Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade sony a200 naar canon 40d of 50d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Upgrade sony a200 naar canon 40d of 50d?

Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
    aan sommige mensen hier:
    Waarom Sony en andere merken, behalve Canikon, altijd de grond inboren?
    er wordt gezegd dat Canikon zoveel ervaring heeft in fotografie. Denk dat Sony dat met Minolta en de ervaring uit de camcorders die ze al tientallenjaren maken ook wel in huis heeft!
    Canon en Nikon zijn nu eenmaal de topmerken, dus ook logisch dat de meeste mensen
    hier en elders een dergelijk toestel gebruiken en dit ook vaak verdedigen. Daar lijkt me
    niets mis mee. Zelf heb ik een Canon, ik ben daar tevreden van, en dat mag iedereen
    gerust weten. Maar ondanks het feit dat ik hier ook nogal wat mee lees, heb ik niet de
    indruk dat andere merken zo maar de grond in worden geboord, of dat er neerbuigend
    over wordt gedaan. Er is wel eens wat kritiek, maar die is er ook op Canon en Nikon...
    Mij lijkt het zelfs een pluspunt dat merken à la Sony, Olympus, Pentax, noem maar op,
    er nog altijd zijn en goede toestellen op de markt brengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
      Kijk, ik begrijp niet dat je je zo druk moet maken in deze zaken...lees gewoon rustig posts 2-9 opnieuw door vooral nummer 4 (kijk door wie die geschreven is ) en kijk dan hoe je vervolgens reageert...

Beetje Hollands temperament of zo?
      Portugees...iets mis mee?
      Je opmerking dat ik alleen negatief reageer vind ik een klote opmerking, want ik schrijf me suf als het om opbouwende stukjes gaat, vooral in de beginnershoek.
      Maar pffft....ik ga de kerstboom optuigen
      Adeus amigo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Canon en Nikon zijn nu eenmaal de topmerken, dus ook logisch dat de meeste mensen
        hier en elders een dergelijk toestel gebruiken en dit ook vaak verdedigen. Daar lijkt me
        niets mis mee. Zelf heb ik een Canon, ik ben daar tevreden van, en dat mag iedereen
        gerust weten. Maar ondanks het feit dat ik hier ook nogal wat mee lees, heb ik niet de
        indruk dat andere merken zo maar de grond in worden geboord, of dat er neerbuigend
        over wordt gedaan. Er is wel eens wat kritiek, maar die is er ook op Canon en Nikon...
        Mij lijkt het zelfs een pluspunt dat merken à la Sony, Olympus, Pentax, noem maar op,
        er nog altijd zijn en goede toestellen op de markt brengen.
        De perfecte camera bestaat niet en zal nooit bestaan, Ieder mens heeft zo zijn specifieke wensen en eisen.
        Je hebt gelijk...Ik heb ook een Canon en er zeer tevreden mee. Toch kan ik gerust wat kleine irritaties die ik heb over mijn camera. Dat zal iedere fotograaf hebben, ongeacht merk. Het gaat niet om het merkje op je camera, het gaat om de foto's die eruit rollen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          De perfecte camera bestaat niet en zal nooit bestaan, Ieder mens heeft zo zijn specifieke wensen en eisen.
          Je hebt gelijk...Ik heb ook een Canon en er zeer tevreden mee. Toch kan ik gerust wat kleine irritaties die ik heb over mijn camera. Dat zal iedere fotograaf hebben, ongeacht merk. Het gaat niet om het merkje op je camera, het gaat om de foto's die eruit rollen.
          Inderdaad en net daarom vind ik het over en weer geroep bijzonder storend. Het gepalaver over een pixel meer of minder, de strategie van bedrijf A en B of de handgrip die te dik te dun te lang of te smal is. Selleslaghs zijn toestellen hadden helemaal geen handgrip...maar bekijk oa zijn reeks van the beatles magical mystery tour en je weet waar het echt om draait

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
            Inderdaad en net daarom vind ik het over en weer geroep bijzonder storend.
            Al dat "gezever" over merken vind je niet alleen bij Canon en Nikon en Sony en Pentax en Olympus en ....

Al eens in compagnie gezeten met die hard autoliefhebbers ? Nog veel erger, hoor !
            Een BMW is daar beter dan een Mercedes omdat die 15 pixels ... euh ik bedoel PK's meer heeft.
            Of een Ferrari gaat 0,05sec trager tot aan 100 per uur dan een Bugatti en is dus een hoopje rommel ...

Anderzijds, ik zever ook graag ne keer over de hardware in de fotografie, hoor.
            ... 't vergaat veelal rap in toogpraat, maar bon.

't Is fenomenaal ferm off topic, maar ik denk soms:
            er zou veel minder irritatie zijn mochten sommigen nalaten te posten omstreeks apperitieftijd ...
            Hoe kom ik erbij ?
            Wel, ik heb het eens in 't snotje gehouden en er zijn er die echt wel last hebben
            van een soort Dr. Jekyll and Mr. Hyde-syndroom dat erg tijdsgebonden is.
            De ene keer excuseren ze zich haast dat ze geen Nikonlens op hun Canon zitten hebben
            en een andere keer zouden ze iemand met een Nikon wurgen ...

groeten, ik ga er ene drinken
            Gurdy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joeperrr Bekijk bericht
              hallo,

bedankt voor al jullie reacties(een deel toch)!
              Ik heb toch besloten tot dat ik mijn a200 en 3 lenzen verkocht krijg, gewoon
              ermee verder te werken. En dan pas later waarschijnlijk een 40d tweedehands kopen,
              want die vindk ik nu voor 450euro met batterijgrip en veel accesoires.
              Ik ga voornamelijk naar canon voor de (in mijn mening) algemene betere
              kwaliteit van het toestel t.ov. de sony a200.
              Dus heeft iemand misschien interesse in een sony a200 met kitlens, 70-300mm en een 50mm f1.8 van een paar maanden oud?
              Kijk ook eens naar een klein deeltje van mijn fotos!

http://joeperrr.zoom.nl/fotos.html

Succes Joeperrr,
              Ik hoop dat je er een leuke prijs voor kunt krijgen en dat je snel een koper gevonden hebt
              Een collegaatje van mij heeft de 40D en maakt daar prachtige foto's mee. Je zal er vast een eind mee vooruit kunnen

Canon had ook ruisbakken hoor, de oudere modellen. Mijn 10Deetje heeft er ook behoorlijk last van. Toch ben ik gesteld op dat ding en doe hem niet weg, ook niet als ik de 7D heb. Ik hou hem lekker als back-up.
              Last edited by Monica; 16 december 2009, 19:22.

Comment

Working...
              X