Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

    4249€ bij foto nelissen in mechelen

    Comment


    • #47
      Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

      Oorspronkelijk geplaatst door pedro39 Bekijk bericht
      welke van de twee is nu de snelste voor sport fotografie
      de 1D of de 5D ik fotografeer veel keer badminton wedstrijden en hondenfotografie
      zou dit jaar een van de twee toestellen aanschaffen

      mvg
      pedro
      Ongetwijfeld de 1D. De 5D is gericht op studiofotografen.

      Jakke
      Canon en glas
      www.jakke16.be

      Comment


      • #48
        Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

        Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
        4249€ bij foto nelissen in mechelen
        En enig idee van wanneer ze kunnne leveren?

        Jakke
        Canon en glas
        www.jakke16.be

        Comment


        • #49
          Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

          Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
          En enig idee van wanneer ze kunnne leveren?

          Jakke
          Effe bellen he

          Comment


          • #50
            Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

            Is er al iemand op BD die zijn Mark IV ervaringen met ons wil delen? Het globale beeld dat ik krijg via Dpreview en FredMiranda is dat de prestaties ten aanzien van hoge ISO waarden niet veel boven die van de Mark III uitstijgen en dat een vergelijking met het hoge ISO-monster van Nikon, de D3s, al helemaal niet aan de orde is.

            De Mark IV optie om tot maximaal ISO 102400 te kunnen gaan lijkt daarom eerder een marketing-gimmick dan een practische optie. Jammer, want bij de Mark III verdienen foto's bij de maximale ISO van 6400 weliswaar geen schoonheidprijs, maar het is zeker een bruikbare waarde die ikzelf niet zelden heb benut voor sportfotografie in donkere zalen.

            Niet te snel oordelen natuurlijk: het is niet uitgesloten dat de Mark IV ons met de overige eigenschappen (AF, gebruikersopties en filmen bijvoorbeeld) wel aangenaam weet te verrassen ...

            Comment


            • #51
              Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

              ISO 6400 op de mark 3 was H1, je had dus enkel 1 waarde hoger dan de normale range. 102400 op de mark 4 is H3. Als je H1 op de mark 4 bekijkt, is dit voor sommige media nog steeds bruikbaar. Natuurlijk zal de Nikon beter zijn, FF en minder pixels.
              Uit hetgeen ik al gezien heb, is dat de mark 4 ongeveer 1 stop beter doet dan de 5DII, welke op zich al beter was dan de mark 3.
              ISO 102400 is natuurlijk een marketing number. Iedereen die iets of wat van fotografie kent, weet dit.
              Ik ben ook best wel eens benieuwd naar de ervaringen van BD leden. Er stond in de aangeboden sectie een mark 3 te koop van iemand die zijn mark 4 ontvangen had. Dus ik verwacht de eerste bedenkingen hier redelijk snel online. :-)

              Jakke
              Canon en glas
              www.jakke16.be

              Comment


              • #52
                Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
                Als ik mij niet vergis is 16 MP op een 1D gelijk aan 21 MP FF
                Voor zover dat ik al samples gezien heb is de 7D 1 stop slechter dan de 5DII dus de kans is groot dat de 1D IV 1 stop of iets meer beter doet dan de 5DII.

                Jakke
                Je rekening klopt niet.....Jan 10D zat er dichter bij.

                De resolutie van een 1Dmk4 = 4896 x 3264
                De 1Dmk4 is een 1.3 crop sensor( ongeveer 1.3x).
                De berekening naar fullframe is dus als volgt 4896 x 1.3 = 6364,8 en 3264 x 1.3 = 4243.2. 6364 x 4243 = 27002452 ofwel 27 megapixel. Hou rekening met een kleine afwijking op het correcte aantal pixels omdat 1.3 crop niet exact 1.3 is( het zit dichter bij 1.29x)
                De pixels op een 1Dmk4 zijn dus in verhouding met de pixels op een 5DmkII nog iets kleiner. Het zou straf zijn indien men er een volledige stop betere noisewaardes zou kunnen uitpersen. Ik vermoed sterk dat 1Dmk4 en 5DmkII erg dicht bij elkaar zullen zitten qua ruiswaardes en beeldkwaliteit.
                Last edited by RUPSELKOPKE; 9 januari 2010, 15:03.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #53
                  Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                  Een overzicht van de pixelgrootte voor een aantal Canon camera's is te vinden op
                  Is the Canon EOS-1D Mark IV right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


                  Hier kun je vinden dat de pixels van de 5D Mark II 6,4 mu groot zijn en die van de 1D Mark IV 5,7 mu, net zo groot als die van een 40D bijvoorbeeld.
                  Last edited by hapa; 9 januari 2010, 15:59.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Je rekening klopt niet.....Jan 10D zat er dichter bij.

                    De resolutie van een 1Dmk4 = 4896 x 3264
                    De 1Dmk4 is een 1.3 crop sensor( ongeveer 1.3x).
                    De berekening naar fullframe is dus als volgt 4896 x 1.3 = 6364,8 en 3264 x 1.3 = 4243.2. 6364 x 4243 = 27002452 ofwel 27 megapixel. Hou rekening met een kleine afwijking op het correcte aantal pixels omdat 1.3 crop niet exact 1.3 is( het zit dichter bij 1.29x)
                    De pixels op een 1Dmk4 zijn dus in verhouding met de pixels op een 5DmkII nog iets kleiner. Het zou straf zijn indien men er een volledige stop betere noisewaardes zou kunnen uitpersen. Ik vermoed sterk dat 1Dmk4 en 5DmkII erg dicht bij elkaar zullen zitten qua ruiswaardes en beeldkwaliteit.
                    Idd ik was fout :-)

                    Jakke
                    Canon en glas
                    www.jakke16.be

                    Comment


                    • #55
                      Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      Je rekening klopt niet.....Jan 10D zat er dichter bij.

                      De resolutie van een 1Dmk4 = 4896 x 3264
                      De 1Dmk4 is een 1.3 crop sensor( ongeveer 1.3x).
                      De berekening naar fullframe is dus als volgt 4896 x 1.3 = 6364,8 en 3264 x 1.3 = 4243.2. 6364 x 4243 = 27002452 ofwel 27 megapixel. Hou rekening met een kleine afwijking op het correcte aantal pixels omdat 1.3 crop niet exact 1.3 is( het zit dichter bij 1.29x)
                      De pixels op een 1Dmk4 zijn dus in verhouding met de pixels op een 5DmkII nog iets kleiner. Het zou straf zijn indien men er een volledige stop betere noisewaardes zou kunnen uitpersen. Ik vermoed sterk dat 1Dmk4 en 5DmkII erg dicht bij elkaar zullen zitten qua ruiswaardes en beeldkwaliteit.
                      Dit is volgens mij ook juiste benaderingswijze.

                      Op basis van vergelijkingen die ik her en der gevonden heb is iso verbetering tov van mark III erg klein, en vergelijkbaar met 5D mark II qua kwaliteit (erg goed dus). Ruis van mark III vind ik ook "mooiste" binnen canon gamma.

                      Deze 3 toestellen liggen dus erg dicht bij elkaar qua iso alleen heeft mark IV uiteraard meer resolutie. Ik had mark IV besteld en stond eerst op de rij maar heb mijn toestel naar volgende laten gaan.

                      Ik ben altijd al tevreden geweest over autofocus 1D mark III, filmfunctie en beter scherm zijn voor mij niet van belang dus alleen extra resolutie zou mij kleine 2300 euro kosten (ongeveer verschil in aanschafwaarde mark IV tov tweedehandse waarde mark III)
                      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                      Comment


                      • #56
                        Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                        Ik stond gisteren op BK cyclocross met een persfotograaf te praten die de mk IV had getest, en een groot nadeel ontdekte, nl een slechte (te trage) autofocus, vooral bij sport dus.
                        Over ISO sprak hij zich niet uit, maar was vooral de autofocus waar hij een nadeel vond.
                        Die man trekt nog steeds met een mk II n en mark III (vind de II n zelfs de beste van de 3

                        Comment


                        • #57
                          Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                          hm, de fout van de 1D3 zullen ze wel geen 2e keer maken lijkt me
                          Achteraf is het allemaal wel goedgekomen, maartoch, ze zullen wel 7 keer kijken voor ze exemplaren de deur uitsturen, niet ?

                          Ik zou er me niet teveel zorgen om maken.
                          Pas als er meer berichten verschijnen dat er iets mis is met de AF of dat hij gewoon traag is in vergelijking met de mark III of IIn zou ik m'n ogen wel is opentrekken..
                          Last edited by xbake; 11 januari 2010, 09:29.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                            Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
                            Ik stond gisteren op BK cyclocross met een persfotograaf te praten die de mk IV had getest, en een groot nadeel ontdekte, nl een slechte (te trage) autofocus, vooral bij sport dus.
                            Over ISO sprak hij zich niet uit, maar was vooral de autofocus waar hij een nadeel vond.
                            Die man trekt nog steeds met een mk II n en mark III (vind de II n zelfs de beste van de 3
                            Dit zou pas heel straf zijn. Geloof er niet veel van.
                            Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                            Comment


                            • #59
                              Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                              Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
                              Ik stond gisteren op BK cyclocross met een persfotograaf te praten die de mk IV had getest, en een groot nadeel ontdekte, nl een slechte (te trage) autofocus, vooral bij sport dus.
                              Over ISO sprak hij zich niet uit, maar was vooral de autofocus waar hij een nadeel vond.
                              Die man trekt nog steeds met een mk II n en mark III (vind de II n zelfs de beste van de 3
                              En wie was die fotograaf?
                              In dit topic staat er ergens een link naar de bemerkingen van Brad Mangin, één van de betere Amerikaanse sportfotografen. Die was uiterst tevreden over de AF, zeker tov de Mark III.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                                Naam van fotograaf weet ik niet.
                                bij werkt voor Belga, en had véééééél materiaal bij :-)

                                Comment

                                Working...
                                X