Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D, 7D of 5DmkI ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50D, 7D of 5DmkI ?

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
    Exceptis excipiendis
    ben gestopt met Latijn int 4e dus zover ben ik niet geraakt
    5DmkIII en wat glas

Comment

ik zou zelf ook naar de 7D neigen;
      meest fun-for-bucks ongetwijfeld.
      Een 5DI is natuurlijk ook nog steeds leuk, maar als je eenmaal met nieuwer gerief gespeeld hebt ..

Comment

De 50D kreeg heel wat slechte reviews als gevolg van de 15 MP APS sensor. Om een onduidelijke reden is er nu met 18 MP geen enkel probleem meer.
        De 50D is in de rekken gekomen op het hoogtepunt van de financiele crisis
        Bovendien was het haastwerk van Canon en zaten er te weinig vernieuwingen in
        Neem daar de vertraging voor de rawconverter van Adobe en andere 3th party postprocessingsoft bij
        Logisch dat alle reviewsites daar brandhout van maakten

Nochtans is het een zeer goede camera voor zijn geld, na enkele maanden is de kritiek verstomd (toen de kinderziekten uit de rawconverters - ook Canons DPP - eruit waren)
        Ook de gebruikers moesten leren dat meer mps meer fouten registreren

Dat er nu geen probleem meer is met de 18 mps van de 7D komt in de eerste plaats door de lessen die uit de 50D getrokken zijn
        Ik vermoed ook dat Canon nu meer beeldverbetering doet in de camera vooraleer de raw wordt weggeschreven (wat eigenlijk tegen de definitie van raw is, maar was dat geen fictie ?)

De 7D is wat de 50D had moeten zijn (daarom ben ik ook overgestapt), en het grote aantal nieuwe features verstommen de eventuele kritiek op de beeldkwaliteit
        Het is en het blijft ook een cropcamera, je kan niet alles verwachten

Comment

na zoveel lezen en zoeken over de 7D heb ik besloten om mijn 5DmkII + 1DmkIII te vervangen door een 7D.
          Deze downsizing zat er al een tijdje aan te komen aangezien ik de laatste tijd niet genoeg tijd steek in het nemen van foto's om zulke "droomset" te rechtvaardigen (als die al te rechtvaardigen was). En ik wordt er zot van hoe hard een body tegenwoordig devalueert dus de overschot gaat naar lenzen (eindelijk terug de 10-22 natuurlijk) en naar de spaarpot
          5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            na zoveel lezen en zoeken over de 7D heb ik besloten om mijn 5DmkII + 1DmkIII te vervangen door een 7D.
            Deze downsizing zat er al een tijdje aan te komen aangezien ik de laatste tijd niet genoeg tijd steek in het nemen van foto's om zulke "droomset" te rechtvaardigen (als die al te rechtvaardigen was). En ik wordt er zot van hoe hard een body tegenwoordig devalueert dus de overschot gaat naar lenzen (eindelijk terug de 10-22 natuurlijk) en naar de spaarpot
            Ik ga ook overstappen naar de 7D ben de negatieve verhalen over de 5D MarkII zo beu gehoord pffffff.Heb hem eind 2009 gekocht omdat ze mij wijsmaakte dat het DE camera was,maar daar ben ik nu dus allang op terug gekomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ivanhoejup Bekijk bericht
              Ik ga ook overstappen naar de 7D ben de negatieve verhalen over de 5D MarkII zo beu gehoord pffffff.Heb hem eind 2009 gekocht omdat ze mij wijsmaakte dat het DE camera was,maar daar ben ik nu dus allang op terug gekomen.
              Ben je alleen de negatieve verhalen beu, of ben je effectief je toestel ook beu? Want dat is toch een groot verschil. Welke negatieve verhalen over de 5DmkII dan? Is toch echt een toptoestel?
              De redenen van mijn switch zijn anders als de jouwe denk ik. Als ik het kon zou ik mijn 5D bijhouden (wordt veel meer dan mijn 1DmkIII gebruikt) maar aangezien ik mijn 1DmkIII kwijt wil, heb ik niets van snelheid meer... en in sommige gevallen kan ik onmogelijk zonder

vandaar mijn uitkomst bij de 7D...
              wat ook meespeelt in de verkoop is het geld natuurlijk. Ik kan mij met de overschot meteen de super 10-22 kopen en mijn 17-40 gaat waarschijnlijk ook weg voor een 24-70 dan, al twijfel ik nog want mn 17-40 is echt zooo'n scherp beestje op crop (op ff zit je met onscherpe hoeken)

en met die combinatie geraak je overal
              5DmkIII en wat glas

Comment

Ben je alleen de negatieve verhalen beu, of ben je effectief je toestel ook beu? Want dat is toch een groot verschil. Welke negatieve verhalen over de 5DmkII dan? Is toch echt een toptoestel?
                De redenen van mijn switch zijn anders als de jouwe denk ik. Als ik het kon zou ik mijn 5D bijhouden (wordt veel meer dan mijn 1DmkIII gebruikt) maar aangezien ik mijn 1DmkIII kwijt wil, heb ik niets van snelheid meer... en in sommige gevallen kan ik onmogelijk zonder

vandaar mijn uitkomst bij de 7D...
                wat ook meespeelt in de verkoop is het geld natuurlijk. Ik kan mij met de overschot meteen de super 10-22 kopen en mijn 17-40 gaat waarschijnlijk ook weg voor een 24-70 dan, al twijfel ik nog want mn 17-40 is echt zooo'n scherp beestje op crop (op ff zit je met onscherpe hoeken)

en met die combinatie geraak je overal

Eerst en vooral de crop is er niet bij de 5d MarkII waardoor de 70-200mm F2.8 nog wel een goede lens is,maar het bereik van een crop niet meer heeft :'( en dat mis ik dus wel op concerten.Ook lees ik dat de 5D MarkII veel te traag is en dat zijn AF punten veel minder zijn.

De traagheid kan ik beamen want ik heb met oudjaar meermaals staan vingers draaien voor hij de foto's weg had geschreven,en dit na nog geen 4 foto's na elkar genomen te hebben.Mijn 500D dat verkocht is kon er meer aan voor hij ze niet meer verder werkte en de fotos moest wegschrijven.

Nee geef mij maar de Canon 7D wat ook men eerste gedacht was om te kopen ipv de 5D MarkII.Ik zou beter men eigen gedacht wat meer volgen ipv naar andere te luisteren op dat vlak.
                Last edited by Ivanhoejup; 26 januari 2010, 16:14.

Comment

Ik ben alleszins content dat ik 'maar' de 5D mk1 heb, als ik de 40D vervang zal 't de 7D zijn, maar dat is nog zéééker niet aan de orde.

Heb afgelopen tijd sport gedaan met 5D omdat ik op ISO1600 (1 keer zelfs op 3200 maar die ruis was vreselijk) moest werken maar die AF is echt ***, misschien volgende keer genoegen nemen met ruis van 40D en wél een goeie AF.
                  en moest ik écht in de tijd terug moeten gaan had ik ten tijde van de aanschaf van de 40D gewacht op de 7D en nog héél even de 450D gebruikt...
                  maar ja: 'als als als'

Comment

ben gestopt met Latijn int 4e dus zover ben ik niet geraakt
                    Exceptis excipiendis

Ben je alleen de negatieve verhalen beu, of ben je effectief je toestel ook beu? Want dat is toch een groot verschil.
                    Vind ik ook een beetje bijzondere beredenering eigenlijk...
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ivanhoejup Bekijk bericht
                      Eerst en vooral de cropis er niet bij de 5d MarkII waardoor de 70-200mm F2.8 nog wel een goede lens is,maar het bereik van een crop niet meer heeft :'( en dat mis ik dus wel op concerten.Ook lees ik dat de 5D MarkII veel te traag is en dat zij AF punten veel minder zijn.
                      Dat wist je toch wel vantevoren neem ik aan

Ik heb zelf een 5D classic en vind het AF centerpunt op zich prima werken. De buitenste punten zijn inderdaad niet bepaald van geweldige kwaliteit. Maar dat weet je vandaag-de-dag toch wel als je kiest voor een 5D.

Ik ga binnen enkele maanden ook een 5D mk II aanschaffen, ondanks dat ik weet dat de AF niet de beste is die je kunt krijgen.... maar die beeldkwaliteit en hoge iso's Toegegeven, ik maak me wel enige zorgen over het fotograferen van vliegshows e.d. met een 5D II. Áls ik me het kan permiteren zal ik dan ook hoogstwaarschijnlijk, na aanschaf van een 5D mk II, mijn 40D & 5D classic verkopen en een 7D er weer bij aanschaffen.
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Dat wist je toch wel vantevoren neem ik aan

Ik heb zelf een 5D classic en vind het AF centerpunt op zich prima werken. De buitenste punten zijn inderdaad niet bepaald van geweldige kwaliteit. Maar dat weet je vandaag-de-dag toch wel als je kiest voor een 5D.

Ik ga binnen enkele maanden ook een 5D mk II aanschaffen, ondanks dat ik weet dat de AF niet de beste is die je kunt krijgen.... maar die beeldkwaliteit en hoge iso's Toegegeven, ik maak me wel enige zorgen over het fotograferen van vliegshows e.d. met een 5D II. Áls ik me het kan permiteren zal ik dan ook hoogstwaarschijnlijk, na aanschaf van een 5D mk II, mijn 40D & 5D classic verkopen en een 7D er weer bij aanschaffen.
                        Van die AF punten nee dat wist ik niet :'(.Van die crop ja.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          haha, en terecht!

@ivanhoejup,
                          dat traag wegschrijven snap ik niet. Met mijn 5DmkII kon ik 12 RAW foto's na elkaar nemen, en tegen dat die alle 12 getrokken waren, was mijn buffer al gedeeltelijk leeggeschreven waardoor ik gewoon kon verdergaan. Ik denk dat jouw ruisreductie in dit geval op zal gestaan hebben, waardoor het een pak langer duurt om weg te schrijven

De AF van de 5DmkII is niet zo traag hoor maar het is niet makkelijk om hem goed te gebruiken
                          Met het gemis van snelheid bedoelde ik de bps specifiek voor sport. Uiteindelijk kan je met het centraal AF punt van de 5DmkII zo goed als alles aan, maar vanaf je een ander AF punt wil selecteren en het gaat iets of wat snel zonder veel licht dan kan je de 5D even goed terug in de tas steken.

mijn concrete redenen voor van de 5DmkII naar de 7D te gaan zijn de volgende:
                          -meer bps
                          -betere AF op niet centrale punten
                          -meer instellingen voor AF (al moeten deze zich nog bewijzen voor mij)

ik weet het de 1DmkIII heeft deze allemaal wel, maar (en dit is echt serieus) ik kon het niet langer uithouden om op dat scherm te kijken

deze dingen alleen waren echter niet genoeg om mij tot overschakeling te dwingen, maar als ik wat verder dacht, bedacht ik mij ineens.
                          dan kan ik mijn 17-40 verkopen en een 10-22 aankopen
                          dan heb ik nog een pak geld over voor een mooi extra lensje
                          en dan kan ik nog wat opzij zetten
                          en dan verlies ik geen duizenden euro's wanneer de 1DmkIII volgend jaar voor niet meer dan 750 euro verkocht geraakt

conclusie deze morgen dus; de 5DmkII en 1DmkIII vliegen de deur uit
                          5DmkIII en wat glas

Comment

@Matthias : Ik heb aan het toestel van instellingen niets veranderd.Batterijen opgeladen en zo begonnen.De cn(of hoe ze ook noemen)insellingen zijn dus niet veranderd.

Comment

ah hier staat dus waarom ge zo'n toestellen ineens kwijt wilt. Voor 750 koop ik hem DIT jaar al
                              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                                ah hier staat dus waarom ge zo'n toestellen ineens kwijt wilt. Voor 750 koop ik hem DIT jaar al
                                Ik ga aan zijn deur staan, naar't schijnt komen ze daaruit gevlogen

Comment

Working...
                                X