Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

    uiteindelijk blijven het subjectieve meningen ..
    Ik zou er echt (nog) niet teveel waarde aan hechten hoor

    Comment


    • #62
      Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

      Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
      Naam van fotograaf weet ik niet.
      bij werkt voor Belga, en had véééééél materiaal bij :-)
      Er waren er een stuk of 3 die voor belga werkten. Enfin, er zijn ook fotografen die de AF van hun Mark III super vinden en anderen zijn er niet over te spreken.
      Afwachten dus...

      Comment


      • #63
        Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

        Voor mij is het wachten vandaag opgehouden !
        1DX

        Comment


        • #64
          Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

          Nice :-) we verwachten zo snel mogelijk enkele tests :-P

          Waar heb je hem gekocht?

          Jakke
          Canon en glas
          www.jakke16.be

          Comment


          • #65
            Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

            hij komt van bij Grobet. Ja nu zal het testen worden. Ik heb daarstraks een aantal shots genomen op iso 12800 en dat zag er veelbelovend uit! Wat wel al als een paal boven water staat: wat een geweldige display! Nog iets waar ik me kan over uitspreken is dat de ingebouwde microfoon voor de movie modus eerder dient als versiering dan om te gebruiken. Maar het toestel dient nog steeds om foto's mee te maken. Voor diegene die zich hieraan zouden storen is de sennheiser mke 400 wel iets denk ik.
            Last edited by scottusa; 12 januari 2010, 22:33.
            1DX

            Comment


            • #66
              Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

              Veel plezier ermee

              Comment


              • #67
                Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                Ik heb eens prijs gevraagd bij Grobet en daar staat hij op € 4450 en levertijd begin februari. Dus ze geven wel een betere levertermijn dan andere maar ook een hogere prijs.
                Iemand die toevallig korting heeft bij Grobet?

                Jakke
                Canon en glas
                www.jakke16.be

                Comment


                • #68
                  Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                  Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk bericht
                  Ik heb eens prijs gevraagd bij Grobet en daar staat hij op € 4450 en levertijd begin februari. Dus ze geven wel een betere levertermijn dan andere maar ook een hogere prijs.
                  Iemand die toevallig korting heeft bij Grobet?

                  Jakke
                  Is de Mark IV over het algemeen goedkoper dan € 4450 in Belgie? In Nederland zie ik meestal prijzen van net geen € 4900; voor dit bedrag kun je hem dan wel meteen laten inpakken en hoef je niet een maand te wachten op de levering.

                  Uit de testen tot dusver maak ik voorzichtig op dat de IV ten opzichte van de III geen sprong vooruit is ten aanzien van de hoge ISO-prestaties. Kennelijk is de toename van het aantal pixels (van 10 naar 16 MP) van dien aard dat Canon moeite genoeg heeft gehad om de (overigens zeer goede) hoge ISO-prestaties van de III te evenaren of iets te overtreffen.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                    Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                    Is de Mark IV over het algemeen goedkoper dan € 4450 in Belgie? In Nederland zie ik meestal prijzen van net geen € 4900; voor dit bedrag kun je hem dan wel meteen laten inpakken en hoef je niet een maand te wachten op de levering.
                    Er zijn hier in België toch heel wat winkels die hier nog onder zakken. De laagste die ik heb gevonden was 3999 maar ze konden wel geen levertermijn geven, net zoals de meeste winkels in België.

                    Jakke
                    Canon en glas
                    www.jakke16.be

                    Comment


                    • #70
                      Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                      Is de Mark IV over het algemeen goedkoper dan € 4450 in Belgie? In Nederland zie ik meestal prijzen van net geen € 4900; voor dit bedrag kun je hem dan wel meteen laten inpakken en hoef je niet een maand te wachten op de levering.

                      Uit de testen tot dusver maak ik voorzichtig op dat de IV ten opzichte van de III geen sprong vooruit is ten aanzien van de hoge ISO-prestaties. Kennelijk is de toename van het aantal pixels (van 10 naar 16 MP) van dien aard dat Canon moeite genoeg heeft gehad om de (overigens zeer goede) hoge ISO-prestaties van de III te evenaren of iets te overtreffen.
                      Ze winnen toch een stop hoor !
                      1DX

                      Comment


                      • #71
                        Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                        Hier nog een review van een sportfotograaf die hem getest heeft.
                        Je kan het vertaalde artikel hier vinden: LINK

                        Jakke
                        Canon en glas
                        www.jakke16.be

                        Comment


                        • #72
                          Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                          Oorspronkelijk geplaatst door scottusa Bekijk bericht
                          hij komt van bij Grobet. Ja nu zal het testen worden. Ik heb daarstraks een aantal shots genomen op iso 12800 en dat zag er veelbelovend uit! Wat wel al als een paal boven water staat: wat een geweldige display! Nog iets waar ik me kan over uitspreken is dat de ingebouwde microfoon voor de movie modus eerder dient als versiering dan om te gebruiken. Maar het toestel dient nog steeds om foto's mee te maken. Voor diegene die zich hieraan zouden storen is de sennheiser mke 400 wel iets denk ik.
                          Het lijkt me leuk om jouw eerste indrukken te vernemen ....

                          Comment


                          • #73
                            Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                            Ben nog bezig met het toestel wat te testen. Maar het tracken met AF gaat zonder problemen ook bij 10shots/ sec. Iso is ook super, iets beter dan een 5D mk 2. Alleen jammer van de batterijduur, zoiets vind ik op een toestel als dit maar onozel.

                            Er komt een firmware update om de af-tracking nog te verbeteren (al snap ik eigenlijk niet waarom) maar als het nog beter gaat, graag !
                            1DX

                            Comment


                            • #74
                              Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                              wat is er dan veranderd met de batterijen van de 1D3 ?
                              of zijn er dingen die gewoon meer stroom vreten (scherm bv ? )
                              die gaan namelijk zéér lang mee (meer dan 2000 shots easy)

                              Comment


                              • #75
                                Re: Canon 1D Mark IV: Ik kan niet wachten !?

                                euhm, das een goeie vraag, weet niet wat de juiste waardes zijn van de 1d3. batterij van de mark 4 is een 11.1V, 2300mAh 26Wh LP-E4. Hij gaat om en bij de 1200 foto's mee, wat echt niet veel is.
                                Last edited by scottusa; 23 januari 2010, 19:52.
                                1DX

                                Comment

                                Working...
                                X