Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D, 7D of 5DmkI ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50D, 7D of 5DmkI ?

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    Ik weet niet in welk land jullie wonen dan. Maar met ISO400 kan ik in België bitter weinig foto's binnen maken. Ik kom nooit in zo'n lichte kerk, stadhuis of feestzaal blijkbaar
    Deze zullen dan ook met een flits gemaakt zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
      Mag ik ook vragen waarom sommigen voor de 5D MkI zouden gaan? Puur uit interesse.
      Omdat dit oud beestje nu zijn tweedhandsprijs waard is.
      Geen super-technisch vernufd machien maar wel een zeer goede beeldkwaliteit
      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
        Omdat dit oud beestje nu zijn tweedhandsprijs waard is.
        Geen super-technisch vernufd machien maar wel een zeer goede beeldkwaliteit
        ik denk dat we het er allemaal wel over eens zullen zijn dat de 5DmkI nog steeds superkwaliteit kan afleveren. Het blijft een toptoestel.
        Waar ik ook zeker van ben is dat de 7D alle foto's kan nemen die een 5D kan nemen (in extreme situaties).
        Langs de andere kant ben ik er niet zeker van of het omgekeerde geld. Er lijken mij toch veel situaties waar de 5DmkI het moet afleggen tegen de 7D... (AF, AF fijnafstelling, snufjes,...)
        ik snap wel dat veel mensen een 5DmkI gaan aanraden. Maar mijn gevoel zegt toch dat de 7D op elk vlak beter is dan de 5DmkI.

Mijn vraag is dus:
        Welke concrete (bewijsbare!) reden is er voor het verkiezen van een 5DmkI boven de 7D. Welke situaties kunnen zich mogelijk voordoen waar je zegt: goh, had ik nu maar die 5DmkI?
        Ik heb namelijk een beetje het gevoel dat veel mensen zo zot zijn van de 5DmkI uit nostalgie, en dat ze het moeilijk hebben om toe te geven dat een crop toestel beter kan zijn dan een full frame toestel
        Last edited by Matthias; 25 januari 2010, 09:48.
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          Ik weet niet in welk land jullie wonen dan. Maar met ISO400 kan ik in België bitter weinig foto's binnen maken. Ik kom nooit in zo'n lichte kerk, stadhuis of feestzaal blijkbaar
          ik geraakte gisteren buiten zelfs niet boven 1/20 sec op f5.6 en iso 100 (en ik had 1/600 nodig)
          5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            Mijn vraag is dus:
            Welke concrete (bewijsbare!) reden is er voor het verkiezen van een 5DmkI boven de 7D. Welke situaties kunnen zich mogelijk voordoen waar je zegt: goh, had ik nu maar die 5DmkI?
            Ik heb namelijk een beetje het gevoel dat veel mensen zo zot zijn van de 5DmkI uit nostalgie, en dat ze het moeilijk hebben om toe te geven dat een crop toestel beter kan zijn dan een full frame toestel
            Pixel kwaliteit van oude 5D is zonder twijfel (veel) hoger dan van de 7D.
            Maar voor pixels koop je heel weinig.
            In de echte wereld kan je veel meer met de 7D.
            En de vrijheid in lens keuze is ook hoger met de 7D.

(Maar een echte fotograaf gaat natuurlijk voor de uitdaging van een oude FF. )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
              (Maar een echte fotograaf gaat natuurlijk voor de uitdaging van een oude FF. )
              tis voor een vormgever die heel graag fotografeert
              5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                Zelfs 3200 is nog bruikbaar. Gebruik de ingebouwde ruisreductie van de camera voor het beste resultaat.

K'zou toch maar oppassen met die ingebouwde ruisreductie dat je niet meer ruis ziet dan gewoonlijk,bij mij staat dit nooit aan zelfs niet op 1600iso
                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                  K'zou toch maar oppassen met die ingebouwde ruisreductie dat je niet meer ruis ziet dan gewoonlijk,bij mij staat dit nooit aan zelfs niet op 1600iso
                  idem hier, ruisverwijdering is iets voor achteraf, niet in de camera. Maakt alles alleen maar trager...
                  5DmkIII en wat glas

Comment

tis voor een vormgever die heel graag fotografeert
                    De keuze tussen 7D en 5D is niet eenvoudig.

De beeldkwaliteit van de 7D wordt bepaald door de 18 MP APS sensor en is hierdoor "anders" dan de beeldkwaliteit van de 5D.

De 50D kreeg heel wat slechte reviews als gevolg van de 15 MP APS sensor. Om een onduidelijke reden is er nu met 18 MP geen enkel probleem meer.

De FF 5D was jarenlang de referentie voor beeldkwaliteit. Dat tot voor de Sony A900, op dit moment de referentie voor beeldkwaliteit,

Maar de AF en ook het LCD zijn toch wel heel belangrijke nadelen van de 5D.

Comment

Laat ons eerlijk zijn, een 5D MKI is voor puristen, een heel goed toestel, geweest, maar helaas, passé, een 7D is zoveel leuker...en goedkoper (prijs komplete set hé). Wat wil je dan nog meer?
                      Die paar pixels minder ruis? dat kleine lcdeedtje? de onmogelijkhied om zelf lenzen te calibreren? de oude types accu? de traagheid? het kraken van het cf deurtje? het stofvreten van de sensor en de zoeker vol stofdeltjes? 1 bruikbaar AF punt? een zoker die heel lang donker blijft bij het afdrukken? geen flitser? niks weather seal? en we kunnen zo nog even doorgaan.
                      Voor mij hoeft dat niet meer. Gewoon eens door een 7D zoeker kijken, de af activeren, en je weet genoeg. Het lijkt op dat ogenblik wel een .... nikon...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Het lijkt op dat ogenblik wel een .... nikon...
                        haha, voorzichtig hé
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          de af activeren, en je weet genoeg. Het lijkt op dat ogenblik wel een .... nikon...
                          Oei dat vind ik nu juist geen goed punt die verblindende lichtshow op de nikon's is het eerste wat ik afzet wanneer ik een nikon gebruik.

Maar dat heeft hier geen belang natuurlijk.

Mijn oordeel over de vraag hier is neem een 7D. DE 5D I zal misschien wel de beste beeldkwaliteit geven in sommige gevallen maar hoe relevant is dat verschil, niet heel erg denk ik. Niks om een beslissing te forceren vind ik. De 7D zijn grote voordelen is het nieuwer zijn van de body en de zaken die daarmee samengaan. Al die zaken op zich zijn ook geen dealbreakers maar als je naar het totaal kijkt ga je met de 7D toch het meest tevreden zijn voor de langste termijn. Koop je een 5D I dan ga je toch relatief snel terug aan een upgrade beginnen denken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                            Mijn oordeel over de vraag hier is neem een 7D. DE 5D I zal misschien wel de beste beeldkwaliteit geven in sommige gevallen maar hoe relevant is dat verschil, niet heel erg denk ik. Niks om een beslissing te forceren vind ik. De 7D zijn grote voordelen is het nieuwer zijn van de body en de zaken die daarmee samengaan. Al die zaken op zich zijn ook geen dealbreakers maar als je naar het totaal kijkt ga je met de 7D toch het meest tevreden zijn voor de langste termijn. Koop je een 5D I dan ga je toch relatief snel terug aan een upgrade beginnen denken.
                            quod erat demonstrandum
                            5DmkIII en wat glas

Comment

quod erat demonstrandum
                              Aquaduct...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                                quod erat demonstrandum
                                Exceptis excipiendis

Comment

Working...
                                X