Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasononic Lumix DMC-FZ38

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasononic Lumix DMC-FZ38

Voor het oogenblik heb ik een Minolta Z1 met heel wat beperkte mogelijkheden zoals binnen fotograferen zonder flits,onmogelijk voor vuurwerk en soms nogal vage fotos zeker als men wil vergroten boven A4 formaat.
    Nu heb ik oogje op lumix DCM FZ 38.is hij goed of heeft daar iemand ervaring mee?
    Kan men daar ook makro mee fotograferen zoals vb libelle of insecten ?
    Last edited by Wil; 14 februari 2010, 18:27.

Re: Panasononic Lumix DMC-FZ38

Wij hebben nog een voorloper van de FZ38, nl. de FZ18. Uitstekende bridge! Om macro's te maken hebben we het wel uitgerust met een Raynox DCR-5320 Macroconverter Pro. Hoewel mijn vrouw vandaag de dag meer gebruik maakt van een dslr+macro-objectief, heeft zij nog mooie macro's met de fz18+Raynoxsysteem gemaakt.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ondertussen heb ik inlichting gevraagd bij konijnenberg die beweren dat het geen probleem is om macro te nemen.
      Daarna heb ik in een winkel te Aalst het toestel DCM FZ 38 bekeken met de verkoper.
      Links van de FZ 38 staat een knop met vb lopen,strand ,bergen ,A B,aangezicht enz
      darbij staat een bloem een teken dat zou de macrostand is.
      Hij was een Aalst wel wat duurder dan in Tunhout.
      Ik denk dat ik mijn beslissing genomen heb.

Comment

De meeste compacts en bridge toestellen hebben een macrostand, waarmee je inderdaad aan de slag kunt. Voor het fijnere werk echter zul je de beperkingen zelf ondervinden, maar dan kun je nog opteren voor een voorzetlens.
        Dit zijn o.a. sample images genomen met de fz38. Echte macro's zie ik er niet meteen tussenstaan, maar het is toch een vrij goed overzicht van de mogelijkheden:
        Expert review of the Panasonic Lumix DMC-FZ38 camera with sample photos, test shots, videos and more...
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Les C
          Aangezien ik mij in bijzonder focus op macro is het mischien beter een ander toestel te zoeken daar ik mischien toch zou teleurgesteld zou zijn in DMC-FZ 38.
          Ik kan het altijd ter plaatse proberen natuurlijk.

Comment

Zoals ik boven reeds gezegd heb, is mijn vrouw ook ge-evolueerd van een pana fz18, eerst gewoon, dan met Raynox voorzetlenzen, naar mijn oude EOS 350D met 100mm macrolens. Vandaag de dag is zij zelfs daar niet tevreden van, en gebruikt ze meer en meer mijn 50D (omwille van de live view) met diezelfde 100mm macrolens.
            Mijn suggestie: ofwel een tweedehands (oudere) dslr met een macrolens, of beter nog, een nieuwer model met live view en liefst met wentelbaar scherm (Canon heeft dat niet; Sony dacht ik van wel, en ook één van die Nikon instapmodellen heeft dat, meen ik te weten), met een verwisselbaar macrolens (zodat je bv ook eens een breedhoek kunt steken, of een tele).

Comment

na veel uitzoeken heb ik besloten de Lumix DCM FZ 38 niet te nemen.
              Aangezien ik vroeger verwend was met een Nikon (met film)had met verschillende lezen waarbij ook de 55 - 200.
              en weinig last had van beeldruis met een uitstekende macro.
              Heb ik mijn oog laten vallen op Nikon 3000D body +18+55 VR + 55_200 vr Kit.
              Met meer mogelijkheden wat perfectie betreft.

Comment

Working...
              X