Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
    De prijs begint onderhand toch een beetje te zakken ...Bij CameraNu (mijn referentie) kost de Mark IV nu 4769 Euro (was 4899) ..... Verder zijn er meer winkels waar de Mark IV uit voorraad geleverd kan worden.
    In Mechelen (Nelissen) kan je body bestellen voor veel interessantere prijs, ga naar hun site, download netto prijslijsten en je weet waar je aan toe bent. Prima zaak overigens
    We all go a little mad sometimes. Haven't you?
    Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
      In Mechelen (Nelissen) kan je body bestellen voor veel interessantere prijs, ga naar hun site, download netto prijslijsten en je weet waar je aan toe bent. Prima zaak overigens
      Dat is inderdaad een heel scherpe prijs voor de 1dIV ... maar op welke termijn kan hij leveren ? Dat blijft de vraag natuurlijk hé.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

is zoals bij computers hé: meer data met krachtigere processoren versassen en dan nog eens een beter (iets groter?) scherm... verbruikt allemaal meer dus.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Super gave camera, ik heb er 1250 foto's meegemaakt en ben er tevreden over.
          Ik heb hem alleen nu te koop aangeboden omdat ik voor een hasselblad ga.

Ik ga wat meer studio fotografie doen en dan heb je geen super snelle camera nodig

HD filmen is super, hoorde dat CSI er een afdeling mee opgenomen heeft.
          Zelf zou ik zeggen een foto camera is om te fotograferen maar met de 1D Mark 4 hebben ze wel een super camera afgeleverd

Overigens zijn de prijzen ook al een stuk scherper.
          Ik kon ze al kopen nieuw voor ruim onder de 4000 euro
          Maar als beroepsfotograaf heb je wat voordelen
          Last edited by Tqam; 19 april 2010, 16:29.
          Canon 1 DS Mark 3, Canon 1 D Mark IV, 16-35 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 100-400 5.6 400 2.8
          www.persfoto.com

Comment

Bij art & craft 3999.
            Voor amateurs is deze cam toch complete overkill, zeker nieuw....
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
              Bij art & craft 3999.
              Voor amateurs is deze cam toch complete overkill, zeker nieuw....
              Laatste post dateert van reeds ruim een jaar terug... Beetje oud topic terug opgerakeld om de amateur die een nieuwe 1D koopt af te kraken?
              Mocht jouw reactie hier nu nog iets toegevoegd hebben aan het topic, dan zou ik het nog enigzins begrijpen...
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                Laatste post dateert van reeds ruim een jaar terug... Beetje oud topic terug opgerakeld om de amateur die een nieuwe 1D koopt af te kraken?
                Mocht jouw reactie hier nu nog iets toegevoegd hebben aan het topic, dan zou ik het nog enigzins begrijpen...
                Toegevoegde waarde van mijn post: prijsupdate.

Dus het is geen overkill voor de amateur?
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Dus het is geen overkill voor de amateur?
                  Als je dezelfde onderwerpen wil fotograferen als een pro en die daar echt voor nodig heeft niet.

Voor een pro is het eerder overkill, want die moet er geld mee verdienen en bij amateurs mag het geld kosten.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De 1dIV is dan ook absoluut niet gepositioneerd naar de amateur markt dacht ik, maar wel specifiek naar de pro die snelheid en betrouwbaarheid nodig heeft.

Trouwens, als je hem eens echt gebruikt weet je direct waarom hij zo geroemd wordt door iedereen die hem heeft en er praktijk ervaring mee opgedaan heeft ... het is gewoon een super camera binnen zijn gebied.

Ik zeg altijd : heb je het geld, waarom niet dan ? Heb je het geld niet ... dan koop je toch een 7d zeker ... het is niet omdat je driemaal zoveel uitgeeft dat je foto's ook beter zullen worden hé

Als een amateur nu graag naar Spa Francorchamps gaat met een 1dIV en 500mm lens (pakweg 10K Euro bij elkaar) is dat toch zijn goed recht zeker ... als hij hier echter een zware lening moet aangaan dan scheelt er iets aan zijn prioriteiten vrees ik
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

• Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

Een nieuwtje dat zeker iets toevoegt aan dit topic: http://www.dpreview.com/news/1105/11...iifirmware.asp

Verder vind ik dat ieder met zijn geld doet wat 'm wil...

Comment

Zou hem wel willen, maar ja ik ben dan ook een beetje een "gearhead".... (ik geef dat toe)

Comment

Zou hem wel willen, maar ja ik ben dan ook een beetje een "gearhead".... (ik geef dat toe)
                          Ik ook, maar ik "moet me tevreden stellen" met de 1D Mark II die ik 3de hands heb gekocht voor ongeveer 1/8 van wat de Mk IV kost.
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Die N versie van de uwe zou ik in goede staat ook wel willen...

Comment

Die N versie van de uwe zou ik in goede staat ook wel willen...
                              Lees dit maar eens, dan zal je zien dat die n-versie niet veel meer te bieden had dan de eerste versie. Dat was gewoon een vernieuwd exterieur...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                                Als een amateur nu graag naar Spa Francorchamps gaat met een 1dIV en 500mm lens (pakweg 10K Euro bij elkaar) is dat toch zijn goed recht zeker ... als hij hier echter een zware lening moet aangaan dan scheelt er iets aan zijn prioriteiten vrees ik
                                Waarom ? Als je dan liever een auto van 10.000 euro koopt ipv een van 15.000, en de rest aan een fototoestel spendeert, dan moet dat toch kunnen ?

Kwestie van prioriteiten.
                                Last edited by johan de man; 1 juni 2011, 16:25.
                                Canon-man. Concerten en natuur.
                                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
                                X