Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade sony a200 naar canon 40d of 50d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Upgrade sony a200 naar canon 40d of 50d?

hoeveel denk je te kunnen besteden aan je overstap?

Verschil tussen 40D en 50D is niet heel groot, laat je daar niets wijsmaken.
    Dus kies beter voor 40D met iets betere lenzen dan 50D met iets mindere lenzen...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Ik ben een tijdje geleden van de sony a200 op de canon 30d overgestapt maar dan ook voornamelijk voor de 300mm f4 l. Tenzij je geen wensen hebt voor lenzen die je echt nodig hebt en bij sony niet kunt vinden (zoals de 300mm) kan je best nog met de sony doorfotograferen.
      Overigens, de 40d is dan wel redelijk oud, toch nog een hele goede camera net zoals de 30d. zeker niet verouderd!
      Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
      Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
      Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

Je bent zeker beter af met een "iets mindere" body met goeie lenzen, dan een beter body met minder glas...zeker de 50D met 15MP vereist toch wel wat beter glas dan de 40D dus...50D met minder glas zou ik sowieso niet doen
        eerst lenzen en dan een body, daar kan ik inkomen, maar omdat de prijs zeker tweedehands niet veel meer verschilt zou ik toch een 50D nemen

pieker ook niet teveel over dat zgn beter glas
        integendeel, met de microfocus adjust kan je bv front- en backfocussende S....lenzen op je camera afregelen

LCD display is ook bruikbaar

Comment

De 40D is nog steeds een supercamera !!!!!

En er staan er tegenwoordig veel te koop
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            eerst lenzen en dan een body, daar kan ik inkomen, maar omdat de prijs zeker tweedehands niet veel meer verschilt zou ik toch een 50D nemen
            Daar had ik nog niet bij stilgestaan Natuurlijk volledig akkoord...

Comment

Ter verduidelijking van mij vorige post:

en de 50d echt
              heeeel veel beter is
              (TS post)

Heeeel overdreven, kan zijn dat Konijn een stock 50D's goedkoop heeft ingekocht en daar een grotere marge op heeft dan op een 7D

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
              De 40D is nog steeds een supercamera !!!!!

En er staan er tegenwoordig veel te koop
              Kan zijn dat veel mensen een te hoge verwachting hebben van de waarde van hun 40D

Beide toestellen zijn zeer goede kopen tweedehands, een klasse beter dan je A200
              En dat je het beter bij Canon of Nikon houdt is hier al meer verkondigd

Veel plezier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                ...zeker de 50D met 15MP vereist toch wel wat beter glas dan de 40D dus...50D met minder glas zou ik sowieso niet doen
                grappig: een 50D vereist beter glas dan een 40D ...
                EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                BD0118BE

Comment

Wat zijn nu de echt vaststaande redenen 'dat je beter bij canon en nikon bent dan bij sony of pentax'?
                  Kan dat nu iemand echt verduidelijken?
                  ps: ik geef weinig om een merk daarvoor ben ik niet geschoold genoeg en ik heb een redelijk rot karakter dus marketing heeft zo goed als geen invloed op mijn wezen
                  Dus ben ik op zoek naar de echt geldige redenen / vaststaande feiten waarom merken als Olympus, Panasonic, Sony, ... niet op kunnen tegen nikon en canon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                    Wat zijn nu de echt vaststaande redenen 'dat je beter bij canon en nikon bent dan bij sony of pentax'?
                    Kan dat nu iemand echt verduidelijken?
                    ps: ik geef weinig om een merk daarvoor ben ik niet geschoold genoeg en ik heb een redelijk rot karakter dus marketing heeft zo goed als geen invloed op mijn wezen
                    Dus ben ik op zoek naar de echt geldige redenen / vaststaande feiten waarom merken als Olympus, Panasonic, Sony, ... niet op kunnen tegen nikon en canon.
                    De meest voor de hand liggende redenen zijn dat Canon en Nikon twee echte en gerenommeerde merken op gebied van fotografie zijn (en Minolta).
                    EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                    BD0118BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door igor Bekijk bericht
                      grappig: een 50D vereist beter glas dan een 40D ...
                      't is nochtans zoals ik het zeg

Comment

Inderdaad, maar er zijn echter genoeg 'giga-merken' in veel sectoren die verdwenen (tot mega banken als lehman brothers toe). In deze economie kan ELK bedrijf overkop of opgeslokt worden.
                        Ik ben geen fan van een bepaald merk, en ik heb binnenkort (na een hoop overuren weliswaar) een leuke bonus te goed. Ik kan dus 'investeren' in deze hobbie. Maar ik zoek dus vaststaande feiten waarom een overstap van merk het bekijken waard is. Technische feiten of een 70% zekerheid dat andere merken zullen verdwijnen :-)

Comment

De meest voor de hand liggende redenen zijn dat Canon en Nikon twee echte en gerenommeerde merken op gebied van fotografie zijn (en Minolta).
                          Pentax is toch ook een écht fotografiemerk?
                          Sony speelt op meerdere markten, maar zij hebben de knowhow van Minolta. Telt dat niet misschien?

En wat is het verband tussen gerenommeerdheid en kwaliteit?
                          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Alle merken zijn goed, zeggen ze. Dat zal dus wel zo zijn. Zelf heb ik een Canon 50D en ben
                            daar zeer tevreden van. Mijn vaste lens daarbij is de Canon 17-55 2.8 IS USM. Iets anders
                            gebruik ik niet. Heb ik ook geen behoefte aan. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Net zoals
                            het persoonlijk is als je van merk wilt veranderen.

Comment

let wel qua lenzen zijn leica, Carl-zeiss, zuiko (lympus) en vroeger minolta zowat de gerenommeerde namen volgens mij.
                              Iedereen zal ondertussen wel weten dat minolta overgemomen is door Sony, en dat sony ook nog eens lenzen bouwt in samenwerking met Carl-Zeis, en zo als enige de gerenommeerde Carl zeiss lenzen in zijn aanbod heeft met AF.
                              Dus canikon zal Sony of olympus zekers niet moeten gaan uitleggen hoe ze lenzen moeten fabriceren integendeel.
                              En samsung werkt samen Schneider Kreuznac wat glas betreft.
                              Dus op dat punt ....

De digitale camera's van morgen wordt 100% electronica met nog een kaske en wat bedieningsknopjes rond. Waarom zouden electronica reuzen zoals Samsung panasonic en Sony minder in staat zijn zoiets te produceren, het is hun specialiteit. Ten andere Sony is 2de grootste wereld producent van digitale camera's. Nikon koopt zijn sensor en waarschijnlijk nog wat ander materiaal (LCD's?) bij Sony.

Olympus is een heel inventieve firma en heeft voor heel wat vernieuwing gezorgd, en heeft samen met Panasonic al het micro 4/3 systeem op de markt gebracht.

Als de geruchten waar zijn zal Samsung deze maand met zijn NX10 toestel op de markt komen.

De rest zal (moeten)volgen met gelijkaardige systemen, met waarschijnlijk andere lensvatting maar via adaptor oude lenzen aanvaard.

Wat de vraag van de TS betreft is dit mijn persoonlijke mening:
                              Van de 3 min of meer gelijktijdig gelanceerde toestellen met name de canon 40d, sony a700 en Nikon D300, was de 40d het zwakkere broertje, daarmee zeg ik niet dat het een slecht toestel is, zekers niet.
                              Canon heeft vrij vlug daarop de 50d gelanceerd, heeft een paar extra features en wat meer megapixles meegekregen, maar was verder toch niet een echte verbetering toz van de 40d buiten LCD scherm en AF fine tuning.

Als je van merk wenst te veranderen kijk dan eens naar de pentax k, of naar nikon D300. zijn volgens mij betere toestellen dan de 40d of de 50d, waar je veel meer plezier gaat aan hebben.

Mooi zou zijn als je nog een A700 op de top zou kunnen tikken, de opvolger zal waarschijnlijk een toestel van de nieuwe generatie zijn, weinig of niets over gekend, alsook niet over de lanceerdatum, waarschijnlijk begin volgend jaar. Maar de prijs ??
                              FF of APS ?? bruikbare video met AF?, EVF? , zonder beweegbare spiegel ? LV met AF ?

Weet niet wat je verwachtingen of gebruik is, maar de a550 is ook een heel mooi toestel. Zeer snel, met echt bruikbare LV en daarbij zeer goed bruikbaar op hoge ISO.

Comment

Om de TS niet al te veel te overstelpen met informatie denk ik persoonlijk dat noch nikon, noch canon, noch sony, noch pentax, ... en de andere merken met enige ervaring in deze branche slechte aankopen zijn. Persoonlijk lijkt mij het beste wanneer je de karakteristieken naast mekaar zet, de min en pluspuntjes van elk toestel uitzoekt via verschillende recensies en dan vooral gaat kijken wat voor u persoonlijk het belangrijkst is binnen uw budget. Toch zijn de discussies op deze fora nuttig want je verzamelt gewoon veel info over de verschillende toestellen.

Comment

Working...
                                X