie misschien beter af bent met de AF en fps van de 7D en de cropfactor inderdaad een pre is. Hoeveel heeft bv een studio/portret/trouwerij of landschapsfotograaf echter aan deze AF en fps? Laat mij dan maar de pixelpeeper (hoezo stigmatiserend) zijn en voor de senor van de 5DMKII gaan. Er zijn nog steeds legio mensen die bewust voor de 5D kiezen en niet de 7D.
          Helaas, anders was de 5DMKII al een stuk goedkoper geworden
          Neen, 7D is het kleinere broertje van de 1D III

en jawel de 5D MKII is al een héél pak goedkoper geworden

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ivanhoejup Bekijk bericht
            Ik heb speciaal voor mijn 5DmkII dure CF kaartjes (16GB extreme 4) gekocht, daarmee schiet je lekker door ;-)
            Met mijn oudere 133X was het na een foto of 8 al wachten...

Comment

Hier http://www.dpreview.com/reviews/cano...kii/page14.asp vind je de snelheden van de 5D2.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Ik heb speciaal voor mijn 5DmkII dure CF kaartjes (16GB extreme 4) gekocht, daarmee schiet je lekker door ;-)
                Met mijn oudere 133X was het na een foto of 8 al wachten...
                Heb er 1 van 16GB en 8GB extreme 4 en 1 van Emtec snelheid ervan ken ik niet.
                Last edited by Ivanhoejup; 27 januari 2010, 19:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Neen, 7D is het kleinere broertje van de 1D III

en jawel de 5D MKII is al een héél pak goedkoper geworden

grts
                  Sieg
                  3100 euro voor alles is niet bepaald goedkoop.Bedoel batterijgrip etc er bij he.

Comment

3100 euro voor alles is niet bepaald goedkoop.Bedoel batterijgrip etc er bij he.
                    Je hebt het over de introductieprijzen volgens mij, ik zeg gewoon dat hij al heel veel in prijs is gedaalt.
                    Je kan de dag van vandaag een 5D MKII nieuw in de winkel kopen voor 1600 à 1700 € en dat is dus een heel pak minder.

En die etc die jij hier bij vermeld kan het nog veel duurder maken het gaat om de body.

grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Je hebt het over de introductieprijzen volgens mij, ik zeg gewoon dat hij al heel veel in prijs is gedaalt.
                      Je kan de dag van vandaag een 5D MKII nieuw in de winkel kopen voor 1600 à 1700 € en dat is dus een heel pak minder.

En die etc die jij hier bij vermeld kan het nog veel duurder maken het gaat om de body.

grts
                      Sieg
                      Waar? Ik ben ook geïnteresseerd in de 5DII, maar aan die prijs vind ik'm niet... (helaas)...

Comment

Als je effe op de link van viewfinder gaat kijken blijkt dat RAW + jpeg nog een heel stuk van de buffer inpakt. Alhoewel zij toch nog 7 frames halen. 4 blijf ik heel weinig vinden. Ik zal straks eens proberen met 1 van mijn hele oude kaartjes (7 a 8 jaar vermoed ik) en zien wat dat geeft.

Nu weet ik niet waarom je RAW + jpeg gebruikt maar weet dat in een RAW file steeds ook een jpeg steekt die je kan extracten. En dat duurt maar 1 sec of zo. Dit kan voor jou eventueel al een alternatief zijn waardoor je enkel RAW kan kiezen. Ik gebruik dit indien mensen onmiddelijk hun foto's willen meenemen. Daarmee kan ik dat onmiddelijk.

@Rudy: stevigheid body, dat lijkt mij heel subjectief. Persoonlijk vind ik de 5D op dat vlak beter. Zodra ik de 7D vastnam had ik hetzelfde voor als toen ik van 10D naar 20D ging. De 7D zijn grip is net dat ietsje minder. Niks om je druk over te maken maar puur gevoelsmatig is de 5D op dat vlak de betere. Net zoals de 10D dat was tov de 20D.
                        Last edited by Kevlar; 28 januari 2010, 10:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                          @Rudy: stevigheid body, dat lijkt mij heel subjectief. Persoonlijk vind ik de 5D op dat vlak beter. Zodra ik de 7D vastnam had ik hetzelfde voor als toen ik van 10D naar 20D ging. De 7D zijn grip is net dat ietsje minder. Niks om je druk over te maken maar puur gevoelsmatig is de 5D op dat vlak de betere. Net zoals de 10D dat was tov de 20D.
                          dat is inderdaad heel subjectief. Ik krijg een ongelooflijk goed gevoel als ik een de 7D vastpak.
                          Ik volg je nochtans met je redenering over de 10D en de 20D, de 20D was inderdaad iets plastiekerig gebouwd imo dan de 10D.
                          En zoals Rudy al eens gezegd had, ik krijg een beetje "Nikon-gevoel" als ik met de 7D werk. Dit is vooral te wijten aan het soort scherm in de zoeker met raster en AF punten enkel te zien als ze gebruikt worden. Dat Nikon gevoel is zeker niet slecht imo want ik heb de Nikons meestal al steviger gevonden dan de Canons (in gelijke klasses, behalve de 1D vs D3 reekssen)
                          Voor mij is de 7D dus echt een goede evolutie. Ik heb het gevoel alsof er een volledige redesign van de Canon body is gebeurd net zoals bij de overschakeling van 1DmkII naar 1DmkIII en er is gelet op de details (het oog wil ook wat)
                          Natuurlijk de grip, die is niet zo super, maar wat wil je als je een 1D gewoon bent

Voor zover ik de AF van de 7D getest heb is hij zeker NIET MINDER dan de 1DmkIII. Ik heb nu wel nog geen grondige tests gedaan, maar uit de probeersels met 120-300 f2.8 + 2x TC krijg ik zelfs het gevoel alsof hij nog iets meer trefzeker is dan de 1DmkIII, al kan dit gewoon pure inbeelding zijn.
                          5DmkIII en wat glas

Comment

grts
                            Sieg
                            wow....ik kom ze nog niet tegen onder de 1800 euro, alleen erboven. Bij onze fotoboer moet ik voor een nieuwe 5DMKII 2200 Euro aftikken.
                            Geef me eens een linkje...van die 1600/1700 euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              wow....ik kom ze nog niet tegen onder de 1800 euro, alleen erboven. Bij onze fotoboer moet ik voor een nieuwe 5DMKII 2200 Euro aftikken.
                              Geef me eens een linkje...van die 1600/1700 euro
                              Voila:

Comment

Is dat dan inclusief BTW ?
                                En Sieg sprak van "in de winkel" gaan kopen.... in Zwitserland ?
                                Die prijzen (1600-1700) zijn dus eigenlijk niet representatief voor de Belgische markt, want het gaat om import.
                                (en ja, ik weet dat de eigenaar hier op het forum zit en dat die shop ook actief is onder andere namen en dat er veel tevreden klanten zijn etc...)

Comment

Working...
                                X