Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D, 7D of 5DmkI ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50D, 7D of 5DmkI ?

Oorspronkelijk geplaatst door Ivanhoejup Bekijk bericht
    Eerst en vooral de crop is er niet bij de 5d MarkII waardoor de 70-200mm F2.8 nog wel een goede lens is,maar het bereik van een crop niet meer heeft :'( en dat mis ik dus wel op concerten.Ook lees ik dat de 5D MarkII veel te traag is en dat zijn AF punten veel minder zijn.
    Straf de 5D classic heeft 3 jaar geleden de concert fotografie bijna met storm veroverd. De 5Dii is op alle punten beter. Dus die kan zeker concert fotografie aan. Alleen de 7D en 1D hebben een betere AF. De AF van 5Dii komt slechts op de 3de plaats. Alle ander Canon modellen doen het slechter.

De traagheid kan ik beamen want ik heb met oudjaar meermaals staan vingers draaien voor hij de foto's weg had geschreven,en dit na nog geen 4 foto's na elkar genomen te hebben.Mijn 500D dat verkocht is kon er meer aan voor hij ze niet meer verder werkte en de fotos moest wegschrijven.
    De 5Dii is sneller dan de 500D. 3.9 FPS tegenover 3.4 FPS. Hij heeft ook een groter buffer dan de 500D. Uw probleem zal wel aan het CF kaartje gelegen hebben. Dat was nog snel genoeg om de foto's van 500D weg te schrijven maar niet meer voor de 5Dii.

Misschien moet je voor de 7D ook eens een snellere kaart overwegen.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

@Matthias : Ik heb aan het toestel van instellingen niets veranderd.Batterijen opgeladen en zo begonnen.De cn(of hoe ze ook noemen)insellingen zijn dus niet veranderd.
      Dan heb je toch ergens een probleem met je camera denk ik. Want traag in gebruik en moeten wachten na 4 foto's te maken dat is helemaal niet normaal. Je zegt ook dat je geen instellingen veranderd hebt. Heb je dit dan zelfs voor in jpeg? Ik trek altijd alles in RAW en hab al wel een volle buffer gehad maar dan nog trek je gemakkelijk verder alleen niet meer aan 4 fps.

Je AF probleem dat zal dan toch enkel op de buitenste AF punten zijn veronderstel ik want het centrale punt is eigenlijk beter dan dat van de 40D. Is dat niet zo dan lijkt het mij dat er heel veel mis is met je body.

Ik zou hem eens binnendoen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        Heb afgelopen tijd sport gedaan met 5D omdat ik op ISO1600 (1 keer zelfs op 3200 maar die ruis was vreselijk) moest werken maar die AF is echt ***, misschien volgende keer genoegen nemen met ruis van 40D en wél een goeie AF.
        Ik heb hierboven een foto met 5D op ISO3200 gepost. Ik heb die op A4 afgedrukt en zie geen ruis!.

Ben je zeker dat de AF van de 40D beter is? Ik lees toch vaker dat dit niet zo is.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          Ik heb hierboven een foto met 5D op ISO3200 gepost. Ik heb die op A4 afgedrukt en zie geen ruis!.

Ben je zeker dat de AF van de 40D beter is? Ik lees toch vaker dat dit niet zo is.
          Ik moest ook 1 stop onderbelichten om aan een deftige sluitersnelheid te komen, het terug oplichten bracht al de ruis weer naar boven, MAAR met ruisreductie van LR kon ik heel veel terug reduceren.
          Het ging over modelraceautotjes in een donkere paardenmanège die vol met smog hing van uitlaatdampen, diafragma f4 (70-200 f2.8 kan ik niet betalen/rechtvaardigen voor die enkele indoormeetings per jaar), dusja...
          Maar de AF was niet echt wauw, voor pannen oké in trage bochten ook oké maar voor snelle acties en jumps echt niet snel genoeg.
          Foto's komen binnenkort in een magazine, ben eens benieuwd hoe de kwaliteit dan zal zijn.
          Weekend erna ook indoor, meer licht minder grote hal ook met de 5D op iso 1600, ruis was minimaal en oké, maar voor AF zelfde opmerkingen als de week voordien. Toen naar mijn tamron (f2.8) gegaan en toch betere foto's kunnen maken.

swat, we wijken af

Comment

Ik moest ook 1 stop onderbelichten om aan een deftige sluitersnelheid te komen, het terug oplichten bracht al de ruis weer naar boven, MAAR met ruisreductie van LR kon ik heel veel terug reduceren.
            Het ging over modelraceautotjes in een donkere paardenmanège die vol met smog hing van uitlaatdampen, diafragma f4 (70-200 f2.8 kan ik niet betalen/rechtvaardigen voor die enkele indoormeetings per jaar), dusja...
            Maar de AF was niet echt wauw, voor pannen oké in trage bochten ook oké maar voor snelle acties en jumps echt niet snel genoeg.
            Foto's komen binnenkort in een magazine, ben eens benieuwd hoe de kwaliteit dan zal zijn.
            Weekend erna ook indoor, meer licht minder grote hal ook met de 5D op iso 1600, ruis was minimaal en oké, maar voor AF zelfde opmerkingen als de week voordien. Toen naar mijn tamron (f2.8) gegaan en toch betere foto's kunnen maken.

swat, we wijken af
            Voor die AF op de modelauto's gebruik je dan de buitenste of het central AF punt?
            Want er is geen enkele reden waarom het centrale AF punt van de 5D trager zou zijn dan dat van de 40D. Integendeel zelfs als je gaat tracken moet je de onzichtbare AF punten aanzetten rond het centrale AF punt en dan ben je gewoon duidelijk in het voordeel tov de 40D. Gebruik je de buitenste AF punten is de 40D in het voordeel zonder enige twijfel.

Comment

middelste uiteraard :-)
              Pas op hé, nu gulle zo overtuigd zijt van het feit dat centerpunt van AF van 5D gelijkwaardig zou moeten zijn aan dat van 40D zou ik de 'schuld' ook durven leggen bij het feit dat ik max. 1/400 kon halen, voor een autootje van 30cm aan pakweg 50km/h, vlak voor je neus is dat ne nipte . Ik heb die dagen geen vergelijkende test gedaan met de 40D omdat ik net als jullie dacht/denk dat de center AF even goed zou moeten zijn.
              Volgende keer vergelijk ik nog eens met de 40D, ALS er een verschil is moet het er echt pas zijn in extreme snelle situaties denk ik.
              Wat is jullie idee?

Integendeel zelfs als je gaat tracken moet je de onzichtbare AF punten aanzetten rond het centrale AF punt
              Huh? die ken ik nog niet....

Comment

Huh? die ken ik nog niet....
                Deze werken alleen als je de AF in AF Servo zet.

Ter illustratie, het gaat om de punten die om de centerpunt heen staan maar die je niet ziet in je zoeker:

(let niet op de foto, dit betrof slechts een lenstestje van een tijdje terug. Deze had ik toevallig nog in m'n flickr account staan)
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Deze werken alleen als je de AF in AF Servo zet.

Ter illustratie, het gaat om de punten die om de centerpunt heen staan maar die je niet ziet in je zoeker
                  aha, dan heb ik ze onbewust wel gebruikt

Hoe komen ze dan wel zichtbaar op die vb foto van jou?

Comment

aha, dan heb ik ze onbewust wel gebruikt ?
                    Je moet ze wel aanzetten in je custom functions anders gebruik je ze in ai servo niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                      Je moet ze wel aanzetten in je custom functions anders gebruik je ze in ai servo niet.
                      aha! Thanks, ik wist dat ik bepaalde 5D geheimen zou missen zonder de handleiding.
                      iemand die een NL of ENG versie op overschot heeft. ;-).

Comment

aha! Thanks, ik wist dat ik bepaalde 5D geheimen zou missen zonder de handleiding.
                        iemand die een NL of ENG versie op overschot heeft. ;-).
                        edit: google heeft me al geholpen

Comment

Ofwel ga je ze gewoon downloaden op de site van Canon. Daar is ze gewoon gratis te verkrijgen. (vroeger waren ze betalend).

...en je komt zo goed als rechtstreeks bij de PDF uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            Ik heb gisteren een 7D vastgehad en eerlijk gezegd, de 5DmkII is een plastieken prulletje in vergelijking met de 7D
                            Volgens mij heb je staan suffen met een 500D in je handen
                            De 5D MkII heeft een prachtig robuust sterke body.
                            Voor de rest word ik verdrietig wat er allemaal over de 5D MKII geschreven wordt, ik ga juist zeer spoedig zo'n toestel aanschaffen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              Volgens mij heb je staan suffen met een 500D in je handen
                              De 5D MkII heeft een prachtig robuust sterke body.
                              Voor de rest word ik verdrietig wat er allemaal over de 5D MKII geschreven wordt, ik ga juist zeer spoedig zo'n toestel aanschaffen.
                              ach laat ze in hun wijsheid, ofwel hebben ze er nog geen van kortbij gezien ofwel kunnen ze het niet aan zo dure body aan te wenden en kraken ze hem dan maar af.
                              ik heb er ene al een tijdje en kan u mededelen dat hij en zal het op zen antweeerpsss zeggen dat het een formatastisch toestel is.

greets
                              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                              www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                                ach laat ze in hun wijsheid, ofwel hebben ze er nog geen van kortbij gezien ofwel kunnen ze het niet aan zo dure body aan te wenden en kraken ze hem dan maar af.
                                ik heb er ene al een tijdje en kan u mededelen dat hij en zal het op zen antweeerpsss zeggen dat het een formatastisch toestel is.

greets
                                De 5DmkII is niet slecht, verre van dat. (word ook nergens gezegd)
                                Maar als ik ze hier naast mekaar zet, de 7D geeft toch een robuustere indruk, en veel meer fotogenot voor mij. maar ja, ik ben al een poosje niet meer aan het pixelpeepen...
                                Overigens, als de 7D bestond voor de 5DmkII ben ik er zeker van, dat er véél minder 5D's verkocht geweest zouden zijn.
                                Fullframe word serieus overschat mijns inziens...
                                Maar, de 5DmkII blijft natuurlijk evengoed nu dan dat ie was voor de 7D uitkwam, het is maar wat je verkiest.

Comment

Working...
                                X