Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

    Oorspronkelijk geplaatst door scottusa Bekijk bericht
    euhm, das een goeie vraag, weet niet wat de juiste waardes zijn van de 1d3 batterij is een 11.1V, 2300mAh 26Wh batterij. Hij gaat om en bij de 1200 foto's mee, wat echt niet veel is.
    In een 1D MKIII zit net dezelfde accu (LP-E4 11,1V 2300mAh), en daarmee kan ik véél meer foto's maken (ik heb ze nog nooit helemaal leeg gemaakt, meer dan 3.000 foto's is geen probleem).

    De 1D MKIV kan wel filmpjes maken, als je filmt verbruikt de camera veel meer stroom.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #77
      Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      In een 1D MKIII zit net dezelfde accu (LP-E4 11,1V 2300mAh), en daarmee kan ik véél meer foto's maken (ik heb ze nog nooit helemaal leeg gemaakt, meer dan 3.000 foto's is geen probleem).

      De 1D MKIV kan wel filmpjes maken, als je filmt verbruikt de camera veel meer stroom.
      Ja was er net ook achter gekomen dat de accu's dezelfde zijn. Zelfs wanneer je de movie modus niet gebruikt gaat de batterij lang geen 1600 shots mee. Maarja, niets aan te doen. Voor de rest niets dan + over de mkIV
      1DX

      Comment


      • #78
        Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

        Comment


        • #79
          Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          In een 1D MKIII zit net dezelfde accu (LP-E4 11,1V 2300mAh), en daarmee kan ik véél meer foto's maken (ik heb ze nog nooit helemaal leeg gemaakt, meer dan 3.000 foto's is geen probleem).

          De 1D MKIV kan wel filmpjes maken, als je filmt verbruikt de camera veel meer stroom.
          klopt, je kan zien hoeveel shots je per batterij doet, en de teller staat bij mij ook vaak op 2500+ ..
          Zou het nieuwe scherm en de nieuwe DIGIC processoren niet wat meer stroom verbruiken ?

          Comment


          • #80
            Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

            Je mag ook niet vergeten dat je nu veel meer dan anders mss het scherm gebruikt en ook meer de AI-Servo gebruikt, wat ook meer stroom verbruikt. Trouwens 1300 beelden is ongeveer het aantal dat Canon opgeeft dus dat wist je op voorhand :-) al denk ik zelf dat in real life de batterij wel langer zal meegaan cfr. de mark 3

            Jakke
            Canon en glas
            www.jakke16.be

            Comment


            • #81
              Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

              Imaging resource test fotos: (ook raw)

              Comment


              • #82
                Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                Heb je die ISO1600 gezien Geen ruis.

                En ISO 3200

                Comment


                • #83
                  Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                  Is ook zo bij de grote jongens van Nikon.
                  Heb nu een D3S als test hier en het is niet normaal wat deze presteert! Mijn D3 loopt gewoon een stop achter terwijl dat al een ISO-beest is.
                  Een hoop ouwe zooi
                  www.rbfoto.nl

                  Comment


                  • #84
                    Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                    De batterijen van de mark 3 en mark 4 zijn identiek.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                      Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
                      Je mag ook niet vergeten dat je nu veel meer dan anders mss het scherm gebruikt en ook meer de AI-Servo gebruikt, wat ook meer stroom verbruikt. Trouwens 1300 beelden is ongeveer het aantal dat Canon opgeeft dus dat wist je op voorhand :-) al denk ik zelf dat in real life de batterij wel langer zal meegaan cfr. de mark 3

                      Jakke
                      Met de 1D MKIII kan ik meer dan 3.000 sportfoto's maken met de accu, en dan gebruik ik bijna altijd de Servo-AF + gestabiliseerde lenzen (met de IS ingeschakeld).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #86
                        Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Met de 1D MKIII kan ik meer dan 3.000 sportfoto's maken met de accu, en dan gebruik ik bijna altijd de Servo-AF + gestabiliseerde lenzen (met de IS ingeschakeld).
                        De Mark 3 heeft volgens Canon een battery life van om en bij de 2000 dus ik kan goed geloven dat 3000 zeker haalbaar is. Ik haal uit mijn batterijen ook altijd meer shots dan opgegeven door Canon.
                        Het verschil zal waarschijnlijk zitten bij de mark 4 door de nieuwe processoren die erin zitten welke meer verbruiken door de hogere throughput.

                        BTW dat je momenteel maar 1200 shots haalt met je nieuwe toestel kan ook liggen aan het feit dat de batterij nog niet op vol vermogen werkt vermits deze dat pas doen na enkele cycli.

                        Jakke
                        Canon en glas
                        www.jakke16.be

                        Comment


                        • #87
                          Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                          Ja daar was ik ook al aan het denken. Maar het maakt niet zoveel uit, een extra batterij heb je toch altijd bij. Zolang de foto's maar blijven zoals ze zijn...
                          1DX

                          Comment


                          • #88
                            Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                            Zijn er al Mark IV gebruikers die hun- al dan niet enthousiaste- verhalen hier kwijt willen? Ik ben met name benieuwd naar de reacties van degenen die al ervaring hebben met een Mark III ...

                            Comment


                            • #89
                              Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                              Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                              Zijn er al Mark IV gebruikers die hun- al dan niet enthousiaste- verhalen hier kwijt willen? Ik ben met name benieuwd naar de reacties van degenen die al ervaring hebben met een Mark III ...
                              Het loopt niet storm; dan maar even off-topic gaan met de voor sommigen interessante mededeling dat Canon DPP 3.8 vanaf de USA website te downloaden is en dat je er onder andere een scheve horizon mee kunt rechttrekken ...:

                              Comment


                              • #90
                                Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                                De prijs begint onderhand toch een beetje te zakken ...Bij CameraNu (mijn referentie) kost de Mark IV nu 4769 Euro (was 4899) ..... Verder zijn er meer winkels waar de Mark IV uit voorraad geleverd kan worden.

                                Comment

                                Working...
                                X