Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mamiya zo duur ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mamiya zo duur ...

Die Mamiya camera's zijn zo ontzettend duur als je ze vergelijkt met bv. de dure camera's van Nikon e.d. D3, D700, ...
    Is de prijs gerechtvaardigd t.o.v. de kwaliteit ?
    Ik heb nog nooit fotos genomen met zo'n Mamiya camera of Hasselblad, dus ik ken er ook totaal niks van.

Re: Mamiya zo duur ...

Maak je zelf uit he of je de kwaliteitswinst zn geld waard vindt.
    http://aljocha.tumblr

Comment

Voor web en monitor "Nope"
      Normale afdrukken "Nope"
      Abnormaal grote afdrukken en onmogelijke lichtsituaties "YES"
      zou SF, mijn Pa zeggen

Raf'ken
      00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beatbrother Bekijk bericht
        Die Mamiya camera's zijn zo ontzettend duur als je ze vergelijkt met bv. de dure camera's van Nikon e.d. D3, D700, ...
        Is de prijs gerechtvaardigd t.o.v. de kwaliteit ?
        Ik heb nog nooit fotos genomen met zo'n Mamiya camera of Hasselblad, dus ik ken er ook totaal niks van.
        In de handen van een vakman zijn ze magisch !
        "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

De MF toestellen hebben, of zouden het voordeel moeten hebben van betere kleurbalans, groter dynamisch bereik, beter contrast en meer detail toz van DSLR.

DLSR producenten trachten met toestellen zoals de Nikon D3x, de 1dmksIII en de sony a900 (a850) een deel van het MF marksegment af te snoepen.

Heb ooit vergelijkende beelden gepost tussen Hassy, Miami 30mp toestellen en de a900, en die verschillen waren zeer klein zelfs op 100%, misschien dat de verschillen merkbaar worden in meer extreme omstandigheden (meer contrastrijke opnames)of bij zeer grote afdrukken, maar als je rekent dat je al een a850 hebt voor 1600€ en daarbij veel handiger in gebruik is.

Een aantal gebruikers zien dan ook geen voordeel meer van de low-end MF toestellen toz van de de high end 20mp+ DLSR's voor hun toepassingen.

Het aantal mp's en ook DR van de D3 en de d700 is aan de krappe kant om echt te concurreren met MF, is ook de reden dat de D3x gelanceerd is geworden, maar uiteindelijk is dat iets dat ieder voor zich moet uitmaken, maar de prijs zal wel de bepalende factor zijn volgens mij.

Verwacht dat de opvolgers van de 20mp+ DLSR's boven de 30mp gaan zitten, eerder rond de 35 a 40mp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            De MF toestellen hebben, of zouden het voordeel moeten hebben van betere kleurbalans, groter dynamisch bereik, beter contrast en meer detail toz van DSLR.

DLSR producenten trachten met toestellen zoals de Nikon D3x, de 1dmksIII en de sony a900 (a850) een deel van het MF marksegment af te snoepen.

Heb ooit vergelijkende beelden gepost tussen Hassy, Miami 30mp toestellen en de a900, en die verschillen waren zeer klein zelfs op 100%, misschien dat de verschillen merkbaar worden in meer extreme omstandigheden (meer contrastrijke opnames)of bij zeer grote afdrukken, maar als je rekent dat je al een a850 hebt voor 1600€ en daarbij veel handiger in gebruik is.

Een aantal gebruikers zien dan ook geen voordeel meer van de low-end MF toestellen toz van de de high end 20mp+ DLSR's voor hun toepassingen.

Het aantal mp's en ook DR van de D3 en de d700 is aan de krappe kant om echt te concurreren met MF, is ook de reden dat de D3x gelanceerd is geworden, maar uiteindelijk is dat iets dat ieder voor zich moet uitmaken, maar de prijs zal wel de bepalende factor zijn volgens mij.

Verwacht dat de opvolgers van de 20mp+ DLSR's boven de 30mp gaan zitten, eerder rond de 35 a 40mp.
            Heb je nog een link naar die foto's? Dat vind ik nu eens reuze interessant om te zien.
            Foto's in RAW?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
              Heb je nog een link naar die foto's? Dat vind ik nu eens reuze interessant om te zien.
              Foto's in RAW?
              de link heb ik nog maar de foto's zijn spijtig genoeg verwijderd, waren verschillende studio's opnames, van man met baard en van een dame uiteraard zonder baard.

Comment

Ik herinner me dat hier ooit een link gestaan heeft naar foto's in de jungle met een Hasselblad en een Canon 1D III
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  Ik herinner me dat hier ooit een link gestaan heeft naar foto's in de jungle met een Hasselblad en een Canon 1D III
                  Deze (klik)

Véronique had die test ook gedaan en op: Durst A3+ Lambda prints, geen verschil te zien.

Raf'ken
                  00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                    Deze (klik)

Véronique had die test ook gedaan en op: Durst A3+ Lambda prints, geen verschil te zien.

Raf'ken
                    Nope nie die.

Was echt in de jungle met een watervalleke dacht ik.

En de ene was een 1D MK ?? en de andere een Hasselblad.

Ga zelf ook nog even zoeken.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

hier is een ander voorbeeldje

andere link teruggevonden
                      Last edited by puerte; 15 december 2009, 17:41.

Comment

Jij gelooft ook alles, he?

Comment

Er zijn nog wel meer dingen die een toestel tov een ander de moeite waard maken dan enkel te 'pixelpeepen'. Namelijk de manier van werken. De materialen gebruikt voor lenzen, body en accesoires. Afwerkingsgraad en degelijkheid, robuustheid en betrouwbaarheid. Het zijn slechts enkele van de vele dingen die uw manier van fotograferen en werken (on)rechtsreeks beinvloeden. En dat soort dingen zijn soms onbetaalbaar....

Gewoon allemaal in real life uitproberen, en dan zal u mij begrijpen.

Comment

groter is mooier en beter.. wat ik ook erg mooi vind, is dat het toch veelzijdige bouwdozen zijn..
                            Last edited by Sjinouck; 16 december 2009, 02:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                              groter is mooier en beter.. wat ik ook erg mooi vind, is dat het toch veelzijdige bouwdozen zijn..
                              ik vind de mijne ook heel mooi, maar das geen digitale, dus ik ben off-topic

Comment

Working...
                              X