Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

    aah die is nog niet echt uit of wa?
    Daarom vind ik geen tweedehands III
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

    Comment


    • #17
      Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

      Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
      Ik ga binnenkort toch overschakelen naar de mark 4. Ik zit nu met een 30D en werk bijna uitluitend op hoge iso. De nieuwe 5D is geen optie vermits hij niet snel en goed genoeg focused in het donker. Ik heb ook al gezien dat hij binnnen is bij Cameranu maar daar staat hij ook heel duur. Bij Artencraft en Fotorubens is hij 600 € goedkoper. Ik wacht toch minstens nog tot eind januari voor ik hem aanschaf. Eerst nog wat reviews lezen en kijken wat de prijs gaat doen.
      Iemand nog een lagere prijs gezien dan 4250?

      Jakke
      Hier

      Comment


      • #18
        Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

        Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
        Wel oppassen met deze prijs want dit is zonder BTW en als je met credit card betaalt komt er extra 3,5% bij. Kijk HIER
        Danny's Photosite

        Comment


        • #19
          Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

          Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
          Wel oppassen met deze prijs want dit is zonder BTW en als je met credit card betaalt komt er extra 3,5% bij. Kijk HIER

          Komt idd 7.6% btw bij

          Comment


          • #20
            Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

            Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
            Bij cameranu is hij weeral uit stock...

            Jakke
            En nu weer in stock voor nog net geen 4900 Euro ....

            Comment


            • #21
              Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

              Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
              En nu weer in stock voor nog net geen 4900 Euro ....
              Zolang de vraag groter blijft dan het aanbod zal de prijs zeker niet veel zakken, dat was met de 5D MKII net hetzelfde.
              Als de verkoop begint af te zwakken, dan pas zullen er kortingen komen, nu wordt er nog zoveel mogelijk winst gemaakt...
              Voor een lagere prijs zal je dus nog een tijdje geduld moeten hebben.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                Als je dit artikel leest, laat deze fotograaf niet veel over van de III. Ik fotografeer voornamelijk dieren op vakantie in OK licht met (2) 1D en ben daar altijd tevreden over geweest; vooral de snelle AF en hoge beeld/seconde is nuttig voor dat soort fotografie. Ik heb onlangs een 2dehands 1DIII gekocht en die is inderdaad lichter maar ik vind die niet zo'n grote vooruitgang - voor mijn soort fotografie dan toch. Ik vind de AF knop slecht geplaatst.
                Ik las ook dat het verschil tussen de IIN en de III niet groot was.
                En in feite vraag ik mij af wat - nogamaals voor mij - het voordeel van een IV zou kunnen zijn.
                Iemand commentaar die deze camera's gebruikt (heeft)?

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Zolang de vraag groter blijft dan het aanbod zal de prijs zeker niet veel zakken, dat was met de 5D MKII net hetzelfde.
                  Als de verkoop begint af te zwakken, dan pas zullen er kortingen komen, nu wordt er nog zoveel mogelijk winst gemaakt...
                  Voor een lagere prijs zal je dus nog een tijdje geduld moeten hebben.
                  Voorlopig dus nog geen "7D-achtige" prijsdalingen in het verschiet, helaas ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Herman Hiel Bekijk bericht
                  Als je dit artikel leest, laat deze fotograaf niet veel over van de III. Ik fotografeer voornamelijk dieren op vakantie in OK licht met (2) 1D en ben daar altijd tevreden over geweest; vooral de snelle AF en hoge beeld/seconde is nuttig voor dat soort fotografie. Ik heb onlangs een 2dehands 1DIII gekocht en die is inderdaad lichter maar ik vind die niet zo'n grote vooruitgang - voor mijn soort fotografie dan toch. Ik vind de AF knop slecht geplaatst.
                  Ik las ook dat het verschil tussen de IIN en de III niet groot was.
                  En in feite vraag ik mij af wat - nogamaals voor mij - het voordeel van een IV zou kunnen zijn.
                  Iemand commentaar die deze camera's gebruikt (heeft)?
                  Als je huidige toestellen voldoen qua AF en de behoefte aan hoge ISO's (3200 en hoger) niet aanwezig is, dan zullen de voordelen van de IV beperkt blijven tot:

                  - meer pixels (meer details of crop-mogelijkheden)
                  - grotere gebruikersvriendelijkheid (LCD-scherm, custom-mogelijkheden)

                  Ik kan me voorstellen dat je hiervoor geen 5000 Euro over zult hebben ....

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                    Over prijzen gesproken: normaal gesproken zijn er aan het begin van een nieuw jaar prijsaanpassingen (niet zelden verhogingen ....). Hebben jullie hier al iets van vernomen voor Canon-producten?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                      Over prijzen gesproken: normaal gesproken zijn er aan het begin van een nieuw jaar prijsaanpassingen (niet zelden verhogingen ....). Hebben jullie hier al iets van vernomen voor Canon-producten?
                      De vorige Canon prijsverhogingen waren het gevolg van de verwachte minder verkoop door de financiele crisis.
                      Er is dus geen reden om te verwachten dat de situatie vandaag anders is.

                      Omdat imaging-resource nog geen 1D4 heeft is dit de eerste onofficiele ruis vergelijking.

                      Verrassend is de 1D4 niet echt beter dan de 5DII, maar dan zonder de 5DII hoge ISO banding.

                      Door de Canon keuze van 16 MP in een APS sensor tegenover de Nikon keuze voor 12 MP in een geoptimaliseerde FF sensor verwacht ik zo goed als geen wijziging van de huidige markt verhouding.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                        Voor degenen die niet kunnen wachten: Bij FotoVideoBoom (http://www.fotovideoboom.nl/producte...wproduct=17582) beperkt voorradig voor 4299 Euro ....

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                          Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
                          De reden dat ik nog met een 30D rondloop is dat ik eerst verder mijn geld gestoken heb in lenzen en ik nu alle lenzen heb die ik wil hebben buiten de 300 f/2.8 en de 600 f/4.0. De 7D lijkt idd het perfecte toestel voor wat ik het nodig heb maar faalt wat op ISO vlak...

                          Jakke
                          ...faalt wat op ISO vlak???

                          Ik heb sinds den begnnen (+/- 3 maand?) de 7D en vind hem best wel goed op vlak van higher ISO's.
                          (ik heb geen 5D mk2; maar wel een 1D mk3 en een 1Ds mk3 en kan zeggen dat die 7D echt een supermachientje is prijs/kwaliteit ; no doubt ; and wayyy out of range van 30/40/50D's imho)
                          Imagination is more important than knowledge...
                          http://www.kiekje.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Herman Hiel Bekijk bericht
                            Als je dit artikel leest, laat deze fotograaf niet veel over van de III. Ik fotografeer voornamelijk dieren op vakantie in OK licht met (2) 1D en ben daar altijd tevreden over geweest; vooral de snelle AF en hoge beeld/seconde is nuttig voor dat soort fotografie. Ik heb onlangs een 2dehands 1DIII gekocht en die is inderdaad lichter maar ik vind die niet zo'n grote vooruitgang - voor mijn soort fotografie dan toch. Ik vind de AF knop slecht geplaatst.
                            Ik las ook dat het verschil tussen de IIN en de III niet groot was.
                            En in feite vraag ik mij af wat - nogamaals voor mij - het voordeel van een IV zou kunnen zijn.
                            Iemand commentaar die deze camera's gebruikt (heeft)?
                            Ik denk de enige interessante verbetering kan zijn
                            - wellicht terug iets betere higher ISO / low noise
                            - meer pixels! (10mpix is soms wel een limiet eens je gewoon bent geworden aan croppen van 18 of 21mpix pictures)
                            Imagination is more important than knowledge...
                            http://www.kiekje.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                              Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                              ...faalt wat op ISO vlak???
                              Ik bedoel daarmee dat hij minder goed is dan de 5DII. Vermits ik vind dat dit zowat de standaard moet zijn voor een nieuw toestel, faalt de 7D hierop vermits zijn ISO niet even goed is als deze van de 5DII.

                              Jakke
                              Canon en glas
                              www.jakke16.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                                Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
                                Ik bedoel daarmee dat hij minder goed is dan de 5DII. Vermits ik vind dat dit zowat de standaard moet zijn voor een nieuw toestel, faalt de 7D hierop vermits zijn ISO niet even goed is als deze van de 5DII.

                                Jakke

                                Cropp <=====> FF , geen vergelijk volgens mij.

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X