Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade sony a200 naar canon 40d of 50d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Upgrade sony a200 naar canon 40d of 50d?

Chapeau!!!
    De TS hoeft maar te roepen dat hij / zij eraan denkt om over te stappen naar Canon en de rapen zijn gaar. Wat een genante vertoning zeg Is dit het advies wat wij mensen geven die op zoek zijn naar een camera? GATVER!

TS: De Canon 40D/ 50D zijn een zeer goede toestellen, waar u veel plezier van zult hebben.
    Het aanbod van allerlei objectieven in verschillende prijsklassen en verschillende eigenschappen is bij Canon zeer groot, dat vind ik een plus..
    Het is waar....alle DSRL's zijn goed op dit moment en de keuze is groot. Maar als uw voorkeur uitgaat naar de Canon, laat u dan niet beinvloeden door mensen die nogal sony-pentax minded zijn, maar laat u dan adviseren door mensen die de 40D of 50D gebruiken. Misschien woont er iemand van BD in de buurt waar u de toestellen kunt bekijken en testen?

Succes met de aankoop, wat die ook moge zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      Wat de vraag van de TS betreft is dit mijn persoonlijke mening:
      Van de 3 min of meer gelijktijdig gelanceerde toestellen met name de canon 40d, sony a700 en Nikon D300, was de 40d het zwakkere broertje, daarmee zeg ik niet dat het een slecht toestel is, zekers niet.
      Canon heeft vrij vlug daarop de 50d gelanceerd, heeft een paar extra features en wat meer megapixles meegekregen, maar was verder toch niet een echte verbetering toz van de 40d buiten LCD scherm en AF fine tuning.

Als je van merk wenst te veranderen kijk dan eens naar de pentax k, of naar nikon D300. zijn volgens mij betere toestellen dan de 40d of de 50d, waar je veel meer plezier gaat aan hebben.

.
      Zeg eens puerte, heb je de 40D en 50D gebruikt? Ik begrijp dat je anti Canon bent, maar TS geeft aan te willen overstappen op de 40 of 50D. Je verkoopt hier weer pure onzin. De Canon 40D is geen minder toestel. Dit is misleidende info voor de TS en mensen worden op deze manier helemaal NIET geholpen.. Ik ben dat ook wel ietwat zat aan het worden, alsof mensen hier aandelen bezitten van bepaalde merken. Ik geef dit door aan de mods, omdat ik dit echt een kwalijke zaak vind.

Comment

Allez allez. Op dit forum worden toch constant ongestaafde meningen rondgestrooid over de kwaliteit van allerlei toestellen. Da's nu niet anders. En in die post is puerte niet eens sony aan't verkopen

Vooral deze quote maakte 'de rapen gaar', denk ik:
        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        En dat je het beter bij Canon of Nikon houdt is hier al meer verkondigd
        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monica Bekijk bericht
          zeg eens puerte, heb je de 40d en 50d gebruikt? Ik begrijp dat je anti canon bent, maar ts geeft aan te willen overstappen op de 40 of 50d. Je verkoopt hier weer pure onzin. De canon 40d is geen minder toestel. Dit is misleidende info voor de ts en mensen worden op deze manier helemaal niet geholpen.. Ik ben dat ook wel ietwat zat aan het worden, alsof mensen hier aandelen bezitten van bepaalde merken. Ik geef dit door aan de mods, omdat ik dit echt een kwalijke zaak vind.
          Mee eens
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
            't is nochtans zoals ik het zeg
            Moet je de goede technische achtergronden daarvan eens doornemen op het dpreview forum, niet de nagepraatte kletskoek maar de kommentaar van de paar personen die het echt wel weten .. er blijft van uw stelling geen spaander heel ...

Comment

Aan de TS: een vraag die nog niemand gesteld heeft, wat is er mis met je a200?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Moet je de goede technische achtergronden daarvan eens doornemen op het dpreview forum, niet de nagepraatte kletskoek maar de kommentaar van de paar personen die het echt wel weten .. er blijft van uw stelling geen spaander heel ...
                Ach ja...dit komt van photozone.de (ik denk niet dat die man kletskoek verkoopt... )

" Combine these side conditions with the rather extreme quality requirements of a high resolution APS-C DSLR a la EOS 50D (@ 15mp) and this sounds like trouble. "

Ik zal er maar niet bijvertellen van welke lens dit is zeker...

Comment

Dit begint ook op mijn systeem te werken hoor. De anti canons en de anti nikons en de anti sony's (Monica, ik irriteer mij soms aan het feit dat veel gebruikers hier Canon en Nikon als de enige rechtmatige merken zien en de rest slechts als tweederangs). Is dat dan geen misleidende informatie?
                  dit forum is net zoals bij mijn andere hobby (wielrennen). daar heb je ook de anti Colnago's, de anti Stevens, de anti Specialized fietsen. Of bij de supporters: De anti boonen, de anti nys, anti armstrong clan. Is er nog iemand PRO iets? En die discussies verzanden in over en weer geroep. Respect voor een anders mening is van ondergeschikt belang. Kijk... de ene geeft zijn mening en vindt de nikon beter dan de canon de ander omgekeerd, je kan er niet omheen dat veel mensen andere merken buiten nikon en canon tweederangs vinden, en zo gaat de bal aan het rollen.
                  Het is enkel een gebruiker die zijn mening geeft. En als je dan inderdaad leest 'het merk dat u gebruikt is tweederangs', tja dan krijg je een kettingreactie van emotionele reacties. U bedreigt dan nog mensen 'ik ga het doorgeven aan de mods' Is dat niet wat overdreven? De vraagsteller is heus verstandig genoeg om niet elke mening blind te volgen en zal heus wel weten dat Canon goede toestellen maakt. Maar hij vraagt naar de mening van anderen. Ik ben nieuw in deze hobby en heb 1001 vragen. Ik heb een sony toestel gekocht omdat ik van iemand oude minolta lensjes had, maar goed het is duidelijk tweederangs want het gaat failliet gaan, u moet toch begrijpen dat dat ook niet 100% leuk is om te lezen? Maar ik weet wel dat het slechts de mening is van iemand anders, en het staat die persoon echt vrij om te zeggen dat nikon of andere beter zijn, ik respecteer die mening, maar ik mag het wel oneens zijn. Meer is dit niet. Als ieder wat respect heeft voor andere meningen is er minder ANTI gevoel en meer vooruitgang. Anti gevoel is wel in de mode vrees ik. Ik trek nu wel mijn conclusies en ga hier veel meer zwijgen. Zo stelde ik laatst een vraag over een simpele rugzak voor fotomateriaal en het antwoord van iemand was iets in de trand van 'wat ga jij in hemelsnaam doen als je iets ernstigs koopt'. Tja de mening van die persoon liet doorschemeren dat als ik al een vraag over een rugzak koop ik zeker niet in staat ben om verder te gaan in fotografie. Tja dat is die mens zijn mening, zijn informatie was nutteloos voor mij dus werd ook meteen geklasseerd. Geen erg hoor, maar stilaan trek ik conlusies

Comment

ik laat deze ´beker´aan mij voorbij gaan..

geen techno geleuter, maar wat voorbeeldjes van wat fotograafjes, die met ´zwakke´toestelletjes hun plaatjes schieten..

beetje rondkijken, en voor de fun es ´more properties´ aanklikken..

eea zal dan wellicht duidelijk worden, dat het toestel er niet toe doet, ondanks allerlei geleuter over de specs..

Explore this photo album by Marinus de Keijzer on Flickr!

Explore this photo album by Marinus de Keijzer on Flickr!

zowel met de wat ´zwak´genoemde 40d als met de wat ´oudere´ 20d getrokken..en zelfs met een powershotje...

ik kan hier genoeg voorbeeldjes neerzetten, die aangeven, dat het toestel een ´minor´ issue is, en dat het de fotograaf is, die het hem doet..(of het nu een sony, nikon, canon of ander toestelletje is..)

de gekken, die iedere keer weer een topic hijacken en met allerhande specs lopen rond te strooien en over hoe goed eea wel niet is, laten over het algemeen hun plaatjes niet zien, zijn ahw ´onzichtbaar´ en kicken erop, om bij iedere reactie van anderen, nog sterker HUN voorkeuren uit te spreken..

scheneider/kreuznach, zeiss, leica.. who cares anyway? sony, minolta, leica, nikon, canon?? who cares?

gelukkig heb ik nog nooit de vraag gekregen, met welk toestel ik ene plaatje genomen heb.. de plaat telt, niet de hardware-****..

ik ga nu lekker richting brugge, lekker plaatjes schieten.. (mss nog wel een eindje verder, richting oostende, en op de terugweg nog effies Damme aandoen) analoogske mee, en mijn digi-cammetje, en we zien wel waar het schip strandt..
                    Last edited by Sjinouck; 12 december 2009, 13:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                      Allez allez. Op dit forum worden toch constant ongestaafde meningen rondgestrooid over de kwaliteit van allerlei toestellen. Da's nu niet anders. En in die post is puerte niet eens sony aan't verkopen

Vooral deze quote maakte 'de rapen gaar', denk ik:
                      Het gaat me niet om wie welk merk aanprijst, ik ben niet zo'n merkenfreak zoals sommigen hier. Het gaat erom dat sommige mensen hier op fantieke manier mensen van slag brengen door over allerlei andere merken te beginnen. Als klap op de vuurpijl worden merken ook nog eens, zonder enige objectieve beargumentatie afgekraakt. Kijk eens op het forum...zoveel prachtige foto's gemaakt door zoveel fotografen en zoveel soorten camera's.
                      Ik ben dat uber-gedoe echt een beetje zat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                        Dit begint ook op mijn systeem te werken hoor. De anti canons en de anti nikons en de anti sony's (Monica, ik irriteer mij soms aan het feit dat veel gebruikers hier Canon en Nikon als de enige rechtmatige merken zien en de rest slechts als tweederangs). Is dat dan geen misleidende informatie?
                        dit forum is net zoals bij mijn andere hobby (wielrennen). daar heb je ook de anti Colnago's, de anti Stevens, de anti Specialized fietsen. Of bij de supporters: De anti boonen, de anti nys, anti armstrong clan. Is er nog iemand PRO iets? En die discussies verzanden in over en weer geroep. Respect voor een anders mening is van ondergeschikt belang. Kijk... de ene geeft zijn mening en vindt de nikon beter dan de canon de ander omgekeerd, je kan er niet omheen dat veel mensen andere merken buiten nikon en canon tweederangs vinden, en zo gaat de bal aan het rollen.
                        Het is enkel een gebruiker die zijn mening geeft. En als je dan inderdaad leest 'het merk dat u gebruikt is tweederangs', tja dan krijg je een kettingreactie van emotionele reacties. U bedreigt dan nog mensen 'ik ga het doorgeven aan de mods' Is dat niet wat overdreven? De vraagsteller is heus verstandig genoeg om niet elke mening blind te volgen en zal heus wel weten dat Canon goede toestellen maakt. Maar hij vraagt naar de mening van anderen. Ik ben nieuw in deze hobby en heb 1001 vragen. Ik heb een sony toestel gekocht omdat ik van iemand oude minolta lensjes had, maar goed het is duidelijk tweederangs want het gaat failliet gaan, u moet toch begrijpen dat dat ook niet 100% leuk is om te lezen? Maar ik weet wel dat het slechts de mening is van iemand anders, en het staat die persoon echt vrij om te zeggen dat nikon of andere beter zijn, ik respecteer die mening, maar ik mag het wel oneens zijn. Meer is dit niet. Als ieder wat respect heeft voor andere meningen is er minder ANTI gevoel en meer vooruitgang. Anti gevoel is wel in de mode vrees ik. Ik trek nu wel mijn conclusies en ga hier veel meer zwijgen. Zo stelde ik laatst een vraag over een simpele rugzak voor fotomateriaal en het antwoord van iemand was iets in de trand van 'wat ga jij in hemelsnaam doen als je iets ernstigs koopt'. Tja de mening van die persoon liet doorschemeren dat als ik al een vraag over een rugzak koop ik zeker niet in staat ben om verder te gaan in fotografie. Tja dat is die mens zijn mening, zijn informatie was nutteloos voor mij dus werd ook meteen geklasseerd. Geen erg hoor, maar stilaan trek ik conlusies

Ik bedreig mensen? Kom nou toch....overdrijf niet zo. Het wordt gewoon tijd dat er eens ingegrepen wordt.
                        Ik heb meerdere keren aangeven dat ik niet vind dat mensen correct worden geholpen en dat mensen hier maar hun merk propaganderen zonder te luisteren naar wat TS wil. En of dat nu mensen zijn die hersenloos Canon, Nikon, Sony, pentax etc de hemel inprijzen zal me worst zijn. Het is een grote egotripperij, waar de Topic starters helemaal niet mee geholpen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht

geen techno geleuter, maar wat voorbeeldjes van wat fotograafjes, die met ´zwakke´toestelletjes hun plaatjes schieten..
                          Mooie voorbeelden in je post!

Ik hoop dat je met "zwakke" niet Puerte probeerde te "Viseren" (wat daar lijkt het de laatste dagen op). Hij gaf louter zijn mening en die klonk zo:

"Van de 3 min of meer gelijktijdig gelanceerde toestellen met name de canon 40d, sony a700 en Nikon D300, was de 40d het zwakkere broertje, daarmee zeg ik niet dat het een slecht toestel is, zekers niet."

(halve) woorden zonder context geven verkeerde indrukken...
                          Last edited by Portmixus; 12 december 2009, 14:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                            Zo voel ik het ook aan
                            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              Ik bedreig mensen? Kom nou toch....overdrijf niet zo. Het wordt gewoon tijd dat er eens ingegrepen wordt.
                              Ik heb meerdere keren aangeven dat ik niet vind dat mensen correct worden geholpen en dat mensen hier maar hun merk propaganderen zonder te luisteren naar wat TS wil. En of dat nu mensen zijn die hersenloos Canon, Nikon, Sony, pentax etc de hemel inprijzen zal me worst zijn. Het is een grote egotripperij, waar de Topic starters helemaal niet mee geholpen zijn.
                              Als iemand anders dan in een andere topic probeert iemand anders te helpen met IN ZIJN OGEN te zeggen dat een statief nuttiger kan zijn dan een lichtsterke lens voor nachtelijke opnamen, dan zijn er gepastere reacties dan de uwe...De meeste posts van u gaan meer over uw geklaag dan wel een poging om advies te geven...

Ook in deze thread (als je die tenminste eens goed leest) zie je dat de TS aangaf eigenlijk wel een A700 of iets in die klasse te willen...als er dan mensen zijn die de TS proberen te sturen of te helpen aan een oplossing, dan is het niet aan jou om te zeggen dat de TS van merk wilde veranderen...dat was op het moment dat je dat zei nog helemaal niet aan de orde...

Vooral dit was grappig: "Grappig hoe mensen continu hun eigen merk promoten, terwijl TS aangeeft te wilen overstappen. mag hij?
                              Pffft, het lijkt wel een wedstrijd der merken. jakkes. "

Als je goed leest stelt de TS expliciet de vraag om misschien door te werken met zijn A200? Of lees IK misschien slecht?
                              Last edited by Portmixus; 12 december 2009, 14:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht

snip

de gekken, die iedere keer weer een topic hijacken en met allerhande specs lopen rond te strooien en over hoe goed eea wel niet is, laten over het algemeen hun plaatjes niet zien, zijn ahw ´onzichtbaar´ en kicken erop, om bij iedere reactie van anderen, nog sterker HUN voorkeuren uit te spreken..

snip.
                                Gosh .. simplistisch standpunt even doorgetrokken ... wat zijn, in die optiek, camera fabrikanten toch een stel ongelofelijke, verkwistende oenen, waarom niet EEN enkel, liefst merkloos "anders zit dat toch weer fout", camera model maken volgens het principe "one size, fits all" (tech specs kompleet onbelangrijk!)? ... of zou er toch een dwingende reden zijn voor die diversiteit, buiten de lol om enkel de nietsvermoedende fotograaf de duvel aan te doen? OMG .. de 7D (bvb) is in deze optiek vrij zeker de meest nutteloze camera die op de markt gebracht is samen met de D300s ... dat er nog idioten zijn die zoiets willen kopen ... GGD op z'n best ...
                                .. en als ik het mij kon permitteren kocht ik idiootweg een 7D body .. enkel voor de tech specs natuurlijk

Comment

Working...
                                X