Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade sony a200 naar canon 40d of 50d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Upgrade sony a200 naar canon 40d of 50d?

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
    Als iemand anders dan in een andere topic probeert iemand anders te helpen met IN ZIJN OGEN te zeggen dat een statief nuttiger kan zijn dan een lichtsterke lens voor nachtelijke opnamen, dan zijn er gepastere reacties dan de uwe...De meeste posts van u gaan meer over uw geklaag dan wel een poging om advies te geven...

Ook in deze thread (als je die tenminste eens goed leest) zie je dat de TS aangaf eigenlijk wel een A700 of iets in die klasse te willen...als er dan mensen zijn die de TS proberen te sturen of te helpen aan een oplossing, dan is het niet aan jou om te zeggen dat de TS van merk wilde veranderen...dat was op het moment dat je dat zei nog helemaal niet aan de orde...

Vooral dit was grappig: "Grappig hoe mensen continu hun eigen merk promoten, terwijl TS aangeeft te wilen overstappen. mag hij?
    Pffft, het lijkt wel een wedstrijd der merken. jakkes. "

Als je goed leest stelt de TS expliciet de vraag om misschien door te werken met zijn A200? Of lees IK misschien slecht?
    De vraag van TS was of het verstandig was om van de a200 over te gaan naar de 40D/50D. Ik vrees inderdaad dat je slecht leest.
    Zolang TS me bedanken voor een stukje feedback, trek ik me niet zoveel aan van je gezever.
    Maar ga vooral door: We waren bij de Pentax gebleven, die andere merken ver achter zich laat en de 40D die kwalitatief niet erg indrukwekkend is.
    Ik trek me wel terug uit deze propagandazooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      OMG .. de 7D (bvb) is in deze optiek vrij zeker de meest nutteloze camera die op de markt gebracht is samen met de D300s ... dat er nog idioten zijn die zoiets willen kopen ...
      Deze idioot gaat hem over enkele weken kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        De vraag van TS was of het verstandig was om van de a200 over te gaan naar de 40D/50D. Ik vrees inderdaad dat je slecht leest.
        Zolang TS me bedanken voor een stukje feedback, trek ik me niet zoveel aan van je gezever.
        Maar ga vooral door: We waren bij de Pentax gebleven, die andere merken ver achter zich laat en de 40D die kwalitatief niet erg indrukwekkend is.
        Ik trek me wel terug uit deze propagandazooi.
        Kijk, ik begrijp niet dat je je zo druk moet maken in deze zaken...lees gewoon rustig posts 2-9 opnieuw door vooral nummer 4 (kijk door wie die geschreven is ) en kijk dan hoe je vervolgens reageert...

Beetje Hollands temperament of zo?

Comment

Ik hoop dat je met "zwakke" niet Puerte probeerde te "Viseren" (wat daar lijkt het de laatste dagen op). Hij gaf louter zijn mening en die klonk zo:
          Iedereen wordt defensief als zijn gebruikte materiaal/merk afgebroken wordt om een ander op te hemelen. Als P. nu op dezelfde manier Canon of Nikon minded was, dan zou je héééééél zeker anders praten Dan zouden alle Olympus, Sony en Pentax gebruikers collectief moord en brand schreeuwen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Iedereen wordt defensief als zijn gebruikte materiaal/merk afgebroken wordt om een ander op te hemelen. Als P. nu op dezelfde manier Canon of Nikon minded was, dan zou je héééééél zeker anders praten Dan zouden alle Olympus, Sony en Pentax gebruikers collectief moord en brand schreeuwen
            Ik kom enkel beetje voor Puerte op omdat het de laatste dagen niet anders is dan Puerte is dit, Puerte zegt dat...beetje overroepen wel...

Hij is misschien wel wat "fanatiek" Maar hij breekt toch geen andere merken af om af te breken?
            Eerder "contra" een merk, is hij eerder "heel pro" een merk

Er is niemand die iemand anders verplicht te luisteren naar wat hij zegt of zo

Comment

Monica de vraag van TS was inderdaad of het verstandig was om over te stappen naar Canon. Persoon A heeft gezegd van niet, persoon B van wel. En sorry hoor, ik weet dat je nu als senior member niet meer zal reageren op andere posts van mij, maar ik zeg het toch: jij bent wel degelijk de eerste in dit draadje die een beetje de spot gaat drijven met iemand die de eerste mening verdedigt. Iedereen heeft recht op een mening, en je gaat meteen fel in de reactie. Waarom vraag ik me dan af?
              En voor al die techneuten die zeggen dat het ene beter is dan het andere enz enz...tenzij jullie ontwerper van die machientjes zijn of in de raad van bestuur van die bedrijven zetelen weten jullie ongeveer 30% van wat zich in die machientjes bevindt en wat er bij die bedrijven beslist wordt. Hoe 'senior' uw membership hier ook is...uw informatie komt evenzeer van net en uit de boekjes. Boekjes...waar boekje A hetzelfde product totaal anders beoordeelt dan boekje B. Als je 20 jaar werkt met Canon kan je enkel JE EIGEN ervaringen met canon weergeven, en omgekeerd.
              Als newbee begin ik nu echt sterk te twijfelen om het meteen af te bollen hoor...wat een zever zeg....ieder geeft gewoon zijn mening en dat ontaard in gespot en gezever

Comment

Senior zegt niks, want ik ben een noob.
                Daarnaast geef ik ook geen adviezen over merken, alleen over het merk en type wat ik gebruik. Maar ik zal nooit beweren dat mijn toestel nou zoveel beter is dan een ander merk....het is niet zo (gezien de prachtige foto's van allerlei merken) en ik de andere merken niet.
                Wat veel belangrijker is, is dat TS aangeeft wat hij/zij wil gaan fotograferen en dat men daarbij algemene tips geeft (bv let in jouw geval speciaal op: snelle AF, ruis/ISO, FF/CF etc etc) Met die adviezen kan iemand zelf een merk uitkiezen.
                Ik ben per ongeluk aan een Canon gekomen en wil nu niets anders meer....omdat ik het toestel gewend ben en mijn objectieven niet kwijt wil. Voor hetzelfde geld was het een Nikon of een Sony geweest.
                Gerichte tips geven is veel belangrijker dan merken doorpushen en maar wat uitkramen (zoals: de 40D is mindere kwaliteit, terwijl de persoon nog nooit een 40D in zijn handen heeft gehad).
                Dat is alles.

Comment

Mooie voorbeelden in je post!

Ik hoop dat je met "zwakke" niet Puerte probeerde te "Viseren" (wat daar lijkt het de laatste dagen op). Hij gaf louter zijn mening en die klonk zo:

"Van de 3 min of meer gelijktijdig gelanceerde toestellen met name de canon 40d, sony a700 en Nikon D300, was de 40d het zwakkere broertje, daarmee zeg ik niet dat het een slecht toestel is, zekers niet."

(halve) woorden zonder context geven verkeerde indrukken...
                  wat puerte zegt,doet, of vindt, zal mij een worst wezen...

welk toestel of lenske men gebruikt, zal mij ook een worst wezen..

ik vind een plaatje mooi of niet..

(ik word alleen af en toe niet goed van allerhande geleuter over toestelleke zus of zo..)

lijkt wel een wedstrijdje af en toe.. is niet mijn schuld, ik kijk naar het plaatje, alleen zijn er nog steeds figuren die constant en consequent hun merkske lopen te verdedigen, met allerlei specs en allerlei andere onzin, terwijl het om meer dan dat gaat..

het ver***** de sfeer behoorlijk, zorgt voor polarisatie en een hoop 'flame'- wars...

zeg nou zelf? maakt het jou ook maar ene moer uit welk toestel plaatje zus of zo gemaakt heeft?

Comment

Vooral deze quote maakte 'de rapen gaar', denk ik:

Citaat:
                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian
                    En dat je het beter bij Canon of Nikon houdt is hier al meer verkondigd

Dit is ook mijn persoonlijke mening, en dit is helemaal niet bedoeld als belediging voor de eigenaars van toestellen van andere merken

De belangrijkste reden is het ruime aanbod van lenzen
                    Je koopt geen camera maar een systeem
                    Ik heb bv voor Canon gekozen omdat de telelenzen nog redelijk betaalbaar zijn

In die zin geloof ik ook in cropcameras met veel mps, en dat is evenmin een belediging van eigenaars van een full-frame, die een even zinvolle reden hebben om hiermee te werken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                      Wat zijn nu de echt vaststaande redenen 'dat je beter bij canon en nikon bent dan bij sony of pentax'?
                      Kan dat nu iemand echt verduidelijken?
                      ps: ik geef weinig om een merk daarvoor ben ik niet geschoold genoeg en ik heb een redelijk rot karakter dus marketing heeft zo goed als geen invloed op mijn wezen
                      Dus ben ik op zoek naar de echt geldige redenen / vaststaande feiten waarom merken als Olympus, Panasonic, Sony, ... niet op kunnen tegen nikon en canon.

hoi,

als instapmodel vind ik de a200 zeker 1 van de beste keuzes.
                      Maar als je een stap verder wilt is volgens mij nikon en canon de betere keus omdat er groter lenzen aanbod is, en gewoon een grotere aanbod aan alles.

gr. joep
                      Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        Chapeau!!!
                        De TS hoeft maar te roepen dat hij / zij eraan denkt om over te stappen naar Canon en de rapen zijn gaar. Wat een genante vertoning zeg Is dit het advies wat wij mensen geven die op zoek zijn naar een camera? GATVER!

TS: De Canon 40D/ 50D zijn een zeer goede toestellen, waar u veel plezier van zult hebben.
                        Het aanbod van allerlei objectieven in verschillende prijsklassen en verschillende eigenschappen is bij Canon zeer groot, dat vind ik een plus..
                        Het is waar....alle DSRL's zijn goed op dit moment en de keuze is groot. Maar als uw voorkeur uitgaat naar de Canon, laat u dan niet beinvloeden door mensen die nogal sony-pentax minded zijn, maar laat u dan adviseren door mensen die de 40D of 50D gebruiken. Misschien woont er iemand van BD in de buurt waar u de toestellen kunt bekijken en testen?

Succes met de aankoop, wat die ook moge zijn
                        erg bedankt voor je reactie!
                        Canon 5D II; Canon 17-40mm F4.0 L; Canon 100mm F2.8 L; Pentacon 29mm F2.8; Konica c35 ; Chinon CEII; Yashica YK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Aan de TS: een vraag die nog niemand gesteld heeft, wat is er mis met je a200?
                          bedankt voor je reactie.
                          Er is op zich niks mis met mijn a200, alleen merk ik dat er heel snel ruis opkomt, en ik zou bijvoorbeeld 2dehandse lenzen en een flits willen kopen, en daar vind ik niets, of heel duur, of heeel oude dingen voor sony van.
                          Ook wil ik gewoon een kwalitatief betere camera en graag ook live view.
                          gr. joep

Comment

hallo,

bedankt voor al jullie reacties(een deel toch)!
                            Ik heb toch besloten tot dat ik mijn a200 en 3 lenzen verkocht krijg, gewoon
                            ermee verder te werken. En dan pas later waarschijnlijk een 40d tweedehands kopen,
                            want die vindk ik nu voor 450euro met batterijgrip en veel accesoires.
                            Ik ga voornamelijk naar canon voor de (in mijn mening) algemene betere
                            kwaliteit van het toestel t.ov. de sony a200.
                            Dus heeft iemand misschien interesse in een sony a200 met kitlens, 70-300mm en een 50mm f1.8 van een paar maanden oud?
                            Kijk ook eens naar een klein deeltje van mijn fotos!

(39 foto's - 2 volgers - 0 volgend) - Hoi ik ben Joep, ik doe nog maar een paar maanden een fotografie. Ik zou graag een paar reacties op mijn foto's over wat ...

groeten joep

Comment

hoi Joep,
                              ik bezit ook een Sony A200 met enkele verschillende lenzen, enkele weken geleden heb ik me de nieuwe kitlens 18-55 SAM gekocht bij konijneberg in Turnhout voor 45euro. Als ik van jou was dan zou ik die eens aanschaffen om te zien wat het verschil is. als leek op het gebied van SLR-fotografie vind ik die lens zelfs beter dan de oude kitlens 18-70 die jij ook nog gebruikt.

het verhaal van de ruis klopt, daar heb ik ook last van, maar enkel bij sommige foto's. Volgens mij komt het gewoon door een verkeerde instelling van diafragma en sluitertijd.
                              probeer daar eens mee te spelen, soms helpt dat erg veel.

toen ik mn camera kocht heb ik getwijfeld aan een Nikon D60 of deze Sony. mn schoonbroer heeft een D60 en ik merk eigenlijk weinig of geen verschil. behalve dan dat IK vind dat de Sony beter in de hand ligt. in mijn hand wel te verstaan. zal ook wel te maken hebben wat ik gewoon ben

verder zou ik ni te veel rekening houden met de afgelopen 2.5 pagina aan zever berichten en vooral je eigen zin volgen. met een Canon koop je zeker weten geen slechte camera.............

aan sommige mensen hier:
                              Waarom Sony en andere merken, behalve Canikon, altijd de grond inboren?
                              er wordt gezegd dat Canikon zoveel ervaring heeft in fotografie. Denk dat Sony dat met Minolta en de ervaring uit de camcorders die ze al tientallenjaren maken ook wel in huis heeft!
                              Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joeperrr Bekijk bericht
                                Ik ga voornamelijk naar canon voor de (in mijn mening) algemene betere kwaliteit van het toestel t.ov. de sony a200.
                                Ook logisch dat er een kwaliteitsverschil is hé Joep. Je vergelijkt een tweedeklasseclub met eentje uit de provinciale reeksen .
                                Hoe dan ook, geniet vooral van het foto's maken hé .
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                                X